Zgomot Ciudat Alternator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zgomot Ciudat Alternator

    Am de o saptamana o problema cu Golanul. E un diesel de 65 cp si cand il pornesc si este rece motorul se aude un zanganit in dreapta fata ca si cum ar agata ceva. Chestia ciudata e ca, daca o turez zgomotul dispare, deci in mers nu a niciun fel de problema; decat la relanti. De 3 zile uneori se aude si un zgomot mult mai tare ca si cum ar freca ceva acolo si in momentul ala mi se aprinde martorul de baterie pe bord. Precizez ca in urma cu o luna am schimbat filtrul de motorina ( nu stiu daca are vreo legatura ). In rest nu are nicio problema, trage, porneste bine, curent are. Ce parere aveti?


    Sarbatori Fericite !
    Don't drink and drive. Smoke and fly !

  • #2
    Poate fi cuplajul de la fulie alternator, sau curea accesorii.
    Cand accelerezi sa stinge martorul baterie?
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • #3
      Da. chiar am fost cu ea la drum lung si in mers nu am absolut nicio problema. Chiar si cand stau la stop prefer sa o tin putin accelerata ca sa nu mai faca acel zgomot.
      Don't drink and drive. Smoke and fly !

      Comment


      • #4
        Vezi ca in curand n-ai sa mai poti porni, iti incarca numai la turatii ridicate.Pune un multimetru pe baterie cu motorul la relanti; daca nu ai peste 13.5v, ai probleme cu incarcarea.
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • #5
          Schimba fulia de la alternator. Probabil s-a mancat cauciul din spatele fuliei si s-a apropiat de alternator.
          sigpic1.6 16v Euro 5 + GPL

          Comment


          • #6
            Am inteles...deci pana la urma trebuie sa schimb fulia sau ce mai e pe acolo pe la alternator. Ms mult pentru sfat.O sa dau o fuga pana la un service.
            Don't drink and drive. Smoke and fly !

            Comment


            • #7
              Aceeasi chestie am patit si eu. La revizia cu distributie mi-a pus cureaua stramb pe fulia de la alternator si la urmatoarea revizie au vazut si au schimbat cureaua si de data asta au pus-o normal. A doua zi s-a blocat fulia si facea zgomot la relanti. Dupa ce am schimbat fulia n-am mai avut probleme.
              Toata lumea se plinge ca nu are memorie, dar nimeni nu se vaita ca nu are logica.

              Comment


              • #8
                Propun sa asteptam rezolvarea, astfel vom umple iar pagini cu fel de fel de pareri, care vor deruta si mai mult pe cei care cauta explicatii in legatura cu aceste simptome.
                @pisty
                Asteptam detalii cu rezolvarea.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • #9
                  si l-a mine se auzea la fel , si am schimbat rulmentii de la alternator ,sunt 2 unul mare si unul mai mic si am rezolvat problema

                  Comment


                  • #10
                    Rulmentii la alternator sunt 6303 si 6201.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • #11
                      Am fost la service si s-a dovedit a fi de vina fulia de la alternator. Am schimbat-o, toate bune si frumoase o saptamana. Acum se aude un fel de huruit si ceva gen o frecare fier pe fier, posibil un rulment. Nu stiu ce mai are ca deja mi s-a luat.
                      Don't drink and drive. Smoke and fly !

                      Comment


                      • #12
                        Pai daca tot ai ajuns la service, puteai sa le spui sa schimbe si rulmentii; in acest fel eliminai total din cauza, problemele ivite din cauza acestora pe viitor.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • #13
                          Pai NU mi-au zis ca as avea vreo problema la rulmenti. Nu se mai auzea nimic in afara de zgomotul produs de fulie.
                          Last edited by pisty; 11 January 2012, 19:34.
                          Don't drink and drive. Smoke and fly !

                          Comment


                          • #14
                            La zgomotul pe care il scotea acel cuplaj (pana la urma am intuit bine), nu prea se mai auzeau si altele. Acel huruit poate fi de la frecarea rotorului pe miezul bobinelor statorului, datorita jocului rulmentilor(cel de langa fulie se duce mai repede).La simpla rotire cu mana a rotorului alternatorului e mai greu sa fie depistate asemenea anomalii; abia cand alternatorul este in sarcina si cureaua "trage" intr-un fel de rotor se pot evidentia astfel de probleme.
                            Last edited by IancuMIC; 11 January 2012, 19:45.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • #15
                              Nu se poate simti(depista) un joc(uzura),la rulmentii unui alternator ce freaca rotorul de stator?E uzura maxima posibila,mai urmeaza doar blocarea rulmentului(adunarea bilelor,prin ruperea distantierelor).In sarcina,doar zgomotul specific ne ghideaza catre cauza posibila.Constatarea 100%,se face dupa demontarea curelei.Jocul,uzura,bataia,se depisteaza generind o miscare a rotorului,sus-jos,in plan vertical.Pina si rotirea libera a rotorului va emite un zgomot specific unui rulment uzat(huruit).

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google