Acoperire Radiator/Caldura Pe Timp De Ger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Nu înţeleg de ce trebuia astupate găurile dacă oricum termostatul nu lasă apa să iasă din motor, deci aerul rece trece degeaba prin radiator. Nu spun că nu se încălzeşte mai repede apa dar gândeştete că s-ar putea să nu se mai răcească baia de ulei aşa de repede din cauza că nu mai bate vântul pe acolo, nu ştiu zic şi eu.
    Nirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
    sigpic

    Comment


    • #92
      02022012(002).jpg
      sper ca va place

      Comment


      • #93
        Originally posted by cosmin83 View Post
        la mine daca merg vreo 2-3 km schimbat in 2000-2200 urca la doua lini si apoi schimb in 2500-3000 si am caldura suficient,specific fara carton,poate unii merg cu a patra la 50 la ora e normal ca nu baga pe frigul asta,dieselul e un motor mai turat decat benzinarele.
        Cica dci-urile au o rezistenta pentru incalzirea habitaclului, de aia ai senzatia de caldura. Diesel-ul tau e un motor mai turat... din ce an e masina!?

        Comment


        • #94
          Originally posted by Gozmin View Post
          Nu înţeleg de ce trebuia astupate găurile dacă oricum termostatul nu lasă apa să iasă din motor, deci aerul rece trece degeaba prin radiator. Nu spun că nu se încălzeşte mai repede apa dar gândeştete că s-ar putea să nu se mai răcească baia de ulei aşa de repede din cauza că nu mai bate vântul pe acolo, nu ştiu zic şi eu.
          DACA AFARA SUNT SUB -10 GRADE CELSIUS

          Daca mergi doar 400 de metrii cu masina pornind de la motorul rece, sigur e asa cum spui tu - nici nu apuca sa deschida termostatul si nu conteaza daca ai carton sau nu.

          Noi vorbim daca circuli cu masina. Ideea e simpla - motorul nu a fost gandit sa mearga fara circuitul de lichid prin radiator - fiindca nu mai puneau radiatorul. Termostatul e pus acolo, doar ca lichidul de racire din blocul motor sa nu circule prin tot circuitul, ca motorul sa atinga regimul termic normal (85 - 90 - 95 grade) cat mai rapid, iar dupa aia in functie de gradul de deschidere al termostatului, sa asigure o temperatura relativ constanta a lichidului de racire din blocul motor si chiulasa - adica temperatura de regim normal de functionare.

          Daca e foarte frig, termostatul va sta inchis pana apa va atinge temperatura de regim - temostatul deschide - si in motor patrunde lichidul din radiator care foarte rece - raceste rapid motorul si termostatul iar se inchide - si asa tot penduleaza pe "ON" "OFF" termostatul - fara a asigura motorului un regim stabilizat termic. Stabilizarea se face foarte greu in timp. Motorul merge mai rece, consuma mai mult carburant, segmentii nu sunt dilatati complet, jocurile din motor sunt mai mai - uzuri premature, etc

          Daca pui carton, apuca sa se mai incalzeasca si lichidul din radiator - si va functiona instalatia de racire intr-un regim mai stabil, apropiat de situatia cand temperaturile sunt peste 10 grade celsius
          Last edited by ion_R5; 2 February 2012, 16:00.

          Comment


          • #95
            Domnu meu nu trebuie să-mi spui mie cum funcţionează termostatul. Termostatul deschide, dar nu deschide complet. Cât iese atâta intră. Nu-mi spune mie că un motor de Logan cu termostat bun, în maxim 5 km drum continuu sau 10 minute în oraş, nu atinge 89 grade că nu te cred.
            Nu uita termostatul e pus NU să dea drumul la apă în radiator ci să asigure între o temperatură constantă de 80-90 grade la motor adică temperatura optimă, dar nu contează, poate o să vedem pe alţii care o să-şi pună boiler cu apă caldă ca să se păstreze temperatura dimineaţa când pornesc.
            Nirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
            sigpic

            Comment


            • #96
              Pai "boilerul" ala s-a inventat demult. Ia cauta pe google webasto sau sirocco.

