Pompa Ulei Dci

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pompa Ulei Dci

    Am cautat in carnetul de intretinere ceva despre pompa de ulei pentru un dci,dar nu scrie nimic de asta,se schimba dupa un anumit numar de km sa-u cand te lasa,stiu ca la diesel e nasol risc sa bulesc si turbina si nu asa vrea so patesc,sunt cateva cazuri.Astept ceva pareri doar de cei cunoscatori,va multumesc.

  • #2
    Pompa de ulei se schimba cand ai probleme cu el, de asta poti sa dai seama daca scade presiunea de ulei, cand se aprinde becul pe bord poti sa iei adio de motor pt ca se aprinde cand scade presiunea uleiului sub 0,5 - 0,3 bar.
    Daca vrei sa fii mai siguranta cumpara un manometru de ulei pe care le instalezi frumos si poti controla totdeauna presiunea de ulei. Vezi sa fie si senzorul inclus la manometru, si sa se potriveasca la logan (filetul pt ca sunt mai multe marimi)
    Presiunea de ulei la motorul cald trebuie sa fie la relanti 1bar (k7J,M, K4M) si 1,2 (K9K) iar la 3000 rot 3 bar (K7J, M, K4M) si 3,5 bar (K9K).
    Vezi ca unele manometre nu arata corect valorile, deci grija mare nu neaparat cel mai scump e cel mai bun, un prieten a luat un manometru cam scump si arata 0,7 la relanti valoarea min de la producator era dat la 1bar, masurat cu un manometru mecanic precis rezultatul 1,2 bar! Diferenta de 70% in aceasta plaja de masurare!
    Vezi de ulei, verifica periodic si schimba cand este necesar sau ai dubii de calitatea lui, nu lua ulei de la hipermarket sau de la piata, lua de la magazine de piese mai de incredere si verifica totdeauna data de fabricatie, nu lua ulei mai veche de 2 ani!

    Comment


    • #3
      ok,ms mult am inteles.curios cum de nu au si astea o limita de km.adica astia de la reprezentanta nu au un reper in acest sens,fac un mil de km si no schimb decat daca ma lasa si daca nu observ atunci ma lasa si turbina plus multe altele.ulei folosesc numa castrol magnatec 5w40 recomandat 20 de mii de km da eu nu am mers niciodata atat,trebuiai sa monteze din fabrica un ceas cu presiune ulei bine ca am la dacia 1310 gadgeturi gen).

      Comment


      • #4
        Nu au limita de km pt ca este greu sa estimezi durata lui de viata, fiind influentat mult de calitatea uleiului, regimul de lucru, uzura angrenajului, supraincalzirea uleiului. Mizeria din ulei, uleiul diluat cu motorina sau benzina, de vina fiind la motoare otto traseele scurte de oras, defectarea sondei lambda, MAP, senzorul de temp de la apa si mai sunt multe. La diesel vinovat pt diluarea uleiului se pare ca este filtrul de particule DPF, din cauza autoregenerari acestuia ajunge o cantitate de motorina in ulei, Renault da cifra de 6%...Autoregenerarea fortata se intampla cand rulezi mult in oras in trafic intens si temperatura gazelori de evacuare din toba de esapament nu ajunge la temperatura necesara autoregenerari din cauza asta ECU injecteaza cu intarziere ceva motorina in plus, asta in fiecare 300 - 400km. Valoarea de siguranta este de 8% diluare a uleiului, deci daca rulezi numai in oras trebuie sa ai mai mare grija cu uleiul.
        Iar 1milion de km nu cred ca poti sa mergi cu motoarele actuale fara sa faci nici o reparatie mai serioasa.
        Producatorii de autovehicule nu iti monteaza manometre din interese proprii bine gandite. Nu stii ce presiune are uleiul mergi linistit cu motorul, pana pica, atunci de vina este soferul ca a forjat motorul. Cand mergi pe autostrada cu 3000 de rot si se aprinde becul de presine de ulei inseamna ca presiunea este sub 0,5 bar in loc de 3 bar, ghici ce mai ramane din motor, la turatia si sarcina in care este in momentul respectiv? In cel mai fericit caz urmeaza un capital si in cel mai rau caz trebuie sa le schimbi motorul cu tot. Si de castigat castiga fabricantul iar de pierdut pierde proprietarul.
        Masinile mai rasarite au sistem QLT care iti arata cand este recomandat sa schimbi uleiul luand in calcul functionarea motorului (cate ori ai pornit la ce viteza si temp ai rulat, intervalale de functionare si multe altele). Poate in viitor ajunge si la Dacia asa ceva.

        Comment


        • #5
          Cine doamnea iarta-ma doreste sa conduca o masina supraveghind 30 de cadrane cu ac pentru apa, temperatura si presiune ulei, EGT, AFR si mai stiu eu ce acronim? Nu toti visam sa ne facem camionagii si sa ne holbam la asa ceva:

          Masina din ziua de azi tre sa te duca de la A la B fara sa ceara sa learga la service decat la revizii, fara sa trebuiasca sa ridici capota sa verifici uleiul si platinile. Nu se mai fac masini sa tina milionul de km pentru ca nu ar cumpara nimeni o masina de 3 ori mai scumpa doar pentru calitatea care "nu se vede nu se simte" adica de sub capota si cu echipamentul interior al unei dacia 1100. Poate in 10 ani o sa ai niste impozite prohibitive pentru rabla depasita cu 3 norme de poluare in urma. Masinile sunt facute sa mearga vreo 8-10 ani si 250-300 000 km fara probleme majore (adica sa te lase in drum si reparatia sa coste cat masina). Poate dupa perioada te mai plictisesti si incerci ceva nou, nu o lasi mostenire nepotilor care o sa aiba nave spatiale.
          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

          Comment


          • #6
            Momentan am 225 de mii mai am pana la mil)era o gluma nici nu vreau sa ajung,tre sa mai si pot,majoritatea km sunt facuti in afara orasului altfel nici nu isi justifica km un logan din 2008-70 cp,va multumesc pentru ajutor acuma sunt mai linistit in privinta pompei de ulei poate mai poate vreo 100 de mii dupa kiar nus curios cai ajunge 3 sute si kiar 4 sute.

            Comment


            • #7
              Am o problema, poate ca stie cineva sa-mi raspunda. Am desfacut motorul la un MCV de 86 cp, garnitura de chiuloasa arsa, ulei in antigel, uzura la componentele chiuloasei(382000km parcursi), surpriza a venit cand am dat jos baia de ulei, totul foarte curat, dar pinionul de angrenare al pompei de ulei de pe vibrochen se invarte in gol. Am putut sa scot pinionul cu mana, nu-mi dau seama cum a fost fixat, nu e pe pana. E posibil sa fie doar presat pe capatul arborelui cotit?

              Comment


              • #8
                baga pinionu de la cureaua de distributie si fulia pe vibrochen,strange surubu fuliei,usor,acum incearca sa invartesti de pinionu pompei de ulei, sa blocat?
                acum dute si ia o tarie si cheama un mecanic sa-ti repare mai departe motoru ca cine stie ce motor inventezi de-l faci sa mearga cu apa

                Comment


                • #9
                  Mai pe scurt, e prin presare, fara pana. Deci da...

                  Comment


                  • #10
                    Vezi ca e manualul de logan pe net si e gratuit.
                    sigpic

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google