Legislatii,taxe,amenzi,itp-uri,politisti,informari Din Trafic,radare.....etc.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mai ,statul nu pierde niciodata ,mai devreme sau mai tarziu se va face ceva
    Nimeni nu e destul de inteligent ca sa poata convinge pe un prost ca e
    prost.

    Comment


    • alte vesti bune: mai nou in afara de anvelope de iarna trebuie sa aveti certificat de conformitate pentru anvelope, cu care sa dovediti ca sunt intr-adevar de iarna, iar "fulgul" de pe anvelopa nu e suficient in caz de evenimente pe drumurile inghetate... deci daca sunteti intrebati in trafic si de rahatul ala de hartie sa nu va fie de mirare...
      drumuri bune, nervi de otel, feriti "meseriasii" in trafic si sa N-aveti parte de d-aia fara rca si cu masini pe bulgarica!!

      Comment


      • Unde scrie asta in OUG sau in Directiva CE? Nicaieri. Alt zvon mincinos. In lege scrie clar: M+S. Nimic altceva!
        Last edited by ParuLuScorilo; 10 October 2011, 20:11.

        Comment


        • Asta ar fi o tampenie. Cei care avem anvelope de iarna de anul trecut, luam altele pentru "ceferticatul" ala ?
          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

          Comment


          • Evident un zvon, sa ne tina preocupati aiurea. Sunt curios de unde provine, ca pe asta la tv nu l-am auzit.

            Comment


            • Originally posted by darksid3 View Post
              Asta ar fi o tampenie. Cei care avem anvelope de iarna de anul trecut, luam altele pentru "ceferticatul" ala ?
              nu rade... certificatul trebuie sa il obtii ...
              ma gandesc pe unde l-am pus eu ca am anvelopele de trei ani
              stergeti spatiul de la promotor

              http://www.prom otor.ro/masini-noi/dosar-analize/anvelope-iarna-2011-totul-despre-legea-anvelopelor-de-iarna-8852144

              Cât poate să ne coste neutilizarea pneurilor de iarnă?

              Prin OG nr. 5/2011 s-au adus unele modificări la OUG nr. 195/2001 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare, astfel:

              Articolul 102 alineatul 1, punct 28. - Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, fără ca acestea să fie echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune sau fără a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante certificate.

              Ceea ce înseamnă că amenda va fi de până la 4.000 de lei, în plus reţinându-se certificatul de înmatriculare, adică a talonului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie.

              La Articolul 112 alineatul (1), după litera h) se introduce o nouă literă, litera h1), cu următorul cuprins: Certificatul de înmatriculare, sau de înregistrare, ori dovada înlocuitoare a acestuia se reţine de către poliţia rutieră atunci când autovehiculul nu este dotat, la circulaţia pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, cu anvelope de iarnă, iar autovehiculul de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi autovehiculul de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, nu sunt echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune ori nu au montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante certificate.

              Pe lângă OUG nr. 195/2002, se mai modifică printre altele şi OG nr. 43/1997, privind regimul drumurilor, La articolul 61, după alineatul (2) se introduce: pe lângă amenzile contravenţionale aplicate persoanelor fizice şi juridice de către personalul cu atribuţii de inspecţie şi control împuternicit de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pentru nerespectarea prevederilor referitoare la circulaţia pe drumurile publice cu depăşirea masei totale maxime admise, maselor maxime admise pe axe şi/sau dimensiunilor maxime admise prevăzute în anexele nr. 2 şi 3, contravenientul are obligaţia de a achita în contul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., respectiv al administratorului drumului, cu titlu de tarif de despăgubire.

              Acest lucru înseamnă că, în caz de accident, la sancţionarea cu amendă se mai adaugă şi o sumă reprezentând costul reparaţiei drumului, dacă este cazul.

              Concluzie anvelope de iarnă 2011

              Concluzia finală este una singură: cel mai bine este ca maşina să fie echipată cu anvelope iarnă, atât din punct de vedere al siguranţei persoanelor din habitaclu, cât şi a banilor din bugetul personal.

              Dacă nu aveţi maşina echipată cu anvelope de iarnă, fie ele şi anvelope iarnă second hand, veţi realiza cu siguranţă că suma reprezentând amenda ar fi putut fi folosită pentru achiziţionarea a cel puţin un rând de pneuri de iarnă. Asta dacă ne referim doar la situaţia cea mai puţin nefericită, în care nu trebuie să plătiţi şi eventuale despăgubiri celor de la drumuri.

