Directie Asistata Electric Pe Logan 1.6 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Directie Asistata Electric Pe Logan 1.6 16v

    Salut, deschid acest subiect deoarece cred ca mai sint si altii ca mine interesati de ce probleme voi pune aici, daca moderatorii considera altfel rog sa-l mute sau sa-l stearga de tot.
    De 2 saptamini am un Logan 1.6 16v nou, de care sint foarte multumit, dar despre asta poate cu alta ocazie. Ceea ce am costatat si m-a nedumerit putin e ca directia asistata este electrica ( ca pe diesel sau Duster ). Credeam si eu ca omul ca li s-a facut mila de noi celor de la uzina pitesteana si au pus si ei un echipament mai aproape de tehnica zilelor noastre, o servodirectie electrica variabila ( cine a desfacut una si a vazut ce electronica complicata e in ea, 2 MCU etc. stie despre ce vorbesc ), electronica dinauntru de cind am vazut-o prima data mi-am dat seama ca asta e rolul complexitatii ei, sa fie cu variatia fortei functie de viteza si unghiul de bracaj, dar... surpriza ! Cupla de semnal are tot cele trei fire ca la diesel, adica diag K, +APC si legatura alternator ! Deci GEP tot cu forta fixa ( maxima ) fara legatura cu conditiile de exploatare a masinii !
    Bun zic, au lasat-o asa fixa, nu s-au indurat de noi clientii. Dar a doua ( mare ) surpriza care am avut-o, uitindu-ma pe ultimul Di....s 4.2 pe care l-am instalat cu ocazia plictiselii asteia de Pasti, care contine si Duster-ul, ce constat ? Duster-ul are conectat in cupla de semnal al GEP firul de informatie VITEZA autovehicul ! Si explicatiile de rigoare, forta maxima la viteza < 10 km/h, forta care scade pina la 100 km/h cind devine minima si asa ramine pina la viteza maxima ( asa cum e normal la masinile moderne ). Totusi informatie de unghi de bracaj nu i-au dat lui GEP, poate pentru niste bani in plus la un model superior sau la Logan 2.
    Deci in concluzie, parerea mea, cu un fir de info viteza ( din ABS parca e la Duster ) si o reprogramare a calculatorului GEP putem avea si noi astia mai amariti servodirectie asistata variabil.
    Scuze daca v-am plictisit ca am scris atit, astept parerile voastre daca va intereseaza subiectul.

  • #2
    de ceva vreme au inceput sa se puna servo-electric pe 16v.nu stiu daca e mai fiabila decat cea clasica dar cred ca sigur merge mai usor .e un pas inainte dar mai e pana departe.probabil pe logan 2 o sa puna si variabila.
    Welcome to the Club, We Have Jackets !

    Comment


    • #3
      Alfabit, servodirectia asta este una proiectata special pentru Dacia? (Logan, Duster) sau este cea de pe Megane 2 ? Intreb fiindca din cate am citit pe unele forumuri acum vreo 2 ani, pe Megane 2 casetele de directie servoasistate electric aveau probleme de fiabilitate destul de mari. Din punctul meu de vedere, mai bine ai o caseta cu servodirectie oricare o fi ea, care rezista, decat una "foarte moderna" care iti cade in intervalul 20.000 - 40.000 km.

      Comment


      • #4
        Problema e de marketing,politica pasilor marunti...si in functie de dotare(evolutie),se ridica si pretul masinii.

        Comment


        • #5
          Originally posted by ion_R5 View Post
          Alfabit, servodirectia asta este una proiectata special pentru Dacia? (Logan, Duster) sau este cea de pe Megane 2 ? Intreb fiindca din cate am citit pe unele forumuri acum vreo 2 ani, pe Megane 2 casetele de directie servoasistate electric aveau probleme de fiabilitate destul de mari.
          Uite asta nu stiu, daca e proiectata special pentru Dacia, totusi inclin sa cred ca nu. Nu am vazut nimic proiectat de Reno pentru Dacia, numai piese uzate moral de la Renouri mai vechi ( Sirius 32, EMS 3132, UCBIC, UCH etc. ) Am sa ma uit in Di...s sa ma lamuresc. La diesel s-a montat GEP pentru ca nu au avut loc de pompa de servodirectie mecanica. La 1.6 16v aveau loc sa puna mecanica ( cum a fost ani de-a rindul ) si de aia am crezut ca daca tot au montat electrica mai trebuia decit un fir de info viteza de la ABS si reprogramare pentru variabil, dar probabil firul ala e scump, fiind din cupru !
          Oricum e subansamblu separat, agatat in stinga aproape sub far ( ca la diesel cum spuneam ), nu modelul ala obisnuit la Reno de servoelectrica montata pe coloana de directie.
          Oricum servodirectia e buna, isi face treaba, dar fiabilitatea e sub orice critica, numai la mine au ajuns o gramada cu trasee intrerupte pe cablajul imprimat, din motive necunoscute, reparabile totusi. Parca ar aparea o coroziune a traseelor de cupru de la un gaz emanat de lichidul de servo ( toata lumea stie mirosul acela specific de lichid de servo ), totusi nu am gasit lichid pe cablaj, deci poate fi decit din cauza de gaze chimice din lichid, nu stiu, zic si eu ?

          Comment


          • #6
            Originally posted by alfabit View Post
            deci poate fi decit din cauza de gaze chimice din lichid, nu stiu, zic si eu ?
            Imi cer scuze,dar asta cu "gaze chimice",mi-a placut si nu m-am putut abtine...!

