iti trebuie si cuplu ca sa invingi frecarea cu aerul. de obicei la turatiile astea un DOHC cu distributie fixa face caii din turatia mare nu din cuplu.
de ex un motor de F1 are 900 cai la 17.000 rpm. deci are cam 500 Nm la 17.000 rpm. cat un diesel de strada mai suparat un pic.
dar aia 500 Nm imping prin 17.000 rpm printr un pinion scurt in 600 kg. ceva gen logan cu a 3 a la 18.000 rpm ar avea 400 kmh
parerea mea ca pentru topspeed iti trebuie cuplu ca la balamuc si rapoarte bune. nu neaparat turatie
de ex un motor de F1 are 900 cai la 17.000 rpm. deci are cam 500 Nm la 17.000 rpm. cat un diesel de strada mai suparat un pic.
dar aia 500 Nm imping prin 17.000 rpm printr un pinion scurt in 600 kg. ceva gen logan cu a 3 a la 18.000 rpm ar avea 400 kmh
parerea mea ca pentru topspeed iti trebuie cuplu ca la balamuc si rapoarte bune. nu neaparat turatie











..viteza maxima depinde de multi factori,vant,calitatea benzinei,aerodinamica etc.....eu unul nu as insista sa aflu care este viteza maxima la logan,fie el si 1.6 16v






acu e clar...
Comment