Cateva Intrebari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cateva Intrebari

    Salut. Sunt nou in tot ce inseamnna 'a avea o masina' si am cateva intrebari care le-am tot adunat de-a lungul timpului, insa nu am gasit un raspuns concret la ele. Am mai dat un search, dar dupa cum am spus nu sunt lamurit.

    1. Detin un Logan de 1.4MPI cu o instalatie de gaz. La cati KM de mers pe gaz este recomandat sa merg doar pe benzina si cati KM de mers pe benzina trebuie sa fac pana sa comut iar la pornirea pe benzina, iar dupa sa o ia pe gaz.
    2. Am observat de asemenea, ca daca vreau in mers sa schimb din treapta a 2-a in a 1-a, intra mai greu, trebuie sa fortez putin (pare sa agate sau ceva de genul). Am citit pe un forum si gasisem ca raspuns ca acest lucru este ceva obisnuit la aceasta cutie de viteze, mai ales daca nu ai redus viteza suficient (chiar sa te apropii de oprire), asa va face. Este adevarat sau problema vine din alta parte ?
    3. Nu am servodirectie pe masina (cred, adica mai mult ca sigur), iar volanul mi se pare destul de moale. Asa trebuie sa fie el sau deja trebuie sa ma gandesc la ceva reglaje / probleme anume ?
    4. Eu alimentez cu gaz de la Lukoil si tot de acolo (ca sa nu ma mai trambalez si etc) mai pun si benzina. Ultima data am pus benzina lor de 99 (ECTO PLUS 95 se numeste mai exact), iar intrebarea este daca as putea sa fac completare la ce mai este in rezervor cu benzina de 95. Nu de alta, doar ca nu ii vad rostul la aia de 99 (daca chiar atat are si este real).
    5. Ultima intrebare ar fi legata de consum. Ultima data am pus 16 litri de gaz si am mers 165km. Mi se pare cam maricel consumul (9.7%) si nu stiu sigur daca cam asa trebuie sa fie sau exista o problema si trebuie sa ma duc sa fac o verificare.

    Informatii masina: Dacia Logan, 1.4MPI, anul 2006.

    Multumesc anticipat daca se gaseste cineva care are timpul necesar si este dispus sa ma lamureasca. Imi cer scuze de asemenea daca nu am postat unde trebuie si rog afererent sa imi fie mutat topicul in caz de ceva..
    Last edited by ftw0w; 27th January 2016, 15:47.

  • #2
    2. Aiurea dar perfect normal. Am sesizat și eu fenomenul. La cutia de viteze cu rapoarte de diesel mai merge dar la cea de pe benzină, tr.1 este aproape exclusiv pentru pornirea de pe loc.
    3. Nu văd de ce ai vrea să schimbi benzina cât timp mașina pornește și merge ok. Eu ultimul plin l-am făcut cu Ecto Sport de 98 (în weekend când are același preț cu cea de 95) și mi se pare bună. Poți să amesteci tipurile de benzină, nu se întâmplă nimic.
    5. Dacă este numai în oraș (și eventual puțin în exterior) este perfect normal. Eu în București am cam 11,5L/100km pe benzinară de la plin la plin.

    Comment


    • #3
      Doar in oras e consumul, rar mai ies cate 20-25km in afara.
      Legat de benzina, intr-un fel ai dreptate. Ca nu fac mare economie, tot 7.5-8l pun de 35 lei daca stau sa ma gandesc

      Pentru intrebarile 1 & 3 daca imi poate da cineva un raspuns si pot sa dorm linistit la noapte )
      Last edited by Seba; 11th December 2016, 20:04.

      Comment


      • #4
        Cine stie exact la cat timp de la pornirea motorului trebuie sa porneasca termocupla? (motor lasat la ralanti)

        Comment


        • #5
          gmv (ventilatorul comandat de termocupla) porneste la o naume temperatura, nu dupa un anumit timp. iarna porneste mai tarziu (logic) decat vara, daca bate vantul din fata intr-o zi ploioasa, probabail nu va porni decat tarziu, ca si iarna, desi nu e iarna, dar stropii de ploaie racesc bine radiatorul si ventilatorul n-are nici un motiv sa porneasca.
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • #6
            Mai concret.
            Originally posted by IancuMIC View Post
            In Manualul reparatii Logan, GMV-ul este intitulat, grup motoventilator de răcire motor.
            Pilotarea GMV-ului se de catre Ecu injectie cu ajutorul sondei de temperatura, situata pe chiloasa, deci nu pe radiator.
            Grupul motoventilator este comandat cu viteză mică daca temperatura apei
            depăşeşte 100 gradeC sau în caz de pana a sondei de temperatura (se poate simula prin scoaterea mufei) si se opreste atunci cand temperatura este mai mica de 96 gradeC. Grupul motoventilator este comandat cu viteză mare daca temperatura apei depaseste 102 grade C şi se opreşte atunci când
            temperatura devine mai mică de 100 gradeC. Aceste doua situatii pot fi intalnite si in cazul in care motorul este oprit, deci nu exista circulatie in lichidul de racire.
            GMV-ul mai poate fi pornit si in cazul intrarii in functiune a AC.
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • #7
              [QUOTE=ftw0w;1701283]Salut. Sunt nou in tot ce inseamnna...

