Furtun Intercooler Rece

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Furtun Intercooler Rece

    Salutare. Am o nedumerire. Am curatat EGR-ul si teava in forma de U de inox insa nu am avut sculele necesare sa dau jos si racitorul. Situatia e urmatoarea: conduc 17 km prin Bucuresti pana la munca si furtunele de tur-retur de la intercooler sunt reci.
    Masina are 93.000 km , este posibil ca racitorul acela cu multe "gaurele" sa fie infundat aproape complet si sa nu mai circule gazele spre intercooler ?
    Ce va rog eu , pe cei cu motorizari cu intercooler sa imi spuneti si mie daca aveti tevile de tur-retur reci/calde/fierbinti dupa >5 Km.

  • #2
    Avand in vedere ce temperature sunt afara, este normal ca acele furtune sa fie reci. Alea se incalzesc odata cu cresterea temperaturii turbine. Stai linistit, totul e normal.

    Comment


    • #3
      adicata2003 ce sa se incalzesca??
      rolu intercoolerului este de a mentine rece,temperatura aerului care intra in motor,pentru o mai buna umplere a cilindrilor,aerul rece este mai dens decat aerul cald

      Comment


      • #4
        Aerul fierbinte din turbina iese pe furtun...intra in intercooler se raceste un pic si reintra in turbina. La mine si furtunul care iese din turbina si cel care reintra sunt reci...dupa >15 Km de mers prin oras. V-am rugat fizic daca puteti sa verificati si la voi cum sunt furtunele dupa >5 km prin oras.
        Nu am intrebat care e rolul intercoolerului. Totodata stiu ca gazele trec printr-un "racitor" o chestie de metal cu multe gauri... prin care trece si antigel , cu rolul de a raci suplimentar gazele si eram ingrijorat sa nu fie obturat acesta.
        Va rog din nou , pe posesorii de Dci cu intercooler sa verificati dupa un parcurs urban cum sunt tevile de la intercooler.

        Comment


        • #5
          Bai nene, tu ai vazut ce ai scris pe acolo?
          Turbina are rolul de a introduce aer fortat in motor, deci in turbina nu iti reintra nici un furtun de la intercooler. De la filtrul de aer pleaca un furtun pe unde turbina trage aer, care il baga cu presiune in intercooler si apoi in motor. Prin intercooler nu circula antigel. Aerul din intercooler se raceste de la curentii de aer care intra prin radiator. Racitorul cu antigel este pentru ulei, dar nu stiu daca loganul are asa ceva....
          Prietene daca nu te pricepi mai bine nu te baga... daca masina iti merge bine si trage bine si nu scoate fum si nu papa ulei e ok. Nu este o problema daca furtunul de la turbo la intercooler este rece dupa 5 km, in 5km nici nu iti urca apa la 4 liniute. Turbina se incinge dupa multi km si forja, ea este fierbinte daca pui mana pe ea ca pe acolo circula gazele de evacuare fierbinti care o invart dar pe deplin incinsa este dupa multi km si de aia dupa un drum lung sau o forja este indicat sa lasi masina la ralanti cam 1 minut inainte sa opresti motorul ca sa se raceasca turbina.

          Comment


          • #6
            Cred ca e vorba de o confuzie. Initiatorul topicului se refera la racitorul gazelor recirculate de EGR ( pe care-l numeste gresit intercoler) si care de fapt este un mic schimbator de caldura .
            Last edited by lepetir; 19 February 2013, 15:32.
            Actual posesor de 1,2 16V

            Comment


            • #7
              Multumesc lepetir despre "ala micu" e vorba. Ma gandesc sa nu fie infundat. Am vazut cateva desfacute si sunt destul de subtiri canalele alea. Daca sunt partial obturate cred ca aerul nu mai circula si in acest caz ce s-ar putea intampla la turbina ?

              @piroman 22 sa inteleg ca daca merge bine sa stau pana se strica ceva? Imi pare rau , prefer sa previn decat sa repar. Am vazut cum arata un EGR sau tubulatura de la EGR dupa 70.000km si ma gandesc ce o fi in racitorul ala. Eram curios daca la altii se incalzeste furtunul care intra in intercooler, raspunsul tau "m-a lamurit", esti al 2 lea care imi explica principiul de functionare si ce face un intercooler desi eu intreb altceva.

              Pana acum singurul care mi-a raspuns prompt si la subiect a fost adicata2003.

