Sistemul De Aprindere Logan 1.4 [info]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sistemul De Aprindere Logan 1.4 [info]

    il intereseaza pe taica-miu sistemul de aprindere de la Loganul meu
    el are un opel mai vechi, cu delco, la mine am vazut ca fisele de la bujii intra in bobina de inductie.
    are deci Logan-ul delco, sau cum se da scanteia la fiecare bujie? care-i sistemul?

  • #2
    Ma duc sa caut capacul...

    ECU, bobina apridere, bujii si fise aprindere

    Comment


    • #3
      am vazut o mufa ce intra in bobina si care are 4 fire. vine cumva de la ECU si trimite semnal de scanteie catre bobina de inductie? asta-i intregul sistem de aprindere la logan, nu?

      Comment


      • #4
        la logan ai 2 bobine de inductie in aceeasi carcasa, ambele cu ambii capeti ai infasurarii secundare in "liber". adica se dau 2 scantei deodata, la 2 bujii simultan, una in cilindrul care trebuie si una in perechea ce face timpul de evacuare. sistemul se numeste "waste spark", cu scandeie pierduta, nu are nici o legatura cu delco-ul. nu recomand incercarea de adaptare la opel, decat daca vrei sa vezi cum se ridica chiulasa de pe bloc la un motor din 1900 primavara...
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #5
          Trebuie cumva intrerupt,curentul in infasurarea primara (sau in infasurarile primare) a bobibei(bobinelor).Daca nu are ruptor-distribuitor,atunci cum?

          Comment


          • #6
            Nu ai ce sa intrerupi in circuitul primar, pentru ca sunt 2 (doua) bobine. Sistemul de aprindere este cel explicat de Seba, ceva mai sus:
            se dau 2 scantei deodata, la 2 bujii simultan, una in cilindrul care trebuie si una in perechea ce face timpul de evacuare. sistemul se numeste "waste spark", cu scandeie pierduta, nu are nici o legatura cu delco-ul.

            Comment


            • #7
              intreruperea se face cu un tranzistor de putere, nu necesita intrerupatoare mecanice (delco).
              robbie, orice bobina de inductie are circuit primar si secundar (bobina de inductie e de fapt un transformator ridicator de tensiune). asadar,a vem doua bobine primare, doua secundare. capetele celor doua secundare duc fiecare la cate o bobina, primarele au plus12V comun, iar celalat capat al fiecarei bobina trece printr-un tranzistor de 800V/45A la masa. cand in poarta MOs-ului ecu pune 3.3/5V, tranzistorul ala se face "sarma" si bobina primeste minus, s eincarca, cand dispare tensiune de poarte pe tranzistor, jonctiunea drena-sursa se intrerupe si in bobina secundara de pe primarul careia se ia alimentarea, scoate 25kV spre cele doua bujii la care e legata. perechile de bujii, la ordine de aprindere 1-3-4-2 sunt 1-4 si 2-3. deci avem o bobina ce da scateie pe 1 si 4 simultan si una ce da pe 2-3. in blocul de inductie sunt de fapt doua boine. exceptie 1.6_16v, unde fiecare bujie are propria bobina de inductie, deci 4 bobine.alea insa sunt mai mici ca nu trebuie sa geenreze 30kV, pt ca nu tre' sa strapinga prin doi electrozi (doua bujii simultan pe aceeasi infasurare), comanda insa e la fel, la 16v o sa vezi ca vin fire de 12V la bobina din capul bujiilor, ala n-are fise de inalta tensiune.
              Last edited by Seba; 3rd April 2017, 13:30.
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • #8
                Multumim Seba, pentru explicatii si pentru rabdarea pe care o ai cu necunoscatorii.
                Daca inteleg eu bine,tranzistorul de putere e un fel de intrerupator la masa.
                De la bobine nu mai pleaca nicio fisa centrala, pentru ca nu mai exista distribuitor.
                Fiecare bobina da cate doua scantei odata, una utila, la cilindrul1(sa zicem), si alta degeaba, la cilidrul4(unde este sfarsit de evacuare).Apoi urmeaza la aprindere cil 3.Adoua bobina da scanteia utila la cil. nr 3 si scanteia degeaba la cil. 2.Se profita de faptul ca perechea pistonului ajuns la capatul compresiei,este la capatul evacuarii.Deci, nu s-ar face deranj.Totusi, nu e posibil ca acolo unde se da scanteia degeaba, sa fi ramas niste gaze nearse si sa ne pomenim cu o explozie la capatul evacuarii?
                Last edited by gdinca58; 3rd April 2017, 14:59.

                Comment


                • #9
                  @Seba: Stiu cum e cu bobina de inductie. Eu am spus ca sunt doar doua bobine (2 intrari) si nu este posibil sa controlezi din circuitul primar scanteia doar pe una dintre iesiri (in secundar). Facusem confuzie cu postarea lui bro, cu inlocuirea distribuitorului.

                  @gdinca58: Acolo unde se da scanteia degeaba pistonul se afla in punctul mort superior, iar supapa de evacuare este deschisa, deci nu prea are ce sa se aprinda (daca totusi se aprinde ceva, gazele ies direct pe evacuare).
                  Last edited by robbie_ro; 3rd April 2017, 15:53.

                  Comment


                  • #10
                    @gdinca: milioane de masini merg cu sistemul asta fara rateuri in evacuare. ma gandesc ca or fi fost cazuri izolate, dar daca moorul e in toate mintile si combustibilul e ok, bujiile ok, situatia data de tine n-ar trebui sa se intample. asdar, cred ca putem concluziona ca sistemul e ok. mai ales ca nu vorbim de motoare de competitie, acolo se lucreaza cu scanteie individuala pentru fiecare cilindru.
                    @robbie: iar eu n-am inteles corect ce-ai spus tu de aia am detaliat cum se face intreruperea curentului in primar. ca si mine probabil au inteles si altii, ca poti genera tensiune inalta fara sa intrerupi primarul. din pacate, insa, principiul inductiei electromagnetice ne contrazice. nu poti genera tensiune cu un transformator alimentat la curent continuu; daca se descopera cum se face, cred ca se ia nobelul in fizica pt asta
                    Last edited by Seba; 3rd April 2017, 16:12.
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google