Pinion Arbore Cotit 1.6 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by einstein1984 View Post
    La ce fel de pana e si cum e dimensionata ma indoiesc, de unde motivul postarii de mai sus.
    Allesandro, trebuia sa bage si o cheie dinamometrica la montarea surubului. Avea pana pinionul?
    Nu avea. Eu pana acum nu am vazut cheie dinamonemtrica la nici o operatiune pe care am facut-o in vreun service dacia.

    Pana nu transmite cuplu...strangerea se face tot prin surub. Ceea ce este cert este ca nu mai exista sanse ca distributia sa sara de la punct cu acea pana acolo.

    Comment


    • #17
      Se strange inclusiv la reprezentanta la cuplu surubul fuliei, altfel se pierde "garantia" in caz ca se intampla ceva.....treaba cu pana nu este pt cuplu, acei arbori angrenati nu au treaba cu nici un cuplu, este pusa acolo strict pt "romani" pt ca romanilor le este lene sa puna motorul la punct, sa blocheze arborii cu came.....asa ca au pus acea pana ca sa le usureze munca; in realitate acea pana poate dauna mai mult decat in cazul in care lipseste, acel ansamblu surub-fulie-pinion a fost gandit sa "patineze" la anumite solicitari ( sau cuplu cum le place unora) pt a diminua din eventualele pagube.....

      Surubul se strange cu 40N/m si apoi la un unghi de 135-140; el se inlocuieste cu unul nou de fiecare data cand se scoate ( da, romanii il refolosesc si apoi se plang de supape indoite sau distributii dereglate).....

      Comment


      • #18
        Mie nu mi-l au strans la cuplu...nu imi dau seama daca are sau legatura dar dupa 20.000 s-a bulit fulia dumper :/

        Comment


        • #19
          Originally posted by alessandro View Post
          Mie nu mi-l au strans la cuplu...nu imi dau seama daca are sau legatura dar dupa 20.000 s-a bulit fulia dumper :/

          Ar trebui sa le "arunci" in fata asta.....cuplu e obligatoriu acolo - sunt suruburi la motor care trebuiesc stranse la cuplu fara nici o discutie- iar acesta este unul din ele....nu este prezon de roata ca sa mearga si "asa"....

          Ai scapat totusi bine....probabil l-au strans pana nu au mai putut si de aceea a cedat fulia, daca ti-l strangeau mai putin, incepea sa patineze putin cate putin ( de aici performanta proasta, mers neregulat...)....

          Ala este un surub special....pare doar un surub insa nu este asa, este facut dintrun altfel de aliaj, de aceea se si recomanda strangerea lui la cuplu precum si cel mai important - a nu fi refolosit!!....

          Din aceste motive partea mecanica mi-o fac cu mana mea.....la partea de "soft" nu ma pricep si intreb

          Comment


          • #20
            bun ..inteleg sa nu refolosesti acel surub..dar cand cumperi aceea fulie arbore ,ea nu vine si insotita de un surub nou ..e doar fulia ..intrebarea e ,de unde un alt surub ??...
            Un elogiu de trei minute şi o lacrimă de-o clipă nu scuză o neglijare care se măsoară în ani sau decenii.

            Comment


            • #21
              Alt surub vine in kit ul de distributie.

              Comment


              • #22
                pai surubul ala..nu stiu..doar nu schimbi de fiecare data si fulia arbore cand schimbi distributia
                Un elogiu de trei minute şi o lacrimă de-o clipă nu scuză o neglijare care se măsoară în ani sau decenii.

                Comment


                • #23
                  Normal ca nu...eu am spus doar ca acel surub vine ca piesa de schimb in kit-urile de distributie. Kit-uri fie oem fie am

                  Comment


                  • #24
                    Ca orice surub strans la cuplu (in afara de alea de roata poate), se intinde si nu se mai strange si a doua oara. De aia se schimba.

                    Originally posted by alessandro View Post
                    Nu avea. Eu pana acum nu am vazut cheie dinamonemtrica la nici o operatiune pe care am facut-o in vreun service dacia.

                    Pana nu transmite cuplu...strangerea se face tot prin surub. Ceea ce este cert este ca nu mai exista sanse ca distributia sa sara de la punct cu acea pana acolo.
                    Incearca la serus. dar cere sa o foloseasca ca nu e musai !
                    Eu zic ca pana se rupe daca surubul nu e strans, parerea mea. Deci nu mai impiedica nimic.
                    Last edited by einstein1984; 19 July 2013, 10:02. Reason: Automerged Doublepost
                    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                    Comment


                    • #25
                      Am schimbat distributia la Dacoserv Militari acum vreo 2 saptamani si mi-au strans surubul cu cheia dinamometrica.

                      Comment


                      • #26
                        Eu am schimbat acum 6 7 luni tot acolo si nu au folosit dinamometrica la absolut nimic. Am aproape 20mii de atunci si merge perfect

                        Sent from my GT-B5330 using Forum Runner

                        Comment


                        • #27
                          Probabil depinde de mecanic...
                          Eu am fost la parter la Sorin Serban. Chiar mi-a placut cum a lucrat.

                          Comment


                          • #28
                            Drum la service pentru schimbarea distributiei la al meu 16V. Problema descoperita pana pinion rupta.....
                            Attached Files

                            Comment


                            • #29
                              La 1,2 sau 1,6 ?

                              Comment


                              • #30
                                La mine problema s-a rezolvat, cred... era din cauza unei fulii care avea joc, pinionul nu imi dau seama cum a reusit sa sara, dar ideea e ca mecanicul mi-a cerut doar strictul necesar nu a verificat fulia a pus supape noi, a pornit motorul a indoit inca un set de supape... le-a mai schimabt o data a pus fulie noua... sincer dupa astea n-am mai avut incredere in lucrare, dar vad ca masina merge bine, deocamdata... de 6 luni merge,dar n-am facut km prea multi... a folosit acelas pinion, fara pana

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google