Despre Amortizoare

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Despre Amortizoare

    Am cautat discutii despre amortizoare si am gasit foarte greu.
    Am zis sa deschid un thread dedicat. Daca exista si nu l-am gasit, scuze. Rog sa fie inchis acesta. Daca nu exista sa incepem.
    Astazi mi-am schimbat amortizoarele pe fata. Mi-am pus Monroe pe gas (poloneze). Diferenta e mare intre astea si cele pe care le-a avut masina din fabrica dupa 117.150km. Masina a inceput sa stea pe drum normal, nu ma mai lipeste de usa cand virez la dreapta si nici nu ma arunca peste pasagerul din dreapta cand virez stanga (la anumite viteze).
    Multa lume recomanda Kayaba. Dintre cele doua am ales cea mai ieftina varianta care era la momentul alegerii. M-a interesat sa ramana masina de familie.
    Pareri?
    Attached Files
    Last edited by Fanez; 23 October 2015, 23:14.

  • #2
    Cam multe imbunatatiri in tinuta de drum a masinii d.tale, doar prin inlocuirea telescoapelor, mai ales ca cele vechi aveau doar 117 mii.
    "Miroase" a placebo; in fine sa nu intram intr-o polemica inutila.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • #3
      Nu sunt multe, sunt doar doua:
      1. sta mai bine pe drum;
      2. nu mai balanseaza exagerat.
      Cand am spus ca diferenta e mare m-am referit la faptul ca este vizibila.
      Amortizoarele vechi, desi aveau doar 117k, erau "curse" (in sensul ca se scursese uleiul din ele).
      Last edited by Fanez; 24 October 2015, 10:36.

      Comment


      • #4
        Cand amortizoarele sunt terminate nu esti respins la ITP? Chiar merita schimbate mai devreme? (exclud situatia in care se fac foarte multi km intre inspectiile tehnice)

        Comment


        • #5
          Eu am schimbat telescoapele pe fata la 72K (acum am 115K), cel de pe dreapta era curs tot si pe stanga incepea sa curga.
          Schimbat atunci cu Bilstein B4, tehnologie gaz si ulei si se tin foarte bine inca avand in vedere ca circul destul pe drumuri neasfaltate.

          Comment


          • #6
            Originally posted by abc View Post
            Cand amortizoarele sunt terminate nu esti respins la ITP? Chiar merita schimbate mai devreme? (exclud situatia in care se fac foarte multi km intre inspectiile tehnice)
            hmmm atunci sa mergem cu masina praf pana la itp sa vedem daca si cu ce ne respinge nu? de asta merg unii cu becuri arse, cauciucuri tocite la sarme, probleme diverse? asteapta sa ajunga la itp sa vada cu ce sunt respinsi...?!?

            amortizoarele se schimba atunci cand nu poti lua un viraj mai strans fara ca gizas de la oglinda sa nu se plimbe prin masina in toate directiile, atunci cand la franare masina se balanseaza ca in oraselul copiilor fata spate, atunci cand sunt curse etc etc
            de asemenea se verifica dupa o groapa care a dus la un soc puternic.

            Comment


            • #7
              Se mai pot verifica la service-uri cu standuri speciale, iar eficienta sa nu fie mai mica de nu stiu cat %. Cine stie date exacte sa ne invete si pe noi.
              Niciodata la ITP nu mi-au fost verificate amortizoarele.

              Comment


              • #8
                la itp nu esti respins din cauza amortizoarelor uzate decat in cazul in care se depaseste o anumita diferenta exprimata in %, dintre dr-stanga caz in care se deduce ca diferenta ar fi cauzata de amortizoare, daca nu sunt probleme cu discurile/placutele

                oricum, la 117 mii sunt expirate amortizoarele, dacia recomanda schimbarea lor la 80 de mii. asta intentionez sa fac si eu, preventiv insa. am 75 de mii, nu mi se pare ca ar fi ajuns la limita maxima de uzura, nu se manifesta nici cum, nici curse nu sunt, au mers 80% numai pe drumuri foarte bune, dar cum am zis, preventiv, just in case, pana la 80 de mii adica pana in primavara le va avea schimbate
                Last edited by cristi....; 24 October 2015, 20:07.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by IancuMIC View Post
                  ................
                  mai ales ca cele vechi aveau doar 117 mii.
                  "Miroase" a placebo; in fine sa nu intram intr-o polemica inutila.
                  Nu poate fii placebo dupa 117000 km cu telescoape noi (si pe gaz). Si daca punea clasice pe ulei, tot era o diferenta clara.

