Troncanit la anumite viteze, suruburi roata rupte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Strangerea unui surub se face astfel: se ia manutza, frumushel, se strang 3-4 spire, pentru alinierea filetelor si se poate continua cu o cheie. Daca sunt 4 suruburi, ca la janta, se pun cate unul in partea opusa anteriorului, se apropie cate unul, se strang progresiv, in aceeasi ordine de mai sus, facand cercul celor 4, succesiv pana la finalizare. Nu se strange cu piciorul! Chiar daca scula folosita e coarba masinii, e absolut suficienta aceasta metoda...
    Acum spuneti-mi cati folosesc metoda asta, chiar in service, nu doar la roti? Si...cum dozezi forta de strangere, cu un pistol pneumo' ?
    De cate ori nu ati vazut punand pistol, ori cheie, inca de la inceputul filetarii? Infiletarea primara, cu mana isi are rostul in alinierea filetelor, in a simti ca merg lin, ca s-au imperecheat pasii.
    De aceea se rup "panaramele" de suruburi: nealiniere de filete si nedozarea fortei de strangere. Suruburi rupte datorita materialului, cu defectiuni, pori sunt rarrissime...
    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

    Comment


    • #32
      Originally posted by 77sky View Post
      Strangerea unui surub se face astfel: se ia manutza, frumushel, se strang 3-4 spire, pentru alinierea filetelor si se poate continua cu o cheie. Si...cum dozezi forta de strangere, cu un pistol pneumo' ?
      Sky , toate pistoalele pneumatice pe care le-am folosit pana acum.... aveau un reglaj al fortei de strangere [Nm] . Reglezi , si peste valoarea reglata nu-ti stange neam , strangerea fiind limitata. Chestia e ca zurubelul respectiv e destul de "mic", si posibil sa nu-l vada nimeni . Si nici instructiunile sa nu le citeasca .
      Uite atasez o poza , iar surubul in cauza l-am incercuit . Pozitia lui difera de la producator la producator.
      Attached Files
      , sunt cu ochii pe voi !
      :thumbsup:

      Comment


      • #33
        azi cand ma intorceam acasa am auzit ca a inceput sa troncane iar!!!deci 6 prez schimbate si tot se rup!m-am interesat in stanga si in dreapta si am ajuns la 3 concluzii:
        1. e janta de vina(gaurile de la prezoane sunt largite sau ceva de gen asta)
        2. fuzeta e de vina(nu stiu care ce si cum)
        3. joc din butuc.

        Maine ma apuc sa o demontez ca deja am peri albi!ramane sa fac un update maine dupa ce o demontez.
        Frana de mana trasa pana in tavan,treapta a-II-a cu pedala in fund.....peste 5000 rpm=DRIFT nu altceva!

        Comment


        • #34
          Eu te sfatuiesc sa te duci de urgenta cu masina la un mester-service bun.
          Atat timp cat iti dai cu presupusul ce ar putea fi, suruburile se rup intr-o veselie (asa cum am banuit, nu este vina lor, ca defecte de material), sa nu te trezesti ruland si roata mai sprintena, in fata masinii. Fara gluma!

          As fi tare curios sa iti vad: orificiile jantei, orificiile fuzetei, partile sectionate ale suruburilor (foto clare, macro)
          Ma intreb cum se strang, cu ce forta, se respecta cele scrise de mine mai sus?

          Nu mai circula cu ea pana nu identifici cauza problemelor!

          P.S. Ai jante de aliaj originale. Suruburile au saibele conice aferente pe ele?
          Last edited by 77sky; 5 May 2011, 00:24.
          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

          Comment


          • #35
            da am jante originale, suruburile au saiba si am intrbat pana acum 3 mecanici care au zis acelasi lucru:janta, fuzeta, butucul.azi o sa ma duc sa echilibrez janta si sa schimb prezoanele iar dar o sa o pun pe spate sa vad daca mai face figuri si acolo!iau cauzele prin eliminare

            am fost la vulcanizare!2 dintre prezoane erau deja subtiate la baza, iar janta este stramba(o posibila cauza). maine schimb capatul de bara si jantele intre ele sa vad daca este vreo dif pt ca la vulcanizare mi-a cerut 50 de lei sa imi echilibreze o roata si sa le mute intre ele si am renuntat azi( e prea urat sa ma bag sub ea sa ma apuc de mesterit)
            Last edited by Stuke; 5 May 2011, 18:17. Reason: Automerged Doublepost
            Frana de mana trasa pana in tavan,treapta a-II-a cu pedala in fund.....peste 5000 rpm=DRIFT nu altceva!

