Esp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Esp

    Se poate monta controlul stabilitatii(ESP)pe Dacia Logan?Astept raspuns

  • #2
    nu se poate .
    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

    Comment


    • #3
      se poate la orice masina cu ECU de dupa 2000 - din urmatoarele motive este posibila aceasta manevra:
      1. masina trebuie sa aibe ABS
      2. in ECU se rescrie un soft care sa aiba o "comuniune" cu calculatorul ESP-ului
      3. exista instalatii ESP universale nu foarte avansate!
      La fel cum s-a zis ca instalarea pilotului automat pe benzina nu e posibila daca dai un search din nou pe google vei afla ca avem o firma din timisoara care comercializeaza astfel de instalatii si pt benzinare!
      Dar pt ce aveti nevoie de ESP? ala taie toata distractia care poate un sofer s-o aiba cu o masina la drum! Parerea mea decat sa investiti banii intr-un ESP si ajustarea acestuia ar fi mai bine sa investiti in niste jante cu ET mai mic, niste arcuri sport, gume mai competente si daca tot nu sunteti sigur, urmati dumneavoastra un curs de pilotaj profesionist sa invatati sa struniti masina in situatii extreme!
      Poti imprumuta un astfel de siste de la un Megane sau Clio care are motor 1.5 dci sau 1.6 16v din cate stiu doar acele motorizari au ESP, exceptand RS-ul care nu are tangenta cu motorizarile de pe logan!
      Last edited by soculuif; 4 July 2010, 02:19. Reason: completare

      Comment


      • #4
        ... dar loganul asta cu motor pe benzina are si clapeta electronica ca sa mearga montat esp ?
        Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

        Comment


        • #5
          nu-i chiar asa simplu, rescriem softul si gata. mai trebuie 2 senzori, unul pe coloana volanului si unul accelerometric. ma rog, se poate folosi cel din ecu airbag, daca reusesti sa comunici cu el. apropo, ecu injectie e pe k-line, ecu abs pe can-bus. cum ii faci sa se inteleaga? eu in ecu de logan 16v n-am vazut can transceiver, doar k-line transceiver...
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • #6
            si traducerea in limba romana te rog

            Comment


            • #7
              ) da, pai subtitrare nu au toti, hai ca e tare asta! )

              Comment


              • #8
                k-line: protocol d ecomunicare intre diferitele ecu-uri dintr-o masina;
                can-bus: alt protocol de comunicare intre diferitele ecu-uri ale unei masini;
                transceiver: conertor de nivel de semnal intre o transmisie seriala standard (rx/tx) si can-bus/k-line, care se realizeaza pe semnale diferentiale, pe unul sau 2 fire, depinde de versiunea de implementare a protocolului de transmisie;
                acum detaliile de principiu. esp-ul cel mai "primitiv" reduce gazul, urmatorul franeaza o roata, astfel incat sa contracareze tendinta de rasucire a masinii, iar cel mai "destept" face ambele chestii deodata. pt asta, trebuie sa ai unh sistem de franare comandat de calculator (hardware abs existent, cu soft "evoluat", care sa aiba initiativa de franare, du doar metoda de temperare a franarii). ca sa executi manevra de baza a esp corect, trebuie sa cunosti: turatia motorului, caracteristica de cuplu, viteza masinii, unghiul rotilor, acceleratia laterala. asta e minimul necesar de semnale de intrare. semnale de iesire, ai controlul motorasului clapetei de acceleratie, controlul cutiei automate(daca e cazul), controlul servopompei si servovalvelor de frana (de aia ai nevoie de abs, ca el e baza sistemului, cum am mai spus). acum, ce face esp? pai citeste viteza, acceleratia laterala. vede ca ceva nu "pusca" (sa zicem ca masina derapeaza cu curul spre dreapta si rotile sunt virate la stanga - caz tipic de supravirare) si face niste calcule. ajunge la concluzia ca daca franeaza roata dreapta fata cu 50% din forta de franare maxima, timp de 100milisecunde, redreseaza masina sau o aduce(teoretic, cel putin) intr-o situatie in care dupa cateva cicluri ar redresa-o. pai asta va si face, va frana roata fata din exteriorul virajului, cea care opune maxima rezistenta momentului de rasucire al caroseriei. daca iese manevra, se opreste. daca nu, iar citeste viteze si acceleratii, calculeaza franari si le executa. avantaj: pt antitalente (aia de apasa ambreiajul in curba, care franeaza in mijlocul curbei) sau in caz de urgenta, e de un relativ ajutor. dezavantaj: masina devine subviratoare, adica are tendinta sa plece de bot de-a latul, caz in care aplica franare pe roata interioara spate si reia bucla. in marea majoritate a cazurilor, esp s-a dezvoltat pe ideea ca la impact lateral chiar la viteze mici, mori. asa, cu 2 metrii de capota, mai bine lovesti frontal, ca ai sanse sa scapi. ei, pe chestia asta, uneori esp e un mare dezavantaj in situatii limita.
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #9
                  din ce ai spus in ultimele randuri m-ai bulversat total ( sa nu mai zic ca la primele 2-3 randuri ma uitam crucis ) . Tu zici ca esp e oarecum un dezavantaj? detaliaza te rog
                  " Nevastamea conduce atat de rau, incat GPS-ul i-a spus: in 50 metri trage pe dreapta ca vreau sa cobor "

