Merita sa cumperi un dCi 85 CP decat un 1.6 16v?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2.0 HDI .. Are prietenul meu cel mai bun ... in oras ii consuma 8 -8.5.

    Octavian .. nimeni nu contesta ca diesel'ul consuma mai putin. Dar diferenta pe care o dai pe un diesel se reface dupa 70.000 - 80.000 .....

    Comment


    • Seba, ai dat un exemplu de mers la drum lung.
      Tre sa avem in vedere ca (luam valoarea de 80000 km parcursi) ca km astia nu-i faci numai la drum lung, este si oras destul.

      Presupunem la ambele masini ca facem 30000 km urban si 50000 km extraurban (bag km astia , daca inversam kilometrii benzinaru iesea prost de tot).
      Luam in calcul un consum de 7% benzinar extraurban si dizal 5,5% (dar iti spun ca la 5,5% consum merg mai tare ca tine); 9,2% urban la benzinar si 6% la dizal (chiar am rotunjit valoarea in sus).
      Dupa calculul de consum, ar rezulta o valoare de aproximativ 6000 lei economie la dizal.
      Diferenta de pret la achizitie ar fi in jur de 4900 lei. Iti raman cele 11 milioane care oricum ii dai in plus la intretinere la dizal, dar nu mai mult (dai cu 1-2 milioane in plus la revizii la dizal, plus revizia nr 5 la dizal).
      Ce se intampla dupa 80000 km?? Garantat ca ies banii mai devreme de 80000 km atata timp cat faci mai mult de 50% din km urban.
      No mai trage cu calculele ca nu iese cum spui.


      Darkside: 407 hdi 2L.
      7-8% mers batranesc?? Ma faci sa rad, sau sigur masina aia are ceva probleme.
      Eu in toate delagatiunile unde am fost prin tara mai mult de 6,4% media -si ia in calcul incarcatura suplimentara de ~150-250 kg mai tot timpul(deci includ traficul de orase) nu mi-a iesit si nu mers batraneste, la drum lung nu-mi place sa stau in curu nimanui, 110-130 mers normal in fc de trafic, cu varfuri de depasiri la 150-160.

      Mie in Arad media la hdi-ul asta nu sare de 7%, doar daca fac raliu. Oricum plec primu de la semafor.
      Degeaba imi contestati spusele, ca are un prieten, ca nu stiu ce, am spus - eu conduc aproape zilnic masina asta si am batut juma de Europa cu ea.

      Pt mine tot mai mult se contureaza ideea ca multi au condus putin sau deloc un dizal de unde li se pare aproape imposibil niste valori reale de consum.
      Last edited by Octavian; 2 April 2009, 10:07.

      Comment


      • Poti sa cauti si pe alte forumuri sa vezi cam cat consuma un A6 2.5 Tdi hidramat, tractiune integrala. Nu trebuie sa ma crezi pe cuvant...consumul oficial mediu e de 10L/100km la masina aia...revenind la subiect: Lucrurile sunt foarte clare dar noi le complicam - mergi mult, iei diesel, nu mergi peste 15-20.000 km /an, nu e asa economicos per total..doar face bine la moral

        PS: De Paste plec in Grecia cu dieselul, o sa revin atunci cu cifre
        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

        Comment


        • @unsofer: facut configuratia pe site-ul dacia, intre laureate 16v si laureate dci85, diferenta de rata de 86ro/luna in favoarea benzinarului. chiar te incanta ca mergi cu 6% la dizal? in conditiile in care dai 86ron in plus numai sa ai dizal? de 86 ron mergi cu benzinarul 300km. la 15000km/an, deci o revizie de dizal si 1200km/luna, dieselul trebuie sa mearga 1200km, iar benzinarul trebuie sa mearga 900km. asta in conditiile in care pt ambele dai aceeasi bani. la un consum mediu de 6% la dizal si 8% la benzinar, la 3.3ron/litru benzina si 3.4ron/litru motorina, 700litri motorina si 720litrii benzina, vezi daca nu cumva sunt egale dela 15000km/an in sus e rentabil dieselul, clar. vorbim de cazul in care cu niciuna nu ai probleme cu motorul si lucrurile merg "brici".
          Last edited by Seba; 2 April 2009, 10:16.
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • Tavi, pe bune acuma tu chiar esti gica contra ... esti o persoana de genul "Da, dar ..." :-))

            crezi ca numai tu ai diesel sau condus diesel ?

