1.2 16V 75 CP Vs. 1.4 8V 75 CP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hai sa mai deduc o interpretare proasta!!!
    Daca trebuie calcata acceleratia mai tare, asta inseamna ca va creste turatia, da?
    Daca creste turatia, nu va trebuii teava aia de 1/4 sa lucreze mai repede ca sa creasca debitul de benzina? Cred ca da si atunci creste si consumul.
    Ei bine, daca in realitate consuma mai putin, e foarte bine E mai ieftina RCA-ul, asta e sigur si daca consuma si mai putin, e si mai bine
    Nu am eu nimic inpotriva motorului 1.2

    Comment


    • Mai terminati cu dimensiuni la injectoare, tevi, conducte ca nu sunt motoare diesel. Exista chiar o posibilitate foarte mare ca injectoarele sa fie identice d.p.d.v. al debitului la ambele motorizari. Oricum tot cat comanda UCE injectie "curge" pe teava nu cat e de mare teava.
      Last edited by Cristi_LCD; 27 January 2010, 11:41.
      Cel mai lent 1,6 8v

      Comment


      • eu zic asa, cel mai simplu e sa faceti raportul intre 1398 si 1149, apoi sa impartiti turatiile la aceeasi viteza, in aceeasi treapta, la ambele motorizari. de ex in tr4, la 60km/h, 1.4 are 2000rpm, 1.2 are 2300rpm. faceti 1398/1149 si iese 1.217; impartiti 2300 la 2000 si iese 1.15, de aici rezulta ca 1.2 consuma mai putin decat 1.4. cu putin, e adevarat, dar nu bea la fel de mult. acum uitati-va pe graficul pus mai sus la cele doua motoare si vedeti cat cuplu are 1.4 la 2000rpm si 1.2 la 2300rpm. cuplul lui 1.2 il inmultiti cu 1.15 ala de mai sus si daca iese mai mult decat are 1.4, il face pe "baban" si pe reprize. simplu...
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • Da, observatii pur teoretice, dupa calculul asta ar rezulta ca la aceeasi capacitate, turatie mai mare=>consum mai mare, ceea ce in realitate nu e intotdeauna adevarat (adica ma refer la cat de ''relaxat'' e motorul la o viteza x si o turatie y).
          Vezi aici 1.4 mpi si 1.6 mpi-chiar daca e mai mare, tot cam atata consuma la viteza mare, vezi 1.4 mpi Symbol si 1.4 mpi logan (spre exemplu la ~120-130 Symbolu consuma ceva mai putin sau cel mult la fel cu Logan 1.4, desi are rapoarte mai scurte si desigur reprize mai bune).

          Deci trebe gandit si la cum se comporta motorul cuplat la o transmisie.
          1.2 nu poa sa fie decat in avantaj: 21% mai mic fata de 1.4, putere aceeasi; cuplu ~5% mai mic, rapoarte ~15% mai scurte., din toate astea ies dupa incercari un consum la general cu ~15% mai mic decat 1.4.
          Eu zic ca nu e chiar insignifiant.
          Last edited by Octavian; 27 January 2010, 14:17.

          Comment


          • tocmai ca nu rezulta consum mai mare, daca te uiti atent la cifre...depinde cat de mare e cresterea in turatia la ala mai mic, lucru care pare sa nu se intample la 1.2_16v, care are crestere de turatie mai mica decat diferenta de putere si de aici in principiu, in conditii identice, ala mic ar trebui sa consume 1.15/1.217=0.945 din consumul celui de 1.4. ia vezi cat da dacia pe site consumurile si vezi daca diferenta nu e cam la nivelul acelui 6%. un 6% extern la 1.4 ar veni la 1.2 cam 5.64%. cam astea sa fie cifrele?
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • care de care mai meserias

              Constructorul zice clar in datele tehnice ca la 1.2 consumul mediu e cu 1 litru mai mic decat la 1.4.

              Ce mai la deal la vale 'ca am auzit eu', 'ca daca stai in cap consuma mai mult' sau alte balarii.

              Eu as lua fara sa stau pe ganduri un motor de aceeasi putere dar cu consum mai mic decat magnificul 1.4 MPI din dotare
              Logan GPL 1.4

              Comment


              • sa nu uitam ca acele cifre obtinute din calcule sunt cele ideale si testate eventual in laborator.
                in realitate se mai adauga in plus si aerodinamica si frictiunea cu asfaltul, motiv pentru care nu se prea compara nici nu symbolul.
                in cazul acesta (tot teoretic vorbind) cuplul mai mare la aceeas plaja de turatii ajuta motorul sa mearga mai "relaxat".
                este?

                Comment


                • Originally posted by Seba View Post
                  tocmai ca nu rezulta consum mai mare, daca te uiti atent la cifre...depinde cat de mare e cresterea in turatia la ala mai mic, lucru care pare sa nu se intample la 1.2_16v, care are crestere de turatie mai mica decat diferenta de putere si de aici in principiu, in conditii identice, ala mic ar trebui sa consume 1.15/1.217=0.945 din consumul celui de 1.4. ia vezi cat da dacia pe site consumurile si vezi daca diferenta nu e cam la nivelul acelui 6%. un 6% extern la 1.4 ar veni la 1.2 cam 5.64%. cam astea sa fie cifrele?
                  Sustin ca e pur teoretic ce spui , si in sustinere aduc chiar consumurile spuse de Dacia:
                  Urban 1.2 si 1.4 (in procente): 23,7% economie la 1.2
                  Extraurban: ~12% economie la 1.2
                  Cilcu complet: 17% economie 1.2

                  Trage tu concluzia(iile). Calculele sunt apropiate de realiate, dar diferenta face economia

                  Comment


                  • a vorbit cumnatumiu cu un taximetrist care are 1.2 si a avut inainte 1.4
                    Soferu a zis ca asta mica consuma in oras cu exact 1 litru mai putin.
                    in rest...i se parea una alta..dar consumul este concret.
                    Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                    Comment


                    • azi am condus un symbol 1,2 16v ... cred ca trage la fel ca motorul de 1,4 8v nu prea am vazut diferente (poate as tinde sa cred ca 1,4 trage nesemnificativ mai bine - diferenta foarte mica)
                      My ride

                      Comment

                      Working...
                      X
                      Anulare DPF
                      Politica de Securitate Google