Corp Clapeta Electrica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Corp Clapeta Electrica

    Am achizitionat un corp clapeta de vw tiguan 2.0 TDI (http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...04493702/detay) si ma intereseaa cum functioneaza ea pe masina. Am desfacut capacul si am gasit la motoras 2 borne la care am pus 8v si se invarte dupa cum pun polaritatea. Mufa originala are 5 pini. Clapeta in repaus sta deschisa total si motorasul depunde efort doar pentru a o inchide. Acum nu inteleg cum merge ea pe masina pentru ca in momentul in care ii dau curent merge continuu pana cand tai curentul si mi se pare aiurea sa mearga motorasul la putere maxima tot timpul cat e la relanti.

    Astept de la voi solutii sa fac un intrerupator sa inchid si sa o deschid.
    Last edited by o8MeLC; 2 December 2012, 15:50.

  • #2
    cred ca te-ar interesa..

    si asta

    din pacate iti mai lipsesc doua piese ca sa o faci functionala, pedala si controlerul
    Last edited by dani030669; 2 December 2012, 16:09.
    sigpic
    Ambition 1.5 dc

    Comment


    • #3
      am surubarit la ea azi toata ziua si am gasit exact unde trebuie sa o alimentez pentru a inchide si deschide clapeta. Eu acasa am gasit transformatoare de la 5 v pana la 21 v dar nu am incercat decat pana la 9 v , urmatorul fiind de 18v si mi-a fost frica sa nu ard motorasul si se misca relativ bine doar ca daca il inchid nu mai poate sa deschida clapeta. In linkurile tale am citit ceva de 0-5v si voiam sa stiu daca asta e valoarea la care lucreaza sau daca lucreaza la 14 v cum da bateria cand e pornit motorul.

      Acum ma interesea daca exista buton special cu sus jos si neutru (gen geamuri) care apasat sus sa dea pe fir + si -, oar apasat jos sa dea - si +.

      Comment


      • #4
        nu stiu de ce am impresia ca mentinerea clapetei se face pe vacum. daca te uiti in a doua imagine din primul link se vede un stut pentru racord vacumatic. 0-5 V sunt pe partea de traductor de pozitie. motorasul este in cc reversibil deci trebuie sa mearga usor im ambele sensuri. cred ca trebuie sa vezi daca nu cumva pentru MAS clapeta trebuie sa porneasca din pozitia de inchis. dupa cum arata capacul deschis cred ca trebuie facut reglajul pe pinioane. 2.0 TDI este totusi un MAC si este normal sa plece din deschis total, ori tu ai nevoie pentru benzina, ceea ce inseamna ca trebuie sa pornesti din deschiderea minima de 7%
        Last edited by dani030669; 2 December 2012, 22:18.
        sigpic
        Ambition 1.5 dc

        Comment


        • #5
          ti-ai dat tema gratis. ai luat doar una din cele 3 piese care alcatuiesc sistemul de reglaj. si cum bine zicea mai devreme dani, nici mutarea completa a sisemului d epe tiguan nu iti rezolva problema. tre' sa-ti faci un modul de comanda in pwm, pt ca nu iti va merge automentinerea pe vacuum. daca tot vrei clapeta marita, adapteaza sistemul d ecablu de pe clapeta stock si ataseaza-i senzorul de pozitie al clapetei stock, altfel, te complici inutil pt zero cai castigati.
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • #6
            pe mine nu ma intereseaza sa o pun pe masina. Vreau doar sa fac ceva home made care sa inchida si sa deschida clapeta. Acum dupa ce am pus-o in functiune am observat ca in momentul in care o inchid si ii tai alimentarea daca o imping putin (ajutat de resort) clapeta revine singura pe deschis. Daca ii tin alimentarea pe inchis chiar daca ma chinui sa o deschid nu mai am nicio sansa. Daca as vrea mereu sa stea inchisa trebuie sa am alimentare continua sau cum face ea pe masina?

            Comment


            • #7
              pe masina ii citeste pozitia si o compara cu pozitia pedalei iar mentinerea in pozitiile intermediare se face pe comanda din calculatorul de injectie.
              vacumul nu face altceva decat sa reduca forta ceruta de motor pentru intinderea sau comprimarea resortului si implicit pentru actionarea clapetei. daca vrei sa faci ceva doar de display pentru o comanda de inchis/deschis fara un control de pozitie poti sa folosesti un buton de geamuri electrice cu impuls si sa anulezi resortul
              sigpic
              Ambition 1.5 dc

              Comment


              • #8
                eu as dori sa aiba si trepte intermediare. dar totusi nu inteleg ce comanda ii da calculatorul clapetei incat sa o faca sa ramane intr-o anumita pozitie.
                Intrebarea mea e daca acel motoras la clapetei sta mereu in functiune cat masina este la relanti? ca altfel nu vad cum ar putea sta clapeta inchisa pentru relanti avand in vedere ca resortul o deschide imediat cand nu e impinsa de motoras. Adica daca eu in viitor pentru a o tine inchisa trebuie mereu sa o alimentez si nu se va incinge motorasul si se va strica.

                Uitati un filmulet cu clapeta. La final arat cum imediat ce nu o mai alimentez resortul isi face datoria si aduce clapeta deschisa. Pe mine ma intereseaza sa inteleg cum procedeaza masina sa mentina clapeta inchisa complet sau jumatate deschisa.


                Last edited by o8MeLC; 3 December 2012, 01:19. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • #9



                  daca te uiti pe documentatia de mai jos, la pagina 16 ai sa vezi ca mentinerea se face tot prin alimentarea motorului. deschiderea si mentinerea clapetei se face prin reglarea curentului care trece prin motorul electric
                  sigpic
                  Ambition 1.5 dc

                  Comment


                  • #10
                    Daca e de pe un TDI, ala e un "vollet ettufoir " in franceza. Ala sta deschis la maxim in functionare si se inchide complet cand opresti mtoorul, "il sufoca". Asta impiedica motorul sa se zgaltaie ca un tractor vechi la care tai injectia .
                    Pentru pozitie intermediara e un semnal patrat sau RCO in franceza.
                    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                    Comment


                    • #11
                      foarte bune linkurile si multumesc pentru ajutor. Din cate am inteles pe primi 2 pini pe care i-am descoperit si eu trebuie + si - permanent , iar pe urmatorii 2 pini se va pune un potentiometru care va putea tine clapeta intr-o anumita pozitie.

                      Acum as vrea sa caut un potentiometru dar nu prea stiu de ce putere imi trebuie (vorbim de alimentare de la bateria masinii, 14.2 v) pentru ca am vazut o groaza de modele in functie de putere.

                      Comment


                      • #12
                        dar daca nu-l pui pe masina ce vrei sa faci cu aceasta clapeta?

                        Comment


                        • #13
                          momentan este in stadiul de proiect ce vreau sa fac. Dupa ce rezolv partea electrica si o piesa din corpul clapeta o sa dezvalui mai multe.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          Anulare DPF
                          Politica de Securitate Google