POSIBIL ABUZ - Pentru Ca Nu Detin A Doua Cheie Vor Sa Platesc Costuri Suplimentare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • POSIBIL ABUZ - Pentru Ca Nu Detin A Doua Cheie Vor Sa Platesc Costuri Suplimentare

    Salutare,

    Astazi am luat o recomandata venita de la firma de leasing, unde mentioneaza urmatoarele:

    "privind modificarea conditiilor de risc subscrise prin polita de asigurare CASCO aferenta bunului DACIA LOGAN, identificat cu nr. de identificare .... si numar de inmatriculare ...., ca urmare a lipsei informatiei privind existenta celei de-a doua chei, informatie anterior solicitata de catre departamentul Logistica al companiei noastre, la propunerea Asiguratorilor colaboratori, pentru a evita excluderea riscului de furt total in cazul neprezentarii cheii, a fost agreata aplicarea unei fransize de 20% din suma asigurata.

    Astfel, daca solicitati Asiguratorului despagubiri in cazul unui eventual furt total, fara a depune la dosar cea de-a doua cheie a bunului, va informam ca valoarea maxima despagubita va fi redusa cu cuantumul francizei susmentionate [...]

    Revenirea la conditiile anterioare ale politei de asigurare CASCO, in cazul in care nu detineti cea de-a doua cheie a bunului, se face numai in urma recodificarii cheii existente si comenzii unei chei suplimentare, respectiv inlocuirii sistemului de inchidere si pornire al autovehiculului, operatii care trebuie certificate printr-o adresa scrisa de catre unitatea care le-a efectuat sau prin factura aferenta operatiilor prestate, emisa Proprietarului si Asiguratorului, in copie".

    Dupa ce am citit-o am ramas masca, astia in aproape 3 ani de leasing nu si-au dat seama ca au oprit cheia la ei?

    1) Conform Cartii de Identitate, autovehiculul a mai avut un proprietar anterior, masina fiind "la mana a doua".

    2) Autovehiculul DACIA nu este prima masina care am cumparat-o de lungul timpului in leasing. Toate firmele de leasing au pastrat cea de-a doua cheie ca pe o garantie pe care au restituit-o la finalul contractului. Uitandu-ma peste clauzele contractuale, in situatia in care cumparatorul incalca prevederile contractuale (nu mai achita ratele) firma de leasing isi rezerva dreptul de a ridica din locatia stabilita autovehiculul. Ma intreb cum poate ridica autovehiculul daca nu ar fi in posesia unei a doua chei?

    3) Dupa aprobarea leasingului, la sediul firmei de unde am luat masina am facut un proces verbal de predare - primire. In acest proces verbal este mentionat faptul ca am primit o singura cheie. Cea de-a doua cheie ramanand in proprietatea firmei de leasing pana la achitarea integrala a leasingului. Faptul ca mi se cere sa demonstrez existenta celei de-a doua chei mi se pare de-a dreptul aberant, ca sa nu spun prostesc. Din moment ce nu am primit a doua cheie de ce imi cer sa le fac dovada acesteia? Cu atat mai mult sa fiu sanctionat impunandu-mi niste costuri si riscuri. Firma de leasing trebuie sa faceti dovada existentei acestei chei.

    4) Cei de la firma de leasing nu mi-au solicitat vreodata informatii despre a doua cheie, pentru ca nu aveau de ce din moment ce o aveau deja. Cu toate acestea in informarea trimisa ei spun ca mi-au solicitat. Oare pot proba?

    Am trimis deja o sesizare firmei de leasing in care le-am spus urmatoarele:

    1) Masura aplicarii unei francize de 20% din suma asigurata este una abuziva, fara niciun temei. Cel mai probabil s-a ajuns in aceasta situatie datorita unei erori sau unei neglijente. I-am rugat sa faca verificari interne si sa-mi spuna care este situatia reala.

