Intre AC Si Climatronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Intre AC Si Climatronic

    In primul rind bine v-am gasit !

    Am prins curaj si mi-am facut cont pe forum deoarece de ceva vreme ma obsedeaza o idee si sper sa gasesc aici ori un sfat ori o indrumare.
    Ideea e simpla: sistemul de aer conditionat de la un logan sa fie asistat electronic astfel incit climatizarea din habitaclu sa se realizeze mai eficient, cu un consum de combustibil mai mic si un confort sporit. Am gasit la o firma din localitatea mea, termostate digitale si sonde de temperatura care pentru aplicatia mea ar ajunge la suma de vreo 130 lei. Termostatul digital ar trebui sa inlocuiasca butonul de AC. Din ce am citit in instructiunile de utilizare asi putea programa ca termostatul (exista o varianta cu alimentare de 12V-24V) sa inchida/deschida un contact (aici va fi conectat compresorul de ac) in momentul cind temperatura creste/scade peste/sub o valoare prestabilita. Sonda va fi pozitionata in mijlocul plafonului (acolo fiind aerul cel mai cald).

    Problema este ca nu gasesc nici o informatie despre curentul de pornire a compresorului de AC la Logan. Termostatul poate comanda maxim 16A. Daca are cineva vreo informatie in acest sens va rog sa ma ajutati !

    PS Ce parere aveti despre aceasta solutie de climatizare, credeti ca e viabila ?
    Last edited by Cristi_Xp; 1 May 2009, 20:03.

  • #2
    in manual de reparatie ai cautat?
    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

    Comment


    • #3
      Avand in vedere ca siguranta de pe aer este de 30A, iar sigurantele se supradimensioneaza mai ales pe motoare, datorita curentului de pornire, este 99% sigur ca un releu de 16A va face fata.
      Din punct de vedere al eficientei termostatarii pe care vrei sa o faci, parerea mea este ca efortul va fi justificat intr-o mica masura, deoarece nici chiar un climatronic nu satisface pe deplin climatizarea daca te deplasezi in plin soare, eu de exemplu folosesc climatronicul pe modul manual, adica cu reglarea temperaturii, dar cu dirijarea aerului in directiile pe care le vreau(sus, jos, mijloc) in functie de cum bate soarele. Daca nu automatizezi si clapetele nu vei avea un mod automat, iar daca te obisnuiesti cu clima de pe Logan, nu vei avea de reglat decat treptele de viteza si directiile pe unde sa vina aerul rece. Oricum bafta!
      Iar ideea inlocuirii butonului de aer cu termostatul va duce la cuplarea climei chiar si la temperaturi la care in mod normal nu ai da drumul la clima, ti-o spun tot din experienta unei masini cu climatronic pe care o am, deci nu vei face economie, ci dimpotriva.
      Last edited by detail; 1 May 2009, 20:21.

      Comment


      • #4
        eu cred ca nu este o idee buna intrucat daca termostatul se afla sub plafon, pana reduci tu temperatura acolo s-ar putea sa o scazi prea mult pe cea din masina... In plus, din cate stiu eu si din cate termostate am vazut, cred ca este vorba de cele care au sonda in care se afla un lichid si comunica cu termostatul printr-un tub subtire... ceea ce face cam dificil de realizat traseul pana la plafon, acesta nefiind la fel de maleabil ca un cablu electric...
        sigpic