            Tu vrei sa zici ca la motor de 2L ai consum ca la unul de 1.5L ? oricata putere si cuplu ar avea in plus sa o dezvolte consuma ca nu merge doar cu aer ...

            iar darkside zicea de un TDI 2.5L unde consumul e si mai mare ... deci hai sa fim corecti.

            s-a stabilit care pe care acum tot nu e bine. Scoatem polizoarele in afara legii nu le mai dam autorizatie RAR si gata :-) atunci ne calmam ? :-P

            S.
            I have no special talent. I am only passionately curious.

            Comment


            • Seba,
              Era vorba de banii jos, nu de rate.
              Si chiar cu ratele pe care le arati, pe luna, ajungi sa scoti tot mai multi bani din buzunar pe benzinar (benzina+rate vs motorina+rate).

              Comment


              • Originally posted by unsofer View Post
                Sa-mi arate cineva pe cel care pune cei 1150 euro deoparte pentru benzina !!!
                Va spun eu: nimeni, fiindca ori nu-i are ori ii va cheltui pe cu totul altceva decat pe benzina.
                Diferenta intre dCi si benzinar se face lunar la pompa, cand un dCi pune de 200 ron pe luna motorina, iar benzinarul benzina de 3-400 ron (mers numai in oras)...
                Deci, asta cu diferenta de pret la achizitie e praf in ochi!
                ca nuca-n perete ...

                eu aia 1150EU nu ii pun deoparte ca n-am de ce; ptr ca tu pe diesel ii dai in plus nu eu;

                iar apoi ca sa ii recuperezi iti trebuie ~35-40.000KM (numai mers in oras) ... deci ...

                S.
                I have no special talent. I am only passionately curious.

                Comment


                • Pai da dar daca vorbim de rate, calculam si dobanda aferenta si Casco care toate sunt mai mari dar se pastreaza proportia.

                  Pret de achizitie mai mare + Intretinere mai scumpa + Casco automat mai mare datorita pretului de factura al masinii = Costul final NET

                  Cost final NET - consum = diferenta care se vrea a fi economica

                  Consumul economic se raporteaza la numarul de kilometrii.

                  Numarul de kilometrii trebuie sa fie cat mai mare pentru a amortiza Costul final NET...DAR numarul de kilometrii trebuie facut in maxim perioada creditului, leasing-ului sau a duratei medii de viata . Durata medie de viata inseamna sa folosesti un autoturism doar pe intretinere normala si consumabile...fara reparatii motor, transmisie, caroserie, datorate uzurii
                  In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                  Comment


                  • unsofer, tocmai ti-am calculat cum sunt egale in conditii de rate benzina+rate si motorina+rate la un parcurs de pana in 15000km/an. de ce nu vreti sa pricepeti ca banii mai putini la motorina sunt placebo daca-ti iei masina in rate si mergi putin? fie cum ziceti voi...astia care isi iau benzinar ca merg putin sunt de-a dreptul cretini ca nu dau bani in plus pe dizal, bani ce si-i vor recupera partial dupa 5-6 ani cand o sa vanda masina. pana atunci, raman insa cu banii dati. eu am cedat, dizalul e cel mai tare motor. masina cu intretinere ieftina, nepretentioasa, consum infim, fiabilitate maxima, unii zic si c-ar fi sportiva. altii si ca n-ar fi nici asa poluanta ca un benzinar, dar aia care cred in emisiile de cO2 si nu se uita la alte rmasite de combustie la dizal is chiar batuti in cap, sa iertati. una peste alta, e the ultimate engine. merita sa-l cumperi in orice conditii. mache lov not uar, drinc pesti coco and draiv dizal...
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • Originally posted by Squirrel View Post
                      „Hâc! Eu cu cine votez?” Nene Iancule, ce mi-ai făcut-o cu alesul teleguţei…

                      Greu cu discernerea auto-adevărului…
                      Iti dau eu o solutie: Incearca-le pe amandoua. Cred ca inima iti va spune mai mult in cazul de fata cand esti la balotaj.
                      Daca ti-e "tarsha" sa freci dealer-ul, si daca Romania ta este in zona Bucuresti, iti pun la dispozitie pentru drive-test un dci 85(+20) resoftat. Poate se mai ofera cineva pentru un 1.6 16V si problema e rezolvata. Da-mi PM daca esti prin zona.