              Din păcate, cei care nu au aplicat principiul "iarna car şi vara sanie" (adică nu şi-au cumpărat anvelope de iarnă la preţuri rezonabile în vara acestui an) trebuie să se aştepte la cheltuirea unui buget substanţial: pentru un set de 4 anvelope iarnă noi, preţul de bază estimat este de 650-700 lei, în funcţie de brand putându-se ajunge chiar şi la 2.000-2.500 lei. De preferat este să cumpăraţi anvelope de iarnă noi, nu second-hand, în al doilea caz economiile fiind destul de mici, de numai câteva zei de ron.
              Last edited by RAZVAN-005; 10 October 2011, 20:37.
              Zilele petrecute la pescuit nu se pun la anii vietii

              Comment


              • Asa, si unde scrie de certificat de conformitate pentru anvelope? Si legea trebuie citata intocmai, nu povestita. Cititi aici:
                http://www.multiupload.com/TBTSRFUD7L
                si aici
                http://www.multiupload.com/M48KI30Y3I

                Comment


                • eu am deja cum am spus de trei ani anvelopele de iarna puse pe jante de otel dar nu am de gand sa le montez pe masina la data de 01 decat daca temperatura scade sub 7 grade mai multe zile consecutiv asa cum spune producatorul. daca o minte bolnava a hotarat ca noi sa purtam obligatoriu anvelope de iarna eu nu am de gand sa ma conformez. oricum mai mult ca sigur masinile de politie nu vor fi echipate cu aceste anvelope incepand cu 01 noiembrie. nu cred ca face M.I. o asemenea investitie.
                  si in cazul in care as fi oprit o sa ma uit daca masina politiei este echipata corespunzator daca nu apelez 112 pentru abuz si o sa va tin la curent cu masurile care vor fi luate ...
                  in concluzie hai sa fim uniti si sa nu ne lasam calcati in picioare de cei ce se intituleaza "aplicatori de lege" !
                  Zilele petrecute la pescuit nu se pun la anii vietii

                  Comment


                  • O tampenie.Numai la noi se poate intampla asa ceva.Monopol,magarii,nu stiu cum sa mai ia bani.
                    sigpic

                    Comment


                    • ce am postat mai sus avea ca sursa tv-u si era neverificata. intre timp am apucat sa schimb cateva vb cu un baiat de la loganistii cu girofare si mi-a zis ceva de genu: cat timp asfaltu e negru si nu e gheata/polei/zapada pe el poti merge cu anvelopele care le ai acuma (adica de vara, nici macar mixte) pana-n primavara, totul tine de noroc sa nu ai incidente si sa nu te opreasca baietii in trafic sau sa fie vreun filtru cu RAR. in rest... daca e iarna serioasa si nu esti "pregatit" daca blochezi drumul - amenda; daca scapi masina pe campii si rupe orice parapet sau faci alte minunatii - amenda; daca faci accident si ai casco si nu te duce mintea (in cazul in care mai ai la ce) sa faci rost de niste roti cu gume de iarna sa le pui in locul alor tale inainte sa te duci la asigurari - pica direct casco iar masina ti-o faci singur si ii faci si aluia masina pe rca; din noiembrie la diverse opriri prin trafic or sa verifice pe langa dimensiunile la roti si daca sunt sau nu de iarna deci - amenda.
                      nu uitati de lanturi, lopata si nisip. de astea am uitat sa-l mai intreb dar parca erau obligatorii de anul trecut din cate-mi aduc aminte...
                      ei pe masinile de politie au mixte in general, zicea ca au si cateva mcv-uri cu anvelope de iarna dar... ca sa-ti gaseasca nod in papura or sa faca si pe draq-n patru...
                      P.S. pun pariu ca urmatoarea lege o sa includa interzicerea anvelopelor mai vechi de ț ani
                      Last edited by costyn955; 10 October 2011, 23:45.