        Comment


        • #5
          ca senzori de temperatura se folosesc rezistenta ptc sau ntc, care-si modifica drastic valoarea in functie de temperatura. locul cel mai ok de pus senzorul e la nivelul umarului, intre scaune. un sistem climatronic bun are cel putin 2-3 senzori, nu unul singur. iar climatronic nu inseamna sa mearga acel compresor de clima in rafale (ca se buleste cuplajul), ci el e tot timpul pornit, dar i se modifica cilindreea sau debitul de aer catre habitaclu din grupul motoventilator din bord. asta cu tac-tac compresorul e varianta "minitehnicus" de pseudoclimatronic, care in final va avea ca rezultat bulirea compresorului si a cuplajului acestuia, un mers al motorului in hopuri, numai chestii pozitive, dealtfel ma rog, nu garantez ca se strica, dar ma gandesc ca la 4500rpm sa cuplezi si sa decuplezi compresorul numai de bine nu e..
          ca sa rapund la intrebarea finala a primului post, nu cred ca e o varianta propusa initial e viabila. nu dati cu pietre, e doar o parere.
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Cristi_Xp
            in manual de reparatie ai cautat?
            Eu nu posed aceast model de masina, ma gindesc ca un avantaj adus posesorilor acestui model si nu numai, iar daca sistemul are succes sa devina o mica sursa materiala.
            Am cautat un manual tehnic in format electronic pe net dar nu am gasit.
            Originally posted by detail
            Avand in vedere ca siguranta de pe aer este de 30A, iar sigurantele se supradimensioneaza mai ales pe motoare, datorita curentului de pornire, este 99% sigur ca un releu de 16A va face fata.
            Din ce am mai citit pe net, curentul de pornire de la un compresor casnic ar fi in jurul a 7-10A. Termostatul ofera un contact electric de maxim 16A (chiar daca siguranta masinii este de 30A), pe mine ma intereseaza ca acel compresor sa nu aiba nevoie de un curent mai mare de 16A pentru pornire, in acest caz nu ar porni.
            Originally posted by detail
            Iar ideea inlocuirii butonului de aer cu termostatul va duce la cuplarea climei chiar si la temperaturi la care in mod normal nu ai da drumul la clima, ti-o spun tot din experienta unei masini cu climatronic pe care o am, deci nu vei face economie, ci dimpotriva.
            La pornirea termostatului acesta va citi temperatura setata, iar daca temperatura de pe sonda este mai mare atunci va da contact la compresor altfel nu.
            Originally posted by sinx
            cred ca este vorba de cele care au sonda in care se afla un lichid si comunica cu termostatul printr-un tub subtire
            Sondele ce se conecteaza la un astfel de termostat electronic sint rezistive si sint de tip PTC sau NTC, continind un termisor ce are o anumita rezistenta la o anumita temperatura. Variatia temperaturii va modifica rezistenta sondei, astfel facindu-se citirea temperaturii. Am inteles ca exista si sonde cu un gaz in ele dar acestea sint la termostate mecanice.

            Intradevar cred ca e gresita ideea de a pune sonda pe plafon, cred ca ar ingheta picioarele pasagerilor pina s-ar opri compresorul, mai ales vara cind plafonul este destul de incins. Din ce am mai citit am inteles ca exista si varianta de controlere digitale cu 2 sonde (am citit in link: "EVK203 termostat digital - controler digital pentru instalatii frigorifice ventilate" dar care vad ca e alimentat la 220V, trebuie sa sun iar la magazin sa vad daca au o varianta pe 12V) sa le montez in tetiere.
            @Seba ce spui tu suna credibil si ma duce cu gindul la aparatele de aer conditionat inverter. Stiu ca aceste aparate de aer conditionat inverter (sint posesorul unuia) de apartament fata de cele normale au compresorul tot timpul pornit, pe perioada cind temperatura este realizata, compresorul merge intr-un regim redus, eliminind acele porniri bruste ca la aparatele de aer conditionat normale. In acest caz cred ca trebuie sa mai sap intr-o directie, diferenta intre compresoarele de la ac-urile clasice si de la cele climatronic. Daca aveti ceva documentatie tehnica in format electronic v-asi fi recunoscator pentru un "sharing".

            Comment


            • #7
              Originally posted by citro View Post
              Decat sa faca asta mai bine puneau un senzor de temperatura cu releu pe aerul conditionat.
              ||De fapt am si facut chestia asta si cu doar 125 lei am clima pe logan. Bine stiu ca nu e chiar clima dar macar e o automatizare practica
              Ne poţi oferi mai multe detalii despre această îmbunătăţire?
              Mulţumesc anticipat!

              Comment


              • #8
                La Scenicul din dotare se actioneaza stergatorul spate singur numai in momentul cand am pozitionata maneta pentru stergatorul fata cel putin in pozitia de intermitent si bine inteles cand merg cu spatele.

