If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
...poti alege orice service, in care sa-ti repari masina. Bineinteles cu acceptul acestuia..
Asiguratorul m-a asigurat ( )ca pot merge linistit la orice service dar la service nu m-au primit pe motiv de asigurator. Acum, cu noile modificari, depinde numai de service.
Pai asta e abuz in serviciu.
Multe service-uri vor accepta, ca le convine. Acum asiguratorii au obligatia sa deconteze catre orice service, nu numai catre cele "de casa". Treaba este ca asiguratorul pune limita de cost, iar unele service-uri sa ceara costuri mai mari. In situatia asta pretul reparatiei poate depasi suma asiguratorului care n-o sa accepte suplimentare.
Sa vedem daca se vor mai umfla preturile acum ca nu mai e obligatoriu sa te duci la "service agreat".
Din cate am inteles eu, firmele de asigurari sunt obligate sa deconteze catre orice service. Ca nu mai are Dacia contract cu asirom e altceva. (Nu s-au inteles la parnos).
Am vazut si eu stirea de dimineata, asiguratorul este obligat sa vina sa faca constatarea la service-ul care doresti, dar nu a spus nicaieri ca este obligat sa plateasca toata dauna, drept urmare, când suni la ei sa anunti dauna, iti poate spune ca nu lucreaza cu Dacia/Renault/Nissan si ca iti recomanda sa mergi la alt service.
Ori n-ai citit cum trebuie, ori n-ai inteles; asiguratorul este obligat să plătească reparaţia în orice service vrea păgubitul.
In general service-urile evita sa lucreze cu anumiti asiguratori, din motive lesne de inteles, nu invers.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Firmele de asigurări fac presiuni să li se accepte costuri mai mari
Moratoriul asupra tarifelor RCA, îngheţarea primelor, dispare în mai şi în perspectiva revenirii la situaţia obişnuită firmele de asigurări fac presiuni să li se accepte costuri mai mari. Proiectul de lege RCA este în parlament şi acolo asigurătorii se chinuie să le fie recunoscute costuri mai mari. Şi e vorba de cheltuieli administrative, cele care nu ţin de daune. E foarte interesant cum, în trecut când era vorba de justificarea daunelor, era scos în faţă cuantumul despăgubirilor acordate. De multe ori nejustificat. Acum, în această piaţă, obligatorie şi prin urmare una care are nevoie de reglementări clare, se încearcă umflarea costurilor acceptate. Astfel încât să se schimbe prea puţin faţă de ce aveam înainte.
Proiectul de lege care trebuie adoptat de parlament până pe 19 mai, când expiră perioada de îngheţare a tarifelor RCA, prevede că firmele pot include în prima de asigurare costuri administrative şi de vânzare de până la 25% din tariful de bază. Acum firmele cer să li se recunoască cheltuieli de 35%, arată surse citate de economica.net.
Ar fi un procent foarte apropiat de cel care era inclus şi în poliţele vechi, înainte de îngheţare, estimat de experţi la 40%. Proiectul de lege e în discuţii de mai bine de un an şi el ar trebui să ofere protecţie asiguraţilor împotriva majorării succesive a poliţelor, aşa cum s-a întâmplat după falimentele Astra şi Carpatica Asig.
Plafonarea foarte jos a costurilor administrative ar lovi companiile de asigurări, care ar trebui să se restructureze, dar şi brokerii, care ar avea comisioanele limitate drastic. În această periaodă, în care tarifele sunt îngheţate, intermediarii primesc 1-2% din prima plătită de asigurat.
Pe de altă parte şi firmele asigurări au justificări atunci când cer acceptarea unor cheltuieli mai mari. De pildă circa 8% din preţul unei poliţe este confiscat de diverse instituţii ale statului.
Cea mai mare parte din costul unei poliţe este reprezentată de componenta tehnică, adică despăgubirile acordate de firme. Nivelul acestora a fost folosit de cele mai multe ori pentru a justifica tarifele majorate. Însă RCA s-a scumpit şi atunci când scădeau daunele. În ultimii trei ani nivelul daunelor a rămas constat şi chiar a scăzut uşor, dar poliţele s-au scumpit în ritm accelerat, mai ales pentru transportatori, ceea ce a dus la măsura extremă de a îngheţa tarifele pentru şase luni. În primele nouă luni ale anului 2016, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, prima medie a înregistrat o creștere cu 29% pe când daunele au rămas aproape constante, la 1,1 miliarde de lei.
Proiectul de lege care trebuie adoptat de parlament până pe 19 mai, când expiră perioada de îngheţare a tarifelor RCA, prevede că firmele pot include în prima de asigurare costuri administrative şi de vânzare de până la 25% din tariful de bază.
După 19 mai, tarifele vor fi mai mari fata de plafonare, cu cel puțin 10%, prin creșterea cheltuielilor administrative de la 25 la 35%. Lui unchiul meu asigurarea rca i-a crescut fata de anul trecut (B14) la B8 de la 152 ron la 380 ron (Uniqa), categoria cea mai ieftina, celelalte fiind 415 ron, pentru un Fiat punta 1.2 60 HP.
În situaţia des întâlnită şi în momentul de fată, când asiguratorul RCA nu efectuează constatarea daunelor în termenul legal de 5 zile lucrătoare de la notificare, păgubitul RCA poate să procedeze la repararea autovehiculului avariat înainte de efectuarea constatării daunei şi este de preferat ca, înainte de efectuarea reparaţiei, să cheme un expert tehnic auto pentru consemnarea avariilor şi a altor elemente necesare ulterior dosarului de daună", potrivit comunicatului, informează Agerpres.
Un păgubit RCA îşi poate repara autovehiculul avariat înainte de constatarea daunei, dacă asigurătorul nu efectuează constatarea în termenul legal de 5 zile lucrătoare, se arată într-un...
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Toate masurile astea care, teoretic, sunt extrem de benefice pentru asigurati, vor avea un cost pe care-l vom simti dupa ce va trece perioada de plafonare a tarifelor. Tare ma tem ca vom ajunge sa platim pentru RCA niste prime de asigurare astronomice.
M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment