Originally posted by tezeu
Diesel vs Benzina
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sunt curios cati kilometri ai la bord... (tu, nu masina!!!). Daca ai face ceva calcule (avand in vedere motorul, greutatea masinii, km parcursi in oras si cati in afara, varsta, entuziasmul si portmoneul) ai vedea ca impresiile tale vis a vis de DCI se vor vor schimba. N-o lua ca pe o ofensa! Ia in calcul aceste aspecte si apoi mai vorbim.
-
Sp!ke , tezeu cam are dreptate.
Nu stiu de ce tot sustin cei cu dCI ca e asa de tare dCI-ul...oare un MPI ati condus ? Eu am condus ambele motorizari si mi se pare lent in comparatie cu MPI, sa nu mai vbim de 1.6 16v...in schimb are consumul mai mic, dar la performante ... are limitele lui.
Acuma nu se poate si capra si varza, nu ?
)
I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Prin Timisoara mai sunt unii care le mai scapa si adevarul, cand vine vorba de consum la dCi, si mai scot si 7L/100 cand e drumul aglomeratOriginally posted by SUPERCARsuru eu zic ca consumul la un diesel e putin mai mult decat "un pic" cel putin la oras,aici e diferenta cea mai mare fata de benzinare,deci in oras dieselul e tatic mai ales daca nu esti vitezoman poti scoate si consumuri de 5% in orase mai mici ca Tulcea de exemplu,eu cel putin in constanta am consum de 5.5%
, dar in mod normal multi nu recunosc. :-)
Iar consumul afara, ala de 4.7L, e pe undeva pe la 90/100KM/h :-) nu la 120KM/h dar din nou ... prea putini recunosc ...I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Lent? Cred ca glumesti!... Poate galagios, si asta da o recunosc, e mai galagios decat benzinarul. E lent pentru ca nu ajunge la 200km/h, dar dci-ul nu e lent deloc. Lent pt ca ajung de 0 la 100 in 13" fara sa chinui prea tare motorul, lent pt sa pot sa accelerez puternic la 70km/h in treapta a V-a fara sa-mi fie frica de cel care se apropie din fata?... Dar sa nu incepem o polemica fara sfarsit.Originally posted by alphaSp!ke , tezeu cam are dreptate.
Nu stiu de ce tot sustin cei cu dCI ca e asa de tare dCI-ul...oare un MPI ati condus ? Eu am condus ambele motorizari si mi se pare lent in comparatie cu MPI, sa nu mai vbim de 1.6 16v...in schimb are consumul mai mic, dar la performante ... are limitele lui.
Acuma nu se poate si capra si varza, nu ?
)
Referitor la consum treaba sta cam asa: daca mergi cu DCI ca si cu un MPI consumurile sunt destul de ridicate (in nici-n caz ca la MPI), dar cu DCI-ul poti schimba treptele la 1700-2000 rpm fara sa chinui motorul si atunci consumul DCI-ului e mai putin de jumatate fata de MPI.
offtopic (oarecum)
Ce mai distrez pe seama unui coleg de serviciu care are 1.6 16v!!!... sta in bloc cu mine si el are venim amandoi cu masinile la serviciu, el face doua plinuri pe luna, eu doar unul si se agita ca un titirez ca nu si-a luat DCI (are consum mediu 14,5%, eu am 7)... deh, ce sa-i fac daca nu m-a ascultat.
ontopic
As fi ales benzinar daca faceam mai putin de 10000km/an, doar pt simplu fapt ca e mai silentios si nu e pretentios la crburant, dar in conditiile in care voi face 25-30000km/an... Traiasca DCI-ul!!!
Comment
-
Sp!ke in cei 2 ani de cand am permisul cred ca am adunat si eu onorabila "varsta" de vreo 40.000 -- 50.000 mi de km (din care 6000 si ceva cu golanul meu in numai 2 luni de cand il am).Si eu cand m am apucat sa imi spun parerea vorbeam din punctul de vedere al unui pusti (21 de ani) care merge zilnic cu masina la munca (cam 25 de km dus intors prin bucuresi) care cand se poate in weekend pleaca din bucuresti (depinde de deplasare ori un drum spre succeava 1000 km dus - intors, ori spre Dragasani 360 de km dus - intors ).Stiu ca trec destul de des pe la pompa si stiu ce util ar fi fost diselul in bucuresti dar sincer dupa ce mi am condus benzinarul nu vreau disel.In cazul meu care cred ca am sa ajung sa fac undeva la 15000 max 17000 de km pe an nu imi trebuie disel.Sincer nu am eu cine stie ce experinta in ale masinilor dar mie unu d.p.d.v. al consumului imi surade mai degraba , si aici ma repet, un GPL (care e posibil sa te scoata mai ieftin decat diselul) si care are si el dezavantajele lui dar oricum nu cred ca la fel de multe ca in cazul diselului.Cei care aveti disel faceti voi un drum intins prin tara cu un benzinar lasati deoparte cateva sute de mi pe care le dati in plus pe carburant si o sa vedeti ce placut , linistitor poate fi un drum cu un Bezinar.Oricum tin sa recunosc ca pana in 3000 de ture acel mcv de 85 cp se infigea frumos , tragea bine dupa 3000 parca devea tot mai zgomotos.Acum gusturile nu se discuta si fiecare isi cumpara masina in functie de necesitati si asteptari. Va salutsigpic
Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)
Comment
-
@tezeu. Eu am permis de ~20 ani si multe sute de mii de kilometri (mult prea multe!!) facute cu... ATENTIE!!!... benzinare (doua dacii si un cielo) si m-am fript destul. Numai cand ma gandesc la cati bani am bagat in benzina, ma cutremur (imi cumparam doua BMW X5 sau un Porsche sau o vila). Referitor la zgomotul produs de motor la peste 3000 rpm, m-am obisnuit cu el si chiar imi place, e sunetul unui motor sanatos, dar cum ai spus... gusturile nu se discuta. Si acum... fie vorba-ntre noi (ca tot nu ne-aude nimeni ;))... la 3000 rpm am 125km/h, eu zic ca e suficient pentru drumurile din Romania, peste viteza asta riscul e destul de mare.Last edited by Sp!ke; 23 November 2007, 13:48.
