Inele De Centrare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Sansa sa-tialezeze identic 4 jante e destul de mica. Daca da rasol la una (presupunand prin absurd), alezezi in continuare si pui inel de centrare doar la aia.

    Comment


    • #47
      Strungarul poate sa fie bun... pe un domeniu anume... Daca nu are un dispozitiv "special" de fixare/prindere al jantei... nu as vrea sa-l vad pe ne-a strungarul cum infige bacurile in janta de aliaj...

      Dupa aia verificarea centrarii cu ceas comparator - pt. bataie radiala si axiala... Sigur, daca e meserias bun si a mai facut treburi din astea, stie el ce are de facut.

      Undeva aici pe forum a prezentat cineva o alezare, pe o masina de alezat - cred ca e mult mai ok decat pe strung.

      Comment


      • #48
        Din cate am mai citit si pe alte forumuri, lumea este impartita pe mai multe conceptii. Roata se centreaza fie pe butuc, fie pe inel, fie pe surub/piulita. O janta de tabla nu are posibilitatea adaugarii de inel de centrare. In toata aceasta problema este vorba doar despre centrarea rotii. Daca piulita sau surubul cu care se strange roata are suprafata de contact plana, atunci e obligatoriu centrarea rotii pe butuc/inel/etc. Daca piulita sau surubul are suprafata de contact conica, atunci centrarea rotii se face pe piulita/surub nemai fiind necesara centrarea pe butuc/inel, cu conditia ca piulitele/suruburile sa fie stranse progresiv, pentru o cat mai buna centrare.
        Asta este ceea ce am citit pe forumuri.
        Cat despre incarcarea axiala pe inelul de centrare, as tinde sa cred ca este zero. De ce spun asta? Fiindca acum am jante de tabla pe masina si am observat un mic gol intre butuc si janta, mai mic de 1 mm. In concluzie, toata incarcarea axiala este pe suruburi. Altii mai zic ca "o cota parte" din incarcarea axiala se transmite prin inel, mai ales in cazul unor socuri. Ce ma intreb eu... Daca ar fi asa, inseamna ca ar fi un gol de prindere la suruburi, mai pe scurt suruburi slabite, ceea ce nu vad posibil asa ceva.
        Si acum o sa sara altii in sus si o sa imi zica mie ca nu e asa. Nu condamd, astea sunt niste concluzii la care am ajuns eu in urma lecturarii pe forumuri.
        Sper ca si altii sa citeasca si sa imi spuna daca am dreptate sau nu, dar dupa cum vad eu lucrurile, in realitate se intampla astfel:
        -suruburile/piulitele asigura o strangere a rotii pe butuc
        -forta cu care se strang suruburile/piulitele se transforma in forta de frecare intre roata si butuc(partea din spate a jantei care e in contact cu butucul)
        -aceasta forta de frecare tine roata pe butuc in timpul mersului si atanci cand mergem pe autostrada si atunci cand mergem pe camp(si mers normal si cu socuri)

        Concluzia concluziilor: inelul de centrare are rol doar de centrare. Daca o roata se poate centra corespunzator din suruburi/piulite atunci ai rezolvat problema inelului buclucas.

        Mea culpa pentru orice greseala care a survenit in timpul scrierii.

        Comment


        • #49
          Am atasat si o poza cu tipul de janta si cauciuc. Culmea, poza nu este a mea, insa janta si cauciucul sunt asemenea(BBS+Michelin) iar user-ul respectiv avea aceeasi problema cu a mea. Rezolvarea lui a fost alezarea jantelor, lucru ce cred ca o sa il fac si eu. Multumesc tuturor pentru sfaturi.
          Attached Files

          Comment


          • #50
            Originally posted by florianhomeag View Post

            Concluzia concluziilor: inelul de centrare are rol doar de centrare. Daca o roata se poate centra corespunzator din suruburi/piulite atunci ai rezolvat problema inelului buclucas.

            Inelul/butucul are rol DOAR de centrare ? Adica tie ti se pare ca centrarea este un lucru de neglijat?

            La sistemul de montaj prezent pe 90% din masinile actuale, inclusiv la Logan, suruburile, fie ele conice, plate, cilindrice sau cum or mai fi ele, nu pot asigura o centrare perfecta, poti sa strangi tu cu mama grijaniei, ca tot nu reusesti sa faci centrare la fix. Iti zic cinstit, am patit cu o diferenta de diametre de 1.4mm, avand in plus avantajul ca eu strang rotile la Loganul meu cu piulite.

            O diferenta de 1mm pe raza cercului de centrare iti da niste vibratii in toata masina la 100km/h de iti vine sa te dai jos.

            Atentie mare ce faci.
            _
            B 48 C U P - Ligheanul Agitat

            sigpic

            Comment


            • #51
              'nea florine ,daca ai pe cineva care face curse la bucuresti ,da-i jantele sa ni le aduca si il indrumam noi la cineva care le face pentru 15-20 ron bucata (nu stiu exact) ...

              O conditie foarte importanta inainte de procedeul de alezare este ca jantele sa fie drepte!

              Comment


              • #52
                Originally posted by dsign View Post
                Inelul/butucul are rol DOAR de centrare ? Adica tie ti se pare ca centrarea este un lucru de neglijat?

