Bai parca v-ati nascut si a-ti crescut langa gume de iarna... iarna si gume de vara... vara! Eu cu dacia 1310 am mers vreo 2 ierni cu niste gume ca fundul de bebelush, nu mi-a fost bine dar nici n-am stat pe loc . Ia intrebati-va taticii ce fel de gume iarna aveau ei in perioada '85-'95...
							
						
					Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele
				
					Collapse
				
			
		
	This is a sticky topic.
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Si eu am mers 5 ierni cu gume de vara si n-am avut probleme..la iarna numarul 6 (sase) m-am dus in sant din cauza gumelor de vara. Teoretic poti merge toata viata sau 2 ore. Depinde ce drumuri faci, pe unde.
 Va invit sa faceti autostrada zilnic, iarna, cu gume de vara si sa va fortati soarta In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Multumesc de raspunsuri, dar
 -diferenta intre diametre va fi de 7,2 cm iar masina se va ridica cu 3,6cm.
 -nu sunt de utilaj agricol,dar nici de reiser; sunt cauciucuri Insa Turbo Sahara pt. off-road, pe care le voi monta la Aro, dar le-as muta iarna si pe Logan dac-ar incapea ...
 
 Attached FilesLast edited by CRISX; 20 December 2010, 23:16.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 In 85 aveam gume Victoria, in '95 aveam gume de iarna nemtesti noi resapate.Originally posted by vasile78 View PostBai parca v-ati nascut si a-ti crescut langa gume de iarna... iarna si gume de vara... vara! Eu cu dacia 1310 am mers vreo 2 ierni cu niste gume ca fundul de bebelush, nu mi-a fost bine dar nici n-am stat pe loc . Ia intrebati-va taticii ce fel de gume iarna aveau ei in perioada '85-'95...
 Intre timp daca bine ne aducem aminte a fost o revolutie care ne-a scapat de gumele D213 si de uleiul multigrad de la PECO !!!!
 Si daca ii intrebam pe bunicii nostri, pe vremea cand s-au nascut ei nici nu erau masini...
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Pe zapada merge bine si cu cauciucuri de vara, dar ce te faci cand este batatorita?Originally posted by vasile78 View PostBai parca v-ati nascut si a-ti crescut langa gume de iarna... iarna si gume de vara... vara! Eu cu dacia 1310 am mers vreo 2 ierni cu niste gume ca fundul de bebelush, nu mi-a fost bine dar nici n-am stat pe loc . Ia intrebati-va taticii ce fel de gume iarna aveau ei in perioada '85-'95...
 Nu cred ca erau asa multe masini pe vremea aia incat sa se batatoreasca zapada, iar de dezapezit nu cred ca se pune problema.
 
 Si in legatura cu anvelopele de iarna doar pe fata la munte, as vrea sa va vad cum puneti frana la vale.. sa nu mai spun ca este posibil sa fie si in curba.fara linkuri externe in semnatura
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 vis, magie, sa ai frana numai pe fata, sa subvirezi la fel de elegant ca un tanc rusesc...transfer de masa pe roti virate si aderenta scazuta, mama abs/ebd/esp nu te mai pune inapoi pe traiectorie...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Un mic offtopic: mereu am sustinut ca o masina cu prea multe sisteme de siguranta este periculoasa daca "mesterul" de la volan se lasa pe seama lor si conduce imprudent. Problema e ca, deja cand legile fizicii isi fac simtita prezenta, e prea tarziu si nu mai ai ce face. La o masina mai clasica, o simti, e altceva. La una plina de electronica intr-o secunda faci Buf fara sa-ti dai seama!In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Pana anul acesta am utilizat cauciucuri de vara in permanenta. Sa va spun si eu ce am patit iarna asta. Cauciucuri de iarna pe fata, iar pe spate 2 cauciucuri de vara. ca si comportament, va spun ca in nici o iarna masina nu a fost atat de instabila. Mi-a alunecat spatele de zeci de ori. Deci din experienta proprie ca spun ca cea mai buna solutie este acelasi tip de cauciucuri pe toate cele 4 roti. In acest fel, simti cand masina piede aderenta pe fata, si poti redresa cat de cat din volan. Daca pe fata sunt cauciucuri de iarna, atunci astea raman lipite de asfalt, iar spatele fuge stanga-dreapta, depinde din ce directie bate vantul.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Tu te tragi probabil din neam de boieri, nici eu si nici familia mea nu ne-am permis cauciucuri de iarna nici atunci si nici acum... si multumesc lui Dumnezeu ca nu am murit nici unul pana acum si nici evenimente deosebite nu am avut! Am condus si eu masini dotate cu cauciucuri de iarna si am si la servici pe masini cauciucuri de toate marcile, de iarna sau "all seasons", nu m-am simtit deloc relaxat pe gheata sau zapada si nici colegii soferi nu-mi pareau asa incantati si optimisti cum sunt multi pe aici... Daca as avea bani, mainea mi-as cumpara cauciucuri de iarna, sunt clar mai bune ca astea de vara dar nici chiar asa de "senile" cum le declara unii pe aici. Sanatate si asfalt uscat va doresc!Originally posted by detail View PostIn 85 aveam gume Victoria, in '95 aveam gume de iarna nemtesti noi resapate.
 Intre timp daca bine ne aducem aminte a fost o revolutie care ne-a scapat de gumele D213 si de uleiul multigrad de la PECO !!!!
 Si daca ii intrebam pe bunicii nostri, pe vremea cand s-au nascut ei nici nu erau masini...
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 1 mil 800 cauciucu la mine in oras,asa am vrut eu sa pun pe masina,dar cand am auzit ca sunt resapate,le-am lasat balta,si pana la urma mi.am cumparat kormoran, si care e faza cu poza pe net?? decat sa ai opinci pe masina mai bine cu cauciucuri de iarna ,care nu te lasa in coasta..asa ca nu mar interesa ce ar zice lumea...Originally posted by CRISX View PostMultumesc de raspunsuri, dar
 -diferenta intre diametre va fi de 7,2 cm iar masina se va ridica cu 3,6cm.
 -nu sunt de utilaj agricol,dar nici de reiser; sunt cauciucuri Insa Turbo Sahara pt. off-road, pe care le voi monta la Aro, dar le-as muta iarna si pe Logan dac-ar incapea ...
 
 http://www.1010tires.com/tiresizecalculator.asp
 Comment

























Comment