Bucsi Bascula

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    cand ridici masina pe praguri coboara ansamblul de punte cu cat ? 10 cm ? 15 cm? Adica o rasucire a bucsilor cu cat vreo 3- 5 grade ? Pai miscarea aia torsionata a bucsii se reproduce si cand schimbi o roata pe marginea drumului si cand rulezi pe un drum in "valuri" si masina are tendinta sa paraseasca asfaltul din cauza inertiei. Pozitia bratului in pozitie nominala e mult apropiata de cea in care se realizeaza montajul asta "incorect" deci nu scurteaza viata bucsii .
    Pain brings out the truth in us all...
    ...how much truth can you stand?

    Comment


    • #17
      E greu tata,e greu!
      KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

      Comment


      • #18
        eu cedez! Gata! Ai dreptate! Cel putin teoretic ....e idealism pur modul asta de schimbare al bratului conform manualului de reparatie. Fac pariu ca 95 la suta din serviceuri (dacia sau nu) nu aplica metoda corecta si poate 80 la suta nici n-au auzit de ea desi manualul exista pentru a fi citit . Sau poate pur si simplu multe service-uri au doar elevatoare cu brate care permit ridicarea doar pe praguri a masinii lucru care ingreuneaza maxim aplicarea teoriei (in lipsa unui canal sau a unui mecanic dispus sa se tarasca pe sub masini. Exemplele pe tema asta pot continua , de la folosirea cheii dinamometrice la aproape toate strangerile pana la folosirea preselor si nu a ciocanelor si rangilor.
        Pain brings out the truth in us all...
        ...how much truth can you stand?

        Comment


        • #19
          Eu cand am schimbat bascula pe dreapta,am facut-o tot pe elevator cu brate,dar la strangere au folosit un fel de furca hidraulica(rosie,cred ca ati vazut prin service-uri asa ceva) cu ceva ca 4 gheare in care se aseaza roata si au dat la o manivela ridicand roata cu tot cu suspensie pana la nivelul recomandat de strangere,apoi au facut strangerea.Nu am vrut sa supar pe nimeni,am vrut sa ajut si sa incerc sa fim mai precauti in service sa se faca treaba buna,sa nu mai mergem pe varianta ca "merge si asa".
          KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

          Comment


          • #20
            Poti preciza in ce service din Buzau ai vazut acest dispozitiv? Multumesc!
            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

            Comment


            • #21
              Si la general autocom si la hyunday.
              KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

              Comment


              • #22
                Ar fii mai interesant sa scrieti ce bucsi ati pus si cat v-au tinut si in ce regim de exploatare. Fara suparare, dar cei ce invoca pana cu ridicarea pe cric trebuie sa spuna si la cati km se intampla situatia asta (adica pana). Si apropos: daca am lasa piulita mai putin stransa de la suruburile ce trec prin bucsile de brat (alea de merg cu cheie de 18) mai slabe atunci s-ar invarti si teaca metalica din mijlocul bucsii in functie de pozitia rotii dar directia n-ar mai fii prompta si s-ar auzi zgomote la bucsi. La un elevator daca n-ai acel dispozitiv ce te ajuta sa comprimi arcul si sa poti ridica de brat in sus din partea cu pivotul si n-ai nici chef sa improvizezi ceva ( pui o ranga, teava, patrat de lemn in piciore intre pivot si pardoseala si cobori masina de pe elevator putin mai jos), n-ai decat sa faci ca-n 99% din situatii si sa stringi piulitele definitiv in acea pozitie, rar intalnita in mers, adica cu arcul decomprimat la maxim. Daca ai canal e mai simplu: pui cric sub pivot, ridici la nivelul la care sta bratul pe masina in conditii normale de mers. Si oricate gropi am avea, fara sa fiu carcotas, bratul sta mai mult in pozitie orizontala dacat in pozitie aplecat, cu roata in groapa/
                Eh, voi ce ziceti, cei cu pana?

                Comment


                • #23
                  Daca va uitati mai bine in poza pusa de Burtosu pe prima pagina, respectiv si in manualul de service, scrie destul de clar ca se lasa o distanta de 24mm intre partea inferioara a pivotului si partea inferioara a cadrului. Atata timp cat se respecta aceasta distanta, nu conteaza ca strangi basculele pe roti, elevator sau rampa.

                  Comment


                  • #24
                    Referitor la bucsi bascula ce recomandati dintre OPTIMAL si SIDEM de Lemforder nu ma apropii ca;s 65 lei/bucata !!!
                    Invingator nu este acela care are masina cea mai rapida, ci acela care refuza sa piarda !

                    Comment


                    • #25
                      Am o intrebare de novice: este strict necesara utilizarea dispozitivului TAV476 la extragerea rotulei basculei(nu am dispozitivul), sau dupa scoaterea bulonului pivotului acesta poate fi scos relativ usor, fara lovituri .Multumesc

                      Comment


                      • #26
                        Bulon... ai dracu francezi ) Eu unul n-am avut probleme cu scoaterea pivotului din portfuzeta pana acum. In caz ca este intepenit poti sa impingi bascula mai tare in jos cu mainile sau sa proptesti un cric in discul de frana, comprimi putin arcul si mai incerci cu impinsul. Eventual sprijini o bucata de lemn in zona si tragi 2-3 ciocane. Trebuie sa se desprinda pana la urma.

                        Comment


                        • #27
                          Va salut, am si eu o intrebare: Stiu ca normal ar fi sa schimb bratele bascula cu totul dar eu vreau sa schimb doar bucsile de la brate (motive personale), stiu ca aceasta operatie este mai greoaie deoarece se scot destul de greu si se pun la loc cele noi si mai greu, insa cea ce vreau eu sa va intreb este care ar fi metoda optima sau ce metode as putea sa folosesc pentru a scoate si pune la loc noile bucsi in brate ?
                          Edit : Va rog sa evitati raspunsurile cu : ,,mergi la service`` , pentru ca nu cred ca este o problema de service atata timp cat exista ceva indemanare si niste colegi buni care sa te indrume...daca exista.
                          Last edited by Toorop; 20 March 2014, 22:38.

                          Comment


                          • #28
                            Domnilor, ii multumesc lui Eugen2008 pentru raspunsul pe privat, si anume ca nu prea poti sa schimbi doar bucsile din brat penca noile bucsi nu vor mai sta fixe in brat, ca urmare a fost schimbat bratul de pe partea dreapta cu totul, el a fost cel mai afectat. Intradevar si mecanicii au spus ca nu vor mai sta bucsile cum trebuie in brat dupa ce se schimba deci... de acum inainte si recomandarea mea este schimbarea bratului cu totul.
                            Insa marea mea dejamagire este ca, atunci cand am adus porblema de repozitionarea bucsilor si mecanicul si tata si inca cineva mi-au spus ca sa-mi vad de treaba si ca nu stiu ce vorbesc ... din pacate Cica mecanicul ... are scoala si el nu stie de asa ceva ... in fine pana la urma cum am mai spus cum ar putea un om de 45 de ani sa asculte ce spune un pusti de 20 ? Cand le-am spus ca atunci cand montezi arcuri sport de ce trebuie sa repozitionezi bucsile ... au spus ca nu trebuie, si ca sa-mi vad de treaba ca nu se supratensioneaza si ca nu e nici vorba de strangerea finala cu masina la sol. Deci da ... no commet.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google