Bubuit Motor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dincolo de "folclorul local" ....ceva argument: sonda temperatura apa e pe blocu motor, si ea zice ca apa e fierbinte si sa porneasca ventilatorul! Daca opresti motorul acel ventilator va tot raci apa din RADIATOR dar cea din blocu motor...nu prea. Lasatu' asta al motorului pornit 1-2 minute face apa sa circule si sa se raceasca si aia din blocul motor.
    Mai plauzibil asa?

    Cum se asigura masina? Pai poti sa o lasi pe liber si fara sa taragi frana de mana: o sa ti-o plimbe copii prin parcare!
    Sau poti trage frana de mana si astfel blochezi rotile SPATE...SI (nu sau!) maneta de viteze in treapta I blocand astfel rotile FATA.
    De ce in treapta I ? E ceva legat de raportul de compresie (mai citeste si tu...).
    Succes!
    Last edited by CeDeBe-L; 27 May 2014, 18:59.

    Comment


    • #17
      Dincolo de "folclorul local" ....ceva argument: sonda temperatura apa e pe blocu motor, si ea zice ca apa e fierbinte si sa porneasca ventilatorul! Daca opresti motorul acel ventilator va tot raci apa din RADIATOR dar cea din blocu motor...nu prea. Lasatu' asta al motorului pornit 1-2 minute face apa sa circule si sa se raceasca si aia din blocul motor.
      Mai plauzibil asa?
      Nu e niciun folclor; cand iti "urca" apa, niciodata nu opresti motorul; eventual ii reduci sarcina, adica tragi pe dreapta, dar nu opresti motorul. Daca totusi din anumite motive trebuie musai sa opresti motorul, in ajutor vine electroventilatorul care va continua sa sufle aer, extras prin radiator, catre motor; sonda aia de pe bloc va opri ea cand va gasi de cuviinta GMV-ul.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • #18
        Originally posted by CeDeBe-L View Post
        sonda temperatura apa e pe blocu motor, si ea zice ca apa e fierbinte si sa porneasca ventilatorul! Daca opresti motorul acel ventilator va tot raci apa din RADIATOR dar cea din blocu motor...nu prea. Lasatu' asta al motorului pornit 1-2 minute face apa sa circule si sa se raceasca si aia din blocul motor.
        Greseala, nu sonda comanda pornirea GMV ci UCE injectie; si ca sa nu scriu inutil te rog sa citesti in manualul de uzina dacia conditiile de pornire ale GMV-eventual sa le postezi

        Apoi te documentezi cat lichid de racire intra in radiator si cat ramane in bloc, procentual

        Apoi iei in calcul si suprafata de racire a radiatorului comparative cu a blocului motor; deasemenea iei in calcul debitul circulat de pompa de apa cu motorul lasat la relanti



        Originally posted by IancuMIC View Post
        cand iti "urca" apa, niciodata nu opresti motorul; eventual ii reduci sarcina, adica tragi pe dreapta, dar nu opresti motorul. Daca totusi din anumite motive trebuie musai sa opresti motorul, in ajutor vine electroventilatorul care va continua sa sufle aer, extras prin radiator, catre motor; sonda aia de pe bloc va opri ea cand va gasi de cuviinta GMV-ul.


        Astea cu "urcatul" apei sunt ramasite de la fostele Dacii, nu-I asa? Prin urcatul apei eu inteleg supraincalzire ( adica peste 4 pavele) iar aici vorbeam de conditii normale ( initiatorul nu a spus nimic de supraincalzire)
        Motorul se va raci mai rapid in mers, din cauza curentului de aer care este principalul factor de racire si nicidecum a GMV; GMV ajuta pana la un punct insa factorul principal de racire al motorului este in primul rand curentul de aer frontal + debitul pompei de apa raportat la suprafata radiatorului

        Practic este nesemnificativ ceea ce sustineti voi, lasatul 1-2 minute la relanti sau nu, a masinii.....motorul se va raci optim oricum daca nu are alte problem, este la fel ca acel mit cu "incalzirea" masinii inainte sa pleci +/- dublu ambreiaj......nu strica, insa sunt inutile, noile motoare sunt gandite mai bine de cum s-ar crede, repet numai cu conditia ca sa nu aiba alte piese problem
        Vezi ca sonda din bloc nu opreste nimic.....e doar o sonda, GMV este pornit de altceva

        Comment


        • #19
          Stiu ca o sonda doar citeste, nu si comanda...am vrut sa fiu mai scurt in exprimare. Restul de calcule si informatii...nu el contest dar pentru mine palesc in fata unor simple experiente:
          cand aveam 1.4 si veneam cu el din oras incins peste poate (tot 4 linii) il opream si se invartea ventilatorul minute bune....pana cand mi-a zis un vecin povestea cu lastul pornit.
          Am incercat, A FUNCTIONAT! Pentru mine MYTH COMFIRMED! Pam, pam.

