Pierdere Antigel

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pierdere Antigel

    Salutare. De curand m-am trezit cu o mica "balta" cam 50-100ml sub masina. Dupa indelungate cercetari am descoperit si de unde a provenit aceasta. Vinovat se face un furtun care iese de undeva din partea de jos a blocului motor. Mai exact este un furtun care are in capatul superior un capac galben transparent si se gaseste intre baterie si teava de admisie cu aer. Este normal sa iasa antigel pe acolo ( in conditii sa zicem de turat motorul 4500-5000 rpm sau luat o groapa mai violent la 40 km/h ) altceva iesit din comun nu am facut in ultimele 2 zile.
    Incerc sa atasez o poza gasita pe internet nu am conditii sa fotografiez eu.Furtunul este cel din dreapta jos iar in cazul meu se poate scoate foarte usor cu 2 degete din blocul motor.
    Last edited by adema1981; 29 April 2012, 14:02.

  • #2
    Ala nu cumva un aerisitor? Sistemul de racire este etans, normal ar fi sa nu lacrimeze pe nicaieri, dar nah, cu timpul in anumite locuri ale imbinarilor este posibil sa mai pierderi.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • #3
      Aerisitor asa o fi. Insa capul care intra in blocul motor iese foarte usor si nici nu am vazut sa fi avut vreun colier. Singurul loc pe unde pierd antigel ala e , se vede clar urma pe unde a iesit. Intrebarea mea este : e normal la o accelerare puternica cu motorul cald ( vorbim de diesel nu benzina ) pe la 5000 rpm sau o groapa luata puternic sa sara antigel pe acolo asa usor ? NU am niciun prieten sau cunoscut sa am acces la acel furtun sa trag de el sa vad daca iese tot asa usor
      PS: Sistemul intradevar pare etans , cand deschid busonul de la vasul de espansiune se simte ca a fost etans si ies cateva bule. In rest masina functioneaza perfect doar ca am acea pata pe blocul motor pana pe cutia de viteze si clar lichidul a iesit de acolo.
      Last edited by adema1981; 29 April 2012, 16:19.

      Comment


      • #4
        Busonul ala alb e de la cutia de viteze. Nu cred ca ai antigel acolo. Cred ca scurgerea (daca e antigel) vine de altundeva.

        Comment


        • #5
          Eu ma refer la busonul ala mic alb-galbui ( e capatul unui furtun ce intra in blocul motor sau cutie ). Daca nu de acolo a curs antigelul atunci ma dau batut. Arata exact ca si cum ar fi iesit cu presiune de acolo, a improscat de jur imprejur cat 1 palma asa diametru si s-a scurs pe cutia de viteze. Cam 50 ml , 1 deget jumate din vasul de espansiune. In ultimele 3 zile am urmarit foarte atent si nu am mai pierdut lichid, am spalat blocul motor si am sters cu carpa si nu se vad pete noi. Am mai turat un pic motorul 3500-4000 rpm dar tot nu a aparut alta pata. Sa fi fost de la groapa oara ?
          Am verificat si 3-4 imbinari cu coliere si totul pare ok ( cele 2 de la vas , si unul in T care duce spre turbina. Singurul loc unde nu am avut cum sa verific ) dar fizic nu avea cum sa sara de acolo ) este racitorul de gaze de sub turbina.Exclus vreun por la radiator,
          PS: La naiba , ma dau batut

          Comment


          • #6
            Incearca la termostat. Poate e fisurat. Sunt patit... Am schimbat termostatul cu unul no name si pe Transalpina a zburat o bucata din el.

            Comment


            • #7
              Sa incep cu inceputul. Multumesc mult pentru lamuriri, intradevar ma uitam mult si prost la busonul ala alb care se duce in cutia de viteza.
              Azi noapte am luat o lanterna si am iesit la noi verificari. Langa busonul ala alb , mai precis pe furtunul gros care intra in radiator , exista un mic surub negru care ( daca nu gresesc eu ) se duce pana in blocul motor. Mai precis , deasupra acelui surub mic si negru se afla o piesa de forma unui puc de hochei de culoare argintie ( de care m-am fript in incecarea de a strange surubul )
              Concluzia este : surubul era slabit , l-am strans la mana cat am putut. Se vedea clar cum s-a prelins antigelul pe acolo ( asta pentru ca era intuneric si aveam lanterna ).
              Intrebarile mele sunt : ce face acel surub si are ceva daca merg cu masina fara sa insurubez la maxm busonul de la vasul de espansiune.
              Inca un detaliu: masina am cumparat-o in toamna si pana acum 2-3 saptamani de cand a inceput si pierderea de antigel nu am avut mai mult de 2 linii la temp apei, nici nu am vazut sau auzit pana acum sa imi porneasca ventilatorul. Acum am inceput sa am 4 linii.
              Asa e la diesel , porneste foarte rar si numai cand e foarte cald ? La Hyundai imi porneste si la 15 min de mers prin Bucuresti ( benzina ).

              Comment


              • #8
                Originally posted by adema1981 View Post
                Concluzia este : surubul era slabit , l-am strans la mana cat am putut. Se vedea clar cum s-a prelins antigelul pe acolo ( asta pentru ca era intuneric si aveam lanterna ).
                Intrebarile mele sunt : ce face acel surub si are ceva daca merg cu masina fara sa insurubez la maxm busonul de la vasul de espansiune.
                .
                Daca e surub de aerisire al circuitului de racire, normal trebuie sa fie inchis.
                Busonul de la vasul de expansiune trebuie sa fie inchis, in caz contrar la o crestere importanta a temperaturii lichidului, acesta va da afara; pentru astfel de situatie exista supapa integrata in buson care permite purjarea la o anumita suprapresiune, (in mod controlat cum s-ar spune) (datorata de asemeni cresterii temperaturii in motor.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • #9
                  Data fiind rezolvarea indentificarea si, implicit, rezolvarea ei, inchidem aici.
                  Daca mai sunt alte idei de discutat, continuam la
                  Antigelul din bol ??
                  Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                  Comment

                  Working...
                  X
                  Anulare DPF
                  Politica de Securitate Google