Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Era bine daca aveam niste poze, pentru ca e mai greu sa discutam pe vorbe...

    Nu va ganditi la anvelopele alea uzate excesiv pentru ca s-a mers cu geometria defecta, ci doar ca romburile care se gasesc la marginile caii de rulare sunt cu 1-1.5mm decat partea din centru. Pe spate nu exista problema asta - sunt uzate uniform.

    L.E. Am acasa un manometru etalon care "bate" cu ala de la benzinarie. Deci, nu de presiune incorecta e vorba aici. Probabil am eu un stil de luat viraje mai ciudat - nu va ganditi la curse de raliu - pentru ca in viraje se solicita partile laterale ale caii de rulare a anvelopei.
    Attached Files
    Last edited by vitriol; 13 November 2014, 17:43.
    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

    Comment


    • Trivioale, daca la primavara schimb rotile inaintea ta, iti imprumut masina ca sa testezi RainExpert-urile, sa-ti faci o idee.
      Daca schimb masina, ti le dau de tot.
      If it ain't broke, don't fix it!

      Comment


      • @vitriol e ciudata treaba daca spui ca numai pe fata se intampla lucru asta.
        sigpic

        Comment


        • Originally posted by vitriol View Post
          ............. Dunlop-urile de pe fata s-au uzat foarte tare pe exteriorul exteriorul si interiorul benzii de rulare, iar pe carosabil umed le simt ca si cum as merge in derapaj controlat chiar si la 50 km/h in linie dreapta.....................
          Asa se intampla cu SP01 montate pe fata, la mine s-a intamplat la fel.
          Uite si la unul care le vinde.
          Attached Files

          Comment


          • Eu zic c-a mers cu presiune prea mica, nu ca nu o verifica el ci ca pur si simplu daca mergea cu 2.0 s-au tocit aiurea fiind necesar 2.1 sau 2.2.
            la astea de iarna am mers o saptamana cu 2.0 si mi s-a parut tare aiurea, era ingreunata cu totul
            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

            Comment


            • Bre, eu am pus poza ca la mine era necesar 1.9 pe fata, 2.0 era recomandat la cele mai multe. La cum franeaza Logan-ul, daca mai pui in 2.2 in gume, sa te tina inima la franari de urgenta pe carosabil umed.
              Last edited by mr.K; 14 November 2014, 10:34.

              Comment


              • Originally posted by vitriol View Post
                Teoretic, asa ar trebui, dar practic, am scris cu cateva pagini in urma ca verific saptamanal presiunea rotilor.
                Eu verific presiunea cand intru in iarna si cand intru in vara. Si nicio anvelopa nu s-a tocit mai mult pe margini. Ca e vara ca e iarna toate patru merg cu 2.2 presiune. Am 3 ani cu masina si 48k km, nu s-a stricat nicio piesa sau articulatie, inca e in parametri dupa revizia din septembrie anul asta.

                PS: O geometrie ai facut vitriol?

                Comment


                • Originally posted by mr.K View Post
                  Asa se intampla cu SP01 montate pe fata, la mine s-a intamplat la fel.
                  Uite si la unul care le vinde.
                  Fix asa s-a intamplat si la mine. Inseamna ca este o meteahna a acestui tip de anvelope.

                  Archangel80, geometria o verific la fiecare 20 000 km (exceptand cazul cand am mai schimbat ceva pe la directie). Daca totul este in regula si nu trebuie ajustat nimic, costa doar 15 lei.
                  sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                  Comment


                  • Originally posted by 827sam View Post
                    Eu zic c-a mers cu presiune prea mica, nu ca nu o verifica el ci ca pur si simplu daca mergea cu 2.0 s-au tocit aiurea fiind necesar 2.1 sau 2.2.
                    la astea de iarna am mers o saptamana cu 2.0 si mi s-a parut tare aiurea, era ingreunata cu totul
                    Bai las-o-n putsa goala

                    Adica vrei sa spui ca de la 2.0 la 2.2 simti tu ca merge masina nustiucum?
                    Da-mi voie sa rad (mai mult sa zambesc) si-ti spun si de ce :
                    - 0.1-0.2 bar poate fi eroare de ceas
                    - 0.1-0.2 bar poate fi diferenta dintre o anvelopa calda si una cu cateva grade mai rece

                    Daca la 0.5 bar abia se simte intr-adevar ceva, la 0.1 ce mama ma-sii simti?
                    Inseamna ca la fiecare 5 km ma opresc si mai reglez presiunea? Ca asta creste si scade in mod constant, in fucntie de conditiile de rulare.

                    Treadwear : daca stau sa aleg anvelopele si dupa mizeria asta, inseamna ca nu mai imi iau nimic. Merg la Victoria Floresti si adun de pe-acolo ce mai gasesc si gata, am gume.