          Comment


          • #20
            Daca avea 4 pavele nu este vorba de incins peste "poate", este temperature normal de lucru; vorbim de incins de la 4 pavele in sus;
            Referitor la experimental tau, practic nu team contrazis cu nimic, aveai raspunsul mai sus scris :

            Originally posted by .interceptor View Post
            ...nu strica, insa sunt inutile, noile motoare sunt gandite mai bine de cum s-ar crede, repet numai cu conditia ca sa nu aiba alte piese problem
            Daca citeai conditiile de declansare ale GMV precum si cand functioneaza la viteza mare/mica ai fi inteles de ce se produce uneori asa cum ai spus; insa ai fost cinstit si ai spus singur ca info si calculele palesc in fata experimentelor- prin urmare nu te intereseaza sa stii de ce, trebuie doar sa mearga si e fair enough pt mine

            Diferenta intre inginer si mechanic este ca primul stie si de ce, in timp ce al doilea doar stie ;)

            Comment


            • #21
              E vreun emoticon in care biloiu ala galben isi scoate palaria? L-as fi folosit.
              Si cate vreme unele obiceiuri "nu strica"...le mai folosim (chiar daca dovezile sunt empirice).
              Si tot las motorul sa merga macar 15 sec inainte de a pleca de pe loc dimineata .

              Aista e bun?
              Last edited by 77sky; 29 May 2014, 22:43.

              Comment


              • #22
                Revin cu principala problema a acestui subiect.bubuit motor
                Deci cand mam uitat la capac filtru aer mam uitat la clamele capacului
                Si nu la tot filtru
                Azi am fost la mecanici.am 2 cleme rupte.la prins mai bine
                Am inlocuit sonda lambda
                Acum intrebarea ce a cauzat rateul?
                Sonda miau zis ca nu.eu de cand am masina sh am in bord martorul poluare mereu aprins
                Nici un tester nu poate il citeasca pt ca eu un fir intrerupt

                As dori rezolvari daca se poate de la experti.si nu de la amatori

                Comment


                • #23
                  As dori rezolvari daca se poate de la experti.si nu de la amatori
                  In aceste conditii, cred ca se poate inchide, din cauza pretentiilor initiatorului topicului. Nu stiu cati ...experti avem pe forum, de aia zic.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • #24
                    Omu' are un fir intrerupt iar mecanicii (amatori si aia, banuiesc) nu ii "dau de cap'"...
                    Se recomanda o vizita la o reprezentanta, eventual la Uzina sau daca nu...poate ajuta cilalti 32 de zei (experti, bineinteles!).

                    Opaaa....din alte posturi ale colegului am aflat de unele modificari printre care "chip tuning" !!!! Nu cumva???
                    Last edited by CeDeBe-L; 30 May 2014, 17:49.

                    Comment


                    • #25
                      Ai avut o detonatie pe admisie, fiind din cauza benzinei cel mai probabil. Si eu am patit acelasi lucru cand masina era in garantie si mi-au schimbat carcasa filtrului de aer pentru ca s-au rupt urechile si corpul clapeta deoarece la o verificare mai amanuntita relantiul avea fluctuatii si de atunci nu am mai avut probleme dar am schimbat benzinaria. Cand am patit eu asta, cred ca prin 2006-2007 se tot vorbea forum ca sunt probleme la calculatorul motorului, eroare de soft, dar nu cred ca asta a fost cauza, tinand cont ca de atunci nu am mai avut probleme. Cei de la reprezentanta mi-au recomandat sa schimb benzinaria, pe atunci alimentam de la Mol. Bafta!

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by ZEUS33 View Post
                        Revin cu principala problema a acestui subiect.bubuit motor
                        Deci cand mam uitat la capac filtru aer mam uitat la clamele capacului
                        Si nu la tot filtru
                        Azi am fost la mecanici.am 2 cleme rupte.la prins mai bine
                        Am inlocuit sonda lambda
                        Acum intrebarea ce a cauzat rateul?
                        Sonda miau zis ca nu.eu de cand am masina sh am in bord martorul poluare mereu aprins
                        Nici un tester nu poate il citeasca pt ca eu un fir intrerupt

                        As dori rezolvari daca se poate de la experti.si nu de la amatori
                        Ai citit macar ce ti-a scris acolo Alexpeed? ( pe pagina unu, a scris un intreg roman despre un lucru asemanator , pe care l-a patit si el)
                        sigpic

                        Comment


                        • #27
                          Am citit tot rudy.dar mecanicii au zis ca nu stiu ce sa intamplat
                          Pana nu rezolva eroarea de martor poluare aprins
                          Acum parcab3 ani am patit acelasi lucru din cauza benzinei
                          Doar ca trebuie sa gasesc intrun orasel mic un electrician care sa gaseasca firul intrerupt
                          Am 2% sanse intr-o luna
                          Sper ca nu vam jignit cand am cerut rezolvari din partea unor experti,vreau macar 1 data sa ma duc la service sa le zic exact ce sa faca

                          Comment


                          • #28
                            Poti avea rateuri in admisie la pornire fie din cauza unui carburant mai volatil (gazoline, benzine cu CO mica) fie din cauza canistrei carbon activ care nu intrerupe circuitul dintre rezervor si galeria de admisie, in cea din urma fiind prezenti vapori de benzina in exces din rezervor ducand la o explozie in momentul pornirii.
                            In alte cazuri aceste rateuri mai pot proveni si de la o problema de supape sau joc termic al supapelor, dar fiindca motorul merge bine, acestea sunt excluse.
                            Cel mai credibil ramane canistra carbon activ, fie nu inchide supapa la oprire motor, fie s-a strans benzina in ea ca urmare a deteriorarii carbonului activ/.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google