Motorul nu se mai opreste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorul nu se mai opreste

    Salut astazi am patit ceva curios: am oprit motorul,m-am dat jos din masina si brusc mi-am dat seama ca desi am cheia in mana motorul merge in continuare. Am ramas socat.
    Trebuie sa va mai spun ca lasasem pozitiile aprinse deoarece era semi intuneric si coborasem sa iau paine. Am bagat cheia in contact, am pus contactul si din nou am adus cheia in pozitia O si am scos-o din contact,din nou motorul nu s-a oprit.Am repetat treaba asta de inca 3 ori cu acelasi rezultat.Nervos, opresc pozitiile si motorul se opreste si el.Pornesc din nou si opresc motorul dupe 5 secunde, motorul se opreste. Pornesc iarasi si aprind pozitia,aduc cheia in pozitia O si motorul continua sa mearga pana opresc pozitia.Na belea imi zic sigur e un scurt dar unde ? Si ce legatura este intre pozitie si alimentarea cu curent a motorului resectiv a injectiei.E vorba de diesel E4 70 cp.
    Cine poate sa ma ajute va rog cu un sfat sau o parere.

    Hai ca-i buna toti se plang ca nu porneste,sau se opreste numai eu ca nu se mai opreste.
    Treaba asta era buna in iarna, sa lasi motorul mergind sa fie cald in masina, incui si pleci cu cheia in buzunar.Acum lasand gluma la o parte are cineva vreo idee ce se intampla acolo?

    Gata am gasit problema. Acum doua zile am schimbat ledul din butonul deschidere geam sofer(aveam led 12 v albastru in locul becului de scala cu care vine masina din fabrica) si unul din picioruse atingea un contact in interiorul butonului.
    Bun am rezolvat problema dar asta ridica o alta intrebare ''cat de bine isi face dacia treaba ?'' daca cu un simplu scurt nu mai ai nevoie de cheia de contact, ce mai urma ,sa sa trag un fir de la plus la electromotor si porneam si motorul oricand.
    C am naspa cu protectia antidemaraj in cazul asta si te mai miri ca nu gasesti masina in fata blocului.''cum o fi luat-o domne ca cheile sunt la mine si nu porneste fara cheia originala in contact ca are chip.''
    Last edited by sniper; 3 March 2010, 12:12. Reason: Automerged Doublepost

  • #2
    interesant ce spui tu dar daca ai cheia in contact si o scoti in max un minut porneste si cu partea metalica fara chip.
    Duster 4X4 1.5 dci 110 magarusisigpic

    Comment


    • #3
      foarte interesant ! la logan nu stiu cum ii da la solenza n-aveai nici o sansa sa treci de sistemu antidemaraj .

      Comment


      • #4
        tvstar1... asta n-o stiam dar am sa incerc
        sorcer...sincer cred ca nu este nici o diferenta intre un sistem si celalalt... adica...
        cred ca este acelasi sistem

        Si de fapt am constatat ca deficienta persista, initial am extras plasticul care tine becul(ledul in cazul meu) si a revenit totul la normal, astazi l-am pus din nou la loc cu mai multa grije si acelasi rezultat ,am pus butonul din dreapta in stinga si era ok dar cind l-am pus pe cel din stinga in dreapta acelasi rezultat. S-ar putea sa fie de vina butonul dar asta nu explica ramanerea sub tensiune si alimentarea cu , curent a motorului,respectiv a pompei de injectie dupa luarea contactului si scoaterea cheii mai ales. Am sa continui sa vad ce se intampla si postez rezultatele

        Comment


        • #5
          tu ai descoperit accidental o portita ,sa zicem asa in securitatea aia numita de ei antidemaraj.acest defect a mai fost intalnit si la ruda mai mare a loganului-megane dar si la alte rase:toyota,mazda,peugeot...etc.cheia in mana si motorul se invarte.probleme legate de electronica.mergi la unul si incearca sa programezi cheile.poate ai umblat la mufa odb.ai facut ceva diagnoza sau resoftare? cineva a facut setari aiurea poate.
          Welcome to the Club, We Have Jackets !

