Distantiere roti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ce treaba are maru cu paru?

    Vibratia aia distruge articulatiile ... pentru inceput ...
    O asemenea flansa nu este echilibrata dinamic ... o sa tot bata.
    sigpicMy ride

    Comment


    • Teoretic ai dreptate, practic ma tot gandesc la lipsa inelului de centrare pentru conul jantei si care ar putea fii un motiv pentru volanul meu vibrator. O sa iau toate variabilele pe rand si le elimin una cate una pana gasesc buba. Pentru inceput am 2 operatiuni in minte, dat jos distantierii si curatati inca o data cu smilgher poate undeva a ramas un pic de rugina sau orice obiect strain si il face sa "fuleze" si alta ar fii sa pun jantele pe alta masina.

      ps: ca sa facem un pic de haz de necaz, instant am devenit un sofer foarte legal din punct de vedere al vitezei
      sigpic

      Comment


      • Ai diferenta mare intre diametrele gaurii din janta si butucului de centrare?

        Ca daca ai diferenta de diametre, nici in vecii vecilor nu centrezi tu roata din suruburi.

        Te credeam mai destoinic in ale tehnicii bre yrmane, ce-i cu dumneata?

        Eu aveam diametru pe janta de 61 mm iar butucul are 60.1 mm, la 120km/h imi venea sa cobor din masina de cum vibra volanul. Am scapat de 2 din acele jante, mai am 2 pe care le folosesc pe spate cu ceva tiganeala pentru centrare
        _
        B 48 C U P - Ligheanul Agitat

        sigpic

        Comment


        • de bucurie ca am rezolvat problema nu am mai postat acilea. Vibratiile erau din cauza "diferentei de nivel" de pe butucul de centrare. Am rezolvat-o cu un fund de doza de cola :P. Pentru moment e ok dar imi voi face o "bratara" cu diametru exterior de 60 si interior de 59 care sa anuleze aceasta diferenta.
          Una din solutii ar fii sa iau o bucata de teava de 60mm si sa o mai subtiere o idee nea`strungaru, alta e sa fac o bratara din plat-band de 1mm.

          @dsign nu e nici o diferenta. Au fost de 57(golf3) dupa care s-a luat din ele pana la 60.x . Masurat cu sublerul ... luat din janta ... probat pe masina si tot asa pana le-am facut pe toate 4. Diferenta vine de la ingustarea aia exterioara a butucului de centrare.
          sigpic

          Comment


          • Mda, gaura de centrare a rotii trebuie sa fie de fix 60.1 mm. Gqaura de centrare a discului este de fix 61mm.

            La rotile mele evocorse aveam gaura de centru de 61mm si imi bateau ca dracu la viteza peste 100. Si nici nu puteam face mare lucru pentru a le centra decat sa pun niste...scoci de hartie.

            Acum am rezolvat problema cu... alte roti evocorse
            _
            B 48 C U P - Ligheanul Agitat

            sigpic

            Comment


            • Probelma la mine nu e la distantier e la caderea rotii pe butucul de centrare.
              am incercat un desen cu sectiunea butucului de centrare

              Negru - distantier
              Rosu - butuc centrare
              Gri - janta
              Albastru - inelul de care am nevoie
              Attached Files
              sigpic

              Comment


              • Daca are cineva o alta idee de confectionare a acelui inel de centrare sunt deschis la sugestii.
                pana acum avem asa:
                1. fund de doza bauturi- pot fii si alcoolice ca nu sufla roata in fiola :P
                2. plat-band de 1mm grosime
                3. teva de 60 - aici e un pic mai mult de munca si cam dificil de realizat dar pare varianta cea mai safe.

                ps: nu pun distantieri mai mari !!!
                sigpic

                Comment


                • Nu ai altceva de facut decat sa iei din roata la strung si sa faci inele mai groase. Nu-ti face nimeni inele de juma de milimetru grosime.

                  Si daca iei din janta, de data asta ia cum trebuie (la vulcanizari mari, gen autosoft, costa 120 lei toata tarasenia, strunjit din roti si facut inele)


                  Cand eu va zic sa va luati roti de care trebuie, ziceti ca-s un nasol. Ieftine la cumparare, scumpe mai tarziu, asta ai facut matale acuma bre, yrmane...
                  _
                  B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                  sigpic

                  Comment


                  • La mine era totul perfect daca nu faceam intre timp upgrade la frane
                    Cu etrierii simpli intra roata la marele fix. Inelul este de 1mm. Inca sper sa il pot face cumva. Asa cum am zis mai sus cu inele facute home-made din doza de cola, masina merge perfect, nu bate nu trage nu nimic, doar ca ala e aluminiu si cu timpul ....
                    sigpic

                    Comment


                    • Si cu timpul ce?

