Cum Ne Racorim Fara Ac ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    eu in afara nu pot merge cu geamul deschis...nu pot...

    cred ca am sa incerc ideea cu prosopul ud pus pe bord...chiar daca arata oribil...
    in oras las si eu geamul din greapta la maxim jos si gata...
    da tot cald e
    Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

    Comment


    • #17
      tehnica prospului ud arata oribil intradevar..dar e eficienta..in plus creste umiditatea aerului din masina si devine mai respirabil..bordul masinii lasate in soare are peste 50 grade...cu prosopul in jur de 25...si se usuca cam in 4-5 ore...daca aerul de afara e sufocant mai bine stai cu geamul inchis si ventilatia pornita..ca sa mentii umezeala in interior...

      si eu regret ca nu am luat cu AC mai ales ca e in leasing ..ma costa cu 30 ron/luna mai mult rata dar am zis ca AC nu e sanatos la oase...te imbolnavesti...pacat ca nu pun ca optiune cei de la Dacia..clima..ptr clima as fi optat indiferent cat costa...
      va urez transpiratie minima !
      "Stiu ca nu stiu nimic, dar stiu ca pot sti mai mult decat stiu" (Socrate)

      Comment


      • #18
        Pai tocmai ca umiditatea trebuie sa fie scazuta in habitaclu. Unul din rolurile cele mai importante ale unui AC e sa dezumidifice aerul. Oare de ce indicele de confort termic este foarte prost cand umiditatea in aer este foarte mare?...o temperatura de 30 de grade Celsius la un indice de 80% umiditate este resimtita de corpul uman la 38-40 de grade Celsius
        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

        Comment


        • #19
          VanDiesel ,Din cate stiu eu umezeala amplifica senzatia de caldura

          Comment


          • #20
            Se poate izola plafonul masinii si o parte din stalpi cu o folie care izoleaza termic caldura( sau cu burete izoprenic aluminizat pe o parte, cu aliminiu pus "in sus" pentru a "respinge" mai bine caldura,sau folie PEE de parchet de 2 mm grosime),se da jos plafonul masinii si se aplica acea folie care se lipeste direct pe tabla masinii si in felul asta numai e asa cald in masina,cel putin caldura degajata de la plafon numai e asa mare.
            Din cate am inteles ar fi cu 4 pana la 5 grade mai putin intr-o masina izolata cu acea folie care nu e asa scumpa,doar ca trebuie sa dai plafonul ala jos si apoi sa il pui la loc.
            Si apoi si o folie neagra pe geamuri 5% si parte din caldurile verii se rezolva la masinile fara AC.

            Comment


            • #21
              nu stiu, dar cam multe lucruri sunt prost concepute la logan, dar ideea e ca si cu AC-ul trebuie sa te obisnuiesti

              Comment


              • #22
                sa va dau o mana de ajutor sper, exista ceva mini-aparate de aer conditionat, care functioneaza cu evaporare de apa, numai sa cautati pe google "mini aparat aer conditionat auto", e ieftin daca functioneaza e bine quelle il vindea pe la vre`un mil si ceva da am vazut anunturi cu 70-80 lei. SPOR

                Comment


                • #23
                  ala nu face nici 2 bani, intrucat are recipient pentru gheata si el 'face vant' ghetii care degaja un aer usor rece nu pentru mult timp, pentru ca se topeste gheata. acest aparat se vindea si in PLUS, dar acum am inteles ca anul asta nu se mai produc intrucat e criza (am gasit scris pe net cautand detalii despre acest aparat)
                  Dacia Logan Abs Plus 1.4 2008 / Dacia Duster Black Touch 1.6 16v 2017 -- BV 83 RMJ / BV 84 RMJ --

                  Comment


                  • #24
                    Deci singura solutie sa scapati de transpiratie(sau o parte din ea) e cum am zis in ultimu post din pagina anterioara.
                    1. izolat termic pe interior plafonul
                    2. aplicat folie pe geamuri.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by mumus View Post
                      eu de exemplu inainte de plecare deschid toare usile 20-30 secunde ca sa iasa aerul cald din masina...dupa ce am plecat la drum dau ventilatorul pe aer rece tr 2 sau 3 si e relativ ok...adica nu transpir chiar asa de tare.

                      voi cum procedati?


                      Mumus de unde iei tu aerul ala rece de care vorbesti?
                      Eu am fost la tara samtamana trecuta(Sambata), la cineva cand a fost canicula aia puternica si am lasat masina in plin soare vreo 2 ore ca nu am avut pe acolo nici macar un copac ceva ca sa o las la umbra parcata.
                      In masina am un termometru care indica atat temperatura exterioara cat si cea din interiorul masinii si cand mam uitat la termometru surpriza:
                      Afara erau 38 de grade la umbra,senzorul fiind pus sub masina la umbra deci la racoare ca sa zic asa,iar temperatura din masina era de 65 de grade ...
                      Asa ca de unde aerul ala rece de care pomenesti,cand totul frigea de nu puteai sa tii mana pe capota,plafon,bord,inclusiv asfaltul si pamantul din jurul masinii dogoreau?
                      Cand am plecat acasa a trebuit sa las toate usile deschise vreo 5 minute,apoi am pornit AC-ul si deabia dupa vreo alte 5 minute sa racorit cat de cat in masina,iar temperatura sa stabilizat la 28-29 de grade dupa alte 20 de minute.
                      Bine ca a trecut timpul asta de 20 de minute pt ca dadusem drumul la AC mai lent,adica la treapta 1 si 2.ca sa nu ma ia dracu si durerea de oase daca dadeam la maxim AC-ul.
                      Oricum aerul conditionat pe masina isi face toti banii pe care ii dai si nu as mai lua vreo data o alta masina fara AC.

