Pornire Grea Dimineata La Logan 1.6 Pe Gpl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ok
    si ai fi vrut sa-si revina imediat?
    in ceva zeci de km va face noi adaptari ai rabdare.
    se pare ca mai ai si alte probleme dupa cum spuinormal ca face asa pe benzina ca doar este ,,dat peste cap,, ECU injectie.

    ,,DE_TOATE,,

    Comment


    • #17
      precizez ca porneste acum si cu motorul rece la a doua cheie dar nu porneste cu turatia de 1200 sau mai mlt cum am obs la alte loganuri...si mi s.a aprins martorul antipoluare in bord

      Comment


      • #18
        Până la urmă ai rezolvat problema cu aprinderea, n-am înţeles? Spune/mi te rog unde era buba că şi eu am cam aceleaşi probleme...

        Comment


        • #19
          din postare reiese ca suspecteaza senzorul de turatie sau mai bine zis contact inperfect in mufa acestuia dar nu este sigur asa ca ...

          ,,DE_TOATE,,

          Comment


          • #20
            scuze ca nu am mai postat dar am fost plecat si nu am avut net. acum masina vad ca se comporta bine, porneste dimineata.nu mai dau 5 sau mai multe chei, cum faceam inainte. singurele chestii care le-am facut, a fost sa cositoresc firele la senzorul de turatie si am schimbat sondele de oxigen intre ele.

            Comment


            • #21
              adica aval in locul lui amonte? ce culori ai pe ele verde cu negru(e 3) sau portocaliu cu albastru (e4)?

              Comment


              • #22
                da, le-am schimbat intre ele si s-au potrivit perfect la mufe dar tot mi se aprinde martorul check in bord si cu ddt2000 imi apare eroare catalizator si sonda aval.

                Comment


                • #23
                  salut la toata lumea. i-mi porneste f greu pe benzina dimineata, sau dupa o stationare mai lunga. pe gpl porneste la prima, doar ca fluctueaza un pic relantiul. am curatat senzorul de pe volanta, corpul clapeta,mpp-ul. am verificat pompa de benzina, fara sa o dau jos, am desfacut furtunul care intra in rampa injectoarelor, am pus contactul si vine benzina. Deci: pe benzina porneste in cel mai fericit caz de la a10-a cheie in colo. primele 5 sunt ca si degeaba, apoi da sa o ia dar moare imediat, apoi din ce in ce mai bine pana porneste intr-un final,dar cu fluctuatii mari de relanti si trepidatii la motor. se stabilizeaza in circa 20-30 secunde. am incercat si am pus contactul de cateva ori ca sa nu mai omor la ea, se aude pompa, baga benzina, dar tot asa porneste, f.greu. Odata pornita, nu mai are nici o problema, porneste la sfert toata ziua, chiar si dupa 5-6 ore. am incercat si sa o las sa mearga pe benzina inainte sa opresc motorul, face la fel, dimineata nu o ia si pace. Am baterie noua, bujii schimbate, benzina o liniuta acum,au fost 2, verificat fise. pusa pe tester la service, nu da nici o eroare. Va rog dati-mi o idee. nu stiu ce sa- mai fac. multumesc

                  Comment


                  • #24
                    e vorba ca instalatia de gpl a dereglat injectia pe benzina
                    sa o puneti la un soft sa se reseteze parametrii pe benzina la original. Cu DDT sau alt soft
                    Am patit asa pe o masina de serviciu motor 1,4 si instalatie tomasetto stag 200 in iarna 2011-2012
                    Mi s-a intamplat cam la 11-12 mii km dupa ce pusese patronul instalatia gpl pe masina
                    ​​​​​​

                    Comment


                    • #25
                      Da. Mi-a mai ramas sa incerc sa consum toata benzina si sa bag alta. poate nu mai are cifra octanica corespunzatoare si de aia porneste greu cand pistoanele sunt reci. Daca nu merge nici asa, nu-mi ramane decat varianta cu service-ul. Am demontat intre timp si pompa de benzina si era f putina mizerie si nici un pic de apa, sorbul cel putin era ca nou. Adevarul e ca n-am tinut niciodata cont de unde bag benzina Luk-oil, Petrom, Omv, Mol, de oriunde si poate am facut rau, la gaz am fost mai atent. O sa alimentez de la Omv ceva de 99 si aditivata si mai bag si un aditiv in plus pt curatat injectoarele. Sper sa nu faca ceva rau pe la motor cu atatia aditivi. Va salut!

                      Comment


                      • #26
                        Am o problema de genul acesta numai ca mie imi porneste la prima cheie dar se subtureaza foarte mult aproape ca mi se opreste apoi se tureaza pana la 1500-2000 scade turatia pana la 500 apoi iar creste se stabilizeaza dar nu merge motorul uniform...are cineva o idee ce ar putea fi?!

                        Comment


                        • #27
                          Cam asa ceva patesc si eu, porneste la a 2 acheie si subturat cateva secunde dupa care sare la 1200. Nu am gaz asa ca nu poate fi de la gaz.

