Strangerea unui surub se face astfel: se ia manutza, frumushel, se strang 3-4 spire, pentru alinierea filetelor si se poate continua cu o cheie. Daca sunt 4 suruburi, ca la janta, se pun cate unul in partea opusa anteriorului, se apropie cate unul, se strang progresiv, in aceeasi ordine de mai sus, facand cercul celor 4, succesiv pana la finalizare. Nu se strange cu piciorul! Chiar daca scula folosita e coarba masinii, e absolut suficienta aceasta metoda...
Acum spuneti-mi cati folosesc metoda asta, chiar in service, nu doar la roti? Si...cum dozezi forta de strangere, cu un pistol pneumo' ?
De cate ori nu ati vazut punand pistol, ori cheie, inca de la inceputul filetarii? Infiletarea primara, cu mana isi are rostul in alinierea filetelor, in a simti ca merg lin, ca s-au imperecheat pasii.
De aceea se rup "panaramele" de suruburi: nealiniere de filete si nedozarea fortei de strangere. Suruburi rupte datorita materialului, cu defectiuni, pori sunt rarrissime...
Acum spuneti-mi cati folosesc metoda asta, chiar in service, nu doar la roti? Si...cum dozezi forta de strangere, cu un pistol pneumo' ?
De cate ori nu ati vazut punand pistol, ori cheie, inca de la inceputul filetarii? Infiletarea primara, cu mana isi are rostul in alinierea filetelor, in a simti ca merg lin, ca s-au imperecheat pasii.
De aceea se rup "panaramele" de suruburi: nealiniere de filete si nedozarea fortei de strangere. Suruburi rupte datorita materialului, cu defectiuni, pori sunt rarrissime...
Comment