                  La mine dupa aprx 80000 km am simtit-o ca nu ma sta prin sensurile giratorii ca odinioara, nici un telescop scurs, ci pur si simplu nu mai aveau eficienta de la 20-30000 km.
                  Asta simti indubitabil la viraje luate in forta, franari puternice, manevre rapide de schimbare banda...

                  In cazul meu cand o sa le schimb, tot pe ulei clasice voi pune.

                  Comment


                  • #10
                    Asa arata "scursurile".
                    Celalalt era mai urat. Asta se mai ridica singur, celalalt nu se mai ridica, ramanea cum il puneai.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Octavian View Post

                      Asta simti indubitabil la viraje luate in forta, franari puternice, manevre rapide de schimbare banda...
                      Asta e altceva; eu n-am inteles ca distinsul nostru coleg sa fii facut astfel de manevre. Oricum la un viraj strans luat in viteza, chiar cu amortozoare ok, masina tot isi va modifica tinuta de drum; important e sa nu ai oscilatii ale caroseriei.


                      Masina a inceput sa stea pe drum normal, nu ma mai lipeste de usa cand virez la dreapta si nici nu ma arunca peste pasagerul din dreapta cand virez stanga (la anumite viteze).
                      Amortizorul reduce balansarea nu o impiedica. De aia am zis ca e placebo; sa integ faptul ca acum in viraje fortate, masina nu se mai inclina?
                      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Fanez View Post
                        ...
                        1. sta mai bine pe drum;
                        2. nu mai balanseaza exagerat.
                        Cand am spus ca diferenta e mare m-am referit la faptul ca este vizibila.
                        ....
                        Sa revin ca sa nu mai fie neintelegeri din pricina mea.
                        Masina se comporta mai bine in viraje stranse balansandu-se mai putin. La serviciu, ca sa intru pe poarta trebuie sa iau viraj dreapta in scurt. Inainte de schimbarea amortizoarelor, la o anumita viteza, efectiv ma lipea de usa. Dupa schimbare, luand virajul cu aceeasi viteza nu ma mai lipeste de usa. Normal ca masina se inclina dar mult mai putin. In depasiri directia e mai precisa, mai sigura, nu mai are tendinta de oscilatie la revenirea pe banda de mers. Imi ofera un confort mai ridicat si un plus de siguranta.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by sorin1983 View Post
                          amortizoarele se schimba atunci cand nu poti lua un viraj mai strans fara ca gizas de la oglinda sa nu se plimbe prin masina in toate directiile, atunci cand la franare masina se balanseaza ca in oraselul copiilor fata spate, atunci cand sunt curse etc etc.
                          Ceva indicatii pentru schimbul de ulei sau bujii nu ai? Ca imi place sitlul.

                          Comment


                          • #14
                            Eu am schimbat la Logan amortizoarele pe fata la 80k din cauza ca unul avea niste scurgeri.
                            Tot cu Monroe, dar pe gaz.
                            Cine afirma ca nu se simte diferenta, inseamna ca nu le-a schimbat niciodata.
                            Indiferent de motorizare, nicio masina nu doarme sub mine.
                            Last edited by mr.K; 26 October 2015, 10:15.

                            Comment


                            • #15
                              In cazul amortizoarelor clasice un semnal de alarma il reprezinta curgerea uleiului si de cele mai multe ori atunci sunt schimbate chiar daca comportamentul masinii impune acest lucru cu mult timp inainte. In cazul amortizoarelor fara ulei nu exista pericolul (sau tentatia) sa circului mai mult cu ele avand in vedere ca "nu curg"?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google