Tensiune Incarcare Baterie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tensiune Incarcare Baterie

    In seara acesta am masurat tensiunea pe baterie cu un multimetru digital in diverse variante cu consumatori. Am citit prin forum cum ca tensiunea la iesirea din alternator ar trebui sa fie intre 13.8V si 14.2V, la un logan 1.4, corect? Pe baterie se schimba situatia cu diversi consumatori.

    In cazul meu acestea sunt valorile initiale (fara consumatori)

    - Tensiune altenator: 13.92V
    - Tensiune baterie (motor pornit): 13.88V
    - Tensiune baterie (motor oprit): 12.97V
    - Caderea de tensiune prin pornire doar 0.3V

    Consumatori - tensiunea la bornele bateriei:

    - Faruri (faza scurta / faza lunga): 13.71V
    - Faruri + proiectoare ceata + lumini spate ceata: 13.68V
    - Faruri + proiectoare ceata + lumini ceata + bricheta + dezaburire + picior pe frana + stergatoare treapta maxima: 13.52V

    Cel mai mare consumator in schema ramane aerul conditionat. Cu toti consumatorii, se ajunge la valori de 13.40V. Prin accelerare se mai scot 0.05V in plus.

    Cat timp tensiunea de incarcare este mai mare decat tensiunea bateriei totul este in regula spun eu. Neplacut ar fi sa ai valori de incarcare sub tensiunea bateriei ceea ce inseamna ca nu incarca si se trage din baterie.

    Daca se merge doar cu faruri si AC atunci tensiunea de incarcare este in jurul valorii de 13.62V - 13.67V. GMV acela pe langa faptul ca scoate in blocul motor un aer infiorator de cald, preia si din tensiune.

    Cum vi se par cifrele prezentate mai sus, normale?

  • #2
    AC-ul in ce sens consuma mult? Poate doar GMV-ul si cuplajul electromagnetic al compresorului, pentru ca instalatia de climatizare e actionata de motor, nu baterie.
    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

    Comment


    • #3
      sa vezi ce interesant este sa vezi pe diagnoza consumul instant al masinii. lesini de ras sa vezi cum dai drumul la plafoniera sau la MP3 si creste consumul.

      la 1.6 16v creste cu 0.8 litri / ora consumul daca dau drumu la AC.

      la fel si tensiunea la baterie. cea mai mica este cu AC pornit. posibil sa consume mult ambreiajul electromagnetic

      Comment


      • #4
        Originally posted by darksid3 View Post
        AC-ul in ce sens consuma mult? Poate doar GMV-ul si cuplajul electromagnetic al compresorului,
        Mai ai aeroterma care consuma in functie de treapta in care esti si mai ales ala de consuma muuult este LEDUL din bord.

        Am masurat si eu tensiunea zilele astea si cu motorul pornit am avut tensiunea la borne de 14,10V-14,25V. Am aprins si faruri(faza scurta/lunga),proiectoare,etc,,si nu a scazut cu mult tensiunea. Deci e OK incarcarea la mine si nu am probleme.

        Comment


        • #5
          Originally posted by alessandro View Post
          ..................................

          la 1.6 16v creste cu 0.8 litri / ora consumul daca dau drumu la AC.
          .....................................
          Ma da-l naiba...stiu ca asa in ralanti ia undeva la 0,7 litri/ora nu? Si cu AC ajungi la 1,5 litri/ora???

          La Fous 1.6 (benzina) era 0,7-0,8 fara AC si 1,0 litri/ora cu AC pornit. Aprox 0,2 l/h diferenta.

          Comment


          • #6
            Daca ddt u minte, mint si eu

            Sent from my LG Optimus Net using Forum Runner

            Comment


            • #7
              Depinde cat de cald este, la temperaturi mari cand stai pe loc la ralanti porneste GMV-ul pe treapta 2 si sigur mananca considerabil mai multa benzina, creste si turatia.

              Eu am determinat consumul la ralanti (fara AC) foarte simplu, CB-ul pe litri consumati, am asteptat pana s-a schimbat cifra, am pornit cronometrul si cand s-a schimbat iar l-am oprit. A rezultat 100 ml de benzina in 7 minute si 30 de secunde = 0.8 l / h. Se poate face si cu AC pornit, eu cred ca este peste 1 litru, undeva la 1.2-1.4.
              '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

              Comment


              • #8
                Salut.
                Am avut o mică întâmplare azi dimineaţă. Am pornit maşina să plec la serviciu şi am constatat că învârte greu dar a pornit. De asemenea, am observat că s-a resetat ceasul, nu şi Radio casetofonul. Am ajuns la serviciu (după cca. 30 km) şi am vrut să văd dacă porneşte la fel. Din păcate nu a mai pornit, a învârtit o dată dar slab, s-a resetat ceasul din nou. Am deschis capota, bateria era umedă rău, iar pe lângă ea totul era ud, inclusiv pe scutul motor şi mirosea înţepător. Am dat cu apă să se spele acidul, şi am desfăcut bateria să văd dacă mai are apă peste plăci, şi culmea, are, niciunde nu era sub nivel.
                Întrebarea mea ar fi: e gata bateria (are 8 ani în cap) sau alternatorul ?
                Voi măsura pe la 12.00 tensiunea dacă voi reuşi să o pornesc şi voi reveni cu detalii. Culmea că azi e sâmbătă şi pe la noi sunt cam toate închise (servisurile).
                Mulţam.
                Nirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Ce sa mai verifici, schimb-o.
                  Vezi ca la magazinele Dacia este deschis si sambata, sunt ieftine bateriile.

                  Comment


                  • #10
                    Dar nu poate fi de la alternator, să dea o tensiune peste limită ? Mi-e graoză să iau una nouă şi să fiarbă şi asta.
                    Nirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Pai vezi cat incarca (trebe undeva la 14,x volti) dar nu prea cred ca e de la alternator, dupa 8 ani e kaput bateria, s-a strapuns un separator si a facut bulbuci.

                      Comment


                      • #12
                        Schimba bateria, la fel am patit si eu dimineata am mers la munca fara nici o problema iar dupamasa nu a mai pornit, luat curent de la un coleg si a pornit, am ajuns acasa si nu a mai pornit. Bateria avea 6 ani.

                        Comment


                        • #13
                          Am reuşit să fac verificarea: 14,15-14,22 Volti la relanti. Bateria 10,25 V cu motorul oprit.
                          Ce baterie sa pun de la Rombat, adica de cati Ah ? Nu de alta, dar pe bateria asta nu au rezistat etichetele 8 ani si nu stiu de cat era.
                          Mulţam.
                          Nirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Gozmin, vezi aici.
                            If it ain't broke, don't fix it!

                            Comment


                            • #15
                              Am Premiere 75Ah de la Rombat si o recomand (atentie la locas ca asta este maxim ca dimensiuni). Acum vad ca este AGM mai smechera. Referitor la Premiere am dat 300 de lei cu baterie la schimb in 2011. Merg pe distante scurte cu aceasta masina, porniri dese. Desi amperajul este mult peste ce are nevoie Loganul, bateria asta mi-a pornit motorul si in conditii grele de iarna cu -22 de grade, dupa ce masina a stat 2 saptamani nepornita. La prima cheie de parca era vara. Recomand, nu necesita intretinere. Am tinut plafoniera, pozitii si casetofon aproape 1 ora intr-o seara. Nicio problema, merge super. Cand moare, moare si gata. Nu mai incarci si alte povesti. Sper sa-mi tina mai mult ca Cyclonul care mergea 3 ani.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google