Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mr K, am citit că nu ar avea nevoie de microlamele ci lamele mari au o anume dinamică ce rezultă din deformarea sub greutate a zonei cauciucului de contact cu solul, din care rezultă o strângere a zăpezii de dedesubt în spațiul dintre lamele. Poate că este doar poveste de marketing. Nu mai caut articolul de la Michelin.

    Referitor la A pe umed, este destul de tipic ca o anvelopă de iarnă să evacueze apa de pe zona de contact dat fiind că are șanțuri mai late pentru a săpa în zăpadă. Asta nu înseamnă neapărat că este bun de vară. CC-ul spune că pleacă dintr-o anvelopă de vară (a citat și Fanez asta). Impresia pe care mi-o lasă afirmația asta este că straturile și compoziția cauciucului respectă rețeta de vară. Ar putea însemna că pereții nu se vor înmuia ca la anvelopele de iarnă purtate vara. Dar, se vede cu ochiul liber că, spre deosebire de o anvelopă de vară, suprafața de contact este mai mică. Matematic nu poate fi altfel. Șanțurile o fac mai mică. Acolo, 5-10%, cel mult. Iar crăpăturile au orientare radială, pe linia pe care o descrie raza de viraj când iei o curbă. Spatele unei mașini este tras din inerție spre exteriorul virajului, pe raza acestuia. Te ajută la CC faptul că are structură de vară, pereții opunând rezistență la forța centrifugă. Dar nu te ajută faptul că guma de pe suprafața de contact este mai redusă și mai are și șanțuri de la o margine la alta a anvelopei, șanțuri care sunt chiar paralele cu raza virajului, în direcția forței centrifuge. Guma de pe suprafața de contact opune astfel mai puțină rezistență decât un cauciuc de vară.

    În mintea mea, acestea sunt motivele tehnice pentru care CC-urile frânează bine pe linie dreaptă (după cum spun mulți) - pentru că șanțurile sunt dispuse perpendicular pe forța de frecare la frânare - dar sunt inferioare cauciucurilor de vară pe viraje - șanțurile sunt dispuse paralel cu forța centrifugă.

    Michelin știe că nu se testează capacitatea de viraj la anvelope în testele comparative.

    Aș îndrăzni și o speculație. Depinde și de tipul mașinii. Sanderiștii ar putea încălța mai bine CC-urile pentru că spatele lor este mai puțin greu și mai puțin lung dincolo de trenul spate. Berlinezii sau breakerii însă nu se pot lupta cu legile fizice. Greutatea spatelui, a porțiunii care trece dincolo de trenul spate, este mai mare și începe să devină proporțională și cu lungimea. Este legea fizică a pârghiilor. Forța centrifugă ce acționează asupra pneurilor spate crește cu cât spatele este mai lung dincolo de trenul spate.
    Last edited by gecmc94; 6 November 2017, 15:15.

    Comment


    • Eu n-am vrut sa arat ce spun producatorii despre blocul de rulare, muchii si alte alea pentru ca, nah, fiecare isi lauda produsul.
      Daca tot ai adus vorba, hai sa vedem cu ce se lauda aia de la Michelin.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • @gecmc94
        Exagerezi numai ca sa intretii discutia, mai ales ca nu le folosesti, parerea ta are o valoare nula.
        Cand vorbesc ca pierd aderenta, ma refer la o situatie mult peste ce inseamna un trafic normal. Daca ti-am dat un exemplu ca se ridica la un nivel de 8/10 fata de un energy saver, cat de proaste crezi ca sunt ?

        Dealtfel sunt totusi anvelope premium ce depasesc, cel putin vara, multe anvelope dedicate, de prin ce am avut. De exemplu, sunt cel putin la acelasi nivel cu bf goodrich 185 60 r15 pe care le-am avut la logan.