          Comment


          • #6
            Care anti demaraj?Eu niciodata nu stau 3 secunde sau 5 cate se specifica,ci pornesc imediat cum am bagat cheia si porneste de fiecare data.Incercati sa va convingeti.Masina o am de la 0 km,asta ca sa nu lase loc de discuti gen umblat pe la soft sau modificari.
            Last edited by crull; 5 March 2010, 01:13.

            Comment


            • #7
              porneste,,da n ai vazut ce urat se tureaza daca nu astepti sa se stinga beculetele? oricum chipul il recunoaste daca e in apropiera contactului...el face alte verificari cand ai pus contactu, deci chipu deja e recunoscut...in principiu nu e mare problema, da daca, doamne fereste, apare o problema la ulei sau la bujie la diesel si pornesti inainte sa detecteze se pot intampla multe...
              sigpic

              Comment


              • #8
                Interesant antidemaraju asta de pe logan desi personal nu dau 2 bani pe el.

                Comment


                • #9
                  O data ce dieselul a pornit nu-l mai opresti pana nu-i tai alimentarea. Legatura cu luminile de pozitie e intamplatoare, probabil e un cablu care atinge la masa si anuleaza releul ce taie alimentarea. Antidemarajul previne pornirea motorului nu oprirea. El are rol doar la pornire (ii spune ecu-ului ca s-a introdus cheia care trebuie si ca trebuie sa anuleze releul ce mentine alimentarea taiata cat motorul e in repaus), o daca pornit, dumnezeu cu mila (valabil si la benzinare).

                  Comment


                  • #10
                    Hai sa recapitulam:
                    daca scot ledul cu bucatica de plastic in care a fost initial montat becul totul e in ordine.
                    daca o intruduc la locul ei cand aprind pozitia, fara a avea cheia in contact si contactul pus sistemul electric se comporta ca si cand as avea cheia in contact pe pozitia M(mers-motor in preancalzire.) daca rasucesc cheia in pozitia D(demaraj), motorul porneste si chiar daca aduc cheia in pozitia O(stop) si o scot motorul continua sa mearga pana la stingerea pozitiilor.
                    am emis ipoteza ca aprinzand pozitia,(deci si as pune contactul prin intermediul acestui ''fenomen'') chiar daca nu am cheia de contact nu imi ramane decat sa trag un fir de la + la electromotor si in 2 secunde am pornit si motorul care va functiona pana la stingerea pozitiilor. Repet este o ipoteza ,nu am testat ideea deoarece deocamdata incerc sa inteleg care dracu e problema de se intampla acest ''fenomen''.

                    Si ovidiu.st ... pompa de injectie banuiesc ca are o alimentare 12v pe care daca o iei se taie injectia, nu este nevoie sa tai alimentarea cu carburant, cel putin asa aveam eu pe batrana dacie cu motor de golf 2 de 1600, diesel un fir cu papuc si atat. Acum injectia fiind controlata de calculator banuiesc ca si aici exista o componenta electrica la pompa de injectie.
                    Last edited by sniper; 5 March 2010, 09:46.

                    Comment


                    • #11
                      Ai un "retur" de curent spre contact de la pozitii.

                      Cred ca e un retur de curent de la pozitii spre siguranta de 30A de la deschidere-inchidere geamuri fata (prin butonu de geamuri de pe consola).
                      La siguranta de geamuri exista +12V doar cu cheia in contact. Aici primind un retur de la pozitii cei +12v se duc spre restul instalatie pana cand stingi pozitiile.
                      Misto` faza. Asta da buton cu "impuls". Trebuie sa-mi confectionez si eu unul.
                      Mai scrie pe forum daca ai mai descoperit ceva. Numai asa mai invata cei de la Dacia cate ceva......
                      Last edited by lau; 25 March 2010, 23:24. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • #12
                        NU te mai consuma, ca ai sa umbli prin serice-uri pe la fel de fel de meseriasi si fiecare iti va zice un scenariu. Pune mana si cumpara-ti un buton nou, sau inverseaza-le intre ele , si cu ocazia asta scapi de buba .
                        , sunt cu ochii pe voi !
                        :thumbsup:

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Anulare DPF
                        Politica de Securitate Google