Absolut, de aia zic ca daca vrei cuplu si n-ai treaba cu viteza, ia-ti tractor, n-ai probleme la deal nici cu rulota in spate.
							
						
					1.2 16v Submotorizat?
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 ei, as: ia vezi, un cuplu de 200Nm, la o cutie cu demultiplicare 3:1, ar ajuta mai mult la urcarea unui deal decat un cuplu de 150Nm cu o demultiplicare de 5:1? parca nu. vezi, de aia o conserva de honda de 1.6 aspirata ii da mucu si-n sculare si-n culcare la dizal de 2000. ca tine lesinatii aia de 150Nm pana pe la 8000-8500rpm. dizalul pana unde are 200Nm? de la 2000 la 2500rpm. dupa aia? ia vezi, la 4000rpm, unde are putere maxima, ce cuplu mai dezvolta? cam 110-120Nm. iar de acolo, pt inca 4000rpm, 150>110 si d-aia aspiratorul se pisa cu fenta pe dizal. pt ca-si permite sa demultiplice turatia de 8000rm sa ajunga la roata cu 1000rpm (deci sa bage in asfalt 150x8=1200Nm), pe cand dizalul suprem, cu motorul ala amret si plin de cuplu ca motorul titanicului, la 4000rpm:4 (ca sa obtinem aceeasi 1000rpm la roata), baga in asfalt 110x4=440Nm. acu' zi-mi tu, dupa parerea ta, care accelereaza mai bine in panta? in alta ordina de idei, cand scoti timpul din ecuatia "decretata" in postul tau, legile fizicii poti sa le folosesti pe post de hartie de buda. nu uita, insa, ca traim dupa legile alea, oricat de mult ti-ar placea sau displace acest lucru. si ca teoria intotdeauna a fost confirmata de practica, iar practica ar fi un ***** pansat in lijlocul campului, fara teoria care sa ne ofere intelegerea asupra fenomenului.Originally posted by fanrenault View Post... Cuplul e apacitatea unui automobil de a urca o pantă foarte abruptă (sau cand e plina masina) indiferent de timpul în care se face acest lucru.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 cine nu stie limitele masinii sa parcurga Transalpina si o sa le vada...fiecare ar trebui sa stie de ce si-a luat aceasta motorizare si sa fie constient de ce a primit pentru ce a dat; eu sunt multumit si dupa cum cred ca am mai zis intotdeauna ar fi loc de mai bine...
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Motorul trege destul de bine, dar trebe turat. Problema e ca face urat de tot cand e turat. Din pacate asa trebe mers cu aceasta motorizare...3-4000rpm ca sa traga bine. Dar nu asta e cel mai deranjant. O problema si mai deranjanta e variatia de turatie la pornirea de pe loc.  
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Da, ca orice motor cu cuplu maxim mic si sus in ture. A spus si o voi repeta tot timpul : turatia de functionare stabila a unui motor termic este intre turatia de cuplu maxim si cea de putere maxima ( deh, unii dintre noi au mai trecut si pe la scoala ... )Originally posted by TM-00-000 View PostMotorul trege destul de bine, dar trebe turat. Problema e ca face urat de tot cand e turat. Din pacate asa trebe mers cu aceasta motorizare...3-4000rpm ca sa traga bine.
 Asa ca daca vrei sa nu turezi motorul la plecarea de pe loc sau sa schimbi vitezele des luati-va diesel, tractoru pleaca de pe loc si la relanti, nu-i nevoie sa apesi acceleratia...
 Si poti merge cu el intr-a cincea la 30 km / ora ...si calci acceleratia si nu se opreste ...
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 @Octavian: sunt foarte nemultumit de modul in care se inchid usile! ma refer la chederul ala prin care bagi degetul si ajungi afara! iarna se simte frig!
 
 @alfabit: eu plec de pe loc cu 1.2-ul fara sa calc acceleratia! in special cand e motorul rece! ce-i drept, dau drumul treptat la ambreiaj! daca dau drumul repede se opreste! cand se incalzeste pleaca mai greu de pe loc in relanti!
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 tot timpul se gaseste cineva sa faca diferit decat trebuie, sau e normal. de curiozitate, vezi ce-ti zice prin carte despre plecarea la rece. asa scrie? iti faci ambreiajul zob in felul asta, ca-l patinezi prea mult.Originally posted by adaniel69 View Post
 @alfabit: eu plec de pe loc cu 1.2-ul fara sa calc acceleratia! in special cand e motorul rece! ce-i drept, dau drumul treptat la ambreiaj! daca dau drumul repede se opreste! cand se incalzeste pleaca mai greu de pe loc in relanti!
 sunt curios cate claxoane iti iei la semafor la plecari de genul asta 
 felul asta de mers e mai rau decat mersul 'la consum'. e masochism internal combustionizer internal combustionizer
 Comment














 )))))))))) de unde ai scos-o si pe asta ?
)))))))))) de unde ai scos-o si pe asta ?  
							
						





Comment