        Ar trebui sa nu mai scoti din context o afirmatie, eu ti-am raspuns postului citat in timp ce tu ai scos din context afirmatia mea cum ca pierzi aderenta.
        Da, pierzi aderenta mai repede decat cu unul de vara.
        De-acum, afirmatia mea depinde doar de puterea ta de pricepere.
        Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

        Comment


        • Ce gandesc eu.
          Climatele, ca anvelope de vara sunt peste multe alte anvelope; din acelasi punct de vedere, sunt peste multe alte anvelope de iarna. Am in vedere majoritatea anvelopelor pana in 200 de lei.
          In legatura cu aderenta, cu riscul de a repeta, eu cred ca asta tine de sofer si masina pe care o ai.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • Normal că sunt premium, Iancu. Nu am remarcat să fi susținut cineva altceva. Și da, sunt superioare dacă se compară cu anvelopele de sub 200 lei pe care ACE (German motoring association Auto Club Europa) le-a testat. Au vrut să testeze doar anvelopele de buget scăzut, una dintre ele fiind mai ieftină de 35€. gGrip este mediocră la toate capitolele.

            Comment


            • Eu nu vad cum aderenta sa tina de sofer si de masina.

              Priceperea sa tii masina pe drum tine de sofer.
              Masina nu influenteaza aderenta, decat daca e 4x4.
              Aderenta tine doar de anvelope.
              Cel mai bine se vede in cursele de masini, poti fi cel mai bun pilot, daca ti s-au dus gumele, esti pa.
              Last edited by mr.K; 6 November 2017, 21:48.

              Comment


              • Si inca o chestiune.
                Alegerea unei anvelope, tine si de un oarecare pragmatism. Pentru ce sa-ti cumperi cele mai tari anvelope de iarna daca mergi 2-3 mii pe sezon si foarte rar pe zapada, gheata sau polei; drumurile se cam inchid cand se intrunesc asemenea conditii, iar daca nu sunt inchise trebuie sa-ti asumi anumite riscuri, daca tot vrei sa mergi.
                Evident, acesta e punctul meu de vedere; cei care circula un intreg sezon zilnic si fac 5-6 mii din noiembrie pana in martie, sigur ca nu pot fi de acord cu expunerea mea.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • Originally posted by Archangel80 View Post
                  Foarte multi cu bani isi pun all season. De ce? Comoditate. Iar aia cu bani si le schimba la 3-4 ani sau niciodata deoarece isi schimba masinile la 3-4 ani dupa ce predau leasingul.
                  Am prieten in Bucuresti cu Michelin CC din 2015. E foarte multumit. El m-a determinat/ajutat sa fac alegerea asta pt cele doua masini pe care le detin.
                  Tot caliceala e si la aia cu bani, las-o dracului de comoditate, poti trimite sluga la vulcanizare.
                  Nu faci avere daca nu esti zgarcit.
                  Cand ai bani si te pricepi la masini, vei avea intotdeauna ce e mai bun pe masina, iar asta inseamnacele mai bune anvelope de vara si de iarna, separat.

                  Comment


                  • Cw eparere aveti de Tigar 185/65 R15 Winter1 88T. Am inteles ca sunt facute in Serbia de Michelin. Am gasit la 165 bucata,dot 2217.

                    Multumesc

                    Nu mai cita ultimul post!
                    Last edited by Seba; 7 November 2017, 10:02.

                    Comment


                    • Tigar-mai bune decat nimic.

                      Comment


                      • Iti dai seama ca esti praf la franare pe flescaiala; pana si surata ei de vara are C.
                        Mai gandeste-te.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • Mult mai bune decat Kormoran. Depinde cat si pe unde mergi (si cum, desigur). Eu le consider peste Debica.

                          Comment


                          • Originally posted by mr.K View Post
                            Cel mai bine se vede in cursele de masini, poti fi cel mai bun pilot, daca ti s-au dus gumele, esti pa.
                            Tu ai auzit de slickuri?

                            Comment


                            • La Dacia sunt acum niste promotii:
                              la 175 Ron: Debica, Motrio si Tigar
                              la 205 Ron BFGoodrich
                              la 250 Ron Continental...
                              Ce stiti despre Motrio? Am vazut ca au un profil interesant..nu ma incanta CC-urile, mereu am avut doua seturi de roti, iar iarna nu fac mai mult de 2000-
                              3000 km, iar acum am Continental de vara pe masina noua. Multumesc.

                              Comment


                              • da.. decat michelin crossclimate sunt de o mie de ori mai bune motrio.
                                ia si trei seturi de anvelope, daca te simti mai bine.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google