Diagrama Cuplu/putere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by amigos View Post
    Startul mai prost nu dureaza decat cateva fractiuni de secunda, cat s-ajungi la 3000 ture cu I-a, ca pe urma....
    intra turbina..

    Comment


    • #17
      Originally posted by Nepotu123 View Post
      Mda, probabil pe 400m cand cu 1.2 ramai in urma te consolezi in gand "am mai multi cai si cuplu la roata la 5302 rpm decat fraieru cu 1.4 care e in fata" . Ca altfel nu vad atingerea turatiei asteia de catre cineva care utilizeaza masina in mod normal, majoritatea nu trec de 3500-4000 rpm. Deci, ce relevanta are?
      0,6 sec cu start de pe loc e mica diferenta, dar fara discutii este, exact la plecarea de pe loc (tr I, putin din tr II). Teoretic daca ambii soferi ar pleca bine, e clar cine iese in fata.

      Acum...fiecare percepe in felul lui mersul ''normal''.
      Eu la extraurban in mod normal si firesc in depasiri o duc des in 5000-5500 rpm, adica ma utilizez de toata plaja de putere, pentru ca vreau sa depasesc cat de cat ok/hotarat.
      Nu ma deranjeaza zgomotul motorului si nici gandul ca ar putea crapa.

      Practic iti spun eu ce inseamna diagramele alea de cuplu in cazuri reale, nu liniute: cu start lansat pe tr III (60/h) nu iei nici un metru in fata cu 1.4 stock, cu start lansat pe tr IV (de la 80/h) cu 1.4 pierzi cativa metri.

      Diferentele la demaraj sunt pe tr I si putin din II, ceea ce in condusul normal n-au aproape nici o relevanta.

      Originally posted by cro84 View Post
      Dupa graficele alea se confirma startul mai prost al loganului 1.2 ........................
      Exact. Asa este si in realitate, dar doar la plecarea de pe loc.
      Last edited by Octavian; 10 July 2011, 11:23. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • #18
        Originally posted by nightboy View Post
        intra turbina..
        intra cele 8 valve in plus.

        Originally posted by Octavian___32 View Post
        0,6 sec cu start de pe loc e mica diferenta, dar fara discutii este, exact la plecarea de pe loc (tr I, putin din tr II). Teoretic daca ambii soferi ar pleca bine, e clar cine iese in fata.
        Timpii dati de producator pentru 0-100 km/h nu cred ca sunt foarte relevanti si corecti, deoarece nu cred ca sunt calculati cu schimbul de treapta la 5500 (parerea mea). Probabil au alte metode sau algoritmi de calcul. Ar fi interesant daca cineva (in masura) ar putea spune exact cum se obtin acesti timpi si distante.
        Last edited by amigos; 10 July 2011, 12:01. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • #19
          Iti spun eu ca sunt foarte reali timpii 0-100 km/h dati de producator. Sunt cam greu de realizat, fiind facuti in conditii ideale(aderenta maxima, benzina putina etc). Incearca sa vezi in cat timp iei 100 km/h reali(107-108 km/h pe bord tinand cont de eroarea vitezometrului) si ai sa te convingi ca e cam greu de atins cifra data de producator, deobicei scoti mai mult... nici vorba de mai putin.

          Comment


          • #20
            Cum sa aiba eroare 7-8% !!! Asta chiar nu pot sa o cred.

            Comment


            • #21
              Daca nu crezi fa un test cu Gps-ul. Orice vitezometru' nu doar cel de Logan, are o eroare de 7-8 chiar 10% la viteze mari, eroare intentionata din diverse motive de siguranta, lucrul asta e bine stiut.

              Comment


              • #22
                Eu stiam ca toate vitezometrele iti afiseaza cu 5 Km/h in plus fata de viteza reala, nu ca au o eroare de 10% - daca ar fi asa ar insemna ca la viteza de 120 de Km/h tu ai avea pe ceas 132 de Km/h.