                      Comment


                      • #26
                        vezi ca alea 38 de grade reprezentau temperatura la sol, care e mai mare decat cea de la inaltimea noastra (1.80m). ieri aratau in bucuresti temperatura la sol de 52 de grade si in aer de 39. deci tu cum ai pus senzorul sub masina, arata putin mai mult daca nu e umbra in jurul masinii.
                        Dacia Logan Abs Plus 1.4 2008 / Dacia Duster Black Touch 1.6 16v 2017 -- BV 83 RMJ / BV 84 RMJ --

                        Comment


                        • #27
                          Pai la care masina ai vazut tu senzorul exterior pus la 1.80m montat?
                          Vorbesc aici chiar de cele care care vin din fabrica echipate cu asa ceva si din cate am inteles tot de pe aici de pe forumul asta ca ar avea montat senzorul ba in oglinda retrovizoare,ba in bara din fata a masinii,ba undeva pe dedesubtul masinii unde este tot timpul umbra si nu bate soarele.
                          Iar daca erau 38 de grade la umbra masinii ,sa fii sigur ca la sol era tot vreo 50 de grade dupa cum ai zis si tu.
                          Termometrul arata destul de bine pt. ca a fost probat si cu alte termometre atat digitale cat si cu mercur si care erau montate la umbra si la vreo 1,80m in aer,dupa cum ai zis si tu(vorbesc de termometrele montate pe peretele casei).
                          Dar ca sa revenim la topic,zic sa va puneti neaparat AC pe masini ca se merita,si nu mai umblati cu improvizatii ca va amagiti mai tare.
                          Toate cele bune.
                          PS:E un thread pe forumul asta(nu mai stiu pe unde este situat), din care reiese ca cineva vrea sa isi puna AC pe masina de la dezmembrari,si ca ar iesi mult mai ieftin fata de unul montat la dealer sau service.
                          Poate adoptati si voi solutia asta.

                          Comment


                          • #28
                            aerul conditionat era 600 de euro cand am luat masina, din pacate nu se dadeau comenzi atunci si se vindea doar ce era pe stoc, si sa mai stau 2 luni dupa masina nu mai puteam, ca era musai atunci. acum daca nu ma insel e undeva la 400 euro ca optional (stiu ca vazusem undeva si m-am mirat). la dezmembrari iesi undeva la 1000 de euro. tot cineva de pe forum zicea ceva mai de mult. sunt 2 topicuri, cel de care zici tu e mai nou. oricum nu as da banii acuma pe ac sa il pun aftermarket ca nu sunt impacat daca o sa mearga in parametrii normali. oricum, e masina familiei, nu a mea. e adevarat ca circul cu ea, dar daca transpir putin nu are. cand o sa imi iau eu masina mea o sa incerc sa o iau cu ac. pana atunci o sa incerc ventilatorul din selgros. si o adiere de vant e buna in loc de nimic
                            Dacia Logan Abs Plus 1.4 2008 / Dacia Duster Black Touch 1.6 16v 2017 -- BV 83 RMJ / BV 84 RMJ --

                            Comment


                            • #29
                              ivan marian ventilatorul are 4 trepte de turatie si un alt buton de dat aer rece sau cald . La ala ma refeream...
                              In momentul in care mergi cu masina si dai drumul la ventilator pe tr2-3 si ai butonasul setat pe aer rece...in primele 2-3 minute da aer fierbinte..de te coci...dupa care aerul care intra in masina pe aeratoare devine un pic mai rece decat cel de afara....e sesizabil la viteze mai mari de 60 km /h (acum nu iti imagina ca e super...raceste si el in masina 2-3 grade...cred.)
                              dar e mult mai comod decat cu geamul deschis(curent..alea alea)
                              alin acele aparate se gasesc su in prezent la PLUS...dar nu fac 2 bani

                              intradevar...Ac -ul si dezumidifica....dar prosopul ala tot cred ca e o idee buna ca macar raceste bordul..care are mult mai mult de 50 grade..
                              azi dupa ce am aerisit masina inainte de plecare...termometrul inca mai arata 50 grade in masina...si il am montat in fata franei de mana....
                              deci bordul are minim 80 grade..ca nu tii mana pe el...
                              Last edited by mumus; 25 July 2009, 14:48.
                              Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                              Comment


                              • #30
                                am fost de 2 ori recent in plus sa vad cum arata 'live' acea minunatie si nu am gasit. am citit pe net ca nu s-ar mai face anul asta, si daca au de vanzare o fi de pe stoc, nu stiu. oricum nu l-as cumpara. poate la 5 lei da, dar la 70 lei sigur nu. imi iau 3 ventilatoare si sa vezi ce briza am in masina

                                mumus vezi ca ai un offline
                                Dacia Logan Abs Plus 1.4 2008 / Dacia Duster Black Touch 1.6 16v 2017 -- BV 83 RMJ / BV 84 RMJ --

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google