                      Comment


                      • pai da o sa ne forteze sa luam gume noi...ca alea second cica nu-s bune ca nu le intra lor bani in buzunar....eu oricum puneam gumele de iarna pana la 1 oct la asta de firma...asa le-am pus mereu....ca poate in pitesti e vreme buna da la satu mare nu:P
                        low....&.....slow

                        Comment


                        • Originally posted by RAZVAN-005 View Post
                          eu am deja cum am spus de trei ani anvelopele de iarna puse pe jante de otel dar nu am de gand sa le montez pe masina la data de 01 decat daca temperatura scade sub 7 grade mai multe zile consecutiv asa cum spune producatorul. daca o minte bolnava a hotarat ca noi sa purtam obligatoriu anvelope de iarna eu nu am de gand sa ma conformez. oricum mai mult ca sigur masinile de politie nu vor fi echipate cu aceste anvelope incepand cu 01 noiembrie. nu cred ca face M.I. o asemenea investitie.
                          si in cazul in care as fi oprit o sa ma uit daca masina politiei este echipata corespunzator daca nu apelez 112 pentru abuz si o sa va tin la curent cu masurile care vor fi luate ...
                          in concluzie hai sa fim uniti si sa nu ne lasam calcati in picioare de cei ce se intituleaza "aplicatori de lege" !
                          sa fii sigur de asta, ca politia v-a ramane clientul fidel al anvelopelor Kormoran !
                          Logan TAXI http://www.loganclub.ro/forum/logan_...4.html?t=27374

                          Comment


                          • Nu compara kormoranele lor, de pe Loganurile de 70000 euro, cu kormoranurile de pe Loganurile noastre amarate

                            Comment


                            • HAI SA MAI LUMINAM LUMEA
                              Potrivit calculelor gândul, probabilitatea ca un şofer să fie amendat de poliţie, începând cu 1 noiembrie, dacă nu are anvelope de iarnă prevăzute cu simbolurile M şi S este foarte mică, dat fiind faptul că organele statului nu deţin suficient de multe echipe de verificare. Registrul Auto Român (RAR) deţine, la nivel naţional, doar 44 de autovehicule-laborator cu care echipe mixte, formate din reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere şi ai RAR, vor verifica dacă anvelopele corespund cu noua legislaţie, valabilă de luna viitoare.

                              Aceste laboratoare mobile controlează şi în prezent starea tehnică a maşinilor în trafic, iar de la 1 noiembrie vor verifica şi anvelopele, pe drumurile cu zăpadă, polei sau gheaţă. Pentru a verifica anvelopele, echipajele mixte Poliţie-RAR vor folosi câte un şubler şi un cric special.



                              "În oraşele-reşedinţă de judeţ, RAR are câte un autovehicul pentru verificarea funcţionării tehnice a autovehiculelor din trafic. Sunt 44 de astfel de laboratoare. De la 1 noiembrie, aceste laboratoare vor putea verifica inclusiv anvelopele. În cadrul laboratorului există, pe lângă un PC portabil conectat la internet pentru a verifica identitatea vehiculului, şi un şubler şi un cric special, pentru a verifica înălţimea profilului anvelopei. Cu acestea se poate măsura înălţimea profilului anvelopei în trei puncte situate la distanţe egale de pe circumferinţa anvelopei", a explicat pentru gândul Stancu Sotir, preşedintele-director general al Registrului Auto Român (RAR).

                              Presupunând, prin absurd, că echipajele mixte vor lucra non-stop, inclusiv sâmbăta şi duminica, timp de circa 120 de zile, în perioada noiembrie-februarie, acestea nu vor putea verifica mai mult de 253.440 de autovehicule, conform calculelor gândul. Asta înseamnă mai puţin de 14% din parcul auto care se presupune că nu ar avea cauciucuri de iarnă. Calculul a fost făcut ţinând cont că există doar 44 de laboratoare mobile ale RAR, care pot verifica (inclusiv) anvelopele, iar durata medie a unei verificări este de circa 30 de minute. Calculul a ţinut cont şi de faptul că o treime din parcul auto (1,8 milioane autovehicule) se presupune că este deja dotat cu anvelope de iarnă, după cum estimează specialiştii citaţi marţi de gândul, şi că o altă treime va fi inactiv pe timp de iarnă.


                              Citeşte şi De ce nu sunt obligatorii de la 1 noiembrie anvelopele de iarnă "obligatorii". Unde iei amendă dacă mergi cu cauciucuri de vară






                              "Împreună cu cei de la Registrul Auto Român (RAR) vom face echipe mixte pentru verificarea anvelopelor. Dacă cei de la RAR vor spune că nu este anvelopă de iarnă, noi vom da amenzi. Echipele vor acţiona la începutul tronsoanelor cu gheaţă, zăpadă sau polei. Vom face filtre în aceste zone şi îi vom atenţiona pe conducătorii auto că urmează o porţiune cu gheaţă, zăpadă sau polei", a declarat pentru gândul Lucian Diniţă, şeful Direcţiei Rutiere din Poliţia Română.