              In legatura cu 2,3 si 5 ai raspunsuri, la intrebarea 4 nu te poate lamuri decat cineva cu care te poti intalni ca sa vada daca ai servo directie sau nu. Oricum, daca nu ai servodirectie nu inseamna ca trebuie sa tragi de volan atat de tare incat sa transpiri, e normal sa mearga usor, mai ales in mers.
              La intrebarea 1, legata de gpl raspunsurile sunt cam urmatoarele: Daca instalatia e din fabrica, asa cum e la mine, zice ca la fiecare 5000 km pe gpl sa mergi 5-10km pe benzina desi mie mi se pare cam rar acest interval, de aceea o fac mai des.
              Daca instalatia e montata dupa cumpararea masinii, din cate stiu se recomanda 20-25 km de mers pe benzina ( la o turatie ceva mai mare, cam intre 2500-4000 sa spunem) dupa fiecare mie de km pe gpl.

              Comment


              • #8
                În completare zic si eu despre consum: e normal si destul de bun. Benzina merge combinata fara probleme, iar cea de 95 e suficienta pentru Logan. E mai important sa fie "proaspata" decât sa fie de 98-99-100.

                Comment


                • #9
                  Ms pentru raspunsuri. Corect @Fanez.

                  Comment


                  • #10
                    salut stie careva cum se demonteaza planetara dreapta logan 1.4 mpi 2004-2005? multumesc

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ftw0w View Post
                      Salut. Sunt nou in tot ce inseamnna...

                      In legatura cu 2,3 si 5 ai raspunsuri, la intrebarea 4 nu te poate lamuri decat cineva cu care te poti intalni ca sa vada daca ai servo directie sau nu. Oricum, daca nu ai servodirectie nu inseamna ca trebuie sa tragi de volan atat de tare incat sa transpiri, e normal sa mearga usor, mai ales in mers.
                      La intrebarea 1, legata de gpl raspunsurile sunt cam urmatoarele: Daca instalatia e din fabrica, asa cum e la mine, zice ca la fiecare 5000 km pe gpl sa mergi 5-10km pe benzina desi mie mi se pare cam rar acest interval, de aceea o fac mai des.
                      Daca instalatia e montata dupa cumpararea masinii, din cate stiu se recomanda 20-25 km de mers pe benzina ( la o turatie ceva mai mare, cam intre 2500-4000 sa spunem) dupa fiecare mie de km pe gpl.
                      Nu am mai dat de mult pe aici, nu ma mai asteptam ca cineva sa raspunda. Nu am servodirectie, deci nu inteleg de ce mai sunt nevoit sa ma intalnesc cu cineva. De mers merge usor, insa acum am vazut ca dupa schimbarea capetelor de bara, volanul in mers nu sta drept daca este sa merg la drum drept, tot trage putin in dreapta. Ma gandesc ca in primavara sa ma duc sa-i fac o geometrie
                      Acum daca are cineva habar, dimineata cand plec cu masina si accelerez, se aud parca un suierat odata cu cresterea turatiilor (fiind pe benzina) si nu prea imi pot explica de la ce-ar putea fi. De reglat tachetii cand am fost la service au spus ca nu este necesar (imi vine destul de greu sa cred), de asta o sa ma duc si la alt service, insa daca ar avea cineva ideea de la ce-ar putea fi, astept un reply. Poate nu are legatura cu tachetii.
                      PS: acest 'suierat' se aude doar pana cand la temperatura apar cele 2 linii, dupa asta dispare, masina mergand exclusiv pe gaz.

                      Originally posted by Florin85 View Post
                      salut stie careva cum se demonteaza planetara dreapta logan 1.4 mpi 2004-2005? multumesc
                      desi nu are nicio legatura cu topicul meu, poftim: https://www.youtube.com/results?sear...lanetara+logan !
                      Last edited by ftw0w; 11th February 2017, 14:19. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment

                      Working...
                      X
                      Anulare DPF
                      Politica de Securitate Google