Inchidere centralizata, baterie consumata, posibil atac

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Inchidere centralizata, baterie consumata, posibil atac

    Am mai scris despre problema asta puțin pe topicul "Despre acumulatori". Si anume, m-am trezit așa, fără niciun semn prealabil, cu bateria intr-o stare semnificativă de golire intr-un Park & Ride din Vest. Mașina fusese lăsată acolo câteva zile. Ultimele două au fost mai reci, mai umede, cu ceață multă. Parcarea avea un format deschis, structura de stâlpi, mașina parcată la parter, dar nu existau ziduri care să separe de exterior, ci un grilaj din bare de grosimea degetelui. Deci accesul vizual și radio din exterior era garantat.

    Mașina a pornit pentru prima oară în ultimii ani la a doua cheie. Povestea continuă, pentru că nepriceput în aceste probleme, am pornit la drum pe o ploaie rece 10C care s-a transformat în afara orașului într-o lapoviță 3C. Am mers mai puțin de o oră cu ștergătoare, faruri, radio, navigație, încălzire maximă (deci electrică în primele câteva zeci de minute, fiind dCi). Am oprit la un punct intermediar unde, după o oră, am reușit să pornesc mașina abia după 7-8 încercări. Bateria a fost după aceea ținută sub monitorizare și nu a mai făcut figuri chiar dacă a mai stat o săptămână pe vreme mai răcoroasă. Așa că am rămas să îmi explic misterul golirii bateriei în P+R, acesta fiind originea necazurilor ulterioare.

    Cred că cea mai interesantă ipoteză pe care o am acum este aceea că în parcarea respectivă a avut loc un atac radio asupra unor mașini (nu neapărat a mea). Atacul radio a trezit des din starea de dormire componentele de securitate care verifică codurile transmise de telecomandă.

    Evident că nu mașina mea a fost ținta. Potrivit acestui document (ce conține informații pe care toți hoții le știu,doar noi cei păgubiți nu), sistemul de închidere poate fi învins printr-un atac (Rolljam hack) cu două operații făcute la telecomandă. Sigur, volanul trebuie apoi deblocat. Ceea ce nu este o problemă dacă hoții doar căutau prin mașină după lucruri de furat.

    Dar, în cazul mașinilor mai scumpe, atacurile asupra lor se desfășoară prin multe încercări (atacul asupra Megamos Crypto aflat pe Audi, Porsche, Honda, Volvo). În schema prezentată, atacatorii au nevoie de 3 x 216 încercări. Adică 196608 operații făcute cu telecomanda. Atacul ar putea dura 30 de minute. Problema celorlalți din parcare este că mașinile care nu sunt ținta atacatorului, primesc comenzile radio pe care încearcă să le decodeze fără succes. Și bateriile lor se golesc. Ca a mea.

    http://www.cs.tufts.edu/comp/116/arc...richardson.pdf

    Probabil că pe viitor ar fi o idee să las bateria necuplată la mașină într-o astfel de parcare și să închid/deschid mașina prin butuc.

  • #2
    1. Informațiile sunt "outdated".
    2. Pe logica ta un posibil hoț investește foarte mult în scule doar ca să îți deschidă ușă și să-ți fure un suport de telefon când de spart un geam e mult mai rapid.
    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

    Comment


    • #3
      1. Știu că documentul nu este nou, știu că există și actualizări de protocol dar și scheme noi de atac. Nu mi-am propus decât o introducere în temă, lucru pe care documentul îl face. Atacul la sistemele folosite la Dacia probabil că mai este valabil.

      2. Investiția nu este așa de mare. "Jucăriile" costau câteva zeci de euro și permit hoțului să caute în tihnă într-o parcare supravegheată video. Zgomotul de geam spart poate activa anumiți senzori, dacă ar fi existat. Într-un oraș turistic, mașinile din P&R sunt surprinzător de ticsite cu lucruri. Chiar și eu am dus o parte din bagaj în mașină în noaptea dinaintea plecării.

      Comment


      • #4
        as da liche la post #2 dar nu il respect pe respectivul cetatean asa ca de data asta il sar acum, ca intotdeauna .

        Comment


        • #5
          Adica, sa inteleg ca nu credeti ca este o mare diferenta din punct de vedere penal intre un om care "gaseste" o portiera deschisa, si unul care a spart geamul unui AUDI si este prins? Nu va suparati, dar va explic. In primul caz este un furt simplu. In al doilea este furt prin efracție. O să aflați că pentru primul poți scăpa doar cu amendă. Iar pentru al doilea sunt ani de pușcărie. Plus despăgubirile pentru geamul mașinii scumpe. Credeți-mă, hoții fac din asta o afacere, calculând costul/beneficiul operei.

