Teava Esapament Afumata

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Teava Esapament Afumata

    Salut tuturor!
    Se da urmatoarea problema: Dacia Logan 1.2 16V E5 cu 10.000 km efectuati. Regimul de exploatare preponderent urban, cu drumuri scurte de cativa km. S-a constatat faptul ca la un drum lung extraurban teava de esapament arata ca in foto 2, timp in care la regimul urban arata ca in foto 1. Mentionez faptul ca aceasta innegrire a tevii la o calatorie mai lunga am constatat-o in mod repetat.
    Va rog sa explicati fenomenul.

    Mie mi s-ar parea mai normal sa fie invers, adica din cauza drumurilor scurte in oras, cu motorul rece, arderi incomplete etc. sa fie teava mai neagra si sa se curete la drum lung.

    Numai bine.
    Attached Files
    Last edited by DannyNova; 23 October 2011, 21:52.

  • #2
    Toba sport sau tips ?
    sigpic
    Nu există întrebări proaste, doar oameni proşti.

    Comment


    • #3
      Este un tips

      Comment


      • #4
        Simti ceva in neregula la motor ? adica trage greu da rateuri s.a.m.d

        Mie mi-a zis un prieten ca se innegreste de la inlocuitorii de benzina pe care-i mai pun baietii. Nu prea ai ce sa-i faci. Masina nu are nimic. Se mai innegreste si de la condensul din evacuare.
        Last edited by pojejena; 23 October 2011, 22:07. Reason: edit
        sigpic
        Nu există întrebări proaste, doar oameni proşti.

        Comment


        • #5
          Se innegreste daca ii dai cox

          Comment


          • #6
            hai sa o lasam pe asta cu cox, eu nu am nici catalizator si nu arata asa ...
            sigpicMy ride

            Comment


            • #7
              schimba peco provizoriu cand mai ai drum in afara.
              am mai vazut si tevi innegrite la benzinare, dar cele cipuite.
              Last edited by zeegermans; 24 October 2011, 00:18.
              internal combustionizer

              Comment


              • #8
                Pun benzina de 95 de la Petrom. Cat despre cox, nu o alerg prea tare (100-110 km/h). Motorul functioneaza perfect, fara rateuri. Si nici consum mare nu am (5,5%) ca sa acuz faptul ca merge cu amestec prea bogat.

                Comment


                • #9
                  Fiind E5 nu pot sa spun clar ca asa este la toate, dar la motoarele 16V (nu numai de la Reno) am observat ca tzava se innegreste mai tare ca la mpi.
                  Chiar special m-am uitat la cateva 1.6 16V care le stiu (inclusiv un Ford Focus). Se afuma bine in comparatie cu 8 valve, in timp relativ scurt.

                  Nu cred ca este un motiv de ingrijorare.
                  Cum e la tine, gasesti si la celelalte 1.2

                  Comment


                  • #10
                    Daca motorul trage bine,nu ai nici un martor aprins(obd, cel de noxe) ai de ca sa-ti faci griji,echipamentul electronic al injectiei isi face treaba.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • #11
                      La mine (1.2 16v E4) se innegreste, insa nu stiu in cat timp sau daca se innegreste mai rapid in ext decat in int - nu am stat sa verific, curat o data pe luna sau mai rar. Folosesc exclusiv OMV 95 si masina vede talpa in fiecare zi. Atata timp cat motorul functioneaza perfect, are reviziile la zi si toate consumabilele de cea mai buna calitate nu vad care ar fi problema daca scoate ceva negreala pe teava, sincer m-ar mira daca nu ar fi absolut nimic depus pe tips ...

                      Comment


                      • #12
                        Eu mi-as explica altfel fenomenul lui DannyNova, si anume: cand merge in oras, nu ajunge catalizatorul la temperatura optima sa se curete si retine negreala, iar cand merge extraurban ajunge la temperatura optima sa se curete si da afara acea funingine! Ce parere aveti?

                        Comment


                        • #13
                          E normal sa fie asa nu-i nicio problema. Daca va uitati la orice masina o sa constatati ca la fel arata. Mai conteaza si benzina dar in Romania inca nu s-a inventat benzina buna. Eu nu cred in astea ca e motorul de vina ca e nu stiu ce. Eu am cu masina 115000 aproape si merge ca prima data si intreadevar si eu am acea funingine dar atata timp cat motorul functioneaza in parametrii normali de ce sa-mi fac griji?
                          Numai bine!
                          Last edited by Christnacht; 24 October 2011, 14:18.
                          Facebook: https://www.facebook.com/CrisGarage

                          Comment


                          • #14
                            Eu am 1.6 E4 de 3 ani si nu am toba afumata deloc, am dat de cateva ori cu degetul pe interiorul ei (obicei de la 1310) si pe deget se ia un strat foarte subtire de funigine, nu innegreste degetul. Probabil ca Octavian are dreptate cu privire la 16V.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by adaniel69 View Post
                              Eu mi-as explica altfel fenomenul lui DannyNova, si anume: cand merge in oras, nu ajunge catalizatorul la temperatura optima sa se curete si retine negreala, iar cand merge extraurban ajunge la temperatura optima sa se curete si da afara acea funingine! Ce parere aveti?
                              As avea unele completari;
                              1.temperatura de amorsare a catalizatorului se situeaza undeva la 250grade C
                              2.temp. optima de functionare 450grade C.
                              Asadar motor rece=noxe
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google