Incalzire Motor Pe Timp De Iarna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Incalzire Motor Pe Timp De Iarna

    Am si eu o mare intrebare. Când este rece afară e nevoie sa pornesc motorul şi sa aştept câteva minute înainte sa plec, sau pot pleca direct? La skoda nu e nevoie de a aştepta deloc înainte de plecare, motorul incalzind imediat bujiile. Oare e la fel şi la logan sau trebuie aşteptat?

  • #2
    Originally posted by vlad2495 View Post
    La skoda nu e nevoie de a aştepta deloc înainte de plecare, motorul incalzind imediat bujiile.
    interesant....
    motorul se poate incalzii si in mers, dar nu trebuie fortat....
    Inteleptul nu spune ce stie, iar prostul nu stie ce spune.

    Comment


    • #3
      Eu astept 30 secunde inainte sa plec cu masina , si pana ajunge la 4 linii schimb mai jos maxim 2500 . logan benzina 1.4

      Comment


      • #4
        la diesel, fie el skoda sau logan, e de preferat sa-l lasi putin sa se incalzeasca.
        mai ales iarna, cand nici daca faci 10 km nu ajunge la temperatura optima.
        toti dieselarii au cartoane pe radiator iarna. 30 de secunde o las vara. iarna ar fi bine sa fie min. 2 minute.

        Originally posted by VAMPY View Post
        Eu astept 30 secunde inainte sa plec cu masina , si pana ajunge la 4 linii schimb mai jos maxim 2500 . logan benzina 1.4
        La mine ajunge la 4 linii numai la ora de varf, mers bara in bara si hingherita la maxim pe unde am loc.
        B997NDL
        Loganist de 5 stele
        Last edited by B997NDL; 16 November 2013, 03:57. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • #5
          Nu este vorba de anotimp. Lucrul asta e valabil si iarna si vara.
          Teoretic, nu trebuie forjat motorul pana nu este uns cum trebuie, pana uleiul nu ajunge la temperatura optima. Bineinteles ca nu ai de unde sa stii cand ajunge (doar daca ai ceas), dar macar te poti uita la temperatura apei.
          Deci, indiferent ca e iarna, vara, ploua sau soare, poti porni motorul si sa pleci direct, dar fara bruscari si accelerari inutile. Mers cat se poate de lin, pana se face ungerea cum trebuie (sau pana ai cel putin 2 linii la temperatura).
          Daca ai sa citesti in cartea masinii, scrie ceva de genul: "In loc sa incalziti motorul in stationare, conduceti moderat pana cand acesta si-a atins temperatura optima".
          Eu de obicei pornesc motorul, dau caldura pe maxim, ies din masina si ma apuc de curatat zapada/gheata si pana termin eu in masina este deja foarte cald. Am urcat si am plecat. Daca masina este curata, am dat cheie si am plecat direct, dar nu forjez masina pana nu sar de 2 linii.
          Pacco
          Loganist de 5 stele
          Last edited by Pacco; 16 November 2013, 10:53.
          sigpic

          Comment


          • #6
            unde dau like? eu stau undeva la vreo 850 m de DJ, si pana acolo merg cu ea pe liber si are timp sa se incalzeasca... drumul are o coborare usoara si foarte putin ating frana cand si cand...oricum cam ceea ce a zis Pacco se potriveste si la mine...
            Inteleptul nu spune ce stie, iar prostul nu stie ce spune.

            Comment


            • #7
              Vă mulţumesc mult pentru ajutor. Am zis de skoda pt că dealerul a spus că nu e nevoie de timp de incalzire. La logan am asteptat mereu cam un minut, depinde şi de temperatura de afară. Dar sincer am observat o rigiditate a masinii după plecare, parca trepideaza mai mult cand slăbesc ambreiajul.

              Am şi 2 bujii arse, am uitat sa menţionez şi cred ca e un factor f important. În câteva zile le voi schimba şi sunt curios apoi cum vă fi.
              vlad2495
              Initiat
              Last edited by vlad2495; 16 November 2013, 19:17. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • #8
                Bujiile te ajuta doar la pornire, apoi nu mai fac nimic.

                Comment


                • #9
                  Nu este chiar aşa, când este foarte frig afară bujiile incandescente mai funcţionează şi după ce ai pornit motorul, ce-i drept la o intensitate (temperatură) mai mică decât cea dezvoltată la pornire !

                  Comment


                  • #10
                    Eu cand pornesc motorul mai ales la temperaturi negative stau chiar si 3-4 minute pe loc pana cand vad cel putin 2 pavele la temperatura , si chiar se simte o diferenta cand plec cu motorul cat de cat incalzit , trage mult mai bine si e mai putin zgomotos semn ca uleiul are temp necesara functionarii optime , atunci cand plec cu el rece e si mai zgomotos plus ca papa la carburant bine de tot , de aceea prefer sa stau pe loc cateva minute , motorul se incalzeste dupa care in mers consuma mai putin.
                    sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                    Comment


                    • #11
                      Se stie din batrani, ca indiferent de anotmp, atunci cand pornesti masina prima data-n zi, o lasi putin, sa ajunga uleiul peste tot. Acum,cu motoareleastea moderne, producatorii zic,ca nu mai este nevoie de acea pauza, ci ca ei recomanda imediat dupa pornire, rularea masinii. Da,acest lucru e fooarte adevarat, dar cum noi, pe perioada rece, ne gandim la confort... Oricum,sunt acei carcotasi si cei cu sangele mai cald,care nu au nevoie sa mai stea cu motorul pornit 3-5 minute,pt k nu e nevoie, dar dupa vreo 3-4 ierni, constati ca ai parbrizul zgariat de la curatarea cu racleta a ghetii......fiecare isi trateaza nevoiele asa cum considera cel mai bine.
                      Eu nu sufar de nebunie....ma bucur de ea in fiecare minut.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by madhorsefuzzy View Post
                        Bujiile te ajuta doar la pornire, apoi nu mai fac nimic.
                        Cum vine asta?
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Se referea la bujiile incandescente de la motorul Diesel !

                          Comment


                          • #14
                            Pai...sa fie treaba lamurita nu de alta.
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Se incalzeste si mai repede cu grila fata acoperita.
                              Eu nu stau prea mult. Cheie si am plecat. Fara scart de roti

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google