@beso: tu glumesti,desigur...si te-ai gandit ca iesi de pe carosabil si mergi in paralel cu drumul!? sau cum? Ca mai e si o diferenta de nivel acolo,de vreun metru,doi...
Proiect Cod Rutier 2009
Collapse
X
-
Conduceti preventiv si lasati copacii in pace.
Ce discutii aprinse pt un nimic. Noi nu avem strazi/drumuri/autostrazi (pt care dealtfel platim dari intr-o veselie morbida), insa ne facem griji pt pomii de pe marginea soselor.
Era un proverb : "Cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia".
Comment
-
Pai vezi tocmai, asta e o problema.
Avem drumuri proaste si mai avem si copaci pe margine ... un element de nesiguranta in plus.
Cezar, teoria cu condusul preventiv e relativa. Degeaba conduc eu preventiv daca la 100m in fata mea iasa unul inconstient in depasire, ce pot face ?
doar sa ies in decor; dar pot ? nu! De ce? din cauza copacilor :P
si da am condus preventiv aveam 90KM/h, legal, dar degeaba. Chiar nu am avut ce face.
E doar un exemplu de ce copacii nu au ce cauta langa carosabil.
S.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
nu peste tot exista diferenta aia de nivel si sunt locuri unde nu e abrupta ... si sincer mai bine ma rastorn decat sa lovesc violent un copac. Una e pamantul (care mai atenueaza) si alta e copacul ...
Nu sunt copacii SINGURA problema asta e sigur. Dar ei sunt problematici in anumite conditii. Cate cazuri nu au fost de accidente grave din cauza ca s-au lovit de copaci sau altele in care au scapat ca au trecut printre ei ...
la asta ma refeream. Sunt si ei o problema si eu sunt de acord sa fie taiati cum sunt si de acord sa inaspreasca amenzile. Sa fie amenzile foarte mari poate ne mai potolim asa...; sa scoata si detectoarele de radar; sa ne invatam sa mergem legal in localitati si in afara; si sa se aplice sanctiunile si pentru omul de rand si pentru "baietii destepti" cu relatii;
S.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Si daca ninge 5-10 cm, fara copaci, ce faci? O iei pe camp? Eu am prins o ceata, acu cativa ani, incat am am oprit sa ma uit daca nu am iesit de pe sosea! Dupa ce? Dupa copaci! Asa ca, mie mi se pare o MARE PROSTIE a se taia copacii se pe sosele.Te ajuta in special iarna. Cei care merg "pedala la fund" tot in copac ajung, pentru ca nu sunt sanatosi mintal!
Comment
-
nu vad ce treaba au copacii cu ninsoarea. Cel mult se pot rupe (in caz de vijelie sau sub greutatea zapezii) si blocheaza mai rau circulatia.
Iar daca e ceata deasa doar marcajele te ajuta.
Copacii sunt la cel putin 1-2m de sosea pana ajungi sa ii vezi deja esti in sant...sau iesit mult de pe carosabil.
veniti si voi cu motive intemeiate nu cu aiureli. Acum copacii au ajuns ghidaje pe timp de ceata ...
S.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Ma refeream la faptul ca, daca mergi pe un drum ALB complet de ninsoare, nu mai vezi pe unde e drumul fara copaci. Si daca 1 loganist de 5 stele ma ia la misto, eu nu mai postez nimic pe acest forum. Discutati voi, oricum unii bat campii! Dati-mi ban ca nu ma supar! O seara buna!
Comment
-
Nu te-am luat la misto DAR nu pot sa stau impasibil la astfel de aberatii.
Acum vad ca ai ramas doar la problema cu zapada.
Chiar nu poti sa observi marginile soselei, chiar daca e totul alb complet), prin diferentele de nivel ? Sosele au o diferenta de nivel fata de centrul axului spre extremitati (ptr a se scurge apa) si cu cat iesi mai mult in exterior cu atat diferentele de nivel fata de centrul axului sunt mai mari. Astfel ai o reprezentare 3D ce-ti permite sa delimitezi marginile. Si daca zapada e foarte mare oricum mergi cu viteza mica si nu ar trebui sa fi o problema prea mare.
Nu stiu dar mi se par aiurea cazurile expuse de tine, mai ales cel cu ceata...
S.
P.S.: titlul "Loganist de 5 stele" e dat de portal ... eu ma consider doar un utilizator simplu.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Domnilor, pana acuma am avut vreme sa aparem cu idei pro si contra copacilor. Toti ne-am dat cu parerea... Si concluzia? Copacii is necesari dar ne omoara. Sunt zeci de posturi despre copaci, probabil pe nimeni din autoritati nu intereseaza asa ceva (poate pe unchiu sefului politiei ca-si face firma de drujbe si castiga licitatia de a taia copaci).
Domnilor, pe nimeni nu intereseaza copacii ci numai beneficiile materiale (bani) ce se pot obtine din asta.
Asa ca hai sa discutam despre alte prevederi cu adevarat importante.
Permis pentru orice misca pe drumurile publice (inclusiv biciclete), ce ziceti? eu votez "pentru".
PS: Dar faptul ca-s frumosi copacii nu zice nimeni? Ca alunga din monotonia unui drum searbad? Ca-ti mentine privirea ocupata cu ceva cand esti plictisit?Dacia Logan Prestige, 1.6 16V, gri comet...
