Pornire GMV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Mai baieti,,va "certati" de pomanasi creati confuzii grave si nu se intelege nimic pana la urma.

    2. GMV-ul sufla aer pentru a raci motorul si nu radiatorul.
    Iancu,,corect,,sufla aer pt racire motor dar si raceste antigelul din radiator in acelasi timp.
    DAca curentul de aer rece din afara trece prin fantele/aripioarele de aluminiu ale radiatorului,implicit il raceste si pe acesta. Aerul bate in motor,apoi mai departe aerul este evacuat pe sus pe la capota sau prin spatele motorului.

    La punctul 2 gresesti totat, GMVul niciodata nu o sa sufle aer, o sa traga aer.
    @Nld si tu faci o confuzie usoara. Aerul este tras de ventilator din exterior si suflat spre motor.
    Adica trage/aspira aer si apoi il impinge/sufla acolo unde este nevoie. Asta e principiul de functionare al oricarui ventilator.

    Deci GMV trage aer din afara,il trece prin fantele radiatorului si raceste antigelul din el apoi raceste si motorul prin jetul de aer.
    Cand motorul este oprit si GMV-ul mai merge,acesta raceste tot compartimentul motor pana temperatura ajunge unde trebuie.
    Apropo,,si mie mi s-a intamplat de vreo 2 ori sa am motorul oprit si GMV sa mearga dupa o forja pana la tara vara si odata bara la bara si avand si AC pornit bineinteles in tot timpul ala.

    de ce trage GMV-ul (sau mai corect porneste) atunci cand pornim ac-ul indiferent de temperatura motorului?
    Costi..GMV porneste cand cuplezi AC pt a suplimenta debitul de aer in compartimentul motor. Odata cu pornirea AC compresorul se incalzeste si ala,deci caldura mai multa in compartimentul motor. Deci automat porneste si GMV-ul pe treapta 1 pt a raci compartimentul motor mai bine. Daca acest lucru nu ar avea loc,adica sa nu porneasca GMV la cuplarea AC ar fi foarte periculos si temperatura ar urca foarte mult.

    Comment


    • #62
      Nea Mariane,Loganul are racirea motorului pe aer?Gmv-ul absoarbe(trage) aerul dinspre grila spre motor,acel aer trecand prin fagurii radiatoarelor,racind lichidele.
      ubi concordia ibi victoria

      Comment


      • #63
        Racirea motorului o face antigelul care trece prin radiator cand se deschide termostatul,iar prin radiator trece aer(asta am spus mai sus). Eu zic ca una fara alta nu se poate! Adica fara antigel in instalatie ia motorul "foc" si fara debit de aer suficient iarasi ia "foc".
        Degeaba ai antigel suficient daca nu ai si un debit de aer care sa treaca prin radiator pt al raci. Si degeaba ai aer daca nu ai antigel.
        De ce la multi vara cand li se arde rezistenta GMV-ului li se incinge motorul si cresc pavelele in bord?
        Pt ca ventilatorul numai asigura aerul necesar racirii antigelului din radiator si racirii compartimentului motor mai ales cand cuplezi si AC.
        Last edited by Ivan Marian; 15 January 2013, 12:42.

        Comment


        • #64
          In Manualul reparatii Logan, GMV-ul este intitulat, grup motoventilator de răcire motor.
          Pilotarea GMV-ului se de catre Ecu injectie cu ajutorul sondei de temperatura, situata pe chiloasa, deci nu pe radiator.
          Grupul motoventilator este comandat cu viteză mică daca temperatura apei
          depăşeşte 100 gradeC sau în caz de pana a sondei de temperatura (se poate simula prin scoaterea mufei) si se opreste atunci cand temperatura este mai mica de 96 gradeC. Grupul motoventilator este comandat cu viteză mare daca temperatura apei depaseste 102 grade C şi se opreşte atunci când
          temperatura devine mai mică de 100 gradeC. Aceste doua situatii pot fi intalnite si in cazul in care motorul este oprit, deci nu exista circulatie in lichidul de racire.
          GMV-ul mai poate fi pornit si in cazul intrarii in functiune a AC.
          Fireste prin absorbtia aerului prin fagurii radiatorului de racire produce o oarecare scadere de temperatura, dar racirea propriu-zisa este efectuata de jetul puternic de aer care sufla asupra tuturor componentelor motorului si elimina aerul cald din compartimentul motor.
          Multumsc Marian Ivan pentru ajutorul in clarificarea problemei si evitarea neintelegerilor privind pornirea si rolul GMV-ului.
          Last edited by IancuMIC; 15 January 2013, 19:43.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • #65
            1. la cuplarea AC ului, GMV ul porneste pentru a elimina surplusul de caldura din radiatorul de clima. Asa functioneaza si AC ul de acasa...
            - compresorul nu se raceste de la jetul de aer nici in 1000 de ani

