Probleme Lampa Mers Inapoi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme Lampa Mers Inapoi

    am un logan laureate 1.5dci din 2006 la care am montat senzori de parcare (pe bara din spate) acesti senzori au o cutie (centrala) care are intrari de la cei 4 senzori, un semnal de comanda pe care l-am luat din firul ce alimenteaza becul de mars inapoi si cred ca mai are o alimentare permanenta (nu mai retin ca exact ca e montata intr-un loc mai greu accesibil).

    de la o vreme am observat ca nu mai functioneaza senzorii de parcare, am demontat stopul din dreapta, am verificat becul, nu era ars; in momentul in care am scos becul a inceput sa functioneze senzorii; am lasata totul asa pana acum cateva zile cand a trebuit sa fac itp-ul.

    am scos firele din cabaljul electric (alimentarea becului de mers inapoi) si totusi nu functioneaza becul; apoi am facut cateva masuratori cu un amarat de masura si cu o lampa de control (un alt bec de 21w) si am observat ca in momentul in care am o srcina in soclul becului de mers inapoi am 0V intre + si - iar daca scot becul din soclu in momentul in care bag in "marsarier" (sper ca am scris corect) am 12V in soclu.


    imi cer scuze pentru povestea destul de lunga dar am vrut sa descriu cat mai in detaliu situatia.

    stie cineva ce as mai putea face? (in afara de vizita la service)

    multumesc anticipat

  • #2
    Ai firul de masa slab, cel putin asta e parerea mea.

    Comment


    • #3
      si ce pot sa fac? instalatia electrica (cablajul este cel original) mentionez ca senzorii sunt un consumator nesemnificativ (nu am masurat dar cred ca sub 1A).

      Comment


      • #4
        verifica cu atentie legaturile de la senzori

        Comment


        • #5
          Verifica pinii din mufa triplei - sa nu fie oxidati, in special cel de masa (firul negru). Eventual trage un cablu suplimnetar de masa de la surubul de sub tripla, legat direct de circuitul de metal de pe tripla.
          GL-22-TOF

          Comment


          • #6
            Asa am patit si eu la un benzinar tot din 2006, cu aparatul de masura, fara bec aveam 12 V iar cand puneam becul....nu se aprindea!
            Rezolvarea: s-a schimbat sonda de pe cutie!
            Vad ca ai si senzori de parcare, leaga alimentarea lor printr-un releu comandat de sonda de pe cutia de viteze!
            Toate Bune!
            Mai este mult pana departe ...sigpic

            Comment


            • #7
              Modulul electronic la care se cupleaza senzorii de parcare si display-ul are 2 fire de alimentare:
              -firul de + care se leaga la firul din lampa al becului de marsarier;
              -firul de -care se leaga la masa.
              Verifica firul legat la masa,asa cum ti-a sugerat @Cromatic.

              Comment


              • #8
                problema asta o am si eu cica ar fi sonda de mers inapoi dupa cutie
                sigpic
                Sa nu ai incredere in femei si in franele de Dacie!
                http://www.loganclub.ro/forum/loganu...da-t31364.html

                Comment


                • #9
                  Daca era masa proasta, mergeau aiurea luminile pe spate, inclin sa cred asa cum am zis mai sus ca e vorba de sonda de marșariér...parerea mea!
                  Pentru o verificare cat mai aproape de realitate, pui un bec bun si faci un strap intre pinii mufei pe care o scoti din sonda de mers inapoi de pe cutie...si atunci te lamuresti cu exactitate
                  Toate Bune!
                  Mai este mult pana departe ...sigpic

                  Comment


                  • #10
                    multumesc dar totusi nu inteleg un lucru, cum poate sa fie sonda defecta daca senzorii functioneaza normal dar numai fara bec, deci sonda isi face treaba sau imi scapa mie ceva?

                    daca nu era asa ori display-ul nu afisa ori afisa tot timpul, corect?

                    Comment


                    • #11
                      Incearca macar una din sugestii si vei intelege !
                      E diferenta intre miliamper si amper, la mine aprindea fara probleme un led!

                      Toate bune!
                      Last edited by Tek_ids; 28 August 2012, 08:31.
                      Mai este mult pana departe ...sigpic

                      Comment


                      • #12
                        E posibil ca sonda sa aiba contactul oxidat si sa nu mai faca fata la curentul necesar pentru bec (21W), dar sa mearga pentru alimentarea senzorilor.
                        GL-22-TOF

                        Comment


                        • #13
                          Garantat nu are mufa nici un contact oxidat....doar sonda e problema .
                          Asa cum am zis sunt curios daca initiatorul e incercat sa puna ceava in practica din ce s-a scris pe aici.
                          Toate bune!
                          Mai este mult pana departe ...sigpic

                          Comment


                          • #14
                            multumesc pentru sfaturi tuturor, dupa cum am scris si mai sus doar in weekend am acces la masina, deci draga Tek_ids initiatorul nu a avut cum sa puna ceva in practica din toate cele de mai sus, iar din moment ce am pomenit de amperi si miliamperi crede-ma ca stiu care este diferenta (de fapt ar trebui sa o stie toata lumea, se invata in clasele primare).

                            o zi buna tuturor.

                            Comment


                            • #15
                              Da,da, da se vede, oricum sa ne tii la curent !
                              Spor la treaba!
                              Toate bune !
                              Mai este mult pana departe ...sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google