0.9tce h4bt vs 1.0tce h4dt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 0.9tce h4bt vs 1.0tce h4dt

    Va salut. Nu am gasit nicaieri aceasta discutie si mi se pare foarte interesanta, mai ales ca vreau sa cumpar un logan 2 (o sa revin din nou la gama dacia) cu una din aceste motorizari si imi este greu sa fac o alegere corecta.
    The 1.0-liter turbo engine Renault H4Dt or 1.0 TCe 100 has been produced by the concern since 2018 and is installed on the fifth generation of the Clio model or the Captur crossover created on its basis. On cars manufactured under the Nissan brand, this power unit has the HR10DET index. The TCe line includes

    The 0.9-liter 3-cylinder Renault H4Bt or 0.9 TCe 90 engine has been produced since 2012 and is installed on the group's popular models manufactured under the Renault, Nissan and Dacia brands. This motor can also be found under the hood of modern Smarts, which are Twingo clones. The TCe line includes engines: H4Bt, H4Dt, H5Dt,


    Am gasit aceste 2 review-uri.
    Ce ma surprinde este baia de ulei de 4.1l la 0.9tce si 3.3l la 1.0tce. Apoi durata de viata este estimata la 200.000km la 0.9tce si 250.000km la 1.0tce. Stiam ca e o regula oarecum aplicabila universal: "cu, cat baia de ulei este mai mare, cu atat motorul o sa fie mai trainic la acelasi interval de service". Apoi durata estimata sper sa nu fie adevarata, stiu ca sunt niste motoare foarte fiabile, am vazut si cu peste 350.000km fara probleme, iar eu sh o sa o cumpar cu 120-160.000km deci se apropie de 200.000 dupa 2-3 ani de utilizare.
    Despre distributie stiu ca se schimba la peste 150.000km si nu e o problema.
    La ambele vad nu stiu ce regulator de faza (asa iese tradus din egnleza), imi poate spune cineva ce e si cat costa ? Si mai despre ceva curea la h4bt.
    La 1.0tce vad ca se face reglarea supapelor la fiecare 60.000km , la 0.9tce e aceeasi procedura ?
    La 0.9tce euro 5 ambreiajul este mult mai ieftin decat la cel euro 6, pica des la utilizare normala ?


    Daca e cineva mai informat despre aceste motoare si imi poate lasa un raspuns mi-ar fi de mare ajutor atat mie cat si celorlalti care urmeaza sa isi achitioneze una din aceste motorizari. Sunt foarte asemanatoare din cate vad.

    Multumesc anticipat.

  • #2
    1.0tce de pe logan 2 vine doar in combinatie cu GPL ?

    Comment


    • #3
      Originally posted by ManGreek View Post
      Ce ma surprinde este baia de ulei de 4.1l la 0.9tce si 3.3l la 1.0tce.
      1.0 TCe aka H4D/H4Dt are capacitatea de 4,1 litri de ulei, nu 3,3, nu știu de unde a scos valoarea aia...

      Originally posted by ManGreek View Post
      Apoi durata de viata este estimata la 200.000km la 0.9tce si 250.000km la 1.0tce. Stiam ca e o regula oarecum aplicabila universal: "cu, cat baia de ulei este mai mare, cu atat motorul o sa fie mai trainic la acelasi interval de service". Apoi durata estimata sper sa nu fie adevarata, stiu ca sunt niste motoare foarte fiabile, am vazut si cu peste 350.000km fara probleme, iar eu sh o sa o cumpar cu 120-160.000km deci se apropie de 200.000 dupa 2-3 ani de utilizare.
      Iarăși, nu se știe de unde au apărut acele cifre de longevitate...

      Realitatea e că motorul poate​ dura foarte mulți km, inclusiv pe forumul ăsta o să găsești destule motoare pe benzină cu un kilometraj impresionant, depășind cu mult "estimarea" de 200.000km...

      Rezistența motorului e dată de modul de utilizare și de întreținere, nu de niște estimări sau cifre medii sau ce or fi alea...

      Originally posted by ManGreek View Post
      Despre distributie stiu ca se schimba la peste 150.000km si nu e o problema.
      Distribuția nu se schimbă la interval fix, ci doar când zornăie în sarcină.

      Originally posted by ManGreek View Post
      La 1.0tce vad ca se face reglarea supapelor la fiecare 60.000km , la 0.9tce e aceeasi procedura ?
      ​​
      Din câte știu eu la 0.9TCe nu se reglează supapele și nici la 1.0TCe...

      Site-ul respectiv conține un amestec de date corecte cu incorecte...
      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

      Comment


      • #4
        Originally posted by ManGreek View Post
        Apoi durata de viata este estimata la 200.000km la 0.9tce si 250.000km la 1.0tce.
        Logan 0.9 TCe 2015 cu GPL, taxi. Fotografie primita de la cineva, nu am motive sa ma indoiesc de autenticitate.
        20220621_162257.jpg

        Comment


        • #5
          De aceea am facut acest topic, nu sunt sigur pe datele de pe acel site. Deci la 1.0 tce nu se face reglaj la tacheti. Ce nu stiu este daca la 1.0 vine si fara gpl (nu vreau gpl). Greu de ales intre cele doua motorizari. Despre 0.9tce il stiu pe al lui Stoica de aici de pe forum, motor care s-a dovedit foarte fiabil, de aceea inclin spre 0.9. Alte diferente mai sunt intre ele ? La constructie , materiale ?

          Comment


          • #6
            Din cate stiu 1.0 vine doar cu gpl. Sub topicul asta este unul despre 1.0 TCe inceput prin 2020. Cred ca vei gasi cateva informatii si acolo.

            Comment


            • #7
              0.9 TCe si 1.0 TCe vin cu sau fata GPL de fabrica. La niciunul nu se regleaza culbutorii.
              PS: A nu se confunda 1.0 SCe (fara turbo) cu 1.0 TCe.
              La 1.0 SCe intra ceva mai putin ulei (~3 litri daca imi amintesc bine).
              Regulator de faza=defazor pe admisie.
              Last edited by adi90; 16 February 2023, 10:25.

              Comment

              Working...
              X
              Anulare DPF
              Politica de Securitate Google