            2. motorul se raceste cu lichid de racire ( antigel + apa ) si atat

            -schimbul termic se face in radiator cu ajutorul GMV ului, cand vehiculul nu are suficienta viteza sa isi ia aer in bot ( radiator )

            - rolul GMV ului este de a forta schimbul de temperatura intre radiator si aer, prin suctiunea care o face cand porneste.
            - trage aer rece de afara, il trece prin radiator si il scoate fierbinte in compartimentul motorului
            - GMV ul nu raceste motorul prin
            - sonda de temperatura din chiuloasa citeste temperatura lichidului de racire la intrarea acestuia in motor
            - la 100 grade porneste GMV ul, raceste apa din radiator care ulterior intra in motor si il raceste.

            Fara radiator sau fara antigel motorul este exacutat ( calat ) in cativa kilometri. Fara GMV se poate merge mult si bine daca esti atent.
            Last edited by alessandro; 15 January 2013, 20:48.

            Comment


            • #66
              Vad ca unii au inteles ca Loganul are racire exclusiv cu ...aer; GMV-ul este daca vreti un sistem de racire suplimentar, atunci cand sistemul clasic, cel cu lichid nu reuseste sa mentina temperatura de regim; corecteaza deci temperatura motorului, atunci cand e cazul.
              O intrebare; cum reuseste GMV-ul sa aduca temperatura motorului la 96 grade, atunci cand motorul e "forjat" si oprit imediat, iar temperatura acestuia are, sa zicem 110 gradeC?
              In documentul postat la postul 46 se spune negru pe alb; "Rolul GMV-ului este de a raci compartimentul motor, atunci cand temperatura apei depaseste un anumit prag"; mai clar nu se poate.
              Last edited by IancuMIC; 15 January 2013, 21:24.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • #67
                Iancule, vezi ca nu ai preluat toata fraza de acolo - mai spune - cand motorul este oprit. Adica atunci cand ai oprit motorul si porneste ventilatorul - curentul de aer raceste intr-o oarecare masura blocul motor si chiulasa, avand in vedere ca pompa de apa nu functioneaza dupa oprirea motorului, iar racirea motorului prin circulatia naturala a lichidului de racire (apa rece coboara jos, apa cald urca sus - si prin actiunea GMV-ului se raceste apa din radiator si intra in partea de jos in motor unde mai raceste ceva blocul motor si apare o circulatie in circuitul de racire, dar eficienta racirii e destul de slaba)

                In fine, de multe ori apar confuzii findca nu se citeste tot contextul unei anumite idei expuse. Dar ce scrie acolo e strict un caz foarte particular ar rolului GMV-ului - dupa oprirea motorului.

                Comment


                • #68
                  "dupa taierea contactului" perfect de acord

                  -in timpul mersului GMV ul nu are nici cea mai mica sansa sa raceasca motorul prin jetul de aer

                  -in timpul functionarii motorul se raceste exclusiv cu lichid de racire care este racit in radiator.

                  Acum 2 veri am venit de la Arad fara GMV. Afara erau 35 grade. Nu am avut nici cea mai mica problema.

                  Comment


                  • #69
                    Sa nu uitam de la ce a inceput discutia;
                    Originally posted by B 96 NLD View Post
                    La punctul 2 gresesti totat, GMVul niciodata nu o sa sufle aer, o sa traga aer.
                    Oare, asa e?
                    Originally posted by darksid3 View Post
                    In plus, simpla functionare a GMV, inseamna scoaterea aerului cald din compartiment.
                    Prin suflare, deci nu prin absorbtie, nu?
                    Originally posted by alessandro View Post
                    la Logan nu exista pompa de apa anexa. cand motorul este oprit nu mai trece apa prin radiator si da putem considera ca GMV ul racoreste compartimentul motor. doar can motorul este oprit
                    Iar eu am spus de nenumarate ori acelasi lucru.
                    N-am spus ca in mers poate raci in mod eficient motorul, asa cum au inteles unii in mod eronat; daca la fluxul de aer pe care il "absoarbe" radiatorul la 100km/ora, iar "apa se ridica", doar nu credeti ca GMV-ul va absorbi mai mult aer sa raceasca radiatorul.
                    Aici, am incheiat discutia.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • #70
                      La 100 kmh GMV nu va porni absolut niciodata.
                      Viteza si volumul aerului sunt mult peste ce poate GMV ul

