hai sa incercam sa facem o ierarhizare a diferitelor tipuri de cutii automate:
-cutia hidramata clasica care a fost folosita cu succes pina prin '95 si la modele mai scumpe, este o cutie fara ambreiaj mecanic are un convertizor hidraulic si treptele de viteza sunt cuplate cu ajutorul unor ambreiaje hidraulice aflate in cutie, probleme apar cind se schimba calitatile uleilui hidraulic din cutie, trebuie turata ceva mai tare ca sa plece de pe loc si la schimbarea vitezelor apare un moment cind se tureaza motorul in gol.
-cutia secventiala are la baza cutia mecanica la care sa adaptat un sistem cu actionare hidraulica de comanda a treptelor de viteza si ambreiajului (asta are ambreiaj clasic) totul sub comanda calculatorului, cind dai comanda de schimbare a vitezelor calculatorul comanda debraierea, schimbarea vitezei si ambreierea, in functie de softul cutiei se pot alege mai multe feluri de comanda a cutiei:-automata-schimbarea se face in functie de viteza si sarcina motorului,-secvential-comanda din padela de pe volan sau din maneta de viteze,cu posibilitatea sa optezi pt. schimbare sport sau soft, probabil ca regimul asta l-as alege la o asemenea cutie,-avarie- daca te lasa instalatia hidraulica unele cutii au posibilitatea sa fie cuplate in treptele inferioare pt. a putea degaja carosabilul. toate bune si frumoase la cutia asta numai sa nu te lase instalatia hidraulica, cine urmareste F1 atunci cind comentatorii spun ca un pilot are probleme de hidrulica se observa ca imediat incep si problemele de schimbare a vitezelor.
-transmisia variabila ca si concept a aparut inaintea cutiei secventiale dar a intimpinat niste probleme ce ordin tehnologic, mai precis materialul din care este facuta cureaua de transmisie, care mai nou este un lant trapezoidal din materiale compozite, permite transmisia in mod contiinu si variabil in funtie de sarcina a puterii motorului la roata, sincer nu mai stiu cum este actionat ambreiajul la cutia asta.
o concluzie personala cutie cu transmisie variabila sau secventiala nu cred ca o sa aiba loganul, ramine cutia hidramata care este mai scumpa decit cutia mecanica si mai pretentioasa in intretinere si se uzeaza cam la acelas nr. de km. in care se uzeaza si o cutie mecanica avind costuri de reparatie mult mai mari.
-cutia hidramata clasica care a fost folosita cu succes pina prin '95 si la modele mai scumpe, este o cutie fara ambreiaj mecanic are un convertizor hidraulic si treptele de viteza sunt cuplate cu ajutorul unor ambreiaje hidraulice aflate in cutie, probleme apar cind se schimba calitatile uleilui hidraulic din cutie, trebuie turata ceva mai tare ca sa plece de pe loc si la schimbarea vitezelor apare un moment cind se tureaza motorul in gol.
-cutia secventiala are la baza cutia mecanica la care sa adaptat un sistem cu actionare hidraulica de comanda a treptelor de viteza si ambreiajului (asta are ambreiaj clasic) totul sub comanda calculatorului, cind dai comanda de schimbare a vitezelor calculatorul comanda debraierea, schimbarea vitezei si ambreierea, in functie de softul cutiei se pot alege mai multe feluri de comanda a cutiei:-automata-schimbarea se face in functie de viteza si sarcina motorului,-secvential-comanda din padela de pe volan sau din maneta de viteze,cu posibilitatea sa optezi pt. schimbare sport sau soft, probabil ca regimul asta l-as alege la o asemenea cutie,-avarie- daca te lasa instalatia hidraulica unele cutii au posibilitatea sa fie cuplate in treptele inferioare pt. a putea degaja carosabilul. toate bune si frumoase la cutia asta numai sa nu te lase instalatia hidraulica, cine urmareste F1 atunci cind comentatorii spun ca un pilot are probleme de hidrulica se observa ca imediat incep si problemele de schimbare a vitezelor.
-transmisia variabila ca si concept a aparut inaintea cutiei secventiale dar a intimpinat niste probleme ce ordin tehnologic, mai precis materialul din care este facuta cureaua de transmisie, care mai nou este un lant trapezoidal din materiale compozite, permite transmisia in mod contiinu si variabil in funtie de sarcina a puterii motorului la roata, sincer nu mai stiu cum este actionat ambreiajul la cutia asta.
o concluzie personala cutie cu transmisie variabila sau secventiala nu cred ca o sa aiba loganul, ramine cutia hidramata care este mai scumpa decit cutia mecanica si mai pretentioasa in intretinere si se uzeaza cam la acelas nr. de km. in care se uzeaza si o cutie mecanica avind costuri de reparatie mult mai mari.











... deci: logan automat cu dsg eu unul nu vad de ce sa pui o cutie egala ca pret cu restul masinii (si-ar lua cineva logan 1.4 cu 15000 ,numai ca are doua sau mai multe ambreiaje in cutie? nu cred...). cutiile hidramate au consum mai mare deoarece la plecare convertizorul hidraulic de cuplu nu transmite la fel de bine forta motorului ca un ambreiaj normal si in timpul asat motorul consuma aiurea...cvt-urile (sunt cateva suzuki si honda) sunt foarte scumpe si dau senzatia unui moped, nu a unui automobil, deci iar nucred ca va lua cineva (decat unul care nu se pricepe, plus ca e foarte pretentioasa acea cutie: transmisie prin curea si cilindrii variatori actionati hidraulic). ca sa raspund la intrebarea lui sony, clio automat consuma mai mult tocmai pt ca are cutie automata cu convertizor hidraulic de cuplu (cea mai proasta varianta). un alt dezavantaj la automate e ca n-ai frana de motor, deci alta sursa de economie de combustibil e data la o parte (din moment ce motorul nu intra in regim de "taiere alimentare"...) pe lanag asta, intervine si softul de gestiune al cutiei, care e facut sa mearga bine in majoritatea situatiiilor posibile in trafic, nu musai pt economie de combustibil. eu unul n-as da transmisia manuala decat pe secventiala (semiautomata) dar asta-i cea mai scumpa. citroen c4 are cutie automata, in schimb softul ei are o problema mare pe viraje cand lasi gazul si apoi accelerezi ca sa iesi, schimba de nebun sus-jos...dar paradoxal, ei zic ca masina respectiva consuma mai putin cu cutie automata decat manuala (cum mama dracu', nu pricep)....daca e cazul, dezbatem mai pe larg cele trei tipuri de transmisie automata...
. am avut un ditamai botu umflat...
, doar te astepti sa fie ambreiajul acolo
. Si nu aveam centura pusa asa ca m-am oprit la cativa cm de volan
. Am si eu o intrebare: cu cutia automata cum e la liniute?




Comment