Logan diesel 1.5dci 85cp vs 1.6 16v după 13 ani - lessons learned

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Logan diesel 1.5dci 85cp vs 1.6 16v după 13 ani - lessons learned

    După ce am condus Loganul din dotare fix 13 ani am ajuns la concluzia ca nu prea a meritat vs un 1.6 16v.
    Am un prieten cu 1.6 16v din 2008 și mecanic nu a avut nici el probleme.
    Eu am făcut drive test cu 1.6 16V înainte de cumpărare și aveam deja un 1.5 dci 85CP in familie.
    Nu mi-au placut pe vremea aia datele tehnice (cuplul maxim la 3800rpm la 1.6 16V) dar îmi plăcea cum se duce turat.

    Long story short si pentru ca planuiam o naveta de 220km pe zi(preturile la imobiliare o luaseră razna în perioada 2006 2008) am luat dieselul curent .Estimam peste 50000km pe an .

    Gratie crashului din 2008 am putut găsi chirii mai decente în oraș și apoi sa cumpăr o proprietate când au scăzut preturile suficient.
    Evident am făcut cei 50000km cam în 4 ani și acum am cam 142000 după 13.
    Poate au mai făcut și alți forumiști calculul acesta.
    Eu după perioada asta am rămas cu un plus de max 10000 RON luând în calcul diferența de consum și scăzând reviziile (numai filtrul de motorina schimbat la 10000 e cam 200 extra). Compar cu 1.6 16v pentru ca știu ca avea cam aceeași capacitate la baia de ulei 4.5l. Dacă mergeam spre 1.4 Mpi era și mai rău...

    Daca scădem cei 1500 euro extra plătiți (vs benzina dar aici e mai tricky ca nu am prestige ) ajungem la diferențe minore.
    Adăugăm aici si faptul cam am luat cu credit deci extra 15% costuri pentru cei 3 ani de rate.

    Dezavantaje : Stat 13 ani cu grija de turbina și injectoare, egr si ce naiba mai poate pica. Din fericire încă nu s-a întâmplat.
    Între timp am învățat diferența între motoarele aspirate și turbo (99vehicles și engineering explained) si despre cum funcționează toată drăcia la turbo diesel.

    La asta se adaugă și zgomotul plus vibrațiile în oraș la viteze mici. Pe autostradă la 110 kmh
    ​​​​​pare ok.
    Nu mai zic de celebrul Italian tuning pe care îl fac cel puțin anual înainte de ITP ca să se curețe (plus lunar mai țin a 3 a pana la 110kmh pe autostrada).
    Plus schimbare preventiva de filtre de motorina și schimburi de ulei la 8000 în ultimul timp..
    Plus încălzire mai lentă iarna.
    ​​​​​
    ​​​​
    Avantaje: Cuplu maxim de 200Nm la 1800 și consum redus (am scos și 3.1 l /100km singur în mașină și hypermiling pe DN3) .Posibil și ambreiajul sa tina mai mult din cauza ca nu prea schimb treptele.
    Alt avantaj potențial : Frână de motor mai buna și uzura plăcute de frana mai mica.
    ​​​​​
    ​​​​
    Si mai ciudat nu prea mai vad dci din perioada în care am cumpărat eu (sau mai vechi) pe stradă. Mpi uri sunt pe toate drumurile.

    Cireașa de pe tort: Multe orașe europe interzic deja diesel deci deja pot sa renunț la a călători cu el.
    Sunt 100% sigur ca asta a fost ultimul diesel pe care îl cumpăr vreodata(asta nu înseamnă că nu o sa îl întrețin cat pot de bine).

    De acum înainte o sa imi fac calculele cu mult mai multa grijă mai ales dacă e vorba de credit.
    Last edited by MihaiCL1981; 11 March 2021, 00:50.

  • #2
    Daca tot il ai de atat timp, macar fa o resoftare si du-l la 110 cp macar sa te bucuri de el
    Logan GPL 1.4

    Comment


    • #3
      Well, deocamdată ezit sa fac asta. Ar trebui sa schimb preventiv și turbina preventiv. Plus ca nici ăștia 85cp nu ii folosesc la maxim..

      Comment


      • #4
        Originally posted by MihaiCL1981 View Post
        Alt avantaj potențial : Frână de motor mai buna și uzura plăcute de frana mai mica.
        ​​​​​
        Tocmai ca nu ai frana de motor nativa (mai buna) prin simplul fapt ca motoarele pe motorina nu folosesc regulatorul de flux de aer pentru a crea vacuum cum fac cele pe benzina (rolul lui fiind diferit din cauza principiului de functionare intre diesel vs otto). Chiar daca au compresie mai mare asta nu ajuta la frana de motor fara un dispozitiv suplimentar ce trebuie sa creeze "back pressure".
        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • #5
          Silviu...am avut un moderator aici, care afirma acelasi lucru. Teoretic poate aveti dreptate, practic...am condus de ani si ani ambele motorizari, iarna la dCi nici nu atingeam pedala de frana, cum ridicam pedala de acceleratie, se simte cum franeaza, la mpi trebuia sa o pisc, ma duceam sanie altfel...
          Acum am si un 1.6 dCi, cu EDC, la fel, nu calc pedala de frana decat in anumite situatii, in rest reglez din acceleratie.
          Daca as fi avut posibilitatea, as fi luat pentru oras benzinar (strict in subiectul topicului, sa nu ne referim la electrice), iar la drum lung in mod cert un diesel, ratiunile sunt muuulte...
          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

          Comment


          • #6
            Eu vin de pe un 1.6MPI, 2.0T si mai conduc ocazional un 1.3TCe (mai nou) si frana de motor este ca si inexistenta pe dCi (treptele 2+)

            Tocmai iarna am observat problema asta foarte mult. Frana de motor exista din cauza anumitor consumator (alternator, clima) dar este mult mai redusa fata de MPI deoarece motorul in sine genereaza o frana de motor redusa la diesel.

            Multi au tendinta sa se lege de raportul de compresie net superior doar ca este irelevant in frana de motor ba chiar ofera efectul invers (forta "negativa" de pe compresie este anulata de cea "pozitiva" pe destindere, deoarece valvele de evacuare sunt inchise; de aceeas se monteaza pe camioane dispozitivul special ce deschide valvele de evacuarea in punctul de maxima compresie si se aude acel suerat pentru ca pe cursa de coborare pistonul sa nu mai fie impins de compresie)
            I have no special talent. I am only passionately curious.

            Comment


            • #7
              Azi am parcat aproape de un 1.6 16v(Prestige) la hotel unde sunt cazat cu fix aceeași culoare ca a mea. Arata bine pentru o masina de 13-14 ani.
              Pana și tabla pare mai noua (poate a ținut-o omul în garaj).
              Nu are rugină la praguri sau aripi deci foarte ok



              Legat de frana de motor teoretic pe diesel nu ai dar am citit ca e instalat un mecanism pe evacuare cu același rol ca la benzina care ar compensa.
              Ca e clapeta, regen sau exhaust stuff nu prea mai contează.
              Eu asa am feeling ul ca șofer și de asta am scris dar ii las pe experți sa se pronunțe.


              Inainte de asta am avut o Dacia 1300 cu carburator dar nu sunt sigur ca aia era frână de motor sau alte probleme.

              Comment

              Working...
              X
              Anulare DPF
              Politica de Securitate Google