                              "Nu ne propunem să amendăm toate maşinile. Importantă e siguranţa în trafic"

                              Întrebat dacă cele 44 de laboratoare mobile sunt suficiente pentru a controla întregul parc auto de 5,4 milioane autovehicule, din care 5,2 milioane autovehicule au, fiecare, "masa totală maximă autorizată" sub 3,5 tone, reprezentantul RAR a spus că "un control nu trebuie să cuprindă toate vehiculele, ci doar pe cele care se deplasează", adăugând că foarte multe nu circulă pe timpul iernii. "Cetăţenii îşi vor echipa maşinile nu pentru că îi obligă legea, ci pentru siguranţa lor. Poliţia nu îşi propune să amendeze pe toată lumea", a mai adăugat şeful RAR.

                              Citeşte şi 10 întrebări despre cauciucurile de iarnă la care trebuie să ştii răspunsul

                              Întrebat dacă şublerul şi cricul pot fi folosite de poliţisti şi separat de cele 44 de laboratoare, Stancu Sotir spune că dispozitivele fac parte din laboratorul mobil şi nu pot fi folosite şi separat. "Verificările se vor face cu cele 44 de laboratoare", a mai spus şeful RAR.

                              Cu maşinile-laborator din dotarea RAR se poate face astfel un control complet. În plus, maşinile oprite ar putea fi verificate şi dacă au probleme cu instalaţia de semnalizare, de exemplu.

                              În medie, o verificare cu ajutorul laboratorului mobil al RAR durează aproximativ 30 de minute. "Durata verificării variază în funcţie de problemele găsite la maşină. Verificarea şi a anvelopei de iarnă nu va majora cu mult această durată medie de circa 30 de minute", a declarat pentru gândul Stancu Sotir, preşedinte - director general al Registrului Auto Român (RAR).

                              "Ar fi păcat să nu controlăm şi sistemul de semnalizare"

                              Oficialii RAR au declarat că la filtrele ce vor fi create autovehiculele oprite nu vor fi verificate doar din punct de vedere al anvelopelor. "Ar fi păcat, dacă tot l-am oprit, să nu ne uităm şi la instalaţia de semnalizare. Poliţistul poate cere această verificare", a mai arătat şeful RAR. El a ţinut să adauge că Poliţia va aplica amenzile, RAR oferind doar asistenţă tehnică poliţiei.

                              "Aş dori să se înţeleagă clar: noi, RAR, nu suntem puşi să amendăm. Ne dorim doar ca toţi conducătorii auto să fie cât mai responsabili, până la urmă, cu propria lor viaţă şi siguranţă în trafic", a adăugat Stancu Sotir.

                              Şeful Poliţiei Rutiere, despre gluma cu poliţiştii care verifică anvelopa "cu lupa": "Nu este o glumă, ci este un afront!"

                              Diniţă spune că deşi la nivel naţional există 3.200 de poliţişti rutieri, "aceasta nu înseamnă că de la 1 noiembrie vor ieşi pe străzi 3.200 de poliţişti şi 3.200 de inspectori de la Registrul Auto Român". Şeful Poliţiei Rutiere s-a arătat deranjat de cei care glumesc pe seama poliţiei care va verifica anvelopele de iarnă "cu lupa".

                              "Aceasta nu este o glumă, ci este un afront! Iar cel care a vorbit este un prost", a comentat Lucian Diniţă, după ce gândul i-a comunicat că un şef de servicea făcut o glumă spunând că poliţiştii vor fi nevoiţi să verifice "cu lupa" anvelopele. "În primul rând nu este vorba de lipsă de pregătire a poliţiştilor, ci de faptul că Poliţia nu are dotarea tehnică necesară. Doar cei de la RAR au aparatura de expertizare necesară şi pot verifica înălţimea profilului cauciucului", a adăugat Lucian Diniţă.



                              "Amenzile vor fi aplicate de Poliţie dacă cel de la RAR spune că anvelopa nu este de iarnă", a subliniat şeful Poliţiei Rutiere, care a adăugat că reprezentanţii RAR mai au, în afară de cele 44 de laboratoare mobile, şi "alte dispozitive" pentru verificarea anvelopelor. "Şi acestea nu sunt doar 44, sunt mai multe", a mai ţinut să adauge şeful Poliţiei Rutiere, lucru neconfirmat de reprezentanţii RAR.