            Comment


            • #7
              eu lucrez la o fabrica producatoare de servodirectii electrice, iar de corodarea cablajelor inca n-am auzit. placutele de circuit sunt acoperite cu conformal, foliile flexibile rezita la raze de curbura sub 1cm fara sa crape...m-as mira ca cei de la concurenta, care echipeaza dacia, sa fie asa "penale" si/sau sa le scape din fabrica netestate, neacoperite de conformal. dar mai stii !?
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Seba View Post
                eu lucrez la o fabrica producatoare de servodirectii electrice, iar de corodarea cablajelor inca n-am auzit. placutele de circuit sunt acoperite cu conformal, foliile flexibile rezita la raze de curbura sub 1cm fara sa crape...m-as mira ca cei de la concurenta, care echipeaza dacia, sa fie asa "penale" si/sau sa le scape din fabrica netestate, neacoperite de conformal. dar mai stii !?
                PCB-ul la o servo de Dacia e rigid ( fabricatie Siemens ), nu e flexibil , am gasit multe cu trasee intrerupte, nu am gasit apa sau lichid servo in partea electronica, era curat perfect, cablajul nici macar nu este protejat din fabrica cu vreo un lac ceva impotriva factorilor externi, de altfel citeam pe aici pe undeva cineva care spunea exact acelasi lucru, ca a reparat asa-ceva si a gasit trasee intrerupte.
                De asta am zis-o pe aia cu " gaze chimice ", imi pare bine ca macar unii s-au amuzat de exprimare dar alta n-am gasit, oricum mirosul ala de lichid de servo il stiti si voi ,mie mi se pare oribil. Acel miros dat de un gaz ( " chimic " ) cred ca ataca coroziv traseele de cupru, dar oricum nu asta era discutia, ci cum se face o servo de Logan in una variabila ca la Duster

                nu mai da quote la mesajul anterior,se subintelege cui ii raspunzi.
                Last edited by Cristi_Xp; 18 April 2012, 21:42.

                Comment


                • #9
                  Poate o sa dezamagesc,dar cele doua calculatoare in discutie(Logan si Duster) sunt diferite prin prisma functiilor si odata ce nu ai intrare de un anumit semnal,in sensul ca nu ai unde te conecta cu semnalul valorii vitezei,totul ramine ca un vis frumos...doar un vis!

                  Comment


                  • #10
                    Serios acum, tu ai desfacut ecu GEP Duster si comparat cu GEP Logan diesel ai vazut diferente ? Cite GEP Duster si cite GEP diesel ai reparat ?
                    Eu asa cum am zis am reparat vreo citeva de diesel si aveau toate contactele din cupla de semnale conectate ! De-asta ziceam ca ar merge reprogramat, este " Reno style " sa-ti ia bani decit pe o reprogramare cu un soft mai capabil ( vezi dash-computer cum e facut... ).
                    Last edited by Cristi_Xp; 20 April 2012, 14:18.

                    Comment


                    • #11
                      Se joaca..

                      Astia de la Dacia parca au inceput sa se joace de-a masinutele:
                      Tare ma bucur ca am prins 1.6 16v din 2010, E4...acceleratia pe cablu si servoul hidraulic. Poate sunt mai vechi dar le vad mai FIABILE.
                      Am auzit de problemele de relanti si de pornire la 16v Euro 5....iar servoul electric...chiar varul meu a schimbat servoul de la Megane 2 in garantie. Oricum chiar cei din service i-au zis ca sunt probleme de fiabilitate.
                      In alte povesti auzisem ca unii producatori ar cam vrea sa se intoarca la servourile hidraulice (mai simple si mai fiabile).

                      Comment


                      • #12
                        Da, CeDeBe-L, de acord cu tine, 110cp fata de 105cp, dar eu asta ziceam , daca tot au pus GEP macar sa fie variabila ( ca la Duster ) si acceleratia electronica e buna, azi masinile nu cred ca mai exista vreo una cu acceleratie pe cablu ( in afara tot de Loganele alea mici ). In rest de acord total cu tine.

                        Pentru Cristi_XP : scuze, am postat si nu am mai putut edita mesajul sa scot citatul, nu merge intotdeauna !

                        Comment


                        • #13
                          Pai...

                          Din ce am vazut pe site-ul Dacia....zice ca e tot 105 Cp si chiar nu zice nicaieri de directie electrica, si la configutaror si la date tehnice zide "asistata hidraulic".
                          ???
                          Sau e acel electro-hidaulic in care pompa servo nu mai e pe curea ci e antrenata electric dar tot un lichid hidraulic e prin sistem.
                          In compartimentul motor mai ai borcanelul cu lichid servo?

                          Comment


                          • #14
                            Este tot hidraulica directia,dar pompa servo este actionata electric.Daca te uiti in spatele farului de pe partea stanga o sa vezi ca ai borcanasul cu lichid pt servo(este plasat mai jos).Eu asa am vazut la masina fratelui meu(este tot 1.6 16v,fabricatie ianuarie 2012).

                            Comment


                            • #15
                              Nu mai sint actualizate datele tehnice la Logan, e pe ultima suta de metri. E obositor sa treaca datele tehnice, servodirectia e asistata hidraulic dar electrica nu mecanica ( GEP cu borcanel de lichid exact ca la diesel, stii si tu ) acceleratia comanda electronica ( pedala de acceleratie actioneaza un potentiometru dublu, tot ca la diesel ), o chestie misto e radioCD cu intrare USB frontala, bluetooth si handsfree cu microfon incastrat linga plafoniera si cu comenzi pe volan ( ca la Story ). In rest nu mai scrie " by Renault " pe spate, a ramas Logan singur. Parca euro4 era 110 cp sau gresesc ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google