Comment
-
Pai nu cred ca are rost sa compari daciile vechi sau un cielo cu loganul de acum. Consumurile difera parerea mea , mie unu acum cb de bord imi indica 8.7 L% asta in bucuresti cu tot cu traficul lui (recunosc ca evit pe cat posibil aglomeratia exagerat de mare) si tine cont caci motorul meu nu e chiar unu micut.sigpic
Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)
Comment
-
In legatura cu consumurile celor 2 motorizari as avea si eu o intrebare. Stiu ca la masinile grupului VAG la computerele de bord se poate regla afisarea consumului cu + - 0,5 1,0 1,5 % . La logan cum e? e chiar 100% real consumul afisat de CB? Sau daca se face consumul pe baza metodei plin-plin la pompa e acelasi rezultat ca cel de pe CB? Si inca ceva... Are cineva idee de ce la modelele mai noi s-a renuntat la afisajul instant al consumului? Normal mi s-ar fi parut sa pastreze aceasta functie...Ok...e mai mult de o intrebare, dar cred ca ati inteles ce nelamurire am
I don't drive fast...I fly low !!!
Comment
-
in mod direct nu poti din butonul de manipulare CB. In CB intra doua informatii in mod normal: viteza actuala si consumul, si pe baza acestora calculeaza celelalte date, deci datele afisate sunt pe cat se poate de reale, poate cu o marja de max 5% de eroare.Originally posted by mouseinPASIn legatura cu consumurile celor 2 motorizari as avea si eu o intrebare. Stiu ca la masinile grupului VAG la computerele de bord se poate regla afisarea consumului cu + - 0,5 1,0 1,5 % . La logan cum e? e chiar 100% real consumul afisat de CB? Sau daca se face consumul pe baza metodei plin-plin la pompa e acelasi rezultat ca cel de pe CB? Si inca ceva... Are cineva idee de ce la modelele mai noi s-a renuntat la afisajul instant al consumului? Normal mi s-ar fi parut sa pastreze aceasta functie...Ok...e mai mult de o intrebare, dar cred ca ati inteles ce nelamurire am
Consumul instant s-a eliminat din cauza romanilor care au facut plangere la OPC ... :-) ca le consuma masina 15-16L/100 ... unii romani "e" destepti :-)I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Ai dreptate cu viteza, 125KM/h e mai mult decat suficient in RO (chiar si pe autostrada, daca ai limita de 120 ... nu prea merita sa risti mai mult ca sa iei amenda) dar eu ziceam de accelerare mi se pare mai lenta ca un MPI ... dar probabil ca sunt obisnuit cu a mea si prea putin am condus un dCi sa-mi fac o parere obiectiva.Originally posted by Sp!ke@tezeu. Eu am permis de ~20 ani si multe sute de mii de kilometri (mult prea multe!!) facute cu... ATENTIE!!!... benzinare (doua dacii si un cielo) si m-am fript destul. Numai cand ma gandesc la cati bani am bagat in benzina, ma cutremur (imi cumparam doua BMW X5 sau un Porsche sau o vila). Referitor la zgomotul produs de motor la peste 3000 rpm, m-am obisnuit cu el si chiar imi place, e sunetul unui motor sanatos, dar cum ai spus... gusturile nu se discuta. Si acum... fie vorba-ntre noi (ca tot nu ne-aude nimeni ;))... la 3000 rpm am 125km/h, eu zic ca e suficient pentru drumurile din Romania, peste viteza asta riscul e destul de mare.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
alpha pai parca pe autostrada limita de viteza este de 130km/h ..... si loganul meu la 120 constant consuma decent (cred ca undeva la 6 si un pic)sigpic
Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)
Comment
-
da ai dreptate :-) 120KM/h + 10KM/h(limita pana in care esti absolvit) = 130KM/hOriginally posted by tezeualpha pai parca pe autostrada limita de viteza este de 130km/h ..... si loganul meu la 120 constant consuma decent (cred ca undeva la 6 si un pic)
I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Nu neaparat eu din cate imi aduc aminte cand am invatat vitezele maxime admise pe toate categoriile de drum 130km/h era viteza maxima legala admisa nu 120+10(acei 10 km in care esti absolvit).Daca mai aveti pe acas o carte de legislatie rutiera si care sa fie de actualitate lamuriti ne si pe noi.sigpic
Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)
Comment











Comment