          Comment


          • #6
            Citat din sentință penală:
            Nu este indeplinita cerinta de la art.209 alin.1 lit.i Cod penal – furtul savarsit prin efractie – daca inculpatul patrunde prin poarta inchisa dar neasigurata, dupa care intra in locuinta pe usa de acces larg deschisa, fara inlaturarea vreunui obstacol. Efractia presupune inlaturarea cu violenta prin spargere, rupere sau alte acte similare a oricarui obiect sau dispozitiv care are menirea de a impiedica patrunderea intr-un anumit loc. Trecerea de acest obstacol fara violenta sau efort suplimentar circumscrie fapta in sfera furtului simplu si nu a celui calificat.

            Sursa: EuroAvocatura.ro

            Comment


            • #7
              Eu cred doar ca baterii tale i-a venit sorocul. Ai vreun indiciu ca vreo alta masina din parcarea aia a fost pradata?

              O baterie descarcata nu prea iti da voie sa pornesti masina la a 8 a incercare. Bateria pare foarte incarcata.
              Last edited by ciprishor; 1 September 2020, 09:48.
              Te-am mai rugat de cateva ori, fara linkuri externe in sematura.

              Comment


              • #8
                In afară de uzura normală datorată vârstei (pierderea de CCA este pe curba corespunzătoare vârstei), bateria nu a prezentat nicio cădere de energie înmagazinată nici în zilele precedente acelei întâmplări, când a fost încărcată în trafic de multe sute de km, nici în multele luni care au urmat. Așa că a trebuit să caut alte explicații. Nu a fost de vină bateria. Alt fenomen a descărcat-o. Nu am alarmă. Nu am avut si nici nu am probleme electrice. Nu am nicio inovație la instalația electrică, nici măcar un bec schimbat. Ce alt consumator rămâne alimentat? Exact.... deschiderea prin telecomandă.

                Ca efect al descărcării, concentrația acidului a scăzut atât de mult încât pe o vreme rece, cu temperaturi apropiate de 0C bateria începe să înghețe. A pornit la a opta cheie pentru că în primele șapte curentul care a trecut prin elementele interioare le-a încălzit și a redus rezistența internă, ceea ce a permis trecerea unui curent tot mai mare ... până când a putut porni motorul. După acel eveniment din toamnă, am trecut și mai multe nopți de îngheț de iarnă și nu a fost nicio problemă la pornirea dimineața.

                4v665kS.png

                Comment


                • #9
                  Ca să completez descrierea, nu au fost 7-8 incercari de pornire complete. Au fost numai cel puțin trei la început până când mi-am dat seama ce nu mergea. La rotirea cheii pe poziția de pornire a sistemului de start (când începe procedura de autotestare, se aprinde bordul), când se alimentează și bujiile incandescente, apare un zgomot ca un bâzâit care ține în mod nomal cam trei secunde, să zic. Ține ceva mai mult decât becurile din bord. Acel bâzâit era foarte scurt, la jumătate ca durată. După cam a treia, poate a patra încercare de pornire a motorului, atunci am remarcat că bâzâitul nu este la fel de lung.... și nu am mai dat cheia complet pentru pornirea motorului. Dacă nu era bâzâitul suficient de lung, renunțam și răsuceam cheia înapoi, așteptam ceva și apoi dădeam o nouă încercare. La un moment dat, după mai multe astfel de sondaje, am auzit bâzâitul că a fost lung, ca de obicei. Atunci am dat ultima cheie și motorul a pornit.

                  Dacă știe cineva ce procedură electrică se întâmpla în acel moment este binevenit să completeze detalii. Mie mi s-a părut că ECU oprește procedura de start pentru că scade tensiunea la borne prea mult. Nu știu dacă la începutul bâzâitului erau alimentate bujiile. Poate bâzâitul vine chiar de la un releu de alimentare a lor. Din câte știu, printre motoriști, se recomandă ca pe vreme rea, când bateria este mai rece și nu dă suficient curent pentru pornire, să se aprindă faruri sau ceva consumatori mai slabi pentru ca acest curent să încălzeazcă bateria și să reducă rezistența internă. Ei bine, la diesel eu am încercat (prin intuiție, fără să gândesc atunci dacă este bine sau rău,.... eram destul de panicat) să nu consum puținul curent pe becuri, ci pe bujiile incandescente. Chiar dacă nu atingeau temperatura necesară pornirii, totuși din mai multe încercări parțiale, tot s-a acumulat ceva căldură în zona lor de aprindere și s-a încălzit și bateria pentru a putea da curentul pe care îl mai avea în ea către motorul electric de pornire.
                  Last edited by gecmc94; 1 September 2020, 17:38.

                  Comment


                  • #10
                    I-a venit rândul și lui Tesla model X, asta apropo de chei cu BLE, Fota și alte inovații

                    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google