    2) Intrucat nu am fost vreodata in posesia celei de-a doua chei (lucru pe care il pot dovedi prin procesul verbal de predare - primire al autovehiculului), le-am solicita sa-mi faca dovada ca detin aceasta cheie. Aveau obligatia de a pastra aceasta cheie in siguranta pana la finalizarea contractului, fiind parte din masina. Cu atat mai mult, daca eu pierd cheia acea cheie pe care o detin poate fi folosita pentru a crea o alta. Eu chiar nu detin aceasta cheie ceea ce-mi solicita in scrisoarea de informare nu mi se poate imputa. In schimb le solicit eu, pe cheltuiala lor, recodificarea de urgenta a cheii existente, operatii care se vor desfasura intr-un service autorizat DACIA. Nu pot fi facut responsabil, cu atat mai mult sa platesc niste costuri suplimentare si riscuri, pentru o neglijenta care nu-mi apartine.

    Daca ati mai trecut prin asa ceva, rog niste pareri. Este inadmisibila aceasta situatie. In cazul in care firma de leasing isi va mentine pozitia, este clar un abuz, voi inchide imediat acest contract. Stau si ma gandesc daca nu cumva este facuta intentionat. In cazul acesta are si un miros penal ceea ce mi se intampla. Daca nu-mi vor furniza a doua cheie in urma inchiderii leasing-ului le voi solicita amiabil schimbarea cheii masinii. Iar daca nu o vor face, o sa-i dau in judecata. M-am saturat de atata rea-vointa in tara asta, de atata bataie de joc si punere pe drumuri.

  • #2
    Nu-i niciun abuz desi sunt idioti avand gandirea asta. Pai poti sa multiplici sa le duci 10 chei si-atunci riscul tot exista ca masina sa fie furata cu o copie dupa cheia originala.
    Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

    Comment


    • #3
      Asa cum spui pot sa aduc o cheie, sa fac o copie dupa cea care o am (centralizata). Dar de ce sa ma pun in aceasta situatie? Am eu vreo vina ca nu am a doua cheie? Daca mi-o dadeau legal, cu dovada atunci eram in culpa, altfel firma de leasing are grave probleme de organizare. Detine a doua cheie, nu mi-a dat-o prin proces verbal. Sa rezolve singuri situatia, nu sa vina cu astfel de scrisori stupide, fara sa ma intrebe nimic atata timp. Daca nu este o eroare sau o neglijenta, da-mi voie sa-ti spun ca este altceva, o mizerie. Iar daca aceasta cheie nu exista atunci oricand ma pot astepta sa-mi ia cineva masina sub pretextul ca s-a furat. Apoi in baza la ce pretind ei acolo, ma despagubesc cu o suma de, dar mai achit si diferenta. D-asta spun ca are un miros de penal, daca firma nu-si asuma vina pentru situatia creata.

      Comment


      • #4
        Cred ca au pierdut cheia si vor sa se scoata printr-o magarie din asta.

        Nu stiu cu ce firme de leasing ai lucrat pana acum de ti-au oprit toate cate o cheie, eu am leasing incheiat cu RCI si nu mi-au oprit a 2-a cheie si nici nu mi-au impus vreodata fransiza(au fost si cazuri in care dupa o anumita perioada de timp in baza unui articol inatacabil din contract s-a impus fransiza), totul este ca la inceput(fransiza 0) si mai am cateva luni si termin contractul.

        Comment


        • #5
          Radacini mi-a oprit a doua cheie la un Lacetti. Sunt de acord cu tine. Au pierdut cheia si vor sa iasa din treaba asta. Problema este ca o fac si intr-un mod incorect, impunandu-mi aceasta fransiza in mod abuziv. Asa cum am precizat, eu nu am primit a doua cheie si pot dovedi acest lucru. Daca firma de leasing doreste sa tina cont de acest aspect important in aceasta situatia este un lucru bun. Vina nu-mi apartine, daca imi dadea a doua cheie erau indreptatiti sa-mi ceara acest lucru. Oricum o sa postez cum se desfasoara evenimentele.