                    Rahat, toata lumea a laudat Toyo, si pe buna dreptate : in primii km merg excelent, zici ca mergi pe guma de mestecat, asa ce se lipeste cauciucul de asfalt. Cum ai tocit 2mm din carne, cum te-au tras din trasa si te trezesti in bozii cu ele.

                    M-a mirat tare sa vad ca niste coreene bat la fund niste anvelope cotate bine, cel putin dpdv al etichetei aleia colorate, ca la masina de spalat !
                    _
                    B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                    sigpic

                    Comment


                    • Concluzi e ca sunt si anvelope scumpe si proaste asa cu sunt si anvelope ieftine si bune.
                      sigpic

                      Comment


                      • Da, dar probabil alea scumpe nu-s atât de proaste pe cât de bune sunt alea ieftine. Ceea ce menține, totuși, o diferență între ele, conformă clasei din care fac parte. Altfel spus, să ne ferim de verdicte de-astea ciudate.
                        Last edited by ursamajor; 14 November 2014, 12:03.
                        Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                        Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                        Comment


                        • Am patit si cu scumpe si cu ieftine.
                          Cel putin la mine nu merita sa iau un cauciuc scump pentru ca tot o singura vara il folosesc si trebuie sa fac un compromis intre calitate si pret.
                          sigpic

                          Comment


                          • Da' cât mergi în vara aia?
                            Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                            Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                            Comment


                            • Originally posted by dsign View Post
                              Bai las-o-n putsa goala

                              Adica vrei sa spui ca de la 2.0 la 2.2 simti tu ca merge masina nustiucum?
                              Da-mi voie sa rad (mai mult sa zambesc) si-ti spun si de ce :
                              - 0.1-0.2 bar poate fi eroare de ceas
                              - 0.1-0.2 bar poate fi diferenta dintre o anvelopa calda si una cu cateva grade mai rece

                              Daca la 0.5 bar abia se simte intr-adevar ceva, la 0.1 ce mama ma-sii simti?
                              Inseamna ca la fiecare 5 km ma opresc si mai reglez presiunea? Ca asta creste si scade in mod constant, in fucntie de conditiile de rulare.

                              Treadwear : daca stau sa aleg anvelopele si dupa mizeria asta, inseamna ca nu mai imi iau nimic. Merg la Victoria Floresti si adun de pe-acolo ce mai gasesc si gata, am gume.
                              Sefu' 827sam nu e singurul "ciudat" care simte diferente de presiuni in pneuri mai mici de 0.5 bar.

                              Dar mai e o chestie: in cazul loganului berlina 1.4 cu anvelopele standard de 185/65 R15 pe jantele standard de 15" cu 6J eu am observat 3 intervale:
                              1. < 2.0 bar - indiferent ca e 1,4 sau 1,8 masina se simte parca ar merge pe puf
                              2. 2.0 - 2.4 bar - se simte intarirea anvelopei cu fiecare 0.1 adaugati in plus
                              3. > 2.4 bar - indiferent ca e 2.5 sau 3.0 masina se simte dura

                              Parerea mea. Hac.

                              Vorbim de presiune masurata la rece, in acelsi loc plan, cu acelasi aparat (calibrat sau nu, dar bate cu cele de la OMV) si in aceleasi conditii de temperatura.

                              Variatia presiunii cu temperatura:
                              >20 grade C - 2.25 Bar
                              15 grade C - 2.20 Bar
                              10 grade C - 2.10 Bar
                              5 grade C - 2.05 Bar
                              0 grade C - 2.00 Bar

                              La alte motorizari/marimi de cauciucuri/jante se schimba discutia cu presiuni si sesizari.
                              Last edited by madhorsefuzzy; 14 November 2014, 12:48.

                              Comment


                              • Mda, ce sunt eu bibilicar de masini, dar unii m-au intrecut grav

                                Pesemne ca n-am fost suficient de atent sau la 205/40/17 nu se simte diferenta de la 2.5 la 2.6

                                Originally posted by madhorsefuzzy View Post
                                1. < 2.0 bar - indiferent ca e 1,4 sau 1,8 masina se simte parca ar merge pe puf
                                2. 2.0 - 2.4 bar - se simte intarirea anvelopei cu fiecare 0.1 adaugati in plus
                                3. > 2.4 bar - indiferent ca e 2.5 sau 3.0 masina se simte dura

                                Parerea mea. Hac.
                                1. Daca e puf, e lula pe viraje, plecari de pe loc, franari. Fip xula. Tocesti la ele de le ia mama ciorii
                                2. Ideal pt mers cotidian, cu ceva stil agresiv in program
                                3. Ideal pt circuit, la anvelope de strada
                                Last edited by dsign; 14 November 2014, 18:30. Reason: Automerged Doublepost
                                _
                                B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google