rodaj???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rodaj???

    Am si eu o intrebare pentru colegii de pe forum----in ce consta un rodaj bine facut???am sa va rog sa exemplificati pe un logan 1.6 16 valve.Multumesc
    sigpic
    Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)

  • #2
    Conform celor de la reprezentanta RODAJUL consta in folosirea motorului la turatii de maxim 3500rpm, sa nu se depaseasca viteza maxima de 130 km/h si sa nu se supra-incarce masina pana la refuz in primii 3000km parcursi.

    In mare parte eu am respectat aceste indicatii si acum am 10000 km parcursi pe ia de la sfarsitul lui OCTOMBRIE 2006 pana acum
    Ce au mai uitat ei sa mentioneze este ca motorul nu trebuie nici subturat, adica in treapta 1 si 2 sa nu mergi la o turatie mai mica de 1000rpm iar in treptele 3,4 si 5 sub 1500 rpm. Nu uita cand folosesti AC-ul mai adauga inca vreo 100-200 rpm la limitele deja specificate, iar in panda mai mare de 5% sa nu schimbi la turatii mai mici de 3000-35000 rpm pentru ca atunci cand intri in treapta superioara sa intri la o turatie de macar 2500 rpm sa ai destul cuplu ca sa nu strici motorul.

    Dupa rodaj potzi sa schimbi viteza si peste 3500 rpm si sa o umpli la refuz. Mai indic totusi sa nu o invetzi lenesa desi pe acest motor greu cred ca poate fi asa, iar dupa 3000 km sa ii dai jar sa vezi ca intradevar se merita motorul atat pentru putere cat si pentru consum.

    Comment


    • #3
      Ms de sfaturi, dar mai am si eu cateva intrebari....si anume----pot circula cu masina cu 5 persoane la un drum lung de 1000km(un drum pana la suceava si inapoi...drum drept si lin)? cate persoane mai exact am voie sa iau in masina??dupa ce se incalzeste motorul am voie sa ii mai dau si cate o talpa fara a depasi 3500ture?la 3000 de km se considera ca rodajul este facut???cineva imi spunea ca motorul efectueaza un rodaj complet la 6000km..asa e?
      sigpic
      Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)

      Comment


      • #4
        1. Poti circula linistit si cu 5 persoane, adica toate locurile ocupate doar sa ai grija sa o turezi destul cand ai nevoie de putere desi la acest motor pot sa iti spun ca nu o sa duci lipsa.
        2. Depinde ce intelegi tu prin talpa, dar atat timp cat nu depasesti excesiv viteza de 130 km/h si nu o turezi mai mult de 3500 rpm nu ai dece sa iti faci griji.
        3. Motorul insasi sa stii ca are deja un rodaj facut din fabrica insa ce mai trebuie sa isi faca rodajul e partea de transmisie si frane de aia se zice sa nu le fortezi pana in 3000 km, zicand ca in acest timp au avut timp toate piesele sa se unga calumea. Acest numar de kilometri am auzit ca variaza de la Dealer la Dealer, dar cifra medie pentru LOGAN este de 3000 km.

        Comment


        • #5
          Ms mult de sfaturi---acum tin sa te intreb daca esti multumit e masina(banuiesc ca ai 1.6 16valve)? mie maine urmeaza sa imi de-a rasp daca mi sa aprobat leasingul si sunt cam pe jar asa (emotii ca in cls in 1).Deci per total isi merita cei 10000 si ceva de euro?
          sigpic
          Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)

          Comment


          • #6
            Care este stilul de condus un Logan Laureate Plus de 1.4 ca sa consume cat mai putin... (in rodaj) dupa ce s-a terminat perioada rodajului?? La ce rotatii sa schimb vitezele, care este o viteza medie cu care sa merg.... un minim si un maxim; cate persoane pot intra in masina...in perioada rodajului. Mentionez ca stiul meu nu este unul sportiv..dar pana ma obisnuiesc un pic cu masina.... ma trezesc ca urca singura la un 70-80)

            Comment


            • #7
              eu unu schimb vitezele la 2500 ture in sus si 1500 ture in jos.
              in prima mie de km. am mers si patru persoane in masina,sincer nu am tinut cont de problema asta deoarece in manualul de utilizare se recomanda ca in prima mie de km. sa nu depasesti 3500 ture sau 130 km/h si max. 3 persoane parca,nu se impune sa respecti aceste restrictii.
              in afara 3000 ture = 110km/h daca e drumul bun,o problema la 1,4 ar fi ca nu este etajata cutia de viteze cum trebuie mai precis a 4-a nu imi place nu are repriza motorul dar m-am obisnuit la depasiri dau a 3-a urc la 5000 ture schimb a 4-a urc la 5000 ture si e gata depasirea,imi place cum se aude motorul cind se tureaza si pina la urma ma angajez in depasire nu circul pe banda a 2-a.
              in privinta consumului nu prea ma interesat.

              asa merg eu sa-i auzim si pe altii cu 1,4.

