Bucșă plastic sferică pompă ambreiaj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bucșă plastic sferică pompă ambreiaj

    Salut!

    La sfârșitul lui ianuarie am aflat dramaticul deznodământ al scârțâitului vechi de ani la pedala de ambreiaj: lipsa de lubrifiant la articulația dintre sfera din oțel a pedalei de ambreiaj și bucșa din plastic cu care a fost gândită să se îmbuce pe pompa de ambreiaj.
    ​​​​​
    Asta a uzat bucșa din plastic, i-a lărgit orificiul sferic și - ZBANG!! - am rămas cu ambreiajul decuplat în mijlocul intersecției. Scuză-te traficului, împinge frumusețe de MCV 2 / 2016 cu femeie, copil și cățea-n el, caută ca boul sub capotă cablul de ambreiaj (că ai mai pățit să-l rupi la Break-ul clasic și la absolut toate motocicletele pe care le-ai avut), iar apoi constată (ca un și mai mare bou) că MCV 2-ul are ambreiaj hidraulic. Trage aer în piept. Apoi fă contorsionism sub pedalier în plină iarnă la trei metri de șina de tramvai, încercând să mufezi la loc sfera în bucșă, crezând că nu reușești să le presezi împreună. Și prinde-te într-un târziu că le presai bine-mersi, doar că bucșa e uzată și nu mai reține sfera.

    Sistemul lu' pește vasăzică. Un defect inadmisibil pentru o mașină de 50.000 km, provocat de o soluție tehnică îndoielnică și executat cu materiale rău alese. Vedeți pozele. Bașca n-a auzit nimeni de gresare la fabrică. Urmele de ulei sunt făcute cu joja mea, crezând că așa împreunez mai ușor piesele - și reușeam oricum, doar că se dezghiocau imediat ce nu le mai presam cu mâna.

    ​​​​​Soluția temporară - care ține până în ziua de azi - a fost să leg o chingă cu care să forțez pedala și tija să stea împreunate. Din nou, vedeți poza. De ce suntem deja în a doua jumătate lui martie și încă nu am rezolvat? Fiindcă niciun magazin de piese auto nu-mi găsește bucșa aia mică de înlocuit, deși este clar gândită că piesă de schimb. Toți vor să-mi vândă altă pompă de ambreiaj. Refuz să schimb pompă de 300 lei + manoperă de la atâta lucru!

    Nu găsesc piesa pe nicăieri pe Internet. Am găsit niște bucșe relativ asemănătoare pe AliExpress, gândite pentru Citroên. Dar nu știu nimic concret legat de dimensiuni. Trebuie să cumpăr și să adaptez, dacă s-o potrivi printr-o minune diametrul sferei în orificul bucșei.

    Voi v-ați lovit de problema asta? Dacă nu, gresați-vă urgent articulația cu pricina! Dacă da, ce soluție ați găsit? Cum rezolvăm? Help!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Last edited by Muravey; 20 March 2024, 08:04.

  • #2



    La reperul 1 daca te uiti o sa vezi ca exista de inlocuit doar pompa intreaga, daca o piesa nu apare cu un nr. al ei individual in diagrama, inseamna ca nu se gaseste separat si trebuie cumparat intreg ansamblul.

    Am dat din intamplare peste postare, nu am patit asa ceva, dar am fost intr-o situatie asemanatoare; ma chinuiam sa gasesc un capacel de aerisire pt. instalatia de racire si nu gaseam de cumparat decat un furtun care continea si acel capacel, furtun care mai trebuia si inlocuit (asta dupa ce deja schimbasem antigelul)

    1. Cauta la dezmembrari, vezi daca poti sa demontezi de pe o masian bucsa respectiva fara sa o distrugi (Nu stiu cat de reutilizabila e odata demontata, asta trebuie tu sa incerci)
    2. Improvizezi cumva (ori cu alta bucsa de dimensiuni asemanatoare, ori du-te la cineva sa masoare dimiensiunile si sa iti scoata una noua la imprimanta 3D, dintr-un plastic mai solid)
    3. In cel mai rau caz, cumperi cea mai ieftina pompa pe care o gasesti si inlocuiesti doar bucsa cu cea de la pompa noua.

    Cele mai bune sanse eu zic ca le ai la dezmembrari, sper ca am putut sa te ajut cu ceva. Succes

    Comment

    Working...
    X
    Anulare DPF
    Politica de Securitate Google