Problema Baterie/alternator: Momente In Care Masina Nu Porneste

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problema Baterie/alternator: Momente In Care Masina Nu Porneste

    Salutare,

    E primul post, am mai facut cercetari pe-aici, dar n-am gasit la cineva o problema similara.

    Detin un Logan 1.6, 16V, benzina, am aproximativ 108200 km. Ultima data bateria a fost schimbata in 2012. In ultimele ~2 luni am patit de 5 ori urmatorul lucru:

    1. Masina refuza sa porneasca si se manifesta prin a. sau b.
    a. Face un mic "click" cand invart de cheie, dar am claxon, am radio, am faruri
    b. Face un fel de scurtcircuit si nu se mai aprinde aproape nimic (se reseteaza ceasul la 00:00, tot ce are nevoie de curent se inchide deodata si piuie masina, se aprind 500ms avariile si se stinge)

    2. Refuzul pornirii s-a rezolvat mereu prin bunavointa altor soferi care au amabilitatea sa imi incarce bateria.

    A cincea oara (azi) cand am patit-o mi s-a aprins si martorul de baterie, e prima data cand se aprinde. Dupa incarcarea facuta de un taximetrist nu s-a mai aprins.

    Eu de prima data cand am patit-o am suspectat bateria

    Azi cand am patit, taximetristul care m-a ajutat mi-a fi zis sa iau o cheie, sa scot plusul bateriei si sa vad daca mai porneste sau nu masina, caci ar putea fi probleme la alternator. N-am inteles exact principiul, mi-as dori sa-l inteleg. Eu stiu ca e permanent nevoie de baterie legata ca sa mearga masina.

    Ultima solutie e sa ma duc la service, unde am mai fost (la Cobalcescu de langa Carrefour Vitantis) si m-am enervat, ca mi s-a zis ca n-are dom`le nimic la baterie/alternator/pornire, fiti linistit!

  • #2
    Salut,
    Manifestarea "a":
    Acel "clik" inseamna ca starterul de pe electromotor a cuplat, dar el mai are functia si de a cupla alimentarea de forta a electromotorului. Aici, coroborand cu manifestarea "b" , denota ca bucsile de la rotor sunt uzate si/sau contactii de forta sunt uzati. Cateodata starterul cupleaza dar contactele de forta nu isi fac treaba sau starterul nu impinge bine si astfel nu se realizeaza alimentarea electromotorului.
    Cateodata cand totusi se realizeaza contactul atunci din cauza bucsilor uzate rotorul atinge de stator si nu pleaca, facand efectiv un scurt circuit.
    Trebuie verificat electromotorul deoarece ,din ce spui, bateria este buna.
    Last edited by spik; 30 December 2015, 01:42.

    Comment


    • #3
      Nu se face niciun scurtcircuit, daca tolele rotorului se ating de cele ale statorului; un test de baterie, precum si al incarcarii, pot fi edificatoare in rezolvarea problemei.
      LE.
      Daca te multumesti cu ajutorul frecvent al taximetristilor, iti spun ca e doar o pierdere de timp. Tester, nu multimetru.
      Last edited by IancuMIC; 30 December 2015, 11:16.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • #4
        E bateria dusa , degeaba ai avut curent pentru faruri radio etc daca acumulatorul pur si simplu nu mai poate livra puterea necesara pentru a porni momtorul.(in conditii de temp. 25-30 grade C un minim de 200A ar fi fost sufucienti pentru pornire dar acum cand avem sub 0 grade si baterie suspecta ... )

        Pune un multimetru pe ea (asta dupa ce o pui pe redresor cateva ore) si vezi ce valori iti indica atunci cand vrei sa pornesti motorul , daca in momentul actionarii demarorului votlajul scade sub o anumita valoarea in baterie atunci e clara treaba, schimba acumulatorul!.
        Verificare baterie auto. Verificarea bateriei auto începe prin măsurarea tensiunii la bornele acesteia cu ajutorul multimetrului. O tensiune mai mică de ...