                              Ce cauciucuri sunt acceptate: "Să aibă însemnele M şi S. Nu trebuie neapărat să aibă fulg de zăpadă"

                              "Legislaţia prevede că anvelopele de iarnă trebuie să aibă simbolurile M şi S (noroi şi zăpadă). Nu este nevoie să aibă şi însemnul cu fulg de zăpadă. Doar M şi S. Cele de tip "all season" sunt acceptate, doar dacă au simbolurile M şi S", a spus Stancu Sotir.

                              gândul a scris marţi, citând reprezentanţi ai ARR, că pentru a fi acceptate ca anvelope de iarnă, anvelopele care pe lângă expresia M plus S (Mud plus Snow) (noroi plus zăpadă) trebuie să aibă şi anumite semne, respectiv, un fulg de nea şi o creastă alpină.

                              Oficialul RAR a ţinut să arate că, din punct de vedere legal, şi anvelopele vechi de iarnă, marcate cu simbolurile M şi S, sunt acceptate de legislaţie drept cauciucuri de iarnă, dar cauciucurile vechi pot fi îmbătrânite şi îşi pot pierde din calitatea cea mai importantă - aceea de a fi moale. "Sunt însă şi persoane care au anvelope de iarnă de acum 3-4 ani, pe care le-au ţinut la umbră, cu puţină umezeală, şi care sunt corespunzătoare. Desigur, cu simbolul M şi S", a spus oficialul RAR.

                              Controversa anvelopelor "all season"

                              Un comunicat al RAR, publicat miercuri, spre prânz, pe site-ul oficial, arăta că "anvelopele all-season sau mixte nu sunt asimilate anvelopelor de iarnă". Acesta specifica faptul că, "întrucât nici în documentaţia de specialitate şi nici în legislaţia aplicabilă nu exista vreo referire la anvelopele denumite comercial <all-season>, apreciem că utilizarea unor anvelope fără marcajul care atesta utilizarea lor corespunzatoare în condiţii de iarnă este contrară prevederilor legale şi se face exclusiv pe răspunderea conducătorului auto".

                              Ulterior, la circa o oră, comunicatul a fost scos de pe site-ul RAR, care a trimis presei "o completare", care spunea că de fapt şi anvelopele all season ar fi acceptate, dacă au inscripţia M şi S. "Denumirea de anvelopă all-season este o denumire comercială care nu defineşte cu exactitate tipul de anvelopă omologată pe timp de iarnă conform Ordonanţei OG 5 /2011. Singurul criteriu care certifică faptul că anvelopa este omologată şi legală este inscripţia literelor M şi S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S, din nou conform Ordonanţei de Guvern nr. 5/2011. Menţionăm însă că din punct de vedere tehnic anvelopa all season nu este recomandată pentru utilizarea pe tot parcursul anului în ţări cu o climă ca a României, acestea fiind destinate mai degrabă unor ţări cu o climă mai temperată", se arată în "completarea" primită de presă, de la Centrul de Relaţii cu Publicul şi Informare Presă al RAR.

                              "Textul Ordonantei Guvernului nr.5/2011, prin care se modifica Ordonanta Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, utilizeaza termenul "anvelope de iarnă", anvelope care se identifică prin utilizarea literelor M si S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S. Anvelopele de iarnă sunt cele care respectă şi sunt omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr.54, după caz", se arată în primul comunicat al RAR.

                              Anvelope de iarnă "pe toate roţile"

                              În schimb, pe site-ul Brigăzii Rutiere Bucureşti, miercuri la prânz era postat un anunţ care spunea fix acelaşi lucru, şi anume că "anvelopele all-season (mixte) nu sunt asimilate anvelopelor de iarnă, termenul ,,all-season'' fiind doar o denumire comercială". Anunţul de pe site-ul Brigăzii Rutiere Bucureşti aduce însă şi o completare, precizând că "autoturismele trebuie dotate cu anvelope de iarnă pe toate roţile".
                              Nimeni nu e destul de inteligent ca sa poata convinge pe un prost ca e
                              prost.

                              Comment


                              • RAR revine: sunt bune anvelopele all-season, dar numai dacă sunt inscripţionate M+S
                                http://www.zf.ro/auto/update-rar-rev...e-m-s-8859690/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google