              Comment


              • #8
                Originally posted by gabriel

                asa merg eu sa-i auzim si pe altii cu 1,4.
                in sus schimb la 3000-3500, iar in jos pe la 2300. Se exclud situatiile exceptionale
                Dacia Logan ABS+, 1.6MPI

                Comment


                • #9
                  Rodajul ideal: Te sui in masina singurel, faci plinul, si pleci la un drum.... luuuung, cel putin 500 km, conduci ca si cum ai avea un ou pe bord si n-ai vrea sa-l spargi, nu depasesti 2500/3000 rpm (diesel/benzina) la schimbarea vitezelor (daca in treapta a 5-a ai ajuns la 2500/3000 rpm nu urci mai sus!!!), la fiecare 100km te opresti 15 min si dupa ce trece timpul verifici nivel ulei (in plan orizontal), nivel antigel, nivel lichid de frana, temperatura lichid racire (ar trebui sa fie cu 5-8 grade mai ridicata decat a unui motor rodat), temperatura roti (atat janta cat si anvelopa, daca poti tine mana pe ele e ok), esti atent la orice zgomot anormal (daca apare, si nu pare dramatic, il notezi/inregistrezi si te prezinti cu detalii la mecanic). Treptele de viteza se schimba lung, adica se accelereaza progresiv, astfel incat sa ajungi in treapta a 5-a in ~700-800m, nu bruschezi directia si nici frana, cauti sa franezi cat mai lejer, nu subturezi si nici nu supraturezi motorul (tr. 1>800-2000 rpm, tr.2>1500-2500, tr. 3>2000-2500/3000, tr.4>2000-2500, tr.5>2000/2500-2500/3000 pentru diesel mai pot scadea turatiile cu 2-300 rpm).

                  Alte detalii:
                  Pornire motor rece: nu astepti sa se incinga motorul!!! E o mare greseala! Motorul fiind nou frecarile sunt mai mari fara sarcina (in sarcina motorul cere de la echipamentele auxiliare tot ce are nevoie in cantitati ridicate). Ai pornit motorul, in 15-20 sec ai plecat de pe loc (cu oul pe bord!!!!)
                  Pornire motor cald: Poti pleca imediat de pe loc... dar tot cu oul pe bord!!!

                  Daca s-au terminat cei 500 de km... naspa, ar trebui sa o iei de la capat, dar se poate si cu mers prin oras... numai sa ai oul pe bord ;) .

                  Am uitat sa spun.... FARA BAGAJE ADITIONALE!!! MASINA SA FIE CAT MAI USOARA!!!

                  Comment


                  • #10
                    @Sp!ke :Am uitat sa spun.... FARA BAGAJE ADITIONALE!!! MASINA SA FIE CAT MAI USOARA!!!

                    ...dar cu oul pe bord Mi-a placut tare expresia eu am terminat ieri rodajul (1500km) dar cred ca am sa mai tin oul pe bord pana pe la 2000km dupa care ii dau pedala de-o sa ajunga oul in luneta din inertie

                    Comment


                    • #11
                      Multam de sfaturi dar au venit cam tarziu masina are deja 3800 de km ..... am respectat partea cu turele (nu am schimbat mai sus de 3000 rot/min) si asta pana la 3100 de km .... in rest am facut rodajul cum am crezut mai bn de cuvinta ... din pacate primi 300 i am facut prin bucuresti apoi au urmat vreo 200 pe buc-pitesti (90-100km/h) 3 persoane in masina (cam 180 de kg) --apoi inca vreo 300km prin capitala restul pana la 1000 pe aceasi autostrada dar 2 persoane si limita de viteza 100km/h (f rar si 120 dar pret de o depasire) ,apoi pana pe la 1600 prin bucuresti circulat sg in masina sau cu inca o persoana .... de la 1600 a urmat drum intins pana la suceava (500km) cu 5 persoane limita de viteza 100km/h.
                      In mare cam asta ar fi rodajul facut de mine multam oricum de sfaturi
                      sigpic
                      Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by tezeu
                        Multam de sfaturi dar au venit cam tarziu masina are deja 3800 de km ..... am respectat partea cu turele (nu am schimbat mai sus de
                        .......................
                        cu 5 persoane limita de viteza 100km/h.
                        In mare cam asta ar fi rodajul facut de mine multam oricum de sfaturi
                        Rodajul nu l-ai finalizat. Rodajul complet e pe la 6000km, abia atunci poti atinge performantele maxime ale masinii...

                        Comment


                        • #13
                          6000???si de acum incolo mai am restricti ceva pt ca sincer macar de proba i am dat si peste 3000 max 4000 rot/min...in oras si persoane nu prea am avut cu mine dar am de gand sa fac o deplasare cu 5 persoane si bagaj.Si spune mi te rog cat de bine am facut rodajul in opinia ta?multam
                          sigpic
                          Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)

                          Comment


                          • #14
                            mersi pentru sfaturi erau niste chestii pe care nu le stiam .. exemplu motoru rece eu asteptam sa se incalzeasca
                            Alex is My Name .. CT26DZU is my " nickname " )

                            Comment


                            • #15
                              am si eu o intrebare da sa nu radeti...
                              nu am avut ocazia sa conduc masini pe injectie ``la rece``
                              cum e domne iarna cand e frig pornesti motoru dar dupa ce pelci mai trepideaza ca vechea dacie(sau sa dea in gat sa se poticneasca)sau poti direct sa pleci lejer fara tremurici si alte griji...

                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google