                          Comment


                          • #28
                            curata sezorul MPP ,corpul clapeta si o sa fie ok

                            Comment


                            • #29
                              Buna ziua!

                              Stimati colegi, permiteti-mi va rog sa va supun atentiei - cu rugamintea de a ma ajuta sa identific sau macar sa banuiesc de unde ar proveni necazurile - o problema pe care o intampin recent la masina - Logan 1.6MPI, model 2005, 8valve, motor K7M benzina + GPL Landi Renzo instalat in 2015.

                              Rezumat
                              - probleme la aprindere (porneste greu la temperaturi scazute); dimineata , rareori la a 2-a cheie, mai mereu la a 6-a sau a 7-a cheie.
                              - la T=25..28C in exterior (dupa amiaza), porneste la a 2-a cheie;
                              - schimbate: bobina de inductie, fise, bujii, senzor de turatie ;
                              - curatat clapeta de acceleratie (nu stiu in ce masura si motorasul);
                              - culbutorii n-au fost reglati vreodata si sunt plini de o mazga pietrificata, asemanatoare cu smoala;
                              - nu exista erori in ECU;
                              - baterie schimbata in decembrie 2020, invarte bine motorul.

                              Problema in extenso
                              Incepand cu primele zile din august a.c., motorul a inceput sa porneasca foarte greu, fenomenul se simte cu precadere la primele ore ale zilei (7-9) cand temperatura e mult mai redusa. Mentionez ca pana la finele lunii iulie, motorul pornea la jumatate de cheie.
                              In momentul de fata, porneste (cu multa greutate) abia la cea de a 6-a sau a 7-a cheie, cu balbaieli, uneori cu rateu in filtrul de aer si insotit de fenomenul de autoaccelerare.


                              Detalii
                              - la prima cheie (acum o dau lung, astfel incat motorul sa se invarta de 5-6 ori), in general nu apare nici o detonatie. Uneori, exista o tentativa de detonare slaba.
                              - dupa fiecare incercare de pornire, las bateria sa se odihneasca putin, numarand pana la 10.
                              - incepand cu cea de a 2-a cheie (tentativa de pornire), apar si detonatiile. Uneori, se intampla sa porneasca de la a 2-a cheie, dar asta numai dupa amiaza, cand plec de la serviciu si e cald afara (25-28C). In cursul diminetii nu mai porneste de la cheia a 2-a.
                              - urmeaza inca 2-3 tentative de pornire, soldate cu cate un tusit ce semnifica o incercare de aprindere (detonatie);
                              - la cheia a 6-a sau a 7-a (dimineata) porneste si se autoaccelereaza imediat, pana pe la 2000...2200 ture, si are tendinta de a ramane blocata acolo. O accelerez scurt in 3500 rpm si apoi scade spre relanti, dar sub 1500 de ture are tendinta de a pica brusc turatia si sa se opreasca motorul. In situatia asta, trebuie s-o incurajez cu cateva talpi aplicate mai fin pe pedala de acceleratie, dar e complicat, intrucat nu ramane la turatie fixa si trebuie sa fac sportul asta continuu, timp de aprox. 1 min. pana cand se incalzeste nitel motorul. Apoi ramane undeva putin mai sus de zona de relanti (1000 rpm in loc de 780-900 rpm).
                              - las motorul sa se incalzeasca inca 2 minute si apoi plec.
                              - pe parcursul urmatorilor 2Km (aprox. 10 min de mers pe traseu aglomerat, bara la bara, semafoare, etc.), constat ca trece prin aprox. 2 sau 3 tentative de a se autoaccelera spre 2000 rpm, osciland sesizabil in jurul acestei valori (1800-2200 rpm). Se vede acul osciland si se aude cum creste si scade turatia in ritm destul de rapid. Nu am monitorizat cu atentie, dar tind sa cred ca problema asta secundara apare indiferent daca motorul functioneaza pe benzina sau pe GPL.
                              - Dupa ce au trecut aprox. 15min de la pornire, n-am mai simtit nici o variatie de turatie sau probleme in functionare, masina comportandu-se normal, are reprize bune, etc.

                              Mentiuni suplimentare
                              1) am mai avut o problema asemanatoare in 2019, cand cei de la service au schimbat clapeta de acceleratie. Au montat una pe care mi-au garantat-o "originala Renault" si care are corpul din aluminiu. Pe atunci, am avut o problema si mai grava - se autoaccelera si ramanea accelerata pe la 2500 ture atunci cand nu era in sarcina. Cum decuplam ambreiajul, cum sarea la 2500 rpm. Schimband clapeta, s-a rezolvat.

                              2) pe la mijlocul lunii august a.c., am fost la mecanic, a demontat corpul clapetei si l-a curatat cu un spray. La fel si locasul motorasului (dar nu mai tin minte daca si motorasul in sine). Tot degeaba, se comporta la fel. Nu stiu daca o fi de la MPP sau din alta parte.