                  Comment


                  • #10
                    n-am zis ca e un dezavantaj, am zis ca in unele cazuri poate deveni un dezavantaj. exact asa au zis cei de la mercedes si bmw, e de preferat sa te duci cu botul inainte in pom ca ai 2 m de capota, motor, etc, decat sa dai lateral si sa scapi in prima faza, ca apoi subit sa dai coltul in 24 de ore. adica e de preferat subvirarea decat supravirarea. efectul subvirarii e santul din exteriorul curbei, indubitabil. cat despre principiu, nu stiu ce nu-i clar. incearca sa-ti inchipui o cutie de chibrite rotindu-se incer de la stg la drp. daca tu actionezi cu degetul coltul stanga fata al cutiei in sens invers rotatiei, nu cumva cutia se aliniaza si are tendinta de a-si continua miscarea de-a latul in loc sa se rasuceasca in continuare? iaca esp-ul. ai franat roata fata din exteriorul virajului bineanteles, esp se supune si el legilor fizicii. daca rotile respective, ce trebuiesc franate, nu au aderenta necesara, nu ajuta la nimic. asta nu inteleg multi, ca esp nu sfideaza legile naturii, ci le foloseste in interesul pacaliciului din spatele volanului
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #11
                      aha acu am inteles. multam'
                      " Nevastamea conduce atat de rau, incat GPS-ul i-a spus: in 50 metri trage pe dreapta ca vreau sa cobor "

                      Comment


                      • #12
                        nu e mai bine sa invatam sa conducem civilizat decat sa ne bazam pe niste sisteme pe care dam o gramada de bani, dar ne rugam sa nu le folosim niciodata? credeti ca un ESP, ABS sau Airbag ne salveaza daca mergem asa cum mergem si pe strazile pe care mergem? sa invatam sa ne legam mai intai centura cand ne urcam in masina si apoi sa ne bazam pe sistemele masinii. un ESP e greu de montat pe o masina care nu are din fabrica asa ceva. exista pericolul ca din cauza unui contact imperfect sau orice alta mica problema sa nu functioneze cum trebuie. si atunci ce faci? te bazezi pe ceva ce nu stii daca merge sau nu pe masina ta. plus ca sunt reglaje care trebuiesc facute in functie de masele masinii. pe Duster avem un ESP rudimentar. se aude ca in curand va fi obligatoriu ca si ABS-ul. asa ca sa invatam sa conducem prudent, civilizat si sa ne bazam pe experienta pe care o avem la volan in situatiile extreme.

                        Comment


                        • #13
                          Buuun Madalin. Nu te cunosc dar foarte frumos spus. cat mai multi soferi ca tine
                          Last edited by Seba; 3 January 2012, 23:53.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          Anulare DPF
                          Politica de Securitate Google