                      Comment


                      • Producatorul spune;7.1 mixt 16v 4.6 mixt dci diferenta buzunar cam8 lei/100 km deci la 1000 80 la 10000 800 la100000 8000 iar in urban se schimba treaba si mai si.

                        Comment


                        • Pai nu esti primul care o zice, urban iesi mai repede la liman DACA faci cel putin 15-20.000 km /an. Tot ce e sub limita asta nu are legatura cu Economia...e doar subiectivism oricat 4% ipotetic ar consuma dieselul ))
                          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                          Comment


                          • Originally posted by Seba View Post
                            unsofer, tocmai ti-am calculat cum sunt egale in conditii de rate benzina+rate si motorina+rate la un parcurs de pana in 15000km/an. de ce nu vreti sa pricepeti ca banii mai putini la motorina sunt placebo daca-ti iei masina in rate si mergi putin? fie cum ziceti voi...astia care isi iau benzinar ca merg putin sunt de-a dreptul cretini ca nu dau bani in plus pe dizal, bani ce si-i vor recupera partial dupa 5-6 ani cand o sa vanda masina. pana atunci, raman insa cu banii dati. eu am cedat, dizalul e cel mai tare motor. masina cu intretinere ieftina, nepretentioasa, consum infim, fiabilitate maxima, unii zic si c-ar fi sportiva. altii si ca n-ar fi nici asa poluanta ca un benzinar, dar aia care cred in emisiile de cO2 si nu se uita la alte rmasite de combustie la dizal is chiar batuti in cap, sa iertati. una peste alta, e the ultimate engine. merita sa-l cumperi in orice conditii. mache lov not uar, drinc pesti coco and draiv dizal...
                            Seba,
                            In primul rand n-am postat parerile mele ca sa jignesc pe cineva si, daca ai mai citit vre-un post de-al meu, n-am folosit niciodata astfel de limbaj!
                            Ca sa-ti fie clar, benzinar sau dizelar, este o optiune personala a fiecaruia si nici eu si nici tu n-avem dreptul (cel putin moral) sa contestam aceasta optiune.
                            Eu am incercat sa explic de ce am ales diesel, dupa ani de condus benzinara:
                            - este MULT mai ieftina lunar (cel putin asa imi da mie cand fac diferenta pe cat plateam inainte si cat platesc acuma)
                            - este mai sprintena in depasiri scurte
                            - personal imi mai mult cum se conduce diesel-ul fata de benzina
                            - cand eu am luat masina (noiembrie 2007), diferenta intre Prestige 16v si Ambition dCi85 era de DOAR 500 euro
                            - cheltuielile anuale (revizie + casco) sunt acoperite cu mult de diferenta lunara motorina vs benzina
                            Deci, sa fim cu totii sanatosi si fericiti cu optiunea noastra cu tot

                            Comment


                            • nu la tine se referea postul respectiv. am fost totusi destul de clar in ultimele posturi ca depinde cat si cum conduci daca iti renteaza diesel sau nu. am dat un exemplu in care dieselul nu renteaza dar am si specificat ca de la exemplul ala in sus, e cea mai buna alegere. dar unii nu vor sa accepte. a postat apoi mariandci consumurile medii. dupa alea si diferenta de pret dintre diesel si benzina, tot la 80000km iti scoti banii. iar eu cred ca am spus si asta destul de clar ca am facut calculul pt cazul in care iei masina in rate.
                              iar ultima fraza a postului chiar a fost o gluma...
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment


                              • Seba,
                                Cand am pomenit limbajul, a fost vis-a-vis de "cretini", nu de ultima ta fraza

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google