Comment
-
Permis pentru biciclete?...nu ar fi o masura civilizata dar avand in vedere ca nu sunt piste amenajate si mai ales mentalitatea celor care le folosesc, sunt pericol pentru ei insisi...oricum ma abtin
Pentru scutere, sunt de acord sa se faca un curs de legislatie rutiera cu dovada ca l-ai absolvit.
Despre pomi, sunt cazuri cand au creat probleme care n-ar fi existat daca nu ar fi fost plantati pe marginea soselelor, de asemenea sunt destui soferi care se infig in pomi din cauza inconstientei la volan.
Per ansamblu nu pomii sunt problema principala ci lipsa conduitei preventive si inconstienta la volan, iar apoi lipsa infrastructurii.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
ai dreptate pana la un anumit punct: privirea ar trebui sa fie la drum nu la copaci :-)Originally posted by beso View PostPS: Dar faptul ca-s frumosi copacii nu zice nimeni? Ca alunga din monotonia unui drum searbad? Ca-ti mentine privirea ocupata cu ceva cand esti plictisit?
Pentru a rezolva aceasta problema se pot gasi alte metode: plantarea unor arbusti, sau copaci cu trunchiul subtire si inalti si foarte elastici (am vazut in Italia asa ceva) si s-ar rezolva problema.
eu in noul Cod Rutier as inaspri prevederile legate de obtinerea permisului de conducere.
1. as modifica chestionarele de concurs cu unele cu nivel de dificultate mai mare.
2. poligonul sa fie obligatoriu; asta se va introduce mi se pare (as introduce proba de control al derapajului chiar si la masinile mici; nu inteleg de ce vor sa introduca doar la cele mari)
3. proba practica sa nu se dea cu Politia ci cu un expert neutru in domeniul legislatiei (ales aleator in ziua testului) sau un inspector de la Autoritatea Rutiera Romana; proba sa fie in felul urmator: soferul si instructorul stau normal in fata iar evaluatorul in spate. Ti se da un traseu de parcurs, de la pct A la pct B (dar sa fie cu diferite grade de dificultate nu pe centura orasului); evaluatorul este pasiv pe tot parcursul drumului (urmarind din toate punctele de vedere cum conduci) iar la sfarsit primesti evaluarea.
4. optional: sa se introduca proba practica si pe timp de noapte.
S.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Nu copacii sunt problema, ci lipsa parapetului de protectie, chiar si la drumuri cu pretentii. Ba mai mult, la unele drumuri cu pretentii e chiar mai rau: nu exista parapet, in schimb e un mare sant din beton in care daca intri cu viteza nu mai ai sanse (de copaci mai scapi daca treci printre ei).
Petru scutere nu e suficienta o dovada de absolvire a unui curs. E nevoie de un permis care sa iti poata fi ridicat, numai asa se poate impune un comportament corespunzator. Niste scutere care merg cu 50 la ora (si mai mult...) ar trebui sa fie privite cu mult mai multa seriozitate, nu sunt niste jucarii.
Eu sunt convins ca daca ne cheama sa mai dam inca o data treapta I, treapta II, Bac-ul, admiterea, examenele din facultate, peste 95% nu iau nici nota 4. Si? Ce demonstrezi cu asta? La fel: daca iei un proaspat absolvent si il pui sa lucre cot la cot cu unul care munceste de 15 ani intr-un domeniu, n-are nici o sansa. Nu e nevoie sa dorm cu codul rutier sub perna, e suficient sa cunosc regulile, semnele, sa stiu cam care e nivelul de gravitate pentru diverse abateri, nu sa fiu capabil sa dau examen la teorie in fiecare zi. Examenul de teorie da siguranta ca orice sofer e capabil sa priceapa si sa memoreze niste reguli, suficient de multe ca sa dea mai apoi siguranta ca o sa isi aminteasca mereu cele mai importante. A, daca vorbim despre politisti, instructori sau examinatori, atunci da, ei ar trebui sa fie capabili oricand sa ia punctaj maxim.Originally posted by Ivan Marian View PostEu sincer cred ca daca astia ne cheama la o reexaminare in scolile auto,o sa pice mai mult de 75 la suta dintre participanti,mai ales la teorie(sala). [SNIP]
Comment
-
Scorilo daca ar mai pune astia si parapeti ai vedea numai accidente frontale si ar pica variantele de raspuns ale mele....C(copacul) si D(aratura),,,,si ar mai ramane doar A(tirul) si B(bolovanul) ,adica nu mai ai sanse de a evita o astfel de nenorocire(Depasirea aiurea a unui idiot).
Originally posted by msorin View PostSi daca ninge 5-10 cm, fara copaci, ce faci? O iei pe camp? Eu am prins o ceata, acu cativa ani, incat am am oprit sa ma uit daca nu am iesit de pe sosea! Dupa ce? Dupa copaci! Asa ca, mie mi se pare o MARE PROSTIE a se taia copacii se pe sosele.Te ajuta in special iarna. Cei care merg "pedala la fund" tot in copac ajung, pentru ca nu sunt sanatosi mintal!
Dupa cum ai zis si tu daca ninge afara sau este un mare polei pe jos , da te ""ajuta"" copacii sa te opresti in ei atunci cand nu o sa mai vezi soseaua decat prea tarziu .
Si mai bine o iei pe camp dacat in copaci si nu prea cred eu ca nici un sofer de pe forumul asta daca ar lua-o pe camp nu si-ar da seama de acest lucru din primii 10-20 de metri de mers,"""asta doar daca are vreun tanc 4X4 si ar merge mai departe ca trage si pe aratura ca tractorul in brazda"".
Comment

















Comment