              Comment


              • #8
                Originally posted by adema1981 View Post
                Aerul fierbinte din turbina iese pe furtun...intra in intercooler se raceste un pic si reintra in turbina. La mine si furtunul care iese din turbina si cel care reintra sunt reci...dupa >15 Km de mers prin oras. V-am rugat fizic daca puteti sa verificati si la voi cum sunt furtunele dupa >5 km prin oras.
                Nu am intrebat care e rolul intercoolerului. Totodata stiu ca gazele trec printr-un "racitor" o chestie de metal cu multe gauri... prin care trece si antigel , cu rolul de a raci suplimentar gazele si eram ingrijorat sa nu fie obturat acesta.
                Va rog din nou , pe posesorii de Dci cu intercooler sa verificati dupa un parcurs urban cum sunt tevile de la intercooler.

                In primul rand colegule, esti total pe dinafara. Habar nu ai de cest system, mai bine taceai. Oricum aerul ce iese din intercooler nu este rece, rece. Este doar mai rece fata de aerul ce intra in intercooler.

                Originally posted by lepetir View Post
                Cred ca e vorba de o confuzie. Initiatorul topicului se refera la racitorul gazelor recirculate de EGR ( pe care-l numeste gresit intercoler) si care de fapt este un mic schimbator de caldura .

                Cu siguranta a fost o confuzie. Nu cred ca ai avut ce-i face sa strici racitorul. Prin oficiciile alea pe care le vezi tu trec gazelle de esapament. Daca ai demontat cele doua furtune pt antigel, incearca sa faci aerisirea. cu motorul oprit, desfa capacelul aerisitorului de pe furtunul ce intra in calorifer, si lasa-l pana curge antigel continuu, fara bule.

                Vezi ca racitorul EGR este legat in parallel cu caloriferul din interior. Daca ai caldura in interior, nu vad de ce nu s-ar incalzii si racitorul. O proba pe care o poti face este sa demontezi turul si returul. Sa sufli pe retur si trebuie sa iasa usor(fara sa intampine rezistenta mare) aer. Atentie, dupa orice interventie la sistemul de racier trebuie facuta aerisirea.

                Fa verificarile si revino cu informatii noi.


                P.S. Nu se numeste intercooler. Se numeste racitor EGR.

                Originally posted by nikuniku View Post
                adicata2003 ce sa se incalzesca??
                rolu intercoolerului este de a mentine rece,temperatura aerului care intra in motor,pentru o mai buna umplere a cilindrilor,aerul rece este mai dens decat aerul cald

                Colegu, intercoolerul nu raceste complet aerul, doar ii reduce temperetura.
                Last edited by adicata2003; 19 February 2013, 20:47. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • #9
                  In regula sunt total pe dinafara. Explicati-mi si mie din racitorul acela de la EGR unde se duc gazele va rog. Eu NU am reusit sa il dau jos...am curatat pana la el si imi e teama sa nu fie aproape infundat.Am crezut ca din racitor traseul este mai departe jos in intercooler si fiind obturat nu trec gazele. Daca am gresit imi pare rau, sper ca nu am omorat pe nimeni in prostia mea.
                  Cat despre intrebarea topicului ea ramane valabila si mai reformulez odata , ca nu m-am exprimat corect.
                  Sub radiatorul de apa se afla un radiator mic numit "intercooler" in care intra 2 furtune , 1 prin stanga si 1 prin dreapta. La mine oricat de turat as merge chiar si peste 1 ora jumate ambele furtune raman reci ca la inceput. E normal lucru asta ?
                  Si pe posesorii de DCI >70CP ii rugasem sa verifice la mana cum e furtunu la ei, nu aveam nevoie de lectii de mecanica de la detinatorii de benzina.
                  Imi cer scuze de confuzie, sper ca m-am exprimat mai clar acuma.

                  Comment


                  • #10
                    Din racitor gazelle se duc in galleria de admisie, sunt gazelle recirculate. Spre diferenta de Euro 3, aceste gaze sunt racite. Daca sunt obturate orificile, nu o sa functioneze normal sistemul EGR.

                    Asteapta putin sa se incalzeasca , si o sa vezi ca o sa creasca si temperature intercoolerului (asta pentru a doua intrebare), sau da-I "talpa" sa creasca mult temperatutra la nivelul turbocompresorului.

                    Comment


                    • #11
                      Multumesc. Rog un moderator sa inchida.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      Anulare DPF
                      Politica de Securitate Google