                La sistemul de montaj prezent pe 90% din masinile actuale, inclusiv la Logan, suruburile, fie ele conice, plate, cilindrice sau cum or mai fi ele, nu pot asigura o centrare perfecta, poti sa strangi tu cu mama grijaniei, ca tot nu reusesti sa faci centrare la fix. Iti zic cinstit, am patit cu o diferenta de diametre de 1.4mm, avand in plus avantajul ca eu strang rotile la Loganul meu cu piulite.

                O diferenta de 1mm pe raza cercului de centrare iti da niste vibratii in toata masina la 100km/h de iti vine sa te dai jos.

                Atentie mare ce faci.
                De acord cu tine, insa eu am precizat ca nu au rolul de a prelua din incarcarea axiala ci doar de centrare.

                Originally posted by cos_min_i View Post
                'nea florine ,daca ai pe cineva care face curse la bucuresti ,da-i jantele sa ni le aduca si il indrumam noi la cineva care le face pentru 15-20 ron bucata (nu stiu exact) ...

                O conditie foarte importanta inainte de procedeul de alezare este ca jantele sa fie drepte!
                Mersi pentru sprijin, insa momentan caut pe cineva in Timisoara care sa faca acest lucru.
                Last edited by florianhomeag; 1 November 2011, 16:19. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • #53
                  Si de asemenea, recomandarea este ca suruburile rotilor sa fie stranse in cruce - tot din motive de centrare. Daca nu erau necesare conurile de centrare sigur nu le puneau... Cu ce "taieri de costuri" se aplica astazi, sigur renuntau si la conurile de centrare...

                  Fiat-ul de exemplu acum 30 de ani, avea bolturi de centrare de exemplu. Masinile fara con/bolturi de centrare erau in general cele cu prezoane in loc de suruburi si o forma anume a locasului piulitei si a piulitelor... In fine, dsign a spus destul de clar despre ce e vorba.

                  Jantele sunt modelul de pe Golf 3, nu? Incearca sa faci un schimb avantajos cu altcineva si lasa jantele asa cum sunt.

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by mr.K View Post
                    Sansa sa-tialezeze identic 4 jante e destul de mica. Daca da rasol la una (presupunand prin absurd), alezezi in continuare si pui inel de centrare doar la aia.
                    Sa la faca pe toate la fel ... sansa e foarte mare. Dupa ce o face pe prima restul sunt precum copiile xerox...

                    ion_R5 ... nu are nici pe draq daca le face la strung bun. Cam greu sa dai cix daca se foloseste scula buna, cred ca si eu as fii in stare sa fac operatiunea daca as avea strungul la indemana. Am facut eu tiganie mai mare si merg rotile brici.

                    Florin: Cauta la regia autonoma de transport, sau daca aveti la depou tramvaie. Acolo au sigur strung mare care poate prinde janta, in mod normal are si "manusi de cauciuc" pentru bratele strungului sa nu zgarie janta.
                    Last edited by yrman; 1 November 2011, 16:34.
                    sigpic

                    Comment


                    • #55
                      Incerc sa le dau in starea asta, momentan nimeni nu e interesat. Mai astept pana gasesc un ateliar de prelucrari mecanice sa le bag in operatie.

                      Comment


                      • #56
                        Pai acuma nu sunt multi interesati - fiindca vine iarna brrrrrrr Tu vrei sa le pui acuma pe masina? Ar fi pacat, fiindca li se strica aspectul de la sare.

                        Comment


                        • #57
                          pentru a mari gaura centrala a jentii cea mai buna metoda este cu o masina de gaurit si strunjit in coordonate . janta sta fixa pe masa masinii si se centreaza gaura cu ceas comparator pt. cunoscatori abaterea nu va fi mai mare de o zecime de milimetru . inca exista astfel de masini unelete . ex masini unelte titan sau faur sa.

                          Comment


                          • #58
                            Daca totul este conform cotelor (gaura decentrare potrivita, suruburi cu conicitate potrivita), atat butucul cat si suruburile preiau din incarcarea axiala. Repet, atat timp cat toate cotele se potrivesc. Toate aceste elemente insumate (butucul, suruburile/piulitele, forta de frecare dintre roata si disc/tambur) asigura un rulaj sigur.

                            In momentul in care pierzi un element de sprijin (precum butucul sau un surub) deja te pui in pericol pe tine si ii pui si pe ceilalti.

                            Spre exemplu, eu n-am vazut masina de curse (de raliu, sa zicem) cu inele de centrare in roti. Totul acolo este cat se poate de solid.
                            _
                            B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                            sigpic

                            Comment


                            • #59
                              mie jantele oz wrc mi-au venit cu inele de centrare. adica aia pe loganurile de cupa le dau jos?
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment


                              • #60
                                Loganurile de cupa au folosit jante Toora si Speedline, facute la comanda, niciodata OZ. La fel si cele de circuit, vin cu ET foarte mic si cu gaura de centru perfecta

                                OZ-urile alea nu sunt altceva decat niste jante universale, comerciale, ce trebuie sa se potriveasca pe mai multe masini.
                                _
                                B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google