                      Doar sa ai pregatite alte doze pentru cand dai vreo roata jos, ca sa poti inlocui ... In rest, poate sa ramana asa.

                      Daca poti, fa-le totusi niste inele ca lumea
                      _
                      B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                      sigpic

                      Comment


                      • am deja 2 doze acasa.. puse la pastrare, numai ca sunt de bere ... sa nu se imbete rotile )

                        Momentan cu doze e ok ... daca la 180 pe ceas(160 real) nu vibreaza... inseamna ca e bine.

                        Daca rezolv cu inelele fac poze si atasez poate o sa mai aiba cineva nevoie vreodata.
                        sigpic

                        Comment


                        • salut

                          din ce pot face niste distantiere pentru jante de tabla dar sa se vada frumos adica ceva mai gros??si daca fac distantiere de 2cm trebuiesc facute si inele neaparat?

                          Comment


                          • ma bate gandul cu niste distantiere de astea dar:
                            - am citit ceva pe site la HR ceva cum ca unele distantiere nu se folosesc cu jante de tabla. ati mai auzit de asa ceva? e adevarat? sau nu am citit eu bine?
                            - momentan am jante de tabla si nu am disponibilitate sa le schimb, as prefera sa raman pe tabla, e vreo problema?
                            - am vazut ca sunt unele distantiere gaurite si doar atat iar unele au gaura prelucrata pentru prezon/piulita ingropata in distantier si prezoane presate in ele.
                            care e combinatia de sunt de doua feluri?
                            - astea de la H&R pastreaza caracteristicile butucului original si janta se pupa la perfectie pe ele?
                            - cam care e grosimea maxima ce se poate pune luand in considerare fiabilitatea rulmentilor?
                            exista aspecte negative de care trebuie tinut cont?

                            Comment


                            • Ozenel, ai pus 100 intrebari la care raspunsurile sunt cel putin logice sau usor de gasit...

                              - am citit ceva pe site la HR ceva cum ca unele distantiere nu se folosesc cu jante de tabla. ati mai auzit de asa ceva? e adevarat? sau nu am citit eu bine?

                              Posibil, datorita formei, poate? Ce zici, oare de ce? Eu am Sparco 2cm pe care le folosesc si pe table

                              - momentan am jante de tabla si nu am disponibilitate sa le schimb, as prefera sa raman pe tabla, e vreo problema?

                              Nu, niciuna, atat timp cat ai distantiere potrivite


                              - am vazut ca sunt unele distantiere gaurite si doar atat iar unele au gaura prelucrata pentru prezon/piulita ingropata in distantier si prezoane presate in ele.
                              care e combinatia de sunt de doua feluri?

                              Unele sunt distantiere, altele sunt flanse adaptoare, mai groase. Se prind de butuc in loc de roata, iar roata se prinde de flansa...


                              - astea de la H&R pastreaza caracteristicile butucului original si janta se pupa la perfectie pe ele?

                              Daca le cumperi cu specificatie Renault, DA ! (4x100, 60.1mm la centraj)


                              - cam care e grosimea maxima ce se poate pune luand in considerare fiabilitatea rulmentilor?

                              DA !!!


                              exista aspecte negative de care trebuie tinut cont?

                              DA!!! Ti-ai raspuns singur mai sus, uzura prematura la rulmenti. Asta nu inseamna ca pica un rulment nou dupa 2 luni...
                              _
                              B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                              sigpic

                              Comment


                              • Eu am mers aproape 1 an (aprx 20000 km) cu distantiere de 2 cm pe toate rotile si nu mi-a crapat nici un rulment nici acum la 120000 km.

                                Arata fain si cu jante de tabla, cand le-am dat jos aveam impresia ca am o caruta, atat la aspect cat si la drum, obisnuit cu distantierele, fara ele imi fluierau anvelopele in mai toate virajele/sensurile giratorii ))

                                Am simtit clar ca directia era mai solicitata.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google