Probleme CB??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ok.
    In primul rand meritele sunt al domnului marius cum am specificat mai sus.

    Resetul "se intimpla" in momentul cind se pune contactul si ajung +12v_contact pe pinul de "wake-up/CS" (cred ca asa se numeste pinul...) al circuitului din poza:
    brod 1.jpg

    Bug-ul este in acest chip si anume cind chip-ul este "activat" in mod repetat, pornesc si se opresc in el ceva subcircuite care "trag" prea tare de un traseu de alimentare ce duce la resetarea blocului de memorie.
    Este clar un bug de proiectare/fabricatie a acestui chip.

    Fenomenul care ni se intimpla noua este ca la punerea contactului, ca orice contact mecanic apare o oscilatie a carei frecventa se potriveste uneori in asa fel incit apare acest reset nedorit.
    bord 2.jpg

    Solutia: se face debounce pe pinul respectiv, chiar pe intrarea de +12contact/bord atit pentru secventa 0v-->+12v cit si pentru +12v-->0v.
    Chiar si asa cu semnalul de intrare "curatat" de "paraziti", daca este pornit si oprit (bordul/chip-ul) in mod repetat cu o frecventa mai mare de 1Hz tot se reseteaza memoria (CB). Daca in schimb intre o pornire si o oprire a bordului (cu debounce-ul "facut" pe comanda) trece o secunda sau mai mult - NU se reseteaza - determinare experimentala timp de 48h in care chip-ul a fost pornit si oprit la intervale de 1s.

    Problema s-a rezolvat utilizind un controller 12F629/12F675 dupa cum urmeaza:
    Ca si functionare: nu permite alimentarea bordului de mai multe ori intr-o secunda, cu alte cuvinte, daca se pune contactul in mod repetat la un interval mai mic de 1s, bordul va porni si se va opri la intervale de 1s.
    La utilizarea "normala" nu se observa nimic in functionare.

    Solutia:
    bord 3.jpg
    HEX_2.txt
    - se intrerupe firul +12contact care ajunge la tabloul de bord si intre cele 2 capete se inseriaza modulul ca in schema;
    - mai trebuie conectat la +12v permanent si GND
    (!schimbati extensia in .hex)
    I HAVE A !sigpic
    fara linkuri externe in semnatura

    Comment


    • #17
      Acum vad ca la condensator nu e trecut valoarea.
      10uF/ >=6.3v
      I HAVE A !sigpic
      fara linkuri externe in semnatura

      Comment


      • #18
        Deci... m-am scos.. Ma apuc sa invat electronica! )))

        Nu de alta dar in service nu se baga nimeni daca nu e specificat ca pt copii in manualul de service si altcineva..

        Oricum, ca si concluzie.. Daca presupunand ca nu ma deranjeaza in atat de mare masura, neintervenind risc sa se agraveze problema si sa capete si alte implicatii?
        You should never drive faster than your guardian angel can fly..!

        Comment


        • #19
          Nu risti nimic.
          I HAVE A !sigpic
          fara linkuri externe in semnatura

          Comment


          • #20
            Originally posted by X@by View Post

            Bug-ul este in acest chip si anume cind chip-ul este "activat" in mod repetat, pornesc si se opresc in el ceva subcircuite care "trag" prea tare de un traseu de alimentare ce duce la resetarea blocului de memorie.
            Este clar un bug de proiectare/fabricatie a acestui chip
            Interesanta explicatia,dar intr-un raport ce ar implica necesitatea si eficienta,rezultatul ar fi aproape nul.Putem sa o privim ca fiind o problema de proiectare,dar masina are probleme mult mai arzatoare pentru sofer,ce probabil vor fi rezolvate la modelele urmatoare...

            Comment


            • #21
              Originally posted by nicu_rcn View Post
              ...dubleaza masa bordului, pinul 7, mufa neagra... !
              Unde vine mufa asta ?
              sigpic

              Comment


              • #22
                in spatele ceasurilor ai doua mufe, una gri si una neagra
                sigpic

                Comment


                • #23
                  Originally posted by big_electro61 View Post
                  Interesanta explicatia,dar intr-un raport ce ar implica necesitatea si eficienta,rezultatul ar fi aproape nul.Putem sa o privim ca fiind o problema de proiectare,dar masina are probleme mult mai arzatoare pentru sofer,ce probabil vor fi rezolvate la modelele urmatoare...
                  Treaba sta in felul urmator. Cine vrea face modificarea cine nu, nu. Eu la o ruda i-am facut si de atunci a facut cam 35000km si nu s-a mai resetat cb. Fiecare face ce vrea, nimeni nu e obligat de nimic.
                  I HAVE A !sigpic
                  fara linkuri externe in semnatura

                  Comment


                  • #24
                    Nicu_rcn, deci trebuie demontat ansamblul ceasurilor, am înțeles.
                    sigpic

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google