              Trebuie sa te gandesti ca exista o anumita inertie termica a termostatului - pe de o parte, iar pe de alta parte, termostatul deschide sus, la temperatura apei din chiulasa (fierbinte - deci e deschis destul de mult) - in timp ce pompa de apa impinge coloana de apa catre radiator, iar din radiator - prin furtunul de jos, intra apa foarte rece in catre blocul motor - care produce racirea apei din blocul motor --- practic in bloc se combina apa rece care vine din radiator, cu apa calda/fierbinte care e deja in bloc --- ajunge o apa calduta --- care abia cand ajunge la termostat si trece prin el produce inchiderea treptata a termostatului (poate nu complet, dar totusi semnificativ - in functie de temperatura lichidului din bloc)

              Si vor fi pendulatiile astea ale termostatului, pana ce se va ajunge la o stare de echilibru. Trebuie sa te gandesti si ca fluxul de caldura generat de motor nu e constant. Cand te-ai oprit la semafor in relanti - se micsoreaza fluxul de caldura generat. Cand demarezi, creste fluxul de caldura destul de mult - cand mergi la turatie constanta (2500 rpm de ex) - fluxul de caldura scade fata de demaraj si se mentine constant. Sunt mai multe variabile in calcul, plus inertii termice, plus inertia de reactie a termostatului.

              Daca nu doresti sa iti explic cum functioneaza, nu inteleg ce nu iti este clar

              Comment


              • #97
                @Gozmin, daca afara sunt -10 grade C nu o sa vezi motor incalzit optim in 10 minute niciodata, doar daca-i dai pedala (nu-i al tau) cred ca se poate. Discutia a pornit de la cineva care a vazut carton la taxiuri, nu a spus nimeni ca e bine sa tii cartonul in fata radiatorului daca pleci la un drum de sute de km. Eu am vazut cateva masini aduse din Suedia si acestea aveau in bara o priza rotunda care se cupla printr-un cablu la o priza de 220V, sistemul asta era pentru incalzirea motorului inainte de al porni (motoarele erau pe benzina!). Ei, daca se incalzeste motorul in 10 minute, cum de nu s-au gandit prostii aia ca e mai simplu sa lasi masina pornita 10 minute inainte de a se urca in ea? Nu mai vorbim de webasto, care si ala tot degeaba a fost conceput. De ce nu incercati sa acoperiti grilele cand afara sunt sub -10 C ? Va luati dupa aia care au incercat si spun ca nu e nici o diferenta, sunt sigur ca nu au mai dat jos cartonul ala...
                Last edited by vasile78; 2 February 2012, 16:55.

                Comment


                • #98
                  Scuzaţi-mă, maşina mea nu e şatră, şi eu zic că rabd 10 minute pînă bagă căldură.
                  Într-adevăr cum de nu s-au gîndit cei de la Dacia să le pună din fabrică mai ales că mai sus am citit că virgulă consumă mai puţin decît fără carton.

                  Iertaţi-mă, eu din posturile de mai sus, cele care spun "dacă căutai pe goolge" s-au inventat multe, le spun că eu sunt prost iar ei ştiu multe ....multe vorbe. Aţi pus careva laptopul pe maşină iarna sau cine strigă mai tare are dreptate ?
                  @ion_R5 Până am citit postul dvs. de fizică, motorul meu deja fierbe.
                  Succesuri domnilor.
                  Nirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
                  sigpic

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by Fane View Post
                    Dacia 1300 va fi vesnic prezenta in sufletul unora dintre noi
                    nu pot sa nu mai citez inca o data acest post

                    Comment


                    • Originally posted by Gozmin View Post
                      @ion_R5 Până am citit postul dvs. de fizică, motorul meu deja fierbe.
                      Succesuri domnilor.
                      @ Gozmin - daca pui intrebari si dupa aia iei in balon orice iti explica cineva - nu mai posta. Aerul asta de super destept, venit de pe alta planeta, e intradevar foarte des intalnit pe forumuri.

                      Eu am facut o explicatie simpla a fenomenului si a ceea ce se intampla practic. Nu am scris fiindca consider ca le stiu eu pe toate sau ca sa arat cuiva ce destept sunt. Daca vii sa iei in raspar tot ce ti-am scris... mai bine nu comenta.

