Scut Protectie Termica Galerie De Evacuare Fisurat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Scut Protectie Termica Galerie De Evacuare Fisurat!

    Asa cum spune si titlu', azi la o cercetare vizuala mai amanuntita in compartimentu' motor, am observat o fisura semicirculara la nivelul protectiei termice in juru’ surubului de prindere de galerie, din partea de jos, cf. foto relevante anexate

    Niste zgomote suspecte mi-au dat de banuit ceva...si anume niste pacaneli caracterisitice metalice - tabla, cu intermitenta de cateva zeci de sec. 15-20-30sec. – fct. de gradul de incalzire, care apar doar dupa ce pornesc masina si incep practic sa-si faca simtite prezenta temperaturile inalte in zona galeriei de evacuare.
    Cand motoru' ajunge la temp optima, nu se mai aude nimic.

    Fenomenul apare, ma gandesc, din cauza faptului ca ecranul ala, respectiv fisura aia incepe sa se dilate la cald (fiind practic contractata la mom. pornirii motorului) pana ajunge la temp. maxima extrema (apropiata cu cea a galeriei insasi) - de aici si zgomotele alea.
    Cum dracu a luat nastere fisura aia (nu ca ar mai conta acu'), pot doar intui...ca datorita diferentei mari de temp cu care a venit tabla incinsa din zona aia in contact - apa rece (ninsoare, ploaie etc) scusa sau picurata local.

    Acuma, buba nu e pacaneala aia (se aude asemanator cu una din tobe, intermediara sau finala - vara dupa o forja cand e incinsa, deci dilatata - in procesu' de racire, dupa oprirea motorului), ci faptu' ca, inevitabil, fisura aia o sa se extinda / avanseze pana devine probabil circulara surubului de prindere...cand probabil, tabla aia se va strapunge si va necesita schimbarea protectie termice.

    Intrebarea e, ptr. cunoscatori si nu numai, pe unde dracu gasesc io o protectie d-asta termica...la dacia, aftermarket, dezmembrari...si la ce pret s-ar putea ridica o dracie d-asta?

    Astept sugestii sau pareri avizate sau ne-avizate pe baza acestui subiect. Cauze, efecte (in caz de neschimbare) si solutii.
    Attached Files

  • #2
    Eu am fisura aia de cel putin 3ani, nu s-a extins mai mult si nu o bag in seama, asa se facuse si la supernova, eu nu-mi fac griji pentru aia...
    Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

    Comment


    • #3
      Curata si tu locul ala si apoi ii dai pe crapatura cu poxilina. Aia cica rezista pana la 100 de grade sau mai mult. Acum fa si tu o proba de rezistenta cu poxilina asta, ca rau nu ai cum sa faci, decat sa pierzi vreo 12 lei!

      Comment


      • #4
        cu ce te incurca??? cu nimic!las-o dracului asa sau o dai jos, o sudezi si o pui la loc!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kojak View Post
          Niste zgomote suspecte mi-au dat de banuit ceva...si anume niste pacaneli caracterisitice metalice .
          Cica aude ceva suspect si pacaneli multe Il incurca grav...poate i se intinde fisura si la motor si crapa si ala subit.
          Last edited by Ivan Marian; 16 February 2014, 21:07.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Ivan Marian View Post
            Cica aude ceva suspect si pacaneli multe
            Da, de la pokaru' de la aparate mi se trage.
            Nu cred ca mere cu poxilina sufletului (numa' in combinatie cu mr. proper - pretenii stiu de ce )...mai repede cu smac d-ala de etansat tobe (cu propr. de cimentare) care tine la temp. extreme, desi ma cam indoiesc de rezultate...
            Acolo sunt cu mult peste suta de grade...
            Last edited by Kojak; 16 February 2014, 21:18.

            Comment


            • #7
              Mah,,tu incearca si cu ala,,daca nu merge faci ce a zis Ghiaurul.
              Daca cureti bine locul si degresezi, dai strat peste strat. Adica, dai un strat, lasi sa se intareasca, apoi repeti treaba de vreo 3/4 ori.
              Eu am lipit COLOANA principala(era sub presiune) de apa rece de la baie si a dr@cu poxilina a tinut vreo 2 ani, pana au schimbat astia tevile si au pus altele noi.

              Comment


              • #8
                normal ca pacane!se dilata metalul la incalzirea galeriei de evacuare si la rece se contracta!

                Comment


                • #9
                  Mariane, is cam sceptic...ai zis bine, ai lipit coloana principala de apa rece, unde ce variatii de temp avem...10-15grC. maxim. Hai 20grC daca ma simt generos.
                  Aici nu presiunea e problema, ci variatiile f. mari (in special iarna) de temp.
                  Vorbim de 300-400, poate chiar 500grC + vibratiile specifice ansamblului motor.

                  Cu sudura, nu stiu...adica nu-mi imaginez cum s-ar rezolva prin sudura, ca procedeu aplicat local.

                  Originally posted by ghiaurul View Post
                  normal ca pacane!se dilata metalul la incalzirea galeriei de evacuare si la rece se contracta!
                  Asta a fost si supozitia mea.
                  Da' intrebarea e de ce dracu' doar la surubu ala...l-or fi strans mai mult decat pe celelalte in servis cand am fost sa inlocuiesc conu' de la galerie? Da' asta a fost cu vreo 2 ani in urma, pe cand chestia "pacanelii" e new entry, sezon 2014 cred.

                  Da' cat dracu o costa asa ceva...s-o gasi ca reper separat sau vine cu galeria?
                  Last edited by Kojak; 16 February 2014, 21:48. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • #10
                    Si la mie este rupta de vro 2 ani si ceva dar sa crapat si asa a ramas

                    Comment


                    • #11
                      Cat de mult e crapata / fisurata, comparativ cu ce am io?
                      Si fix in dreptul aceluiasi surub?

                      Comment


                      • #12
                        comisare hai ca m-ai facut sa ma duc la garaj la masina...si la mine este la fel de crapata! si nu a fost data jos niciodata,probabil este de la ambutisarea tablei pe matrita!

                        Comment


                        • #13
                          Da, da' la tine nu pacane!

                          Deci e clar...e din ciclu': "asa face toate"

                          Comment


                          • #14
                            Deci e clar...e din ciclu': "asa face toate"[/QUOTE]

                            corect! eu nu prea le iau in seama!

                            Comment


                            • #15
                              Si la mine s-a crapat acolo, ba mai mult a facut si o crapatura undeva mai sus, o crapatura, verticala, in linie dreapta de ~5cm, dar nu am avut nici o problema, am lasat-o asa. Toate crapa când ajungi pe la 100000km. Va aparea si la tine si aia.
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google