                      Dupa oprire, motorul se incalzeste si sonda da comanda de pornire catre GMV...in felul acesta se reduce rapid caldura din compartimentul motor.

                      Comment


                      • #71
                        Eu zic ca nu are rost sa calculam in procente cat raceste una sau cealalta. Ca antigelul raceste mai mult sau ca aerul receste mai putin sau daca ne aflam in mers cu motorul pornit sau pe loc cu el tot pornit sau nepornit.
                        Cert este ca una fara alta nu se poate. Fara aer suficient => un motor calat..si fara antigel,idem.
                        Repet,,proportiile le lasam pt inginerii care au proiectat sistemul de racire.

                        Comment


                        • #72
                          Salut! am un ph2, 1.6mpi, si de 1an jumate de cand il am, GMV-ul a pornit doar cand am folosit AC-ul (si asta pe treapta a2-a, treapta 1 nu stiu cum "suna"). Indiferent de temperatura de afara, n-a dat nici un semn de viata. Am parcurs aprox 300km in plina vara, si tot nu am sesizat GMV-ul.
                          In bord mai mult de 4linii n-am avut niciodata, si asta cand am un stil de condus oarecum sportiv. in rest 2 linii.
                          Intrebarea e: Sa-mi pun semne de intrebare, sau racirea se face in parametrii normali?
                          Garantie, inca am, dar nu doresc sa ajung la reprezentanta doar de dragul de a-mi da cu presupusul, d-aia sper sa aflu cateva detalii pt a ma lamuri.
                          Multumesc anticipat!

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by alessandro View Post
                            La 100 kmh GMV nu va porni absolut niciodata.
                            Viteza si volumul aerului sunt mult peste ce poate GMV ul

                            Dupa oprire, motorul se incalzeste si sonda da comanda de pornire catre GMV...in felul acesta se reduce rapid caldura din compartimentul motor.

                            Loganul nu are termocupla. GMV-ul este comandat prin intermediul unui releu de caclulatorul de motor. Calculatorul de motor comanda pornirea acestuia in functie de temperatura lichidului de racire ce o "citeste"de la senzorul de temperatura motor.

                            Originally posted by eddie_c90 View Post
                            Salut! am un ph2, 1.6mpi, si de 1an jumate de cand il am, GMV-ul a pornit doar cand am folosit AC-ul (si asta pe treapta a2-a, treapta 1 nu stiu cum "suna"). Indiferent de temperatura de afara, n-a dat nici un semn de viata. Am parcurs aprox 300km in plina vara, si tot nu am sesizat GMV-ul.
                            In bord mai mult de 4linii n-am avut niciodata, si asta cand am un stil de condus oarecum sportiv. in rest 2 linii.
                            Intrebarea e: Sa-mi pun semne de intrebare, sau racirea se face in parametrii normali?
                            Garantie, inca am, dar nu doresc sa ajung la reprezentanta doar de dragul de a-mi da cu presupusul, d-aia sper sa aflu cateva detalii pt a ma lamuri.
                            Multumesc anticipat!

                            Treapta I nu o sa auzi niciodata in habitaclu in mers.
                            Last edited by adicata2003; 25 January 2013, 00:57. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • #74
                              am si eu o intrebare am mers bara la bara pe la podul grand gara de nord,cine cunoaste zona stie ce zic si cand am pornit dezaburirea de la luneta hop 6 liniute la temperatura ,cum opresc cum 4 liniute ,repet mers bara la bara mai mult stat pe loc,si vara cu ac pornit mers bara la bara la fel mi se intampla.este normal sa se intample asa sau este ceva stricat????help

                              Comment


                              • #75
                                Ti-am raspuns aici;http://www.loganclub.ro/forum/doar_2...html?p=1408763
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google