Huruit Major Dreapta Fata, Nu E De La Rulment!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Salut! Am cautat pe cineva cu probleme similare dar nu am gasit ceva care sa ma lamureasca 100% asa ca o sa va scriu problema mea. In viraj dreapta, (DOAR daca masina este bagata in viteza) se aude o huruiala puternica undeva in partea soferului (eu cred ca e la roata stanga). Am fost cu ea la un service, si mecanicu de acolo a zis ca sa faca o proba de drum, ca daca o baga pe platforma trebuie sa ma taxeze cu nu stiu cat. A zis ca nu e nimic grav ca poate fi un tampon de la motor dar sigur nu e rulmentul sau planetara. Si ca sa stau linistit pana trec de iarna si dupa aia sa bag masina in service. Cateodata dupa ce merg cu ea...cand stau pe loc se mai aude un huruit care se accentueaza cand misc de volan stanga sau dreapta. M am uitat la lichidul de servo care pare sa fie ok. Masina e din 2009 si are 65.000km. Aveti vreo idee? Sa fie de la servo(avand in vedere ca in mers face DOAR in viteza si DOAR la viraj dreapta) sau sa fie ceva din cutie?

    Comment


    • #92
      schimba uleiu la servodirectie

      Comment


      • #93
        Am fost cu masina din nou in service au ridicat o pe elevator si era doar suportu de la toba rupt. Au pus 2 coliere si "huruitul" a disparut. Pret constatare 40RON, pret reparatie 10RON.

        Comment


        • #94
          Baieti, urmaresc discutia asta cu uruitul si tot nu pot sa inteleg. Eu am un 'uruit' ce se aude dreapta fata la mai toate vitezele, dar nu e continuu- ci intrerupt; regulat, dar intrerupt. Culmea e ca atunci cand e scoasa din viteza tinde sa dispara zgomotul. Nu e de la placute nu are treaba cu frana, si sincer ma indoiesc sa fie rulmentul. Vreo parere, cineva? Mersi

          Comment


          • #95
            Ai verificat nivelul uleiului din cutia de viteze?

            Comment


            • #96
              Dezgrop si eu topicul asta putin.
              Acum 2 luni am schimbat placutele de frana si lichidul de frana. La cca o saptamana cand am pus anvelopele de vara a inceput un huruit dupa 60km/h. Acum il am si la 20km/h. Nu am vibratii. Nu am dardaieli in volan cand pun frana. ABSul functioneaza perfect, la fel si franarea. Am inversat anvelopele si zgomotul persista. Azi am pus cricul si am ridicat masina. Am invartiti de roata si se aude un huruit usor ca si cum ar agata ceva. Merge fara zgomot, apoi huruie, iar fara, iar huruie usor. Astea cand era pe cric. Deci ceva e in neregula undeva. Cand merg si virez atat dreapta cat si stanga huruitul sacadeaza. O alta chestie. Dupa mers cativa km, pe discul de pe stanga pot tine degetul pe cel de pe dreapta, unde e si zgomotul, nu. Frige tare. Janta si roata nu sunt incinse. Ce poate fi? Rulment sau vreun etrier blocat? Sper sa nu fie planetara.
              PS: Maine ma duc la service. Si am sa fac si un topic de ce nu o sa mai imi iau Dacia niciodata.

              Comment


              • #97
                Salut,

                S-ar putea sa fie ambele )))

                Adica si sa frece placutele si sa ai si o mica bataie in planetara )))

                Daca atunci cand ai schimbat placutele, nu ti-au gresat culisele......intelegi mai departe

                Discul se mai poate incalzi si de la un rulment distrus.......si as tinde catre rulment pt ca zici ca il simti atat cand virezi stanga cat si dreapta, de obicei planetara nu prea face asa.....

                Am mai scris pe undeva cum iti dai seama, nu mai tin minte pe unde......mie lene sa scriu toata polologhia acum, trebuie suspendata masina pe o parte, o pornesti o bagi in viteza, o lasi usor la relanti si asculti, simti etc....

                Comment


                • #98
                  Mai trebuie geometria facuta dupa schimbarea rulmentului? Vad ca mi-a scos si capatul de bara de la caseta si bratul bascula. Mecanicul mi-a zis ca nu trebuie feometrie.
                  PS: mama ce dezastru trebuie facut sa schimbi un amarat de rulment. Asa trebuie oare sau nu se pricepe nenea asta.

                  Comment


                  • #99
                    Aoleu.....la ce service te-ai dus? )))



                    Ca sa scoti rulmentul pe fata, nu trebuie decat sa scoti portfuzeta de pe masina:

                    - o desfaci din prinderea de amortizor

                    - o desfaci din prinderea de pe bascule - pivot inf- fara sa desfaci toata bascula

                    - o desfaci din pivotul capatului de bara, fara sa scoti capatul de bara


                    Asta daca ai ceva indemanare, experienta si un minim de scule


                    La tine probabil s-a complicat din diverse motive ( nu are scule, lene, lipsa indemanare) si ti-a scos bascula ( ii e lene sa o scoata din pivot, e mai dificil mai ales daca a ruginit si s-a sudat un pic pe portfuzeta) si ti-a scos capatul de bara cu totul ( asa am inteles, aici efectiv poate sa iti mai ia ceva bani pe geometrie care trebuie facuta dupa)


                    Ideea este ca orice demontare a capatului de bara/bieleta de directie necesita refacere geometrie ; atentie - demontare cu totul, nu doar scoaterea portfuzetei de pe pivot( in acest caz nu se mai face geometrie)


                    Si da, cam este ceva de lucru.....sper ca are presa pt scoaterea/introducerea rulmentului


                    Deci pana la urma ai ajuns la rulment......

                    Comment


                    • A fost ok. Am facut cateva teste. Am dat 140 km/h pe centura orasului. Totul ok. Nu tremura nimic. Am pus si o frana mai zdravana. Absul functioneaza. Zgomotul a disparut. Ce liniste e acum.... A facut treaba buna pana la urma baiatul.
                      PS: Nu e nevoie de geometrie. Todo ben.

                      Comment


                      • Aia s-au complicat aiurea. Probabil au incarcat la ora de manopera.
                        Daca ti s-a demontat (si) capatul de bara, obligatoriu trebuie facuta geometria.
                        Nu trage stanga - dreapta?

                        Comment


                        • Nu trage. E chiar foarte bine..... deocamdata. M-a ajuns foarte ieftin manopera. 80 lei. 220 lei rulmentul de origine, luat din alta parte.
                          PS: Chiar sunt curios daca nu o sa-mi toceasca anevelopele. Oricum le arunc in toamna. Daca nu toceste inseamna ca nu e nevoie de geometrie. Iar la virari pe loc sau parcare nu am simtit ca anvelopa ar musca din asfalt asa cum se intampla cand geometria nu e facuta.

                          Comment


                          • Asta e atunci, bine ca e ok.

                            Comment


                            • Asta pt ca fie nu au demontat complet capatul de bara, fie au facut semn + blocat volanul cat de cat eficient....

                              Altfel aveai nevoie de geometrie

                              Comment


                              • Eu as face oricum geometria.
                                Daca rotile nu-s perfect paralele, cine stie ce se mai duce pe la directie, pana in toamna.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google