                Comment


                • #23
                  Am spus "chiar 10% la viteze mari". Eroarea creste proportional cu viteza. Pune gps-ul si vezi defapt cat ai in realitate la 50-60 apoi la 100 km/h, 120, 140, 150, 160 pe ceas.
                  Uite ca am gasit un exemplu la o cautare rapida pe youtube.
                  care e viteza reala a masinii cea indicata in bord sau cea de la gps100 vs 94 km/h60 vs 56 km/h

                  Observa cum eroarea la 100 km/h pe ceas e cam de 6 km/h, iar apoi spre sfarsitul clipului cum la 60 km/h pe ceas eroarea se reduce cam la 3-4 km/h. Exact asa e si la Logan, sper ca te-ai lamurit si tu si amigos.

                  Comment


                  • #24
                    Confirm ce spune Nepotu123. La viteza mai mica diferenta e mai mica iar la viteza mare creste (testat pe GPS). La 150 pe ceas am cam 140 pe GPS.

                    Comment


                    • #25
                      Deci asa se explica cum obtineau oamenii viteze peste cea maxima data de producator obligatoriu cu mentiunea "si mai mergea" sau "si mai aveam pedala" !

                      Comment


                      • #26
                        Da cine spune ca GPS-ul nu are eroare?
                        Nu cred ca vitezometru are eroare mai mare de 2%. Ar insemna ca si radarul are aceeasi eroare de pana la 10%, ceea ce este absurd.

                        Comment


                        • #27
                          GPS-ul nu are eroare, de fapt e atat ce mica incat poate fi neglijata, < 1 km/h. La 1.4/1.6 la 3000 RPM in TR5 conform rapoartelor din cutie ai 102 km/h, tot atata indica si GPS-ul, pe bord ai ~108. Nici eu nu cred ca vitezometru are eroare mai mare de 2%, sunt sigur de lucrul asta, la toate masinile, e facuta intentionat. Daca ar arata exact, te-ai satura de amenzi radar. Radarul nu are treaba cu ce ai tu pe kilometraj, el masoara viteza reala, cand e radar poti merge cu 64 km/h linistit in localitate, real ai cam 59 si nu te opresc. Eroarea creste o data cu viteza, ajunge sa fie de peste 10 km/h in zona top speed-ului.
                          '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Nepotu123 View Post
                            Iti spun eu ca sunt foarte reali timpii 0-100 km/h dati de producator. Sunt cam greu de realizat, fiind facuti in conditii ideale(aderenta maxima, benzina putina etc)........................
                            La alti producatori performantele sunt date cu ~70% rezervor plin si mai o pers de 75 kg in dreapta.
                            Nu stiu cum e la Dacia.

                            Cert e ca un Logan chel va accelera mai repede la 100/h decat unul full la aceeasi motorizare, lucru testat de multi colegi (inclusiv eu).
                            Nu e diferenta semnificativa, dar este.

                            Originally posted by Nepotu123 View Post
                            Daca nu crezi fa un test cu Gps-ul. Orice vitezometru' nu doar cel de Logan, are o eroare de 7-8 chiar 10% la viteze mari,......................
                            Abaterea de kilometraj in procente e constanta.

                            Originally posted by paul_jn1 View Post
                            Confirm ce spune Nepotu123. La viteza mai mica diferenta e mai mica iar la viteza mare creste (testat pe GPS). La 150 pe ceas am cam 140 pe GPS.
                            Pai da, ~7% abatere, cam asa au toate.
                            Last edited by Octavian; 11 July 2011, 17:56. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • #29
                              Eu cu un GPS Garmin Nuvi am aceeasi viteza cu ce-a din bord, poate o mica eroare de 1 Km/h si asta este din cauza receptiei semnalului din satelit. Eu nu am nici o marja in bord la afisarea vitezei eronate cu 10% sau nu mai stiu eu cum. Am fost prins si de radar in orasul meu cu 75 km/h si stiu sigur ca nu am depasit 70, 75, caci eram constient caci e localitate si s-ar putea sa fie radar. Eu cred ca la cei care au eroare de indicator, este functie de tipul cauciucurilor, marimea lor, greutatea masinii, aerodinamica (geamuri deschise), schimbatul treptelor la turatii ridicate fixe... si multi alti factori mici care isi lasa amprenta pentru 2 3 sau poate 5 km/h.
                              sigpic

                              Comment


                              • #30
                                Toti au, numai tu n-ai.
                                Inseamna ca masina ta e mai ''special edition''.
                                Cauciucele sunt la fel la toti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google