Curea De Accesorii Rupta In Mers Cu Fulie De La Arborele Cotit Incinsa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Curea De Accesorii Rupta In Mers Cu Fulie De La Arborele Cotit Incinsa

    Salutare tuturor !

    Vara asta in prima zi de concediu, dupa un drum pe autostrada de 110 km si inca 15 km de la Drajna spre Slobozia, la intrarea in oras am simtit ca s-a intarit directia la volan, aerul conditionat nu mai functiona si s-a aprins martorul de baterie la bord.
    Am oprit pe dreapta, am ridicat capota si din partea stanga a motorului iesea fum iar dupa 10 secunde s-a auzit o trosnitura si efectiv a sarit in sus cureaua de accesorii de pe fulia de la alternator.

    La 50 de metri de unde am oprit, spre norocul meu, era reprezntanta Dacia de la Slobozia. M-a tractat un inginer de la service pana in incinta, s-a uitat un mecanic la motor, a verificat "manual" care din accesorii ar fi problema si a gasit ca fulia de la arborele cotit era deteriorata.

    Remedierea problemei a constat in inlocuirea fuliei de la arborele cotit si o noua curea de accesorii, cost distractie 1500 RON (fulie 900 + curea 400 + 100 manopera).

    Intrebarea mea este: a mai avut cineva probleme cu fulia de la arborele cotit ?
    A fost un lot prost de fulii sau unul din accesorii imi forteaza in continuare fulia ? Aparent toate celelalte compnente angrenate merg bine: ac face frig, pompa de servo merge, la fel si alternatorul.


    Mentionez ca motorul este de 1.6 16V, 35000 km, fabricatie septembrie 2008, revizii facute la timp iar in toamna urmeaza revizia de 4 ani.

    Multumesc anticipat pentru sfaturi.

  • #2
    Nu prea ma pricep eu la mecanica asta dar am impresia ca te-au pacalit aia de la service, fulia de la arbore se incinge numai daca freaca de ea cureaua, ori in cazul asta o alta fulie este gripata, cea de la alternator cel mai probabil... se poate sa fi scris prostii dar e bine sa verifici.
    P.S. Sau poate nu a fost cureaua intinsa bine.

    Comment


    • #3
      Ce defect a avut fulia de pe arborele cotit???

      Comment


      • #4
        Cum adica curea accesorii 400roni, cand una gates sau coniteh e 60-70 ron? Cred ca pretul are un zero gresit.

        Comment


        • #5
          da eu am mai avut probleme cu fulia de la motor ( arbore )

          la 16v are un miez de cauciuc pentru atenuarea socurilor. miezul, cauciucul se poate descentra si de aici probleme

          a mea este fabricatie 03-2009

          P.S. cureaua se intinde automat de catre un galet prevazut cu un arc.

          Comment


          • #6
            Cum a zis si Alessandro la 16V fulia are un miez de cauciuc care nu prea am inteles ce a patit.
            Uitandu-la la cele doua fulii la cea uzata s-a facut un fel de sant pe centru.

            Eu sunt ingrijorat ca unul din cele trei accesorii (ac, alternator, pompa servo) sa nu o defecteze pe asta noua.

            Sa fie oare si din cauza drumurilor proaste ? Socurile repetate sa ii fi distrus cauciul ?

            Madi - in ceea ce priveste cureaua a fost un kit de accesorii (ex. fara reclama la magazin - http://www.daciashop.ro/kit-transmis...&category_id=0 ) 350 ron la reprezentanta a fost 400.

            Comment


            • #7
              Pai am citit curea si m-am speriat , la chit da , poate ajunge la acest pret.

              Comment


              • #8
                @ andugf un stil agresiv de condus poate distruge prematur fulia. frane de motor sau rev-matching nu prea sunt indicate

                Comment


                • #9
                  si nefolosirea lor distrug prematur sincroanele cutiei
                  sigpicMy ride

                  Comment


                  • #10
                    la papuc diesel 1,9 fulia de la motor este construita asemanator.adica are un cuplaj elastic care se duce in timp indelungat.la un papuc acel cuplaj a cedat la 120 mii km.problema a fost pompa de apa care s-a bulit si a fortat acea fulie pana a cedat.la 1,6 16v e posibil ca o rola sau unul din accesoriile pe care le invarte sa fi cauzat distrugerea fuliei.asa ca in locul tau nu m-as culca linistit.e posibil sa mai ai belele.trebuie verificate in parte toate accesoriile si rola de intindere.
                    Welcome to the Club, We Have Jackets !

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by alessandro View Post
                      @ andugf un stil agresiv de condus poate distruge prematur fulia. frane de motor sau rev-matching nu prea sunt indicate
                      alessandro,faza cu frana de motor se aplica si la diesel..eu fac frana de motor dar nu violenta..
                      Vrei sa te remarci ca fiind idiot?Atunci da quote la ultimul mesaj postat!!

                      Comment


                      • #12
                        Recunosc ca eu folosesc frana de motor la greu dar nu in mod violent...La urmatoarea revizie cand o sa schimb distributia o sa cer la service sa-mi mai verifice o data accesoriile...

                        Este posibil ca la rece sa nu fie sesizata nici o problema si in mers sa se gripeze vreun rulment ?

                        A mai avut cineva probleme cu compresorul de la aerul conditionat ?

                        Comment


                        • #13
                          @andugf: la kilometrii tai nu avea ce sa se intample la motor, decat daca ai prins un lot piese proaste. Nefiind vina ta si avand reviziile la zi, trebuia sa te adresezi la Vocea Clientului, deoarece nu e normal ca la piesele de origine (practic cu care ai luat masina) sa ti se intample una ca asta. Era si mai bine sa fi avut garantie extinsa, dar apeland la VC poate iti recuperai banii pe piese... Oricum, ai avut ghinion.
                          The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                          Comment


                          • #14
                            Citat din alessandro: '' frane de motor sau rev-matching nu prea sunt indicate''

                            Frana de motor inseamna ca ridici piciorul din gaz si motorul functioneaza pe post de compresor de aer, opunand rezistenta la intaintare prin intermediul transmisiei care ramane CUPLATA, intr-una din treptele de viteza. Nu mai folosim frana de motor ? Calcam pedala de ambreiaj mereu in acelasi timp cu frana ?

                            Amu' nu mai retrogradam ca se strica fulia nush care ? Nu mai dam spritz la gaz sa ducem turatia motorului acolo unde trebuie ca sa protejam ambreiajul si sa retrogradam finutz, ca sa nu mai spun CORECT ?

                            Poate-ti recitesti postul si-l periezi putin.

                            Eu nu pot spune decat defect de fabricatie/material la una din piesele implicate. Fie alternator blocat, pompa de servo, compresor AC, role blocate sau intinzator de curea defect, recte curea care patineaza.
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              1. cand m am zis frana de motor m am referit la situatia cand dai din 5 in 3 si eliberezi ambreiajul ca din fundul curtii fara a se accelera dupa

                              2. spritz sau varf calcai sunt foarte utile pentru protejarea transmisiei. 1.4 si 1.6 au fulie de metal iar 16v are fulie cu miez de cauciuc.
                              la masinile de coasta sau rally se inlocuieste fulia cu una full metalica...oare de ce ?

                              cel putin eu nu concep condusul fara spritz. nu sunt foarte convins ca stilul asta afecteaza fulia dar niste semne de intrebare exista.

                              cand am schimbat fulia pe garantie aveam 40.000 km. s a stricat odata cu pompa de apa. cu 2 3 luni inainte de schimb inlocuisem eu personal kit ul de accesorii si fulia era intacta...ciudat

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google