          Comment


          • #6
            Pai si ei nu stiu ca tu poti demonstra ca nu ai primit a 2-a cheie de fac atata tevatura(ceea ce-ai scris in primul post)? adica nu-i vad rostul unei asemenea galagii atata timp cat poti demonstra ca nu-i asa.

            Comment


            • #7
              faci copie dupa procesul verbal cu care ai luat masina, pe care scrie negru pe alb ca ai primit-o cu o singura cheie si te duci la asigurator si ii lasi o copie dupa el. la copia respectiva ii atasezi o copie dupa hartia celor de la leasing si trei randuri cum ca, o data ce ti-au dat doar o cheie rezulta clar ca diferenta de fransiza in cazul furtului trebuie sa fie solicitata de la firma de leasing si nu de la tine din moment ce tu nu ai primit decat o cheie.
              sigpic
              Ambition 1.5 dc

              Comment


              • #8
                OK, asa am sa fac. Mersi de sfat. Sunt acoperit in ceea ce ma priveste, acel proces verbal da peste nas firmei de leasing si pretentiilor acesteia.

                Totusi, cum este posibil ca timp de 3 ani sa nu ma intrebe nimic si brusc sa li se aduca aminte de cheie? Si culmea sa-mi vina cu acele pretentii, 20% din valoarea bunului asigurat. Parca prea scartaie. Daca maine mi se fura masina din parcare ce se intampla? Mai ales ca in urma unei neglijente aceasta cheie nu mai este la firma de leasing?

                Comment


                • #9
                  S-a rezolvat. Si-au recunoscut greseala. Foarte important in viata sa fii in posesia unor documente care sa-ti dovedeasca spusele.
                  Last edited by 77sky; 7 November 2012, 21:14.

                  Comment


                  • #10
                    Ei bine, lucrurile nu s-au rezolvat. De ce m-as mira si m-as bucura la miracole care nu exista. Tipic romanesc.

                    Firma de leasing a aflat intr-un final ca mi-a livrat masina cu o singura cheie. Dar isi mentine pozitia, "In acest caz, acoperirea fara fransiza a furtului total se face dupa readucerea autovehiculului la conditiile de securizare initiale, ulterior efectuarii operatiunilor descrise in adresa pe care ati receptionat-o".

                    Ce spune adresa? Sa readuc tot eu masina in starea initiala! Mai fratilor asta este ca in filmele cu prosti. Firma de leasing avea obligatia sa pastreze a doua cheie, din moment ce una singura mi-a fost predata prin proces verbal. Acum ca nu au cheia vor tot ca eu sa aduc masina la conditiile initiala, cu alte cuvinte sa platesc eu prostia lor.

                    Lucrurile nu vor ramane asa. Firma de leasing va trebuie sa-mi dovedeasca existenta celei de-a doua chei. Daca nu o vor face, in caz ca mi se va fura autoturismul dauna va acoperita total, nu ma intereseaza cine o va face, asiguratorul sau asiguratorul + firma de leasing. In plus cand voi incheia contractul daca nu mi se va da a doua cheie o sa le solicit sa-mi inlocuiasca toate incuietorile masinii si o noua codare pentru cheie pe cheltuiala lor. Nu o fac, ii voi da in judecata. Este inadmisibil sa vad atata incompetenta. Sa produci o situatie si sa te speli rusinos de ea pe maini.

                    Intreb eu un lucru. Daca dupa incheierea leasingului masina imi este furata cu acea cheie printr-o complicitate, cine va fi responsabil? Mai ales ca poate eu nu-mi mai reinnoiesc polita casco? Asa-i ca raman cu buza umflata? Aceasta firma de leasing are obligatia sa-mi dea cheia a doua la final de contract. Iar daca nu o mai are sa-mi schimbe tot ce tine de vechea cheie. Ori suntem golani, ori nu mai suntem.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google