        Un lucru important care te poate induce in eroare - temperatura !!:
        ATENŢIE : Tensiunea de 9,6 V variază cu temperatura. Aceasta este valabilă pentru o temperatură a electrolitului de 21 grade Celsius sau mai mare. Pentru valori mai mici ale temperaturii se vor utiliza valorile de mai jos:

        15 ºC = 9,5 V

        10 ºC = 9,4 V

        5 ºC = 9,3 V

        0 ºC = 9,1 V

        -5 ºC = 8,9 V

        -10 ºC = 8,7 V

        -15 ºC = 8,5 V
        Last edited by prometheus; 30 December 2015, 10:53.
        sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

        Comment


        • #5
          Originally posted by IancuMIC View Post
          ... un test de baterie, precum si ale incarcarii, pot fi edificatoare in rezolvarea problemei.
          Uite aici cea mai simpla, eficienta si economica metoda (sfat) pt problema ta...

          Eu am avut o situatie similara, insa contrarianta. Citeste postul acesta, precum si rezolutia, mai jos...
          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

          Comment


          • #6
            1. Bateria trebuie să fie cuplată permanent, altfel strici altele.
            2. Bateria poate fi dusă, trebuie făcut un test de baterie, la Autocobălcescu au un tester de baterie trebuia folosit când ai fost.
            3. Altenatorul trebuie verificat și electric(14,44v) și mecanic*.


            *există un ots(5097a) din februarie 2015 pentru duster și sandero cu K4M*616/696/896 and power-assisted steering
            and air conditioning tocmai pentru STARTING - CHARGING

            concret
            Confirm the customer complaint(s):
            – Metallic or whistling noise from the engine compartment.
            – Battery warning light comes on.
            – OBD warning light/audible message comes on: with fault.
            – Engine does not start again.

            Cu alte cuvinte fulia alternatorului are probleme și se înlocuiește tot alternatorul.

            Dacă alternatorul are codurile:
            – 82 00 667 608,
            – 82 00 728 292,
            – 23 10 045 27R,
            NU e afectat de ots.
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • #7
              Originally posted by IancuMIC View Post
              Nu se face niciun scurtcircuit, daca tolele rotorului se ating de cele ale statorului;
              Corect, am exagerat, dar ce se intampla atunci cand alimentezi un electromotor blocat?

              Comment


              • #8
                Creste foarte mult curentul absorbit de acesta.
                Dar nu cred ca se pune astfel de problema, din moment ce masina porneste cu ajutor; mai ales la numarul asta de km.
                Repet; testul de baterie este primul pas. Nu are rost sa o luam in ordine inversa.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • #9
                  Respecta sfaturile lui t0rquemada si ale d-lui Iancu , o sa fie de bine.
                  „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                  Comment


                  • #10
                    Salutare si multumesc tuturor pentru sugestiile&raspunsurile oferite la problema.

                    Pana la urma se pare ca bateria a fost de vina. Era la 50% din capacitate din punct de vedere al curentului. Am observat si comportamentul cu tensiuni dupa ce-am luat-o la multimetru mai atent.

                    Alternatorul, bucsele sau periile au fost in regula.

                    Am inlocuit bateria cu un ROMBAT de la cei de la Meridian Sud (ei zic ca e originala de Dacia, eu sunt OK cu ROMBAT sau Varta in general). O sa vad mai departe ce-o sa iasa.
                    Last edited by b12mihai; 30 December 2015, 17:54.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Oti View Post
                      Respecta sfaturile lui t0rquemada si ale d-lui Iancu , o sa fie de bine.
                      Pai si de sfatul meu nu pomenesti ?

                      b12mihai bine ca s-a rezolvat.
                      sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                      Comment


                      • #12
                        Scuze, te-am sarit, al tau a fost mai "profi", f bun, am sa copii tabelul, nu se stie cand am nevoie. Multumesc.
                        „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by b12mihai View Post
                          Salutare si multumesc tuturor pentru sugestiile&raspunsurile oferite la problema.

                          Pana la urma se pare ca bateria a fost de vina. Era la 50% din capacitate din punct de vedere al curentului.
                          De aia am zis sa incepem cu...inceputul; daca incepeam cu sfarsitul, trebuia sa demontam mai intai demarorul, dupa aia alternatorul.

                          @b12mihai
                          Se poate inchide, considerand cazul rezolvat?
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by IancuMIC View Post
                            @b12mihai
                            Se poate inchide, considerand cazul rezolvat?
                            Da, fara probleme. Multumesc

                            Comment


                            • #15
                              Atunci tragem cortina aici, cu trimitere la topicul baza al acestui subiect: Despre acumulatori auto
                              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google