                              3) in luna iulie a.c., am facut o sumedenie de lucrari la masina, schimband:
                              planetara dreapta (SKF), arcuri fata + kit flansa+rulment fata (Kayaba), bujii (Renault), filtru aer/ulei/polen (Renault), placute+discuri frana (Delphi), kit ambreiaj (Valeo), kit distributie (Renault), pompa de apa (Valeo), termostat (Vernet), lichid racire, ulei (ELF 900 SXR 5W40).

                              NOTA: toate operatiunile de mai sus au fost facute de mecanic in prezenta mea, am stat cu el de dimineata de la ora 9 si pana la ora 18 cand a terminat totul. Piesele au fost cumparate de mine, verificate codurile de bara, am supravegheat fiecare operatiune in parte. Nu am suspiciuni de inlocuire a pieselor sau de "lucru facut de mantuiala". Omul a lucrat foarte atent si corect, nu am ce sa-i reprosez!

                              4) Culmea e ca la cateva zile dupa operatiunile de mai sus, a picat in mod neasteptat bobina de inductie si asta m-a surprins pe drumul de intoarcere spre casa, unde am ajuns in 3 cilindri.
                              Am mers incet, cu 30Km/h si cel mult in viteza a 3-a. M-au injurat multi, dar am ajuns acasa.
                              Nu-mi mai dadea aprindere la cilindrul 4 (am pus un tester OBD2 pe masina). Am schimbat mai intai setul de fise (Beru), apoi cand am vazut ca problema persista, am schimbat si bobina de inductie (Valeo), aprinderea revenind la normal.
                              Masina a functionat normal pana pe la inceputul lunii august a.c., cand a survenit problema cu aprinderea greoaie.
                              Am schimbat si senzorul de turatie cu unul recuperat, dar in stare foarte buna.

                              5) Nu sunt un om priceput la mecanica si nici nu am spatiu sa incerc sa-mi rezolv singur niste chestiuni la masina. Se pare ca datorita unor schimburi de ulei care nu s-au efectuat corect (probabil doar completare, restul furat de cei de la reprezentante in timpul primilor ani ai masinii), a aparut mazga pe culbutori, care in timp, s-a transformat intr-o pelicula solida precum smoala. In 2018, un inginer auto mi-a "prezis" ca motorul va ceda in max. 2 ani. Deocamdata, vad ca isi face treaba in continuare.

                              Mecanicul curent al masinii mi-a recomandat sa cumpar de la dezmembrari, extras de pe un motor care n-a functionat pe GPL, chiuloasa cu toate angrenajele aferente si o rampa de injectie cu totul, ptr ca presupune ca problema de la aprindere se datoreaza cel putin unui injector care "s-a colmatat" .

                              Personal, mentionez ca dupa ce s-a incalzit, motorul functioneaza normal, inclusiv la drum lung (n-am observat probleme nici la 140 Km/h).

                              Dupa tot pomelnicul de mai sus, considerati ca puteti sa ma ajutati cu o parere ?
                              Poate fi din zona de culbutori (nereglati) ?
                              Sau poate motorasul pas cu pas are totusi probleme ?

                              Indiferent de ce raspunsuri/sugestii voi primi (sau nu), promit celor care citesc aceasta postare ca voi reveni in cazul in care imi voi fi rezolvat problema si voi posta cauza si modul de remediere.

                              Multumesc anticipat si toate urarile de bine !
                              B.

                              P.S.: Am citit mai multe postari pe aceasi tema si am intocmit un soi de grupare a cauzelor sugerate de forumisti catre cei patiti:

                              A) ---------------- mai probabile ----------------------
                              - continuitate defectuoasa a cablurilor de masa dintre sasiu, motor si baterie ;
                              - galeria de admisie fisurata (trage aer fals) ;
                              - garnitura de etansare dintre clapeta de acceleratie si galeria de admisie - imbatranita;
                              - senzorul MAP (Manifold Absolute Pressure) defect ;
                              - contacte electrice imperfecte in conectorii senzorului de turatie amplasat pe volanta;
                              - motorasul pas cu pas (MPP) ptr reglajul relanti-ului, situat in corpul clapetei de acceleratie - murdar sau defect;
                              - culbutorii nereglati corespunzator ;
                              - probleme la canistra de carbon ;
                              - probleme la pompa de benzina (se dezamorseaza ?!) ;
                              - injectoarele de benzina - colmatate cu reziduuri din timpul functionarii pe GPL;
                              - probleme la senzorul de detonatie ;
                              - calitate slaba a carburantului ;

                              B) ---------------- mai putin probabile --------------------
                              - clapeta de acceleratie - murdara ;
                              - senzorul de temperatura ;
                              - probleme la sonda lambda ;
                              - compresie neconforma ;
                              - probleme la electromotorul demaror ;
                              - bujii afumate ;
                              - fise bujii invechite ;
                              - starea bobinei de inductie ;
                              - starea acumulatorului ;

                              Comment


                              • #30
                                reglează culbutorii. 0.10 admisie, 0.30 pe evacuare ca ai gpl
                                pune bujii oe dacia renault un singur electrod.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google