            Comment


            • #36
              update!!!am descoperit problema(sper):
              de vina sunt gaurile de la prezoane de pe janta!sunr deformate!revin cu remediul de indata ce il gasesc!sper sa nu fiu nevoit sa schimb janta!
              astept cu drag si sfaturi!
              Frana de mana trasa pana in tavan,treapta a-II-a cu pedala in fund.....peste 5000 rpm=DRIFT nu altceva!

              Comment


              • #37
                Dupa cum zici tu , ca e stramba janta , si gaurile de centrare sunt ovalizate ... sigur va trebuii sa te gandesti serios la alta janta .
                Daca ai vreum prieten bun , cu Logan , sa-i imprumuti jantele tale pt. o perioada , asta ca sa verifici daca si la el se intampla acelas fenomen.
                , sunt cu ochii pe voi !
                :thumbsup:

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Stuke View Post
                  update!!!am descoperit problema(sper):
                  de vina sunt gaurile de la prezoane de pe janta!sunr deformate!
                  Ma intreb cum de s-au deformat...
                  Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                  Comment


                  • #39
                    OFF: ce sa zic si eu!!masina mea e asa nervoasa incat rupe jante!!16v nenica nu glume!
                    ON: cauze pot sa fie multe!posibil a avut un prezon defect si a facut joc sau nu au fost stranse bine, sunt prea multe variante ca sa ne dam seama!ar trebui o expertiza la janta!
                    P.S. Daca are cineva o janta de prestije si nu mai are nevoie sa spuna!
                    Frana de mana trasa pana in tavan,treapta a-II-a cu pedala in fund.....peste 5000 rpm=DRIFT nu altceva!

                    Comment


                    • #40
                      Stuke vai ce masina puternica ai tu ? dar nu te gandesti ca ai cumparat prezoane facute din plastelina in momentu cand,poate,ai schimbat jentile,ia cumpara prezoane originale de fabrica sau de la dezmembrari
                      un prezon nu are voie sa se intinda la strangere,mai ales la roti,asta daca nu cumva este facut din fier mort
                      janta zici ca sa ovalizat la gauri?poate sa ovalizat atunci cand sa,,intins,,prezonu
                      pune prezoane de janta de tabla si da cu o idee de vaselina pe con,sa le poti desface si alta data
                      Last edited by nikuniku; 8 May 2011, 22:37.

                      Comment


                      • #41
                        # nikuniku: Nu are nevoie de vaselina pe conuri; suruburile insele au saiba conica.
                        Daca era ca la mine (postul 27 ) da, insa asa...nu isi are rostul.

                        Important nu este sa schimbe janta, nici suruburi ci sa determine cauza ce-i determina aparitia fenomenelor astora...
                        Noi putem sa ne dam cu parerea mult si bine, daca nu vedem mare lucru
                        Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                        Comment


                        • #42
                          Din ce zice Stuke,tind sa cred ca nu au fost stranse bine.
                          sigpic
                          "BRABUS" STYLE

                          Comment


                          • #43
                            asta ar fi cel mai plauzibil,prezoane am folosit doar originale
                            Frana de mana trasa pana in tavan,treapta a-II-a cu pedala in fund.....peste 5000 rpm=DRIFT nu altceva!

                            Comment


                            • #44
                              Continuare la postul 27
                              Au fost cumparate placutele de frana, cand sa strang suruburile (erau "apropiate") unul mi-a cedat.
                              M-am uitat la sectiunea ramasa in exterior...fara nici un defect intern de fabricatie.
                              A fost al naibii de greu sa scoatem restul de surub din butuc.
                              Am gaurit intai cu un burghiu de 6 mm apoi, enervati de vreo 2 ore de munca si nici un rezultat (parca era sudat in butucul rotii acel rest de surub!) am folosit un burghiu de 10 mm. Sa nu uit: surubul este un M12, nu M10 cum am scris intr-un post mai sus.
                              Am incercat tot timpul cu un extractor zdravan. Nu se misca surubul in filet, se torsiona extractorul, gata sa se rupa.
                              Intr-un final, dupa gaurirea completa, greoaie a acelui surub (este un otel inalt aliat) am reusit sa aruncam restul din orificiu.
                              O parte din filetul intern a fost afectat (cca 20-30 de grade din arc de cerc) surubul se strange f bine.
                              Concluzii?
                              Sunt convins de strangerea defectuoasa cu pistolul (de aceea mi-a fost atat de greu sa le desfac prima data...) si acum a cedat.
                              Centrarea gauririi nu prea reuseste in astfel de cazuri, recomandat e sa schimbi butucul rotii, e o piesa destul de mica si nu cred a fi extraordinar de scumpa. Asta pt siguranta...
                              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google