                      Pe google poti gasi destul de multe. Tu ai intrebat despre "boiler"

                      Sa fi sanatos!

                      Comment


                      • Mi se pare aiurea si mie sa pui carton in fata la Logan, daca ai termostatul bun in maxim 5 km se fac 4 liniute pe bord indiferent de temperatura de afara. Diferenta este ca pe vara pe aceeiasi distanta se poate ajunge mult mai repede temperatura la 4 linii in cei 5 km .
                        Ma refer strict la benzinare !

                        PS: Acum am vazut un C4 model nou cu carton la radiator deci se poate si la firmei mai mari inginerii francezi nu se compara cu mintea romanului care reinventeaza tehnologia
                        sigpic

                        Comment


                        • mare om Fanel .
                          Cartoane e bine sa puneti daca e mort termostatul si de lene nu il schimbati,dar atata timp cat la un mers la -10-20 grade nu scade apa sub 4 linii, aia inseamna ca masina merge in parametrii,nu as vedea rostul cartoanelor.
                          Uitati-va la noul ford , ca are implementat tot un gen de sistem de asta si cica ar scadea consumul.Se inchide/deschide grila de la radiator, doar ca aia zic ca din motive de aerodinamica... asa si cu cartonul ... e mai aerodinamica masina .

                          Noul Focus este dotat cu un sistem cu închidere grilă radiator automată (active grill shutter). Orificiile de aerisire de la nivelul grilei sunt mereu deschise pentru a asigura răcirea motorului la deplasarea cu viteză redusă, însă se închid automat când accelerezi. Acest lucru îmbunătăţeşte aerodinamica, ceea ce reduce consumul de combustibil cu până la 0,8% conform noilor cicluri de măsurare NEDC (New European Driving Cycle). În timp, vei simţi diferenţa.
                          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                          Comment


                          • @Gozmin, eu cred ca e un gest de "satra" sa porti izmene iarna... ce zici, nu mai bine te kci pe tine de frig in pantaloni de in? Intotdeauna conteaza aspectul...

                            Comment


                            • @ Vasile --- nu-ti bate capul, ca multi nu vor sa inteleaga. Ei vad doar indicatorul de temperatura din bordul Loganului, care e afisat de catre calculatorul masinii. Ia sa aiba in bord un indicator analogic legat direct la o sonda de temperatura - si sa vada cum oscileaza acul la temperatura, cum mai scade, cum mai creste. Si dupa aia incep si ei sa inteleaga cum e cu temperatura motorului. Daca vezi in bord 2 pavele sau 4 pavele care nu se misca in veci de acolo si nici nu stii ce temperatura are motorul - valoare nominala - e normal sa nu intelegi fenomenul.

                              Ia luati o dacia din aia veche - sa vedeti cum se urca acul la temperatura, pana deschide prima data termostatul, apoi scade sub jumate si revine treptat inapoi, cum creste iar temperatura la demaraje si cum scade cand opresti la semafor in relanti.

                              Dupa aia vin baietii astia si te iau si la misto ca le vorbesti din carti sau de pe google... Nu ai cu cine sa discuti... ca daca spui ceva, "cica faci pe desteptul" Probabil ca ei asa fac si compara pe toata lumea dupa propriul obicei

                              Ei atata stiu, sa se lege de "carton". Dar cei din alte tari care au huse speciale pentru masca radiatorului, cu "ferestre" prin care sa mai treaca aerul si asa mai departe, despre astea nu comenteaza... ca aia care le-au facut or fi fost toti tampiti.

                              Uitati-va la tarile nordice, nu la Franta sau Germania - unde clima e mai blanda ca la noi iarna --- de au temperaturi iarna de pana la -7 sau -5 grade. La noi uite ca ajunge si sub -15 sau -20 fara probleme.
                              Last edited by ion_R5; 2 February 2012, 17:53.

                              Comment


                              • in final care parte e bine sa o acopar? masca unde e emblema sau si jos in spoiler?e bine sa le acopar pe amandoua?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google