                Originally posted by Ampt View Post
                Ne poţi oferi mai multe detalii despre această îmbunătăţire?
                Mulţumesc anticipat!
                Dupa mine este inutila pentru ca nu imi aduc aminte sa fi inghetat vreo data de frig vara in Logan
                Last edited by stoicanu; 31 May 2014, 22:43. Reason: Automerged Doublepost
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Ampt View Post
                  Ne poţi oferi mai multe detalii despre această îmbunătăţire?
                  Mulţumesc anticipat!
                  Nu stiu cum a rezovat colegul problema, dar eu am de ceva timp in gand o solutie prin intermediul unui senzor de temperatura cu iesire prin releu si posibilitatea de modificare a valorii setate, montat in habitaclu, legat in paralel cu butonul de pornire AC. In acest fel ai scapat de grija; "prea cald" , "prea rece".
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • #10
                    Cu placere chiar.
                    Sunt obisnuit cu clima de pe golful meu si inca din prima zi calduroasa m-am enervat cumplit cand am pornit/oprit de "n" ori aerul din butonul ala cu led care nici nu se vede bine cand e aprins. MAi ales cand ai si ochelari de soare.
                    In consecinta am cumparat de pe mercapupu:P sau xxx cum ii zice acum un senzor de temperatura in 12 v curent continuu cu sonda exterioara de temperatura si releu.
                    100 lei plus 25 curieratul adus la usa. Am taiat carcasa din plastic care acopera schimbatorul fix in portiunea in care se imbina cu plansa de bord imediat dupa locasurile pt scrumiera si am introdus acolo senzorul. Din fericire este gri aceeasi culoare cu plasticul si s eincadreaza. A incaput la fix acolo chiar daca e mai incomod sa il setezi e destul de vizibil. E digital si ii poti seta temperatura la care sa actioneze. Are 1 grad diferenta intre actinari. Ca s afiu explicit l-am setat ca la 22 sa porneasca si la 23 sa se opreasca. L-am alimentat in 12 v din mufa de bricheta, apoi am dat o gaura cu spiral de 4 in plansa bord undeva in apropierea contactului unde a plasat sonda de temperatura. Am tras un fir dublu de 2x0.75 de la termometrul ce are releu normal deschis pe sub capitonaj pana in partea stanga sub bord pe unde iese in compartimentul motor cablajul si am venit cu firul pana la compresorul aerului conditionat. Acolo am taiat unul din firele de la aceasta cupla )(comanda compresorului) si am inseriat pe comanda releului .
                    Pe scurt acum apas pe comanda aerului (ala de fabrica cu led portocaliu) si aerul prneste doar daca sunt peste 23 greade. Iar la 22 se opreste. Cum senzorul are memorie Comenzile sepastreaza si dupa ce tai contactul si pui din nou contactul asa ca daca ai ventilatorul pornit si butonul de fabrica apasat functioneaza pe automatizare.

                    Lamurit?

                    Dupa mine este inutila pentru ca nu imi aduc aminte sa fi inghetat vreo data de frig vara in Logan[/QUOTE]

                    Nu stiu ce logan ai tu dar in mcv-ul 2 ce il am eu ingheti daca lasi aerul pornit.
                    Singura varianta este sa tot oprest aerul, lucru care e enervant dupa ce ai folosit 14 ani clima
                    Last edited by citro; 31 May 2014, 23:07.

                    Comment


                    • #11
                      @citro: Mulţumim frumos pentru precizări!
                      Poate că la MCV (spaţiul interior fiind mult mai mare decât la Berlină) au dimensionat altfel puterea instalaţiei de Aer Condiţionat.

                      Comment


                      • #12
                        Bun vad ca discutia a fost mutata pe subiectul dedicat si am citit ce s-a scris aici asa ca am de facut niste precizari.
                        1, sonda se monteaza undeva unde sa nu fie expusa razelor solare iar nivelul ok este cam la nivelul contactului. Am experimentat o zi pana am gasit locul ideal pt amplasare.
                        2. si la climatonic compresorul se opreste daca temperatura a ajuns prea scazuta. Deci nu vad ce probleme ar fi prin pornirea/oprirea repetata a compresorului.
                        3. e haios ca te preocupa ce curent absoarbe compresorul la pornire. Pai tu vrei sa intrerupi circuitul de alimentare a compresorului? Daca nu stiai butonul ala din care pornesti aerul conditionat actioneaza comanda compresorului. Excitatia lui. E la fel ca la alternator. Curentul necesar pt pornire este nesmnifcativ. In concluzie stai linistit releul termometrului va rezista fara probleme
                        4. un aer conditionat calibrat corespunzator pe marimea masinii ce functioneaza pe sistem clima nu iti da direct spre tine aer rece. Scopul este sa micsoreze temperatura in tot spatiul. E drept ca o clima are un program care inchide si fantele sau/si mareste viteza aerului, dar daca iti pui aerisitoarele sa impinga aerul nu direct catre pasageri iar puterea de racire e buna tu nu mai ai decat sa manevrezi manual viteza ventilatorului. Din experienta proprie iti spun ca la mine treapta 2 e pt zile normale 3 pt zile calduroase si 4 pt zile extrem de calduroase.
                        Last edited by citro; 31 May 2014, 23:39.

                        Comment


                        • #13
                          Excitatia compresorului?
                          De unde le scoti frate?
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • #14
                            Excitatia e la alternator. La compresor actioneaza ambreiajul ca sa fiu explicit. Am incercat sa explic cat se poate de simplist. Nu este un circuit care absoarbe mult curent fierele care ajung acolo au 0.5. Nu e un motor electric ce actioneaza un compresor ca la frigider sa zicem. Curentul folosit e doar pentru actionarea ambreiajului care cupleaza fulia ce se invarte permanent la compresorul propriu zis.
                            Iar faptul ca esti moderator nu iti da dreptul sa fi mistocar.

                            Comment


                            • #15
                              Si eu am clima de 12ani pe vechea masina dar cu sa spus clima are mai multe functii cum ar fi directionarea aerului viteza ventilatorului inchide si deschide clapeta de recilculare a